• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć obie obwodnice? Słowackiego nie będzie już "ślepa"

Krzysztof Koprowski
16 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (255)
  • Warianty przebiegu nowej drogi łączącej węzeł Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej z Trasą Słowackiego
  • Warianty przebiegu nowej drogi łączącej Węzeł Miszewo obwodnicy metropolitalnej z Trasą Słowackiego (podkład satelitarny)
  • Korytarze transportowe poddane analizie pomiędzy węzłem Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej a Trasą Słowackiego w Gdańsku

Przedłużenie Trasy Słowackiego poza granice Gdańska będzie dużym impulsem dla rozwoju przedmieść. Choć proces ten jest szkodliwy pod względem urbanistycznym, urzędnicy tłumaczą, że prognozowany wzrost liczby mieszkańców wymaga poprawy dojazdu własnym autem do centrum metropolii. Z tego powodu rozpoczęto analizy przebiegu drogi łączącej dwie obwodnice - Metropolitalną i Trójmiasta - przez Matarnię i rejon portu lotniczego.



Czy Gdańsk powinien zgadzać się na budowę nowej drogi wjazdowej?

W czwartek odbyły się pierwsze spotkania informacyjnie w sprawie "drogi łączącej węzeł Miszewo z Portem Lotniczym w Gdańsku".

Pod tym hasłem kryje się budowa drogi, która będzie łączyć węzeł Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta przez rejon Banina i Rębiechowa do istniejącego "ślepego" zakończenia Trasy Słowackiego w Gdańsku przy porcie lotniczym i dalej istniejącym układem drogowym do węzła LotniskoMapka na Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta.

Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą dokumentacji - spółką Databout - zdecydowały się przedstawić mieszkańcom tzw. studium korytarzowe w dwóch miejscach:
  1. o godz. 14:00 w Szkole Podstawowej nr 82 w gdańskim Klukowie (ul. Radarowa 26Mapka),
  2. o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej w Baninie (ul. Tuchomska 15Mapka)

  • Frekwencja na spotkaniu w Gdańsku zorganizowanym o godz. 14
  • Frekwencja na spotkaniu w Baninie zorganizowanym o godz. 18

Spotkanie dla mieszkańców Gdańska w godzinach pracy



Spotkanie z myślą o mieszkańcach okolic Portu Lotniczego w Gdańsku cieszyło się niewielkim zainteresowaniem. Natomiast w Baninie przyszło bardzo wielu mieszkańców.

Urzędnicy zapewniali, że zaproponowana godzina 14 w dzień powszedni wynikała wyłącznie z potrzeby dostosowania jej do pracy urzędników. Mieszkańcy z kolei zwracali uwagę, że takie działanie zmusiło ich do zwalniania się z kilku ostatnich godzin pracy, czego nie musieli robić już mieszkańcy Banina i sąsiednich miejscowości.

Podczas gdańskiego spotkania mieszkańcy dopytywali się m.in.:

  • jaka będzie korzyść dla mieszkańców Gdańska z budowy tej drogi,
  • jakie inne rozwiązania transportowe były brane pod uwagę,
  • czy możliwe jest "wpięcie" nowej drogi w ul. NowatorówMapka zamiast Trasę Słowackiego.

  • Obecnie zakończenie Trasy Słowackiego w Gdańsku
  • Odcinek końcowy Trasy Słowackiego w Gdańsku - widok w stronę portu lotniczego

Droga bez żadnych korzyści dla mieszkańców Gdańska?



- Rozumiemy, że ta droga usprawni dojazd do Gdańska i lotniska od strony zachodniej, ale jakie Gdańsk będzie miał korzyści? To dodatkowe generowanie ruchu, a dla nas - mieszkańców Gdańska - spore utrudnienie w codziennym życiu. Znajdziemy się w "trójkącie" pomiędzy nową (przedłużoną) drogą, Obwodnicą Metropolitalną, linią kolejową i jeszcze tzw. ul. Nową Spadochroniarzy [planowana droga z lotniska do Osowej - dop. red.] - zwracała uwagę na spotkaniu mieszkanka Matarni.
- Dotychczas strefa przy porcie lotniczym była "ślepa", jeździli tędy wyłącznie mieszkańcy, pracownicy i osoby udające się na lotnisko. Teraz otwieramy ten odcinek ul. Słowackiego jako kolejną nitkę wjazdową do miasta (obok ul. Nowatorów), a to powoduje wzrost natężenia ruchu i utrudnienia dla nas, także z wyjazdem z tej części Gdańska - wtórował inny mieszkaniec dzielnicy.
Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Przedmieścia muszą mieć dobry dojazd do Gdańska



Na pierwsze pytanie urzędnicy i wykonawca dokumentacji odpowiadali, że droga jest niezbędna dla rozładowania ruchu na węźle Miszewo oraz dla rozwijającego się Banina, którego liczba mieszkańców ma wzrosnąć w najbliższych latach z ok. 9 tys. do 20 tys. mieszkańców.

Na korzyść budowy nowej drogi przemawiać ma także skrócenie trasy dojazdu do lotniska od strony Kaszub i z Obwodnicy Metropolitalnej. Obecnie dojazd od zachodniej strony wymaga niejako "okrążenia" terenu portu lotniczego ulicami Nowatorów i Budowlanych.

W zakresie alternatywnych rozwiązań, np. budowy wyłącznie pasów autobusowych przez podgdańskie miejscowości, nie padła żadna odpowiedź. Wynika to jednak z odgórnie podjętej już wcześniej decyzji o budowie drogi, a nie nowej trasy transportu zbiorowego, jako rozwiązania problemu narastających korków na wjeździe do Gdańska.

Obecne natężenie ruchu w obszarze objętym analizą korytarzową. 1 - Trasa Słowackiego, 2,3 - obwodnica Trójmiasta, 6 - rejon ul. Nowatorów na granicy Gdańska. Obecne natężenie ruchu w obszarze objętym analizą korytarzową. 1 - Trasa Słowackiego, 2,3 - obwodnica Trójmiasta, 6 - rejon ul. Nowatorów na granicy Gdańska.

Dodatkowe analizy, choć decyzja została już podjęta



Ewentualne włączenie nowej drogi w ul. Nowatorów jest natomiast teoretycznie możliwe. Urzędnicy zapewnili, że taki wariant będą analizować.

Trudno jednak ufać tym słowom, skoro Biuro Rozwoju Gdańska przeprowadza właśnie drugie wyłożenie planu zagospodarowania dla budowy Trasy Słowackiego do granicy administracyjnej Gdańska z myślą o przedłużeniu trasy dalej aż do Obwodnicy Metropolitalnej. Uwagi do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko można zgłaszać do 1 lutego br.

Ponadto na obecnym etapie tzw. studium korytarzowego, a więc wskazania najlepszej przestrzeni, w której powinna znaleźć się nowa droga (jeszcze bez projektowania szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych), wszystkie warianty kończą się właśnie na Trasie Słowackiego przy porcie lotniczym w granicach administracyjnych Gdańska.

Nowy plan zagospodarowania dla przedłużenia Trasy Słowackiego Nowy plan zagospodarowania dla przedłużenia Trasy Słowackiego
Etapy prac nad studium korytarzowym, granice objęte analizą oraz ciąg ulic Nowatorów - Budowlanych Etapy prac nad studium korytarzowym, granice objęte analizą oraz ciąg ulic Nowatorów - Budowlanych

Jaką klasą drogi i jak poprowadzić drogę przez Banino?



W granicach sąsiednich gmin brane są natomiast pod uwagę warianty:
  • pokrywający się w znacznej mierze z przebiegiem ulic Lotniczej w Baninie,
  • omijające "centrum" Banina od południowej i zachodniej strony w kilku przebiegach.

W zakresie klasy drogi brane są pod uwagę:
  • droga klasy głównej, która wymusza m.in. łagodne łuki, oddalenie chodników i dróg rowerowych czy ograniczoną liczbę zjazdów,
  • droga klasy zbiorczej o mniejszych restrykcjach, gdzie możliwe jest m.in. sytuowanie chodników bezpośrednio przy jezdni oraz bezpośrednich zjazdów do posesji.

Klasa drogi ma również przełożenie na maksymalne prędkości:
  • droga główna: projektowana prędkość w terenie zamiejskim - 100 km/h, w miejskim - 60 km/h,
  • droga zbiorcza: projektowana prędkość w terenie zamiejskim - 80 km/h, w miejskim - 50 km/h.

Należy przy tym pamiętać, że ostateczna maksymalna prędkość będzie wynikać z uwarunkowań terenowych i bezpośredniego sąsiedztwa, a to oznacza, że w wielu miejscach może być niższa niż powyższe parametry techniczne.

Porównanie standardów projektowych dróg klasy głównej oraz zbiorczej Porównanie standardów projektowych dróg klasy głównej oraz zbiorczej

Dwa pasy ruchu, w przyszłości niewykluczone cztery



Na obecnym etapie nie została podjęta decyzja odnośnie do przekroju samej drogi. Gdańsk, w granicach miasta, zarezerwował przestrzeń pod przekrój dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, choć w pierwszym etapie realizacji brany pod uwagę jest przekrój jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Kolejne spotkania planowane są na przełomie kwietnia i maja. Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego zadeklarowało, że tym razem spotkanie w Gdańsku odbędzie się również późnym popołudniem.

Do 19 stycznia można natomiast zgłaszać dodatkowe uwagi do studium korytarzowego drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość na adres sk-miszewo@databout.pl

Opinie (255) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Ksenofobia "Prawdziwszych Gdańszczan" przeraża

    Banino, Rębiechowo, Klukowo itd rozbudowuje się ponieważ te kaszubskie miejscowości zasiedlają Polacy z Gdańska. Gdańszczanie osiedlają się tam, ponieważ na dolnym tarasie nie ma wystarczającej ilości mieszkań i wystarczającej ilości miejsca. Można pomstować że "urban sprawl " ale aglomeracja rozbudowuje się bo żyje i bo Dolny Taras nie pomieści wszystkich potencjalnie chętnych. Tak jak w XIX wieku powstał "na polach" Wrzeszcz czy Nowy Port, tak jak w latach 70tych XX powstały "na polach za miastem" Moreny Niedźwiedniki, Żabianki i Chełmy itd , jak w latach 90tych powstały na polach wśród krów i kur Ujeściska i Osowy, tak teraz na polach Czapli, Pępowa, Chwaszczyna, Kolbud powstają nowe dzielnice aglomeracji. I te dzielnice muszą być ze sobą skomunikowane żeby miasto-aglomeracja mogło żyć.

    • 0 0

  • Żart (1)

    To jest żart. Ludzie kupują dużo drożej domy i mieszkania w Gdańsku, żeby nie stac w korkach. A teraz Gdańsk chce wybudować drogę dla Banina i pogorszyc standard własnym mieszkańcom. W Gdańsku jest wiele dróg które wymagają remontu zwłaszcza w okolicach lotniska np. w Klukowie gdzie drogi ciężko nazwać "ulicą" ale my będziemy budować drogę dla mieszkańców Banina. Tylko włodarze Gdańska mogli to wymyślić...

    • 8 8

    • Żart

      Po co było kupować dom w wiosce Klukowo przypomnij ilu tam macie mieszkańców

      • 0 0

  • Mieszkaniec Klukowa

    Widze, ze w zalinkowanym artykule jest sada z 65% glosam: "tak, jest częścią większej aglomeracji". Czy to oznacza, ze mieszkancy matarnii bez problemu otrzymaja dofinansowanie, badz miejsce w zespolach zlobkow, przedszkoli i szkol w Baninie? Czy jednak, nie przesadzajmy z byciem czescia wiekszej aglomeracji, jezeli ma to dzialac w te strone?
    Do analizy korytarzowej chcialbym by zalczona zostala symulacja zwiekszenia ruchu na slowackiego w dol Wrzeszcza. Przeciez to bedzie mialo wymierny skutek. Cala ta analiza nie zaklada w ogole, ze ludzie z wjazdu W-Z nagle przesiada sie na wygodniejszy w momencie powstania tej drogi wjazd ("most") Slowackiego.
    A tak sie wlasnie stanie q mojej skromnej opinii.
    Ta droga powinna powstac, ale najpierw Gdansk MUSI uporac sie z ruchem na slowakciego. Na ta chwile, by nie zakorkowac miasta powstal bufor w odcinku lesnym.
    Dodatkowy ruch bedzie buforowany wlasnie u nas - na Matarni. Korki na Matarni beda mialy bezposredni wplyw na jakosc naszego zycia i nie mowimy tu o dojazdach do pracy, ale do przedszkoli, uslug medycznych, czy sklepow.
    Analizy nie biora pod uwage, ze - co oczywiste - zmeni sie preferencja w wyborze wjazdu do Gdanska.
    Nowa Abrahama dla poprawy sytuacji na docinku lesnym + otworzenie teczki z parametu o nazwie "Spacerowa" i wtedy mozemy rozmawiac o Miszewie.
    Kierunek rozwoju wlasciwy, ale nie zaczynajmy budowac domu od dachu.
    Tyle, ze wiekszosc urzednikow miejskich mowiac Klukowo mysli Osowa.
    Jest oczywiscie jeszcze kwestia dodatkowego ruchu do Maja Landu, ale wypilem juz poranna kawe i nie bede poruszal tego tematu.
    Gdy droga za 3 lata powstanie, wszyscy nagle beda zdziwieni, a my bedziemy jechac 1.5godziny do Galerii Baltyckiej czy 25 minut na Zlota Karczme.

    • 1 1

  • Tylko kasa

    Wiadukt,tunel itp i bedzie dobrze ale kto ma teraz na to kase? Za kilka lat bedzie i tak to trzeba zrobic, taka nasza glupia gospodarka,lepiej dwa razy niz raz i dobrze

    • 0 0

  • Już widzę te korki na lotnisku. (2)

    Przecież ta droga będzie przecinać bezpośredni wjazd pod terminal.
    Poza tym w rojenie lotniska, jest strefa uspokojonego ruchu, parkingi lotniskowe... A od zjazdu na terminal prowadzi wąska drogą w stronę banina...
    Znowu będziecie przerabiać coś za co zostało już zapłacone...? Czy jak sobie to wyobraźcie? Godziny szczytu na drogach to także godziny szczytu w lotnictwie... Ludzie będą jechać na lotnisko i stać w korku z tymi co będą jechać do pracy... Dziwię się że Lotnisko się zgadza...

    • 27 9

    • Dawno nie byłeś.

      Chyba dawno nie byłeś w tej okolicy...
      Od zjazdu na terminal nie ma już wąskiej drogi w stronę Banina, jest Słowackiego dociągnięte do Azymutalnej i kawałek dalej do pseudo ronda przy wjeździe do jakiegoś magazynu z apteką na parterze.

      • 0 0

    • Skoro 5ak kochacie PKM, to na lotnisko też pojedź PKM. Nie będziesz stał w korku

      • 5 0

  • (55)

    Z perspektywy czasu widać jak bezmyślnie było budowane w Gdańsku i na obrzeżach. Gdyby nie stawiali bez sensu wielu osiedli to byśmy nie mieli praktycznie korków. Bo co to za korek na kwadrans? Żaden. A tak wiele osób mieszka 6km od centrum a jedzie ponad godzinę.

    • 162 33

    • A gdzie mieli budować mieszkania w przystępnych cenach? (34)

      • 36 21

      • (20)

        Gdyby najpierw dogęszczano istniejące już dzielnice, zamiast rozlewać miasto, to nie byłoby tak diametralnycb różnic w cenach. Deweloperzy za zgodą miasta sami stworzyli dogodny dla siebie rynek.

        • 28 15

        • (5)

          ja ci dam dogeszczanie! Skad sie tacy ludzie biora?

          • 14 22

          • Z Gdańska (2)

            Gdańsk jest dramatycznie rozrzedzony. Nawet inne polskie miasta - Wrocław, Kraków - biją nas na głowę. To nie chodzi o to, by zabudowywać parki. Chodzi o to, by poza parkami (których powinno być dużo i powinny być dobrze utrzymane) była gęsta, miejska zabudowa. 4,5,6 piętrowe budynki przylegające do ulicy. Jak w Hamburgu, Amsterdamie, czy Sztokholmie.

            A u nas parków przez duże P to prawie nie ma. Jest mnóstwo jakichś pseudo łąk, chaszczów - ogólnie nieużytków. I pomiędzy nimi lużno porozrzucane budynki. To nie jest miasto! To jakaś hybryda PGRowskiego osiedla z amerykańskimi przedmieściami gdzie ludzie ważą 120kg od ciągłego jeżdżenia autem wszędzie.

            • 27 11

            • Bzdury (1)

              To "rozrzedzenie" gęstości zaludnienia w Trójmieście wynika przede wszystkim z tego, że jedną trzecią terenu miast zajmują lasy TPK

              • 0 0

              • nie żartuj sobie

                pamiętam jak wyglądała zabudowa z okolic 1995-2005 gdzie po wielu miejscach hulały krowy i konie w Gdańsku. To były pola i wiochy bez dróg dojazdowych, nabudowali nowych osiedli ale o drogach ani mru mru, bo miasto miało to robić. Na 30 lat do przodu powinny być zaplanowane ciągi komunikacyjne i kwartały zabudowy a nie wolna amerykanka co kto chce i gdzie mu się podoba.

                • 2 0

          • (1)

            Wracaj na wieś, bo wizja miasta Cię przeraża

            • 22 15

            • a mnie twojej głupoty bezmiar...

              • 9 13

        • Gdzie dogęszczać? (9)

          Chciałbys z Gdańska zrobić São Paulo lub Hong Kong.

          • 23 19

          • (4)

            Do Hong Kongu czy Sao Paulo brakuje nam kilka milionów mieszkańców, ale urbanistyką i gęstością zabudowy Amsterdamu czy Kopenhagi bym nie pogardził.

            • 16 5

            • (3)

              to wcześniej zbuduj metro -2linie jak w Kopenhadze lub 4 jak w Amsterdamie -a później zagęszczaj zaciesniaj i odzieleniaj

              • 12 5

              • Rozlewanie miasta na pewno nie pomaga w polepszeniu komunikacji

                • 3 3

              • Mamy tak z 3 razy mniej mieszkancow niz te miasta

                Wiec analogicznie mamy 1 linie metra - kolej miejska o częstotliwości w szczycie 7,5 min jak najbardziej spełnia kryteria metra.

                • 5 3

              • Spokojnie, osiedli się w Trójmieście 1,5 miliona nowych mieszkańców

                by dorównać do obszaru metropolitarnego Amsterdamu (1 do 2,5 miliona) czy nawet marny milion by dorównać do obszaru metropolitarnego Kopenhagi (2 miliony) to Ci machniemy te 2 linie.

                • 4 4

          • wystarczyło zlikwidować ogródki działkowe wewnątrz miasta (3)

            Mieszkania za obwodnicą a w centrum całe połacie ogródków działkowych. Pomieszanie z poplątaniem. Przenieść ogródki w pola na kaszuby a piękne miejscówki jak te przy hallera czy kartuskiej zabudować miastem.

            • 54 12

            • Chciałbyś zalać zielone ogródki działkowe betonem? (1)

              To te miasto byłoby już nie do wytrzymania.

              • 14 9

              • To jak do wytrzymania jest Wiedeń czy Amsterdam?

                Całe kilometry zabudowy czy tam "betonu" Jak to przyjezdni z Warmii zwykli nazywać normalne miasto.

                • 5 3

            • A w życiu. Jezioro trzeba przenieść...

              • 10 14

        • Tak tak, dogęszczanie najlepsze (2)

          Więcej chowów klatkowych Polaka zwyczajnego, tego nam trzeba. Przestrzeń między blokami, tereny zielone? Panie, kto to widział!

          • 16 13

          • Jedź na Białoruś. Tam masz dużo przestrzeni miedzy blokami. Wizja miasta w stylu homo-sovieticus

            • 4 9

          • ugór i nieużytek to nie tereny zielone

            • 8 6

        • Jak chcą dogęszczać to piszczysz o betonizacji

          • 9 9

      • Na olszynce? Kolo Sucharskiego?

        Na letnicy?

        • 2 2

      • (11)

        Nie gdzie a chodzi o to, że ktoś kto za to odpowiada powinien myśleć i powiedzieć tu nie bo tu trzeba drogę gdyż tam będzie zabudowywane i będzie się rozwijało w tą stronę....

        • 7 12

        • Budyń przepchnął plan zabudowy ale o drodze nie pomyślał. (10)

          Bo ani developer ani Budyń na obrzeżach nie mieszkają.

          • 23 15

          • Budyń decydował o urbanistyce łanowej w Baninie, Pępowie czy Rębiechowie? (2)

            Nowe. Nie znałem.

            • 13 5

            • (1)

              Czy zdajesz sobie sprawę z bzdur które piszesz?
              Banino wieś kaszubska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie kartuskim, w gminie Żukowo.
              Pępowo wieś kaszubska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie kartuskim, w gminie Żukowo
              Jak Budyń mógł decydować o czymś na co nie miał najmniejszego wpływu. Obie wsie leżą w innym powiecie i w innej gminie.

              • 6 4

              • Ironia nie jest Twoją mocną stroną, prawda?

                • 3 4

          • Budyń miał twojemu deweloperowi drogę zbudować? (6)

            Już widzę jak byś kwiczał z tego powodu, a kacperek to by z konferencji prasowych nie wychodził.

            • 30 13

            • na budowaniu dróg budyń nie zarabiał. a developerowi tez się nie opłacało

              w końcu na wynajmie drogi budyń by nie zarobił tyle ile zarabiał na wynajmowaniu korzystanie pozyskanych mieszkań budowanych przez deweloperów w Gdańsku

              • 3 4

            • dzbanie gdybys miał mózg to bys wiedział ze drogi w miescie ma budowac obowiazek miasto (4)

              ale od felmingów niemozna oczekiwac rozumu

              • 13 26

              • Niech cię ciemnogrodzka wyśle na kurs poprawnej polszczyzny, ja stawiam.

                Znaki diakrytyczne też ci mogą zafundować, niech stracę.

                • 9 2

              • Jak to jest, że najpolszy z polskich wyborca PiSu to zawsze analfabeta spod budki z piwem? (2)

                • 20 12

              • Flemin bez F i jeszce dopisz ze to Polak a kazdy Polak to złodziej i pijak według propagandy Niemieckiej Donalda :) (1)

                • 3 23

              • Wania, naucz się polskiego zanim zaczniesz znowu spamić, bo wstyd swoim ziomkom robisz :)

                • 15 2

    • Po co jada autem do centrum? (6)

      Park ride i dalej komunikacja miejska. Jzk nż zachodzie jak i w Wejherowie rumi redzie...

      • 13 7

      • A potem walka o nowe składy, o dostep do torów, o elektryfikację, o przystanki... (5)

        Jakoś w innych miastach można, tu ciągle problemy!

        • 8 6

        • Tramwajom wydłużają trasy ,10 do Brętowa.Teraz to wycieczka krajoznawcza,

          • 3 0

        • Prawie wszędzie są problemy ze zbiorkomem. (3)

          No niestety, ta nasza moda na osobówki powoli, ale skutecznie morduje model biznesowy zbiorkomu. Prosta spirala śmierci- mniej pasażerów = gorsza usługa i droższe bilety = mniej pasażerów. A ludzie wolą stać w korkach i płacić X tysięcy rocznie na kupno i utrzymanie 4 kółek.

          • 7 8

          • raczej odwrotnie: kiepska usługa- drogi bilet- mniej pasażerów- bardziej kiepska usługa- jeszcze droższy bilet. (1)

            Czy to aby nie rzeź połączeń i oferta ,,brak sensownej godziny,, sprawiły odpływ pasażerów i bezrobocie w wielu rejonach? Posiadanie auta w wielu okolicznych miejscowościach to niechciana konieczność.

            • 10 2

            • Miałeś przebudowę głównego ciągu na wysokości Orłowskiej w Gdyni

              Ludzie jechali od Wielkopolskiej do Sopotu lub vice versa około godziny. SKM mijała ten korek co 8 minut. Jechała ten odcinek 5 minut. I co? Kisili się w tym korku jak sardynki w puszce. To już tylko wybór. A budowa dróg dla okolicznych gmin i tylko pogarszanie sytuacji korkowo-parkingowej we własnym mieście(to już chyba nawet ślepy widzi, jak ruch indukowany działa) jest jawną niegospodarnością władz.

              • 1 4

          • A przypomnij kiedy miała działać ,,Fala,,?

            Nie przypadkiem 5 lat temu? Teraz to ma być spadochron dla urzędników UMWP, a nie wspólna platforma biletowa.

            • 6 0

    • Tak po amerykańsku (2)

      Tylko tam na przedmieściach są domy jednorodzinne a tu stawiamy całe bloki. No i urbanistyka oraz planowanie przestrzenne leży i kwiczy - parę tysięcy mieszkań i żadnego punktu usługowo - handlowego, przez co wszędzie trzeba jechać samochodem co jest niepraktyczne, nieekologiczne i niezgodne ze zdrowym rozsądkiem

      • 37 10

      • Jak ma być tanie mieszkanie to tylko na obrzeżach miasta. (1)

        Developer wybudował, Kowalski kupił i niech się martwi, że wszędzie daleko i korki na drogach wjazdowych bo tylko jednopasmowe.

        • 15 8

        • Kowalskiego ktoś zmuszał, by to kupował?

          Blok na polu miałby zero szans na sprzedaż w Skandynawii, Holandii czy jakimkolwiek innym rozwiniętym cywilizacyjnie kraju. Więc się ich nie buduje.

          • 4 3

    • A według ciebie to gdzie powinny być budowane nowe osiedla? W centrum? (1)

      • 5 9

      • Tam gdzie można i gdzie jest popyt.

        Dla klasy robotniczej raczej popyt jest na obrzeżach miasta. Klasa średnia to raczej pas nadmorski.

        • 5 2

    • Jedyne wyjscie to wywalic tych urzedników szkodników z władz gdańska na wyborach zagłosowac na kogo kolwiek byle przeciwko nim (3)

      • 8 13

      • Na przykład na sołtysa! (2)

        • 6 1

        • Z Pcimia czy Brzeszcza? (1)

          • 6 2

          • Z Mociesza

            Ale musisz zmienić imię?

            • 1 1

    • własnie pokazywali na Galileo jak budowali milionowe miasto w Chinach od Podstaw!!Zaczeli od komunikaqcji miejskiej i metra (2)

      zawsze najpier buduja infrastrukture a pa na koncu bloki!W Gdańsku zupełnie odwrotnie!!

      • 18 9

      • Zobacz jak wygląda "osiedle" na pustyni w USA.

        Gdzie wpadli na ten sam genialny pomysł. Infrastruktura drogowa jak w Nowym Jorku i trzy domki na krzyż.

        • 3 2

      • Chyba tylko Chiny tak robią. Nie mówię że robią źle, ale to nie jest prosta metoda.

        Tylko oni mogą sobie pozwolić na takie cuda jako w miarę bogaty reżim. Czasami im plan nie wychodzi i kończą z pociągami do nikąd, co u nas skończyło by się chyba wieszaniem polityków.

        • 6 1

    • a kto blokuje wysokosc zabudowy?

      jak nie miasto powołując sie na plany zagospodarowania z przed kilku dekad, to głupawe protesty "mieszkańców" niezagospodarowanego terenu

      • 16 12

  • a gdyby tak zamiast Fala powstało coś dobrego (1)

    i można by było zostawić auto i dojechać transportem publicznym... nie, to za proste, wincyj dróg, wincyj pasów

    • 6 2

    • Powstało PKM

      Ale trójmiejska klika nawet taki pomysł potrafiła zarżnąć

      • 0 0

  • Biuro Rozwoju Banina (1)

    Aż trudno uwierzyć,że miasto może tak bardzo działać przeciwko swoim mieszkańcom i interesom miasta. Przedłuzenie Słowaka to paraliż dojazdu do lotniska. Władza chyba nie chce wygrać kolejnych wyborów,i ta buta decyzja jest już podjęta ale mieszkańcy mogą sobie pogadać ...

    • 6 4

    • Jakiego dojazdu do lotniska!

      Przecież mieszkańcy Gdańska mają zapewniony rewelacyjny dojazd do lotniska linią PKM!

      • 1 0

  • Pan Koprowski jest z FRAGU

    • 0 1

  • Czy gdańszczanin

    Dostanie się do przedszkola/żłobka w Baninie? Czy zostanie publiczne przedszkole opłacone przez gminę Żukowo? Jeżeli nie, to o jakiej aglomeracji tu mowimy

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane