- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (402 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (276 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (52 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Kto odpowiada za odśnieżanie chodników? Wyjaśniamy
Po sobotnich opadach śniegu, w Raporcie z Trójmiasta pojawiło się kilka uwag na temat (nie)odśnieżania chodników. Przypominamy więc kto za to odpowiada i do kogo można mieć pretensje, jeśli na chodniku znajduje się warstwa śniegu lub pośniegowego błota.
Kto odpowiada za odśnieżanie chodników?
Przypomnijmy, że przeciwieństwie do ulic i dróg rowerowych, za których zimowe utrzymanie całkowicie odpowiadają służby miejskie, z chodnikami nie jest to takie jednoznaczne.
Co muszą odśnieżać właściciele i zarządcy nieruchomości
W przypadku odśnieżania chodników, które przylegają do nieruchomości (zarówno prywatnych, jak i publicznych) ten obowiązek spoczywa na ich właścicielach bądź zarządcach.
Ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (art. 5, pkt 1, ppkt 4) mówi, że do obowiązków właściciela nieruchomości należy:
"uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taką drogę uznaje się wydzieloną część drogi publicznej przeznaczoną do ruchu pieszych położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia drogi dla pieszych, na której jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
Co muszą odśnieżać gminni zarządcy dróg
Z kolei do zarządcy drogi (czyli np. GZDiZ, ZDiZ w Gdyni lub w Sopocie) należy:
- pozbycie się błota, śniegu czy lodu z chodników będących w zarządzie gminy i nieprzylegających do żadnej nieruchomości,
- pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z dróg dla pieszych przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej (czyli: prywatny zarządca odśnieża, ale publiczny wywozi),
- uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu z dróg dla pieszych, jeżeli zarząd drogi pobiera opłaty z tytułu postoju lub parkowania pojazdów samochodowych na takiej drodze dla pieszych.
Z kolei uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu (...) z (...) torowisk pojazdów szynowych, (...) należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących te torowiska.
Zaśnieżone chodniki (15 opinii)
Opinie (324) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-05 08:12
Opinia wyróżniona
Kiedy skońzy sie ta głupota. (28)
Od lat odpowiedzialnosc jest rozmyta dlatego dzieje sie jak dzieje, troche slisko i pogotowie zamawia wiecej gipsu!!!! Raz na zawsze trzeba zmienic przepisy. Po chodnikach ma jeżdzić odśnieżarka, bo to lgiczne, i całościowo sprzatac snieg i błoto po śniegu. Natomiast właściciele domów przy chodnikach, powinni płacic np 20 proc podatku od
Od lat odpowiedzialnosc jest rozmyta dlatego dzieje sie jak dzieje, troche slisko i pogotowie zamawia wiecej gipsu!!!! Raz na zawsze trzeba zmienic przepisy. Po chodnikach ma jeżdzić odśnieżarka, bo to lgiczne, i całościowo sprzatac snieg i błoto po śniegu. Natomiast właściciele domów przy chodnikach, powinni płacic np 20 proc podatku od nierucomości więcej. Bo te spory nic nie zmieniaja!!!!!!!Może wreszcie znajdzie sie ktoś w Polsce kto rozwiąze ten problem!!. Nie kazdy własciciel domu może odśnieżac, ma siłe, ludzie sa schorowanii, a młodzi z koleji musza rano do przedszkola i szkoły dzieci odwieżć i do pracy!!! a wracaja w nocy. Trudno, masz posiadłosc przy chodniku płac, a jak na to nie masz, przeprowadz sie do bloku.
- 68 97
-
2023-03-01 00:12
Dlaczego
A dlaczego ma więcej płacić? Moim zdaniem to i**otyczny przepis. A ten co nie ma przed granicą działki nie korzysta z chodników i nie musi płacić? Gmina powinna gminne chodniki odśnieżać, podatki za coś bierze, jak źle zaparkujesz i cały chodnik zastawisz to kto kasę z mandatu dostanie? Właściciel przylegającej nieruchomości?
