- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (719 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (140 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
Kto zaprojektuje rozbudowę Kartuskiej do granicy Gdańska z Leźnem?
Gdańsk zamierza pójść za ciosem i przedłużyć czteropasową ul. Kartuską za obwodnicą aż do granicy miasta. W ogłoszonym przetargu na dokumentację najtańsza oferta przekroczyła planowaną kwotę na ten cel, ale wcześniej udało się znaleźć tańszego projektanta zbiornika retencyjnego, do którego trafiać będą wody opadowe z nowych jezdni. Gdańsk otrzymał też wsparcie finansowe z budżetu państwa.
Poszerzona ul. Kartuska oprócz dodatkowej jezdni i łącznie czterech pasów ruchu (po dwa w każdym kierunku) zyska lewo- i prawoskręty, zatoki autobusowe, chodniki, drogę rowerową oraz ciągi pieszo-rowerowe. Całkowitej przebudowie ulegnie infrastruktura podziemna, wykonane zostanie oświetlenie.
Czytaj też:
Przygotowania do budowy ważnej drogi na południu Gdańska
Przeniesienie pomnika, nowe wytyczne budowy dróg
W ramach robót przewiduje się także przeniesienie o kilkanaście metrów pomnika ofiar katastrofy autobusu w Kokoszkach, ponieważ w obecnej lokalizacji koliduje z przebiegiem nowej jezdni.
Co ważne, przygotowana dokumentacja musi spełniać wytyczne:
Koordynacja ze zbiornikiem i odcinkiem bliżej Nowatorów
Prace projektowe będą skoordynowane z powstającą dokumentacją dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będzie odprowadzana "deszczówka" z rozbudowanej drogi, a także aktualizowaną dokumentacją rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku Nowatorów - Nowa Stokłosy, gdzie nie są obecnie prowadzone prace budowlane.
Cztery oferty, wszystkie powyżej szacunków miasta
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły cztery oferty:
- Highway z Gdańska - 1 597 155 zł,
- Pracownia Projektowa Promar z Pelplina - 722 010 zł,
- Pracownia Projektowa Mid z Gdańska - 669 120 zł,
- konsorcjum firm Vermers z Gdańska oraz Proinwesta z Gdańska - 811 800 zł.
Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi o kolejne dwa lata, a więc ocena ofert będzie rozpatrywana wyłącznie pod względem kryterium najniższej ceny.
Miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 450 tys. zł. Obecnie trwa ocena ofert pod kątem prawno-formalnym. Nie została jeszcze podjęta decyzja o wyborze wykonawcy lub powtórzeniu postępowania przetargowego.
Dokumentacja w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór wykonawcy, zgodnie z zapisami przetargu dokumentacja powinna powstać maksymalnie w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.
Dopiero w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - pod warunkiem zapewnienia finansowania na ten cel.
Czytaj też:
Nowa Jabłoniowa: projekt niegotowy od siedmiu lat, termin realizacji nieznany
Projekt nowego zbiornika retencyjnego tańszy niż planowano
Jednocześnie warto odnotować, że w przypadku wspomnianego zbiornika retencyjnego ściśle powiązanego z rozbudową ul. Kartuskiej prawdopodobnie uda się zaoszczędzić nieco ponad 112 tys. zł.
Najtańsza oferta (Transprojekt Gdański z Gdańska) opiewa na kwotę ok. 387 819 zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 500 tys. zł.
Postępowanie jest na etapie analizy złożonych ofert. Łącznie wpłynęły cztery oferty, z czego najdroższa na kwotę ok. 977 tys. zł.
Wsparcie finansowe dla trwającej rozbudowy Kartuskiej
W poniedziałek politycy Prawa i Sprawiedliwości poinformowali także o dodatkowej subwencji rządowej na trwającą rozbudowę ul. Kartuskiej w wysokości 9,211 mln zł. W ubiegłym roku Gdańsk na ten sam cel otrzymał dotację w wysokości 13,5 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury.
Rozbudowa ulicy miała być pierwotnie dofinansowana ze środków unijnych, ale ze względu na błędy formalne urzędników, a następnie "niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego", Gdańsk nie otrzymał wsparcia w tym zakresie.
Prace budowlane zakończone w listopadzie br.
Koszt wszystkich robót na odcinku Otomińska - Nowatorów to ok. 37,4 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć maksymalnie 49 mln zł. Wykonawcą wyłonionym w przetargu jest konsorcjum firm Kruszywo - Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka. Prace powinny być zakończone w listopadzie br.
Czytaj też:
Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać
Rozbudowa Budowlanych kolejny raz opóźniona. Pojawi się nowe skrzyżowanie
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOgłoszenia.trojmiasto.pl – Motoryzacja: sprzedam - ogłoszenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-25 22:21
Ślimaczym tempem (2)
Pragnę zauważyć że drogą z Źukowa do Gdańska dojeżdżają także przedsiębiorcy którzy płacą nie małe podatki w Gdańsku, notabene wielkomiastowi pan też na tej trasie skorzysta jadąc do swoich daczy na Kaszubach. Obawiam się tylko ze prędzej wykonają przekop mierzei lub tunel w Świnoujściu nim powstanie ten kilometrowy odcinek drogi.
