• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łamią przepisy i blokują trolejbusy

Patryk Szczerba
16 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd. To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd.

Dodatkowa sygnalizacja świetlna na wyjazdach z zatoczek przystankowych ma pomagać kierowcom komunikacji miejskiej w bezpiecznym i szybkim włączeniu się do ruchu. Co jednak, gdy kierowcy osobówek, łamiąc przepisy, nie pozwalają im na spokojny manewr?



Czy kierując samochodem często ustępujesz pojazdom komunikacji miejskiej?

Taki obrazek nietrudno zaobserwować przy przystanku zlokalizowanym na początku ul. Świętojańskiej, w okolicach Urzędu Miasta zobacz na mapie Gdyni. Zatłoczona ulica i próby wyjazdu trolejbusu kończą się najczęściej użyciem klaksonu, nerwami oraz zablokowaniem dwóch pasów, które mogłyby pozostać przejezdne.

Nierzadkie są jednak otarcia pojazdów, a nawet stłuczki. Winnych nietrudno znaleźć, gorzej z ich ukaraniem.

- Bagatelizują pierwsze światła co komplikuje nam wyjazd i w ten sposób nietrudno o stłuczkę. Dodam, że najczęściej na czerwonym świetle w tym miejscu przejeżdżają kierowcy na gdyńskich rejestracjach. Policja powinna jakoś temu zaradzić, bo to dla nas dość uciążliwe - zauważa pan Marcin, jeden z kierowców trolejbusów, który zgłosił się do nas z tym problemem.

W okresie wakacyjnym sygnały od kierowców trolejbusów nie brzmią tak donośnie, zwłaszcza, że na drogach jest mniej samochodów i nawet w zakorkowanym zwykle centrum Gdyni jeździ się spokojniej. Sprawa ponownie powróci prawdopodobnie jesienią, kiedy na opisywanym odcinku ul. Świętojańskiej znów zaroi się od przejeżdżających na czerwonym świetle nadrabiających czas kierowców, którzy łamią przepisy, czują się bezkarnie.

Gdyńscy policjanci tłumaczą, że w takich sytuacjach orężem może być technika, która wkroczyła w świat pojazdów komunikacji miejskiej.

- Aktualnie pojazdy ZKM w tym trolejbusy, są wyposażone w kamery nagrywające m.in to, co dzieje się z przodu pojazdu. Zachęcam pracowników do zgłaszania wykroczeń popełnionych przez kierowców osobówek. W opisywanym przez kierowcę przypadku popełnione są dwa: przejazd na czerwonym świetle oraz spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym, co oznacza dwa mandaty - zaznacza Adam Gruźlewski z KMP w Gdyni.

Monitoring, jak przyznają policjanci jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w walce z piratami drogowymi. Dotyczy to zarówno zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej, ale również zwykłych wypadków drogowych.

- To dowód. Często, po ujrzeniu zapisu sprawcy wypadków lub kolizji, którzy "idą w zaparte" zmieniają zdanie i przyznają się do winy, dlatego jest on dla nas niezwykle pomocny - opowiada.

Miejsca

Opinie (173) 5 zablokowanych

  • A ja kilka razy widziałam

    wpychający się (pomimo swojego czerwonego) trolejbus. Jak ma światła to niech stoi, a nie wymusza na osobowkach przepuszczenie.

    • 9 6

  • (8)

    Na terenie zabudowanym pojazd komunikacji miejskiej ruszający z zatoczki ma pierwszeństwo. Kropka.

    • 11 10

    • Sprawdź w przepisach. Bo nie masz racji (2)

      • 5 5

      • Obudź się

        Na terenie zabudowanym pojazd komunikacji miejskiej ma pierwszeństwo!

        • 4 3

      • ...nawet jak nie ma racji to ty nie musisz być burakiem, więc przestań złośliwie blokować takie pojazdy i wyluzuj bo inaczej krew cię zleje.

        • 1 1

    • ale oni maja światła do wyjazdu - takie jak tramBaj w gda. Nie obowiązują ich? (1)

      • 4 0

      • zdarza się że wyjeżdżają z zatok na czerwonych dla siebie więc ten piesek z drogówki niech sobie dopowie dlaczego nikt nie pokazuje monitoringów z kamer na autobusach czy trolejbusach policji bo wielokrotne mandaty dostawaliby tacy panowie marcinowie i jego koledzy przejeżdżający inne skrzyżowania na czerwonym świetle zastawiający całe skrzyżowania czy spychający auta z drogi, w niczym nie ujmując ich ciężkiej pracy.Ja wiem dlaczego wyjeżdżają na czerwonym świetle na semaforze BUS bo chcą zyskać na czasie w sumie to się nie dziwię bo często jadąc jak każe sygnalizacja autobusowa można na tym węźle stracić kilka ładnych minut a w sytuacji zatkania Morskiej w Cisowej i wielkich spóźnień każda minuta tracona na bezsensowne światła jest zmarnowana

        • 2 1

    • (1)

      nigdzie w kodeksie drogowym nie ma przepisu ze autobus wyjezdzający z zatoki ma pierwszeństwo- on jest wlaczajacym sie do ruchu wiec powinien ustąpić pierwszeństwa pozostałym użytkownikom drogi, może to powinni zmienić ale póki co przepisy mrowia ze autobus nie ma pierwszeństwa. Zdaję właśnie prawko na autobusy i nie ma takiego przepisu. Tylko kultura innego kierowcy lub pusty pas upoważnia do wjechania na pas ruchu i kropka.

      • 0 6

      • Zgłoś się do wydziału komunikacji i oddaj uprawnienia. Autobus (trolejbus) w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo.

        • 0 1

    • Nie tak do końca kropka

      Na tym przystanku trajtki mają swój sygnalizator i często widzę gdy mają dla siebie czerwone (na sygnalizatorze pasek poziomy ) jadą .
      Tak samo jest przy Nordei i na Chwarznie przy schronisku.

      • 0 0

  • ja nie wiem o co chodzi wam wszystkim

    autobusy i tramwaje sa lepsze?

    • 1 3

  • Od kilku lat obserwuję coraz gorszą jazdę polskich kierowców.

    Nerwy to już standard i zdarzyło mi się, że jechałem z wolnym pasem, a jakiś burak stał w korku na drugim i nagle zmienił bez sygnalizowania ten pas na mój. A później jeszcze ma pretensje i się pruje. Do tego pokuszę się o twierdzenie, że przejeżdżanie na czerwonym świetle staje się porządkiem dziennym, i to nie tylko na "późnym żółtym" albo "wczesnym czerwonym" ale też na "bardzo późnym czerwonym". I właśnie dlatego testy psychologiczne powinny być nie tylko dla zawodowych kierowców.

    • 8 0

  • Brzydzę się (1)

    Przywilejami dla komunikacji miejskiej. Choćby skały s****uy zawsze będzie wolniejsza od fury. Na pohybel politpoprawności !

    • 1 11

    • jak CIę czytam to jestem za zakazem wjazdu GWE/GKA/GPU do miasta

      • 1 1

  • Kierowcy na gdyńskich rejestracjach to sam szczyt braku umiejętności prowadzenia pojazdu (6)

    połączony za szczytem braku znajomości przepisów nie tylko na skalę krajową ale nawet całej Uni. Obserwujcie idiotyczne zachowania kierowców w całej Europie i odczytujecie numery rejestracyjne !! Większość głupków jeździ na gdyńskich numerach....

    • 10 9

    • przenikliwa analiza...

      • 2 1

    • gdynia

      ty pewnie jestes z gdanska albo wejherowa.

      • 2 4

    • (2)

      Podpis zdradza Wrocławiaka

      • 4 1

      • dewianta (1)

        • 0 1

        • GA to GAbon

          • 0 1

    • To samo dzisiaj myślałem o gdańszczaninach

      Skwer Kościuszki Gdynia. Zaparkowane na trawnikach samochody i chodnikach samochody głównie należały do mieszkańców Gdańska... na dziesięć GD, dwa GWE na które tak narzekacie.

      • 1 0

  • To "skrzyżowanie" to porażka ! Pozdrowienia dla projektanta !

    a wymuszanie wyjazdu z zatoczki ... nagminne w całej