- 0 0
-
2023-02-06 15:06
Odśnieżanie
Właściciel domu nie jest właścicielem chodnika. Przepisy nakładają na właścicieli domów do prac społecznych takich jak odśnieżanie. Czemu właściciel posesji nie może zamknąć chodnika żeby ludzie nie zrobili sobie krzywdy. To jest dbałość o pieszego. Nikt nie płaci za odśnieżanie ale podatek za grunty to pobiera miasto. Podatek płaci się za swoje własne grunty a nie za chodniki. Kupując posiadłość nie kupujesz chodnika, więc czemu mam naruszać czyjąś własność. Pozdrawiam
- 4 0
-
2023-02-06 14:21
chyba cie p******o może niech płaci więcej ten kto po nim chodzi ćw**u
- 1 0
-
2023-02-06 13:44
kiedy skończy się twoja głupota
A czemu mają płacić przecież to nie jest ich prywatny chodnik tylko chodnik miasta.
- 1 0
-
2023-02-06 13:38
Mr B............
Bohaterze i obrońco stogów łopata i do dzieła, odśnieżaj to twoja dzielnia
- 0 0
-
2023-02-06 11:53
Przepis obowiązku odśnieżania cudzego chodnika pochodzi z komuny, a wszystko co jest z komuny podobno jest złe...
- 3 1
-
2023-02-06 07:34
Za co mają płacić??? (1)
Za odśnieżanie miejskiego chodnika???
Coś ci się pomyliło? Obowiązek dbania o miejskie chodniki i drogi powinien należeć tylko i wyłącznie do miasta. Spychanie tego obowiązku właścicieli sąsiadujących z chodnikiem posesji to paranoja. To miasto powinno płacić za odśnieżanie i zbieranie śmieci. Gdy ktoś wynajmie ten chodnik aby sprzedawaćZa odśnieżanie miejskiego chodnika???
Coś ci się pomyliło? Obowiązek dbania o miejskie chodniki i drogi powinien należeć tylko i wyłącznie do miasta. Spychanie tego obowiązku właścicieli sąsiadujących z chodnikiem posesji to paranoja. To miasto powinno płacić za odśnieżanie i zbieranie śmieci. Gdy ktoś wynajmie ten chodnik aby sprzedawać kwiaty lub paciorki to miasto z to bierze kasę bo miejski chodnik. Ale usuwanie śniegu, psich kup i śmieci należy do właścicieli posesji??? Gdzie tu logika???- 7 1
-
2023-02-06 13:33
tak stanowią przepisy
i do nich mamy się dostosować
- 0 3
-
2023-02-05 21:57
xxx
To chodnik jest moją własnościa?;) A blok nie stoi przy chodniku? Dziś byłem na Wyspie Spichrzów, żaden chodnik nie jest uprzątnięty, a z dachów spada śnieg i co? Miasto ma w nosie;)
- 7 0
-
2023-02-05 19:00
. (2)
Jak ktos nie moze sam, to musi komus zaplscic za zrobi3nie tej Pracy
Miasto nie ma nic do orywatnych posesji, cwaniaczku.- 1 4
-
2023-02-06 13:50
Prywatna posesja nie ma nic wspólnego z chodnikiem. Chodnik należy do miasta. Teraz zrozumiałeś?
- 1 0
-
2023-02-06 12:17
Ale chodnik nie jest prywatny, tylko miejski. Pańszczyznę zniesiono w XIXw., wymaganie żeby ktoś pracował na cudzym gruncie jest rodem ze średniowiecza.
- 6 1
-
2023-02-05 19:00
Ale ja mieszkam w bloku...
I też płace podatek od nieruchomości i gruntu (powierzchni wspólnej) a mimo wszystko chodniki są dalej nieodśnieżone - tak jak pod blokiem jak i na mieście!! Co więcej nie myślę tu o posesjach prywatnych tylko o chodnikach przylegających do dróg miejskich.
- 9 0
-
2023-02-05 14:05
Popieram, że czas skończyć z rozmytą odpowiedzialnością. Za odśnieżanie czegokolwiek (w tym chodników) musi odpowiadać właściciel. Skąd na to bierze pieniądze to już inna sprawa. Jeśli właścicielem jest miasto to najczęściej są to podatki. Jeśli właścicielem jest spółdzielnia to najczęściej są czynsze mieszkańców. Jeśli wspólnota to najczęściej
Popieram, że czas skończyć z rozmytą odpowiedzialnością. Za odśnieżanie czegokolwiek (w tym chodników) musi odpowiadać właściciel. Skąd na to bierze pieniądze to już inna sprawa. Jeśli właścicielem jest miasto to najczęściej są to podatki. Jeśli właścicielem jest spółdzielnia to najczęściej są czynsze mieszkańców. Jeśli wspólnota to najczęściej dochody prywatne jej członków, a jeśli właściciel prywatny to najczęściej jego własny dochód. Nic za darmo nie ma, ale to nie zmienia faktu, że za odśnieżanie powinien odpowiadać właściciel i kropka. Teraz niestety tak nie jest i jako wspólnota odśnieżamy chodnik, który należy do miasta... Płacimy w czynszu jako osobny jego składnik i jest to paranoja, że musimy sprzątać nie swoją własność. Czas z tym skończyć!!!
- 15 1
-
2023-02-05 13:13
Ta głupota się nie skończy. Żałosny wpis.
Za statystycznie 1-2 miesiące zimy ludzie mieliby płacić 20% podatku od nieruchomości więcej? Mieszkamy nie od dzisiaj w takiej a nie innej strefie klimatycznej może trzeba sobie kupić buty zimowe z porządną podeszwą antypoślizgową. No chyba że wszyscy będziemy płacić 20% więcej od nieruchomości/mieszkań to może położą nam podgrzewane chodniki.
- 19 2
-
2023-02-05 12:02
(11)
Jakie to proste mówic innym, że mają sprzątać nie swoją własność, albo płacić dodatkowo 20 % podatku od nieruchomości tylko dlatego żeby wszyscy inni mogli chodzić pod cudzym domem. Wyobraź sobie, że mi ten chodnik pod domem niepotrzebny i nie korzystam z niego. Dlaczego mam go odśnieżać muszę również kupić piach do sypania niestety za
Jakie to proste mówic innym, że mają sprzątać nie swoją własność, albo płacić dodatkowo 20 % podatku od nieruchomości tylko dlatego żeby wszyscy inni mogli chodzić pod cudzym domem. Wyobraź sobie, że mi ten chodnik pod domem niepotrzebny i nie korzystam z niego. Dlaczego mam go odśnieżać muszę również kupić piach do sypania niestety za własne..... skoro korzystasz to sam sobie może ogarniesz - zwolnisz mnie z tego obowiązku, przysłużysz się miastu i będziesz miał zrobione zawsze na czas.... a zimą proponuję się zwolnić z pracy, bo śnieg nie mówi o której godzinie spadnie a ma być zrobione, bo inaczej mandacik od Straży Miejskiej.
Proponuję następnym razem pomyśleć zanim napisze się takie głupoty . Może wszyscy zapłaćmy wiecej 20 % podatku i niech miasto sprząta chodniki wszystkie?- 48 12
-
2023-02-06 06:47
(3)
A ja nie korzystam z ulic bo nie mam samochodu, więc żądam aby kierowcy sami sobie ulice odśnieżali, a nie miasto z moich pieniędzy!
- 7 4
-
2023-02-06 14:02
Taak latasz na mewie ... do pracy i po zakupy również. A o podatku drogowym to coś słyszał? Czy tylko napisał co wiedział? Ale chodnik to chciałby aby mu ktoś posprzatał..... niekoniecznie miasto do którego ten chodnik należy.
- 1 0
-
2023-02-06 09:34
Mówi coś podatek od środków transportowych? (1)
To raczej piesi korzystajcy z chodników nie płacą. Przez jezdnię na pasach tez nie przechodzisz?
- 0 0
-
2023-02-07 20:48
Eee... masz na myśli podatek od pojazdów powyżej 3,5 tony?
Co to ma do 90% kierowców?
- 0 0
-
2023-02-05 13:35
Zabolało widac (6)
Stać cię na dom to zatrudnij lokaja niech odśnieży za Ciebie a jak nie stać cię to wyższy podatek to logiczne, w bloku mieszkańcy placą za odśnieżenie chodników a też nie są im potrzebne i też nie są ich te chodniki.
- 12 36
-
2023-02-06 19:06
Dokładnie!
- 0 0
-
2023-02-06 15:09
Mieszkańcy?
Pokaż mi chociaż jedną pozycję na rachunku od spółdzielni za odśnieżanie.
- 2 1
-
2023-02-06 13:48
Chodniki są miejskie to niech miasto odśnieża
a nie zwala na właścicieli posesji, płaci się duże podatki.
- 6 0
-
2023-02-06 12:16
Miejsce komunistów jest w Korei - a i to tylko w tej północnej.
- 4 0
-
2023-02-05 15:19
Mnie nie boli , a lokaj do sprzatania to potrzebny jest raczejtobie
I różnimy się tym, że ja nie wymagam od ciebie, abyś odśnieżał chodnik !!! A lokaj to raczej potrzebny jest tobie, bo tobie to przeszkadza. I wymagaj od miasta nie od osób prywatnych, bo akurat mają domy. Chodnik to część publiczna nie prywatna.
A to na co mnie stać, to już moja sprawa. Na pewno nie na lokaja , aby sprzątał przestrzeń publiczną.- 21 3
-
2023-02-05 15:05
Pomyśl zanim napiszesz
Jak ma się wjechać ciężkim sprzętem na chodniki, kiedy w Polsce dopuszczalne jest parkowanie kołem na chodniku. Jak ten sprzęt tamtędy przejedzie?! Nad to jak porozliczasz ludzi ze stref płatnego parkowania gdzie sprząta ZDiZ (vide tekst) od tych, którzy są poza strefami.
Potem pozostaje jeszcze sporo drobiazgów np: sypać piaskiem czyJak ma się wjechać ciężkim sprzętem na chodniki, kiedy w Polsce dopuszczalne jest parkowanie kołem na chodniku. Jak ten sprzęt tamtędy przejedzie?! Nad to jak porozliczasz ludzi ze stref płatnego parkowania gdzie sprząta ZDiZ (vide tekst) od tych, którzy są poza strefami.
Potem pozostaje jeszcze sporo drobiazgów np: sypać piaskiem czy piaskiem z solą, bo niby piasek z solą, to mniej trzeba użyć, ale niszczy buty i powoduje korozję parkujących aut, a jak jest sam piasek to potem błota dużo. Takich pierdołek jest jeszcze sporo, ale jak ktoś jest "bloker" to o tym myśleć nie musi tylko mu jakieś procenty od podatku i ciężki sprzęt pod czaszką latają.- 5 2
-
2023-02-05 08:17
Ja to wole żeby taki odśnieżarka chodnikowa zasowal z łopata po chodnikach a nie ciężkim sprzętem.
- 5 7
-
2023-02-05 10:22
Opinia wyróżniona
(9)
Przeczytałem kilka komentarzy i wszyscy narzekają a zasady są proste. Jeśli budynek przylega bezpośrednio do chodnika to chodnik należy do budynku czyli za jego utrzymanie odpowiada właściciel. Jeśli pomiędzy nieruchomością a chodnikiem mamy trawnik obowiązek jego utrzymania należy do miasta. Co ciekawe ludzie piszą , dzwońcie do SM ale po co? w
Przeczytałem kilka komentarzy i wszyscy narzekają a zasady są proste. Jeśli budynek przylega bezpośrednio do chodnika to chodnik należy do budynku czyli za jego utrzymanie odpowiada właściciel. Jeśli pomiędzy nieruchomością a chodnikiem mamy trawnik obowiązek jego utrzymania należy do miasta. Co ciekawe ludzie piszą , dzwońcie do SM ale po co? w ZDiZ jest dział utrzymania w którym oprócz kierowników mamy inspektorów którzy otrzymują wynagrodzenie za to by kontrolować stan dróg i chodników. To oni mają obowiązek i pełną wiedzę kto jest odpowiedzialny za to że są one nie odśnieżone. I za to by firmy które wystawią już jutro rano o 7.30 faktury do zapłaty do ZDiZ otrzymały kary, lub nie otrzymały zapłaty za to czego nie wykonały. Ale układ jest prosty, firmy nie odśnieżają, oczywiście oprócz Starego Miasta i trasy przemarszu/przejazdu prezydentki miasta, a miasto płaci za nie wywiązywanie się z zapisów umowy. Szanowna redakcjo może by poprosić ZDiZ o dowody przelewów za obecny weekend i sprawdzić czy ulice np. Kraśnięta była odśnieżona? a wygląda ona jak w szwajcarskim kurorcie, zasypana od piątku śniegiem. Dopóki nie będzie kontroli nad ZDiZ i firmami które podjęły się obowiązku zimowego utrzymania dopóty będzie jak jest od 30 lat, my płacimy oni biorą kasę za brakoróbstwo.
- 76 16
-
2023-02-06 19:17
Chodnik nie należy do budynku
Chodnik nie należy do budynku, a miasta to dlaczego właścicielowi budynku przypisuje się jego odśnieżanie? Zróbmy więc tak, że za odśnieżanie odpowiadają wszyscy mieszkańcy ulicy na której jest chodnik, wtedy będzie sprawiedliwie. Dlaczego ja właściciel budynku, przy którym znajduje się chodnik, a na końcu ulicy duże osiedle kilka bloków, mam
Chodnik nie należy do budynku, a miasta to dlaczego właścicielowi budynku przypisuje się jego odśnieżanie? Zróbmy więc tak, że za odśnieżanie odpowiadają wszyscy mieszkańcy ulicy na której jest chodnik, wtedy będzie sprawiedliwie. Dlaczego ja właściciel budynku, przy którym znajduje się chodnik, a na końcu ulicy duże osiedle kilka bloków, mam odśnieżać wszystkim mieszkańcom tej ulicy? Ja zasuwam, a państwo z bloków sobie chodzi, papierki rzuca, puszki, butelki po piwie, czasem wrzuci coś na posesję bo do kosza za daleko. Jestem za równo uprawnieniem. Bierzcie się za łopaty i oczyszczajcie chodniki ze śniegu albo zmieniajcie przepisy bo w sumie dlaczego państwo tego nie robi skoro płacimy podatki?
- 1 0
-
2023-02-06 18:38
Tylko jezeli ten trawnik nalezy do miasta.
Moze przeciez byc czescia tej samej nieruchomosci co budynek, a wowczas chodnik jest bezposrednio przy tej nieruchomosci i odsniezac go ma wlasciciel nieruchomosci.
- 0 0
-
2023-02-06 09:04
Mój pomysł jest taki (1)
że tuż przy granicy własnej nieruchomości należy zrobić jakiś mały kawałek trawnika, kwietnika - cokolwiek, co oddzieli te płyty czy kostki choćby na 1cm od mojej nieruchomości - dzięki temu chodnik już nie będzie przylegał (swoją drogą znów pytanie do prawnika - czy musi dokładnie przylegać, czyli nie powinno być nawet 1mm przerwy, na całej długości? czy mała przerwa na długości np. 5cm już nas zwalnia?) do nieruchomości i w takim przypadku za odśnieżanie odpowiada ktoś inny
- 0 0
-
2023-02-06 10:40
Działka to też nieruchomość. Geodezyjnie graniczy z chodnikiem to trzeba odśnieżać. Nie ma "ziemi niczyjej".
- 0 2
-
2023-02-05 19:28
Wlasciciel odpowiada tylko za swoja wlasnosc, nie za cudza. Jesli posesja - wpisana do ksiegi wieczystej - nie obejmuje chodnika, to chodnik nalezy od do miasta (ew. jakiejs wspolnoty). I to miasto ma obowiazek o ten chodnik dbac, odsniezac, remontowac itp. A nie zmuszac innych do zajmowania sie cudza wlasnoscia, bo miastu nie chce sie zajac sprawa, albo zal mu na to forsy. Wlasciciele posesji tez nie wymagaja od miasta, zeby odsniezac ich ogrod czy grabic liscie.
- 7 0
-
2023-02-05 14:13
Tak jak piszesz jest teraz i trzeba z tym skończyć. Ja mieszkam w budynku, przed którym jest trawnik, ale trawnik należy do mnie więc mam obowiązek sprzątania chodnika, który do mnie nie należy i czas z tym skończyć. Trawnik bez szemrania sprzątam bo należy do mnie i chodnik też sprzątam, bo właściciel (miasto) tak wymyślił... i ciągle twierdzę, że czas z tym skończyć!!!
- 6 0
-
2023-02-05 13:51
nie odśnieżam, nie zamierzam walczyć z naturą (1)
właśnie pod oknem przesunęły mi siędwie rodzinki z dzieciakami ciągniętymi na sankach. Umieli się ubrać stosownie do pory roku. Jest zima, i zamiast marudzić, że nie możesz przejść to zainwestuj w wysokie buty na traktorach.
- 6 3
-
2023-02-05 14:40
Do kogo odnosi się twój wpis? chyba masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego. Zainwestuj w edukacje a nie proponujesz innemu zakup butów na "traktorach" ciekawe co to? jeśli już to z wyciętym bieżnikiem bo traktor to pojazd rolniczy.
- 1 7
-
2023-02-05 12:24
Czy wojsko jest zwolnione z odśnieżania? Wzdłuż płotu, jednostki wojskowej na Oksywiu Górnym chodnik nie jest odśnieżany.
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2023-02-04 18:01
(9)
A co to dziwnego - zima jest. Zaskakuja was rzeczy normalne - ale nienormalne łykacie jak pelikany.
- 53 14
-
2023-02-04 20:21
Dokladnie (8)
Naprzyklad geje i lesbijki .Czy to normalne ?
- 8 11
-
2023-02-04 20:46
Homoseksualizm występuje u wszystkich gatunków ssaków.. (7)
..więc chyba raczej jest normalnym zjawiskiem. Klepanie paciorków występuje tylko u jednego gatunku, więc raczej normalnym nie jest.
Mam nadzieję, że pomogłem.- 15 9
-
2023-02-04 20:57
...pomóż .... (3)
raczej sobie skoro uważasz że homoseksualizm jest normalny ,są różne terapie, porozmawiaj też z psychiatrą ,jest nadzieja że jeszcze ci coś znajdzie...
- 8 13
-
2023-02-04 21:17
Widzisz panie "normalny", kiedyś chcieli leczyć leworęcznych. (2)
A takich faszystów jak ty, powinni leczyć ołowianymi czopkami kal.9mm.
- 7 10
-
2023-02-04 22:34
uuuuu... (1)
jaka mowa ,,miłości i tolerancji,, i właśnie takim światopoglądem i opiniami wyrabiacie o sobie opinię u tych normalnych... dlatego też ...
- 6 8
-
2023-02-05 12:05
Hitler też polował na homoseksualistów, twój argument jest inwalidą.
- 4 2
-
2023-02-04 23:54
A ru***ie bez zgody samicy występuje u większości ssaków. (1)
To twoim zdaniem można?
- 2 9
-
2023-02-05 12:05
Bez zgody powiadasz?
Wincyj religii, mniej biologii!
- 4 3
-
2023-02-05 07:23
Widzę że u niektórych homo erectus ewolucja zatoczyła duże koło i wracają do punktu wyjścia,czysty atawizm.
- 4 3
-
2023-02-04 18:04
(6)
To skandal,płacimy ogromne daniny do miasta a odśnieżanie co roku jest niestety kiepskie.Kiedy w końcu służby odpowiedzialne za pługi, piach i sól zaczną normalnie działać?
- 70 34
-
2023-02-04 18:06
Skandal że masz klawiaturę
- 25 12
-
2023-02-04 18:35
Tak jak ostatnio - gdy śnieg stopnieje
- 7 5
-
2023-02-04 20:47
Kurczę, moją osiedlową ulicę odśnieżali na bieżąco..
.. może nie mają obowiązku odśnieżać na działce ROD na której mieszkasz?
- 12 3
-
2023-02-04 20:50
Przyjdzie Duda i zrobi [porządek. Duda czekamy.
- 7 5
-
2023-02-05 07:51
I znowu kłapouchy dorwał się do klawiatury i bredzi!
- 6 0
-
2023-02-05 10:10
Ty Sven PiSz na temat - dyskusja jest o czym innym :)))
- 4 1
-
2023-02-04 18:05
Bez paniki! (2)
Do jutra to stopnieje.
Szkoda tylko kierowców zawodowych, bo rozbijają samochody społeczniakom gwałtownie hamującym przed przejściami dla pieszych, jak tylko zobaczą kogoś kątem oka.- 22 45
-
2023-02-04 20:14
A mnie nie szkoda (1)
Jak ktoś jedzie jak głupek na zderzaku poprzednika w taka pogodę to niech płaci. A jak jest to kierowca zawodowy to należy odebrać mu prawo wykonywania zawodu. Przepisy, zwłaszcza ten o dostosowaniu się do warunków panujących na drodze, obowiązują wszystkich.
- 19 2
-
2023-02-04 23:34
Hehe a opony nie
zmienione pewnie bo po co
- 3 2
-
2023-02-04 18:07
(4)
Miasto mam wrażenie czeka z ulgą na roztopy.Spada kilka mm śniegu a już armageddon,hekatomba i wieczne korki.Czy w ogóle ktoś z włodarzy ma nad tym jakąś kątrolę?
- 55 13
-
2023-02-04 19:25
Ciekawe, że do kiedy garstka
Aktywnych w pedały w środku śnieżycy jakoś nie było tyle roszczeń i pretensji - ot zasypało zima odśnieży się
- 5 7
-
2023-02-04 20:53
Tylko Horala moze nad tym zapanowac. Zbudowal lonisko CPK, majacw tym samy czasie 6 innych posad. Tytan.
- 12 4
-
2023-02-05 07:44
Kłapouchy wielbicielu pislamu, nie pajacuj, a jak w zimie przyprawiają cię o palpitacje 2 cm śniegu to bierz się za łopatę.
- 3 0
-
2023-02-05 07:45
Kłapouchy analfabeto: kontrolę- zapamiętasz?
- 3 1
-
2023-02-04 18:08
Wstyd (3)
Straż Miejska śpi . Tylko kierowców i babcię sprzedająca pietruszkę potrafią karać. Zarządcy nieruchomości zapomnieli i miasto też że trzeba odśnieżyć chodniki i schody.
- 95 22
-
2023-02-04 18:21
w sobotę?
bez żartów.- 8 10
-
2023-02-04 20:50
Zapamiętaj chodnik to własność miasta!!!
I odpowiedz sobie sam, kto powinien dbać o porządek, odśnieżanie i sprzątanie.
- 12 8
-
2023-02-05 08:54
Chyba straż Wiejska
- 1 4
-
2023-02-04 18:10
Rafał odpowiada u nas (2)
- 17 9
-
2023-02-04 21:34
Rafał to jest gość! (1)
- 1 6
-
2023-02-05 07:24
Że co?
- 2 2
-
2023-02-04 18:14
(6)
A możemy już odpuścić to "wyjaśniamy" w tytułach?
- 51 3
-
2023-02-04 18:17
W ankiecie brakuje opcji "może", "nie powiem" i "nie rozumiem pytania". Jak zwykle tendencyjnie.
- 9 3
-
2023-02-04 21:11
ucza sie od najgorszych dziennikow, ktore co tydzien pisza: czy niedziela jest handlowa? (2)
- 10 2
-
2023-02-04 21:24
....sr@jmiasto... (1)
nurkuje na dno ,bierze przykład z najgorszego ścieku medialnego typu onet, wp czy gw , nie liczy się już merytoryczna dyskusja tylko tzw. tolerancja i promocja dewiacji i wynaturzeń np. kulinarnych ,a jak ktoś to wytknie to wpis się usunie i ...uj , co nie ? problem rozwiązany... także,,,,
- 8 1
-
2023-02-05 10:35
Niestety media to ściek poprawności politycznej
Albo propagandowa tuba
- 4 0
-
2023-02-05 08:51
Może niedługo będzie jak na wirtualnym szambie (1)
"Co ona zrobiła!" "Co tam się dzieje!?" "Szokujące co powiedział" no i codziennie nagłówek o tym że Putin będzie wściekły albo że jest w desperacji
- 6 1
-
2023-02-05 09:29
I wchodzisz w taki artykuł a tam bełkot
- 4 1
-
2023-02-04 18:19
sypie ja bestija ze wschodu
czysty arammegoDDon . chciałem chycic za telefon ale nie nosze i nie uwieczniłem tego graDDa i sniegAA. ale wali jak kóń we wsi..grupo ..;)
- 10 12
-
2023-02-04 18:20
(1)
Zarzadcy, to nie administratorzy, tylko ksiegowi, pilnuja jedynie wplat. Oszczedzaja na sprzataniu latem, a tym bardziej zima. Przeciez oni mieszkaja gdzie indziej, poza tym maja duzo nieruchomosci/ bo zysk /, ze nie ogarniaja tego. Tu potrzebna jest sprawna straz miejska, dawniej byla Miejska Sluzba Porzadkowa i tym sie zajmowala, porzadkiem, czystoscia, a nie polowaniem na kierowcow. Byly patrole piesze, a dzisiaj jasnie panstwo urzadza przejazdzki sluzbowymi autami i tyle.
- 51 6
-
2023-02-06 13:19
poczytaj kto to jest administrator , zarządca i jakie mają obowiązki wobec wspólnot
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.