• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zbuduje terminal w Rębiechowie?

Michał Brancewicz
21 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Rozbudowany terminal pasażerski w Rębiechowie będzie mógł obsłużyć 5 mln pasażerów rocznie. Rozbudowany terminal pasażerski w Rębiechowie będzie mógł obsłużyć 5 mln pasażerów rocznie.

20 firm i konsorcjów powalczy o kontrakt na budowę nowego terminalu w Rębiechowie. Zwycięzcę poznamy w czerwcu. Terminal ma być gotowy jesienią 2011 r.



Właśnie zakończono prekwalifikacje do wartego od 200 do 300 mln zł przetargu na budowę nowego terminalu oraz parkingu i drogi dojazdowej w Rębiechowie. Kontrakt nie obejmuje natomiast wyposażenia terminalu, np. w systemy bagażowe i kontroli bezpieczeństwa.

Prekwalifikacje przeszło 20 z 22 firm i konsorcjów. Do kolejnego etapu zaproszono firmy, które mają zdolność kredytową lub zgromadzoną gotówkę w wysokości co najmniej 30 mln zł, a w ostatnich pięciu latach były generalnym wykonawcą minimum jednego obiektu wartego nie mniej niż 100 mln zł netto.

Generalnego wykonawcę terminalu powinniśmy poznać do końca czerwca. - Do końca kwietnia zaprosimy firmy do złożenia ofert - mówi Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej. - Od tego czasu chętni będą mieli minimum 40 dni na złożenie oferty.

Na tym etapie liczyć będzie się wyłącznie cena. Dlatego władze lotniska nie chcą zdradzić ile są wstanie zapłacić za budowę terminalu.

Tymczasem wśród chętnych do budowy są niemal same znane firmy: m.in. Alpine Bau (wraz z Hydrobudową Polska wybuduje gdański stadion piłkarski), Hochtief (w Gdańsku wybudował Galerię Bałtycką), Skanska (obecnie remontuje ul. Nowatorów nieopodal Rębiechowa) oraz NDI (Centrum Haffnera w Sopocie i pomorski odcinek autostrady A1).

Do drugiego etapu przetargu zakwalifikował się także Budimex-Dromex. Firma buduje halę widowiskowo-sportową na granicy Gdańska i Sopotu, ma za sobą także kontrowersyjną (bo niedokończoną, inwestor rozwiązał kontrakt z wykonawcą i wyrzucił go z placu budowy) budowę terminalu na warszawskim Okęciu.

Ale nowy terminal to nie koniec inwestycji w Rębiechowie. Trwa już przetarg na budowę nowej drogi kołowania, 27 kwietnia mija termin składania ofert. Proces wyłonienia zwycięzcy będzie identyczny jak w przypadku terminalu. - Natomiast przetarg na budowę płyty postojowej powinniśmy ogłosić już w przyszłym tygodniu - zapowiada Elżbieta Stangret.

Te prace ruszą w 2010 roku.

Koszt całej modernizacji portu lotniczego szacuje się na ponad 500 mln zł. - 130 mln zł dostaniemy z Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi Adam Skonieczny, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu Portu Lotniczego Gdańsk. - Brakujące środki będą pochodzić z kredytów bankowych i ze środków własnych.

Nowy terminal pasażerski będzie w stanie obsłużyć 5 mln pasażerów rocznie co wraz z istniejącym terminalem podniesie przepustowość portu lotniczego do 7 mln.

Miejsca

Opinie (128) ponad 10 zablokowanych

  • pol roku trwa w tym kraju zima

    takie projekty w naszej strefie klimatycznej nie powinny byc realizowane zimy -20c =koszty ogrzania kosmiczne

    • 0 0

  • Eugenia

    Razi nazwa lotniska? Napewno nie jest to po polsku,turysci smieja sie z tego napisu!!!!!! Dbajmy o nasz wizerunek w takich miejscach.
    Samo lotnisko po przebudowie bedzie bardzo ladne.
    Pozdrawiam gdanszczanka

    • 0 0

  • ja

    Ja poleciłbym firmę Profal z gdańska

    • 0 0

  • Gdańsk: precz z zakazem skrętu z Podwala Staromiejskiego w Rajską!!! (1)

    Likwidacja nakazu jazdy prosto Podwalem Staromiejskim od Targu Drzewnego i zezwolenie skrętu w Rajską spowoduje zwiększenie płynności ruchu w centrum Gdańska.

    Efekty:
    1.uruchomienie szerokiej i niezamieszkałej Rajskiej (banki po jednej, kościół, płot i Madison po drugiej stronie) - prosto na trzypasmową Al. Zwycięstwa,
    2. mniejszy ruch na wąskiej, otoczonej kamienicami zamieszkałymi przez starszych ludzi Stolarskiej – mniejszy ruch na i tak zakorkowanym skrzyżowaniu przy Trzech Krzyżach i jednopasmowej Jana z Kolna

    Głowa jest od myślenia, a nie żeby berecik z antenką nosić!

    • 1 0

    • Zgłoś to ZDiZ w Gdańsku

      • 0 0

  • Robi wrażenie

    • 0 0

  • termial na zatoce

    zbudujcie lepiej terminal bezporśednio na zatoce, coś w rodzaju stacjonarnegoo lotnishowca, najlepiej z możliwością obrotu wokół jednej osi, tak żeby optymalnie ustawiać sie do wiatru. To rozwinie przy okazjii żeglugę i może będzie parę zamówien dla stoczni. No i jaka specywika, jaki image?

    • 0 0

  • wow..

    fajniie wygląda tylkoo naSza gdańsk ładniejjSzyy GdaŃsk ; **

    • 1 0

  • ta architektura terminalu zajeżdza strasznie wiochą ;P (4)

    jeszcze przykryć to strzechą i byłby fajowy skansen

    • 16 31

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • stara szkoła i stare projekty , jak przestaną wrony latać to jak znalazł szklarnia gotowa :)

      • 0 1

    • a co??

      parabole hiperboliczne się nie podobaja? to dopiero drugie w gdańsku:)

      • 1 1

    • w sam raz

      pasuje do gdanska

      • 2 8

  • Rębiechowo, (2)

    najgorsza lokalizacja lotniska dla Trójmiasta !!!!

    • 1 1

    • Pewnie jestes z wioski Gdynia?

      Ekh.... ta Gdynia i jej mieszkańcy... ;)

      • 0 0

    • Na Dlugiej jest lepsza lokalizacja?

      • 1 0

  • Popieram rozbudowę

    Byłem ostatnio w Rębiechowie po raz pierwszy od dłuższego czasu. Oj, trochę się pozmieniało. Nie-Schengen tam gdzie dawniej krajowe, Schengen tam gdzie dawniej zagranica, krajowe tam gdzie dawniej (i zresztą teraz też) WC.
    Sklepy te same tylko jakby bardziej zatłoczone, check-iny w korytarzu, pachnące prowizorką, małpkę na wylot w torebce Baltony wciąż się kupi, autobus jeździ w dwie strony (i tłumacz tu cudzoziemcowi Was ist das Orunia? Zentrum?) i do centrum przez górki dołki na Suchaninie a nie przez Wrzeszcz jak drzewiej bywało...
    Tęskno trochę do dawnego terminalu, gdzie główną atrakcją był poranny SAS do Kopenhagi a potem długo, długo nic. Między palcami sennie płynął czas...
    No ale świat idzie do przodu. Dobrze że będziemy mieli nowy terminal.
    A w tym starym jednak najbardziej bawi mnie to, że wąskie przejście w prawo od "szyby widokowej", którym dawniej mozna bylo pójść tylko "za potrzebą", teraz prowadzi też do Warszawy...
    A niedługo pewnie do Krakowa i Wrocławia...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane