- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Lada chwila ruszy produkcja tramwajów dla Gdańska
Po ponad pół roku od wyboru wykonawcy, w czwartek zostanie podpisana umowa między GAiT i Pesą na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów dla Gdańska. Pierwsze pojazdy pojawią się na szynach pod koniec roku.
AKTUALIZACJA, 15 lutego, godz. 13:39
Podczas podpisania umowy Pesa zadeklarowała, że pierwsze tramwaje dostarczy do Gdańska w grudniu 2018 roku.
Postępowanie musiało zostać powtórzone. Za drugim razem do przetargu stanęła tylko jedna firma - bydgoska Pesa. Jej oferta co do grosza pokrywała się z budżetem, jakim dysponowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, czyli kwotą 138 mln 375 tys. zł.
Gdy urzędnicy dokonali oczywistego wyboru, wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, by podpisać umowę z polskim producentem. Gdańsk musiał jednak czekać na zielone światło z Unii Europejskiej, czyli potwierdzenie dofinansowania dla projektu GPKM IV A. A to odsuwało się w czasie. Ostatecznie umowa z UE na kwotę 286 mln zł (z czego ok. 70 mln na tramwaje) została podpisana w połowie grudnia zeszłego roku.
Czytaj też: Gdańsk dostał miliony z UE na komunikację
Wtedy dokumenty musiały przejść jeszcze kontrolę w Urzędzie Zamówień Publicznych. Teraz, a dokładnie 15 lutego, będą w końcu mogły zostać złożone podpisy pod kontraktem na dostawę 15 sztuk nowych tramwajów.
Zgodnie z zapisami przetargowymi pięć pierwszych pojazdów ma się pojawić w Gdańsku w ciągu 11 miesięcy od tej daty (połowa stycznia 2019), a pozostałych 10 w trakcie kolejnych siedmiu miesięcy - czyli do sierpnia 2019 r.
Każdy z zamówionych pojazdów pomieści 200 osób, w tym 32 na miejscach siedzących, będzie w pełni niskopodłogowy, wyposażony m.in. w klimatyzację, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring, ekrany systemu informacji pasażerskiej oraz defibrylator AED (w kabinie motorniczego).
Opinie (170) 9 zablokowanych
-
2018-02-14 13:20
(4)
Złodzieje z pi bojąc się końca czym szybciej zamówili najpierw autobusie, teraz tramwaje, szybko nowa zajezdnia, żeby ukraść co się jeszcze da
- 19 71
-
2018-02-14 18:12
Mieli może lepiej tak, jak wzór uczciwości, zamawiać okręty podwodne czy może śmigłowce?
- 1 1
-
2018-02-14 15:09
udzielam porad dla depresantów-bezpłatnie
- 6 0
-
2018-02-14 13:29
A co doktor na to?
- 18 1
-
2018-02-14 13:28
Nawet jeśli, to lepiej kraść tramwajach, zajezdniach, nowych drogach i mostach,
niz na pomnikach smoleńskich, przywilejach dla górników i posadach w spólkach skarbu panstwa z nienormalnymi pensjami dla niewykwalifikowanych tłumoków.
- 31 5
-
2018-02-14 18:10
też będzie w nich
Mała niewygodna kabina i będą same hamowaly awaryjnie jak te obecne?
- 4 0
-
2018-02-14 13:48
a nawiew goącego powietrza tez będzie dmuchał prosto w twarz? (1)
zimą w pesach nie da się oddychać, idiota projektował.
- 18 4
-
2018-02-14 17:59
4 minusy od dryblasów 150cm
- 0 2
-
2018-02-14 14:22
(1)
Znowu Pesa gdzie stojacy depcza siedzacym po stopach?
- 25 1
-
2018-02-14 17:26
Tu nie ma tego problemu
Prawie nie ma siedzacych.
- 8 1
-
2018-02-14 17:25
Pewnie i tak się spóźnią.
- 4 0
-
2018-02-14 13:50
biletomaty (2)
spoko, jeśli mają wyręczyć kierowców
generalnie w dzisiejszych czasach zbędne. jest jedno proste, wygodne i tańsze rozwiązanie, SKYCASH- 5 9
-
2018-02-14 17:25
W skycashu brakuje
Godzinnych.
- 2 0
-
2018-02-14 16:02
jak by skycash działal w mojej niezniszczalnej nokii 1600 to bym go miał
a tak - wykluczają mnie- 6 1
-
2018-02-14 17:10
Jazda samochodem: Musisz mieć pasy (no i dobrze). Jazda tramwajem i autobusem: Musisz stać bokiem trzymając się jedną ręką poręczy w godzinach szczytu, choć to i tak nie zawsze, bo nowe tramwaje mają ich mniej (siedzeń też).
- 9 1
-
2018-02-14 16:55
Bankrut
Przecież PESA to bankrut. Zatem kto wyprodukuje po gwarancji części zamienne? Ale kupujący to amatorzy jakich w Polsce jest dostatek zwłaszcza w Rządzie.
- 3 8
-
2018-02-14 16:37
W odpowiedzi na ankietę powiem że w tych wszystkich nowoczesnych
tramwajach jest strasznie niewygodnie dla osób stojących. Śliskie podlogi, brak uchwytów, kasowniki w miejscach torujących wejście innym.
Stare blaszane tramwaje pod tym względem były o wiele wygodniejsze.- 19 3
-
2018-02-14 13:19
Co się dzieje z linią tramwajową Nowa Bolońska? (3)
Przetarg roztrzygnięto miesiąc temu. Nie ma informacji o odwołaniach, o przekazaniu do sprawdzenia w Urzędzie Zamówień Publicznych ani o podpisaniu umowy.Powinniście to sprawdzić.
- 41 10
-
2018-02-14 16:22
Nikogo nie obchodzi nowe biedne południe. Dlatego.
- 9 12
-
2018-02-14 13:49
Musi poczekać. Najpierw budowa Nowej Mediolańskiej i Nowej Weneckiej.
- 44 5
-
2018-02-14 13:20
już wybudowana! wczoraj jechałem! jest super!!
- 41 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.