- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (42 opinie)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (57 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (347 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-26 21:47
Przelicznik
Jak weźmiemy ile jechał konkretny km samochód to wychodzi że dłużej 1 km jechał samochód pod Wisłą. Test do kitu.
- 2 0
-
2016-04-26 21:30
Test
Proponował bym test większej ilości aut startując z Gdynii 1 auto przez miasto 2 obwodnica 3 miasto/ przez tunel:)
- 1 0
-
2016-04-26 21:29
Miś
Mamy w końcu "Misia"
- 3 3
-
2016-04-26 21:03
Niespodziewane i całkowicie nieuzasadnione ograniczenie prędkości w tunelu do 50 km/h
powoduje potencjalne niebezpieczeństwo kolizji. I to w tunelu. Czy ktoś wprowadzając takie ograniczenie myślał głową ? Czy w ogóle myślał ? Wygląda, że albo ma poważne trudności w myśleniu albo jest na poziomie małpy....
- 4 4
-
2016-04-26 20:42
Lekko zniesmaczony ale ogólnie zadowolony (1)
Szkoda , że nie zrobiono testu czasu przejazdu pojazdu nr 2 przed oddaniem trasy pod tunelem . Wtedy wiedzielibyśmy w jakim stopniu przyczynił się tunel do skrócenia czasu przejazdu po trasie pojazdu nr 2 . Ale jak mówią Czesi : panie Hawranek , to se ne wróti .
- 2 4
-
2016-04-26 20:56
Kurde, to pod tunelem jeszcze jakaś trasa jest ?
No to i nie dziwota że tak drogo wyszło zbudowanie tunelu i trasy pod nim !!
- 0 0
-
2016-04-26 20:52
dobre
zamiast test w niedzielę proponuję wykonać taki sam w tygodniu o godzinie 14;30
- 2 2
-
2016-04-26 19:43
A którędy jechał samochód "3" z redaktorem? (1)
Że był na miejscu przed samochodami 1 i 2?
- 7 0
-
2016-04-26 20:22
jechał Jana Pawła sprawdzałem
i zresztą dowiedziałem się którędy jechał Redaktor..
- 0 0
-
2016-04-26 20:20
Ja szybiej pokonuję
tę trasę poruszałem się trasą tą samą Ten Pan puszczał te samochody i sprawdzcie sobie On był najszybciej ,wpomnę tylko że jechałem przez ulicę Jana Pawła .
- 2 0
-
2016-04-26 20:04
niech przetestuja z Rafinerii do Lotniska
- 4 0
-
2016-04-26 19:59
szybciej to tylko OLT Expres jak budyń ciągnie!
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.