- 27 16
-
2021-05-26 12:57
To zróbcie swoje firmy w Żukowie nie będziecie musieli jeździć i tam będziecie płacić swoje oszukane podatki
- 3 1
-
2021-05-26 07:25
W wyjazdach na daczę
To nie kartuska jest wąskim gardłem ale Żukowo czy Leźno.
- 4 5
-
2021-05-25 14:48
Nic tylko wyprowadzić się za Żukowo i dojeżdżać do centrum Gdańska samochodem. (1)
a ty drogi mieszkańcu gdańska płacący tu podatki to wdychaj i sam jeździj rowerem oraz śmierdzącą zawsze spóźnioną komunikacją publiczną żeby ograniczyć ilość samochodów w mieście.
Taka logika miasta- 24 28
-
2021-05-26 09:32
Ta inwestycja jest w granicach Miasta Gdańsk
Tu na Kokoszkach też mieszkają Gdańszczanie. Ta inwestycja pozwoli ucywilizować ten fragment miasta, bo droga o znaczeniu krajowym biegnie przez osiedle i nawet chodników obustronnych nie ma. Że o przemieszczaniu się rowerem, czy hulajnogą nie wspomnę.
Korek jest tutaj permanentny, prawdopodobnie korki będą i po przebudowie. Ale przynajmniej dla mieszkańców będą drogi boczne którymi będzie można się do szkoły/sklepu dostać.- 7 1
-
2021-05-25 14:25
To takie błędne koło (11)
Więcej dróg = więcej aut.
Więcej aut (które się już nie mieszczą) = więcej dróg.
Tylko każda dwupasmowa prędzej czy później będzie miała wąskie gardło. Zwężenie do jednego pasa, skrzyżowania ze światłami. A wszystkich skrzyżowań nie da się przerobić na bezkolizyjne koniczynki. A czas przejazdu coraz słabszy. Średnia poruszania się autem po mieście to ok 25 km/h. Jeszcze ciągle szybciej niż rower. Ale jeszcze 2-3 lata i spadnie do 20 km/h- 22 31
-
2021-05-26 12:59
Ale POKOmony mają to gdzieś Ważne że można na tym robić wały
- 0 1
-
2021-05-26 11:29
GD
To wszystko prawda, z okazji przebudowy kartuskiej kupuję kolejny samochód. Niech miasto zwolni z inwestycjami drogowymi, bo nie wyrabiam się z kupowaniem kolejnych samochodów.
- 0 2
-
2021-05-26 10:01
Święta prawda ! Ślepy zaułek, inni już to przećwiczyli, ale nie umiemy uczyć się na cudzych błędach.
- 2 1
-
2021-05-26 08:21
a gdzie ty masz dwupasmowe nowe drogi?
Niepołomicka autostrada Małomiejska autostrada Świętokrzyska autostrada jeszcze za niemca budowane. A wszystkie pola miedzy tymi drogami zabudowane blokami. W gdańsku nie ma błędnego koła , tylko błędni na stołkach kolekcjonerzy mieszkań.
- 2 1
-
2021-05-26 08:15
nie ma algorytmu wiążącego ilość aut w zależności od nowopowstałych dróg
bardziej.....ilość nowych mieszkań, ale też zależności nie ma. Ludzie więcej zarabiają, więc decydują sią na zakup auta, drogi??/ nie ma powiązania....więc....prosze!!! głupot nie pisać
- 2 2
-
2021-05-26 06:13
Taki trochę nie za bystry jesteś... Ilosc aut w tym kraju nie zależy w (5)
żadnym stopniu od ilosci drog. Ilosc rejestrowanych aut rosnie lawinowo,a w ostatnim kowidowym roku wzrosla o ile pamietam o ponad 200 tys. Tu kazdy musi miec swoj kawal blachy, to nadal jest jak nobilitacja dla tłuszczy i duma. Oni wszyscy wola stac w coraz wiekszych korkach, godziny marnowac na dojaxdy, byle w swoim aucie... Jak sie duzo jezdzi,to widac ile tych jezdzacych intelektualnych warzyw nie powinno w ogole dostac uprawnien, bo nie wiedza co sie dzieje na drodze.
- 4 4
-
2021-05-26 11:22
80% aut jest rejestrowanych przez firmy, nie przez osoby prywatne...
- 1 0
-
2021-05-26 07:28
Mój drogi. (3)
Pamiętasz jak było z rozbudowa Słowackiego?
Komfort był dość krótko. Ilość aut jeżdżących tamtędy zmwiekszyła się znaczenie.- 4 3
-
2021-05-26 08:16
a zmniejszyła się na innych ulicach....ot tyle!! (1)
- 1 2
-
2021-05-26 09:27
oczywiście to nie jest prawda.
Bo dobre warunki jazdy motywują do przesiadania sie na samochód. I wkrótce przestają być dobre...
Samochód już nie jest luksusem i każdy praktycznie ma możliwość z jego korzystania.- 2 2
-
2021-05-26 08:03
Lewackie bajdurzenia
Ot co
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.