• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny

Patryk Szczerba
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji. Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji.

Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.



Jadąc pociągiem, korzystasz z wagonu restauracyjnego?

PKP Intercity jeszcze kilka miesięcy temu borykały się z brakiem wagonów barowych. Teraz problem, który jeszcze rok temu mocno doskwierał pasażerom pociągów jadących w dłuższe trasy, został opanowany.

Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba

Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.

Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.

Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym

Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.

Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.

Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.

Szczegóły można znaleźć tutaj

- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Kto mógłby być zainteresowany kupnem?

Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.

Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.

Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Jak ktoś ma wolny plac

    Fajny zakup. W wolnych chwilach można sobie poremontować i zrobić np męski wagonik na piwko

    • 9 0

  • Kupią go złomiarze-i tyle...

    • 1 4

  • Wagon warty ile waży .... (4)

    • 47 0

    • (2)

      tą drogą nie podążaj , tam dużo sklejki a wypalanie zabronione

      • 16 1

      • Zabronione, ale tylko za dnia.

        • 4 1

      • zabronione? w kraju istniejącym tylko na papierze? nie rozśmieszaj mnie

        • 19 2

    • sprzedają po cenie złomu, nie warto nic nie zarobisz, a może nawet dopłacisz

      • 5 1

  • (5)

    Ciepłe piwo, kawa ze szklanki, fasolka po bretońsku, flaczki i charakterystyczne poliestrowe firanki WARS oraz kelner współpracujący zarówno z milicją jak i z kieszonkowcami grasującymi w pociągu :)

    • 115 6

    • W Bretanii nigdy nie słyszeli o tej fasolce... (4)

      ...a kelner to był gość.

      • 29 2

      • A w Grecji o "rybie po grecku" :) (3)

        • 14 2

        • Typowe polskie dania: (2)

          Ryba po grecku,
          Śledź po żydowsku,
          Pierogi ruskie,
          sos tatarski,
          sernik wiedeński
          chłodnik po litewsku

          • 21 3

          • tez

            zapomniales "laznia po niemiecku"

            • 1 4

          • No i pycha

            • 3 2

  • brakuje info (1)

    czy ma dwa komplety kół lato/zima do kiedy OC i czy był wymianiany rozrząd

    • 3 3

    • Misiek tym nie polatasz

      • 4 0

  • kupię a okaże się, że koszt transportu Gdynia - miejsce docelowe (5)

    przewyższa koszt zakupu.

    • 99 3

    • Zamów do paczkomatu.

      • 10 0

    • po torach to jeszcze chyba da sie przetoczyć ale gdzies indziej niż przy torach to (3)

      rzeczywiście dzwig naczepa i TIR plus masa zazwolen na przewóz nadgabarytu

      • 13 2

      • Dowiedz sie co to jest TIR (2)

        Wcale go nie potrzebujesz, wystarczy ciężarówka z naczepa.

        • 9 10

        • TIR w powszechnym użyciu występuje jako ciężarówka i nie ma tu błędu. (1)

          Błędem jest czepianie się na siłę nazewnictwa byle tylko zabłysnąć jak karetka na sygnale.

          • 26 3

          • TIR-em moze byc rowniez auto masie calk. do 3.5t

            Ja tu widzę błąd i to bardzo wyraźny.

            • 12 10

  • na ukraine sprzedac czy bialorus lub do kacapow

    • 2 4

  • Mam pomysła.

    18 tys. i jest mieszkanie jak piorun.Tylko ziemia i tu jest problem.Ciekawe ile to metrów kwadratowych w środku ???

    • 7 0

  • Toż to prawie nówki!!!!

    jeżdżące u nas jednostki elektryczne EN57 mają co niektóre ponad 50 lat

    • 3 3

  • pkp.... sznurek na klamce. nie mam pytań

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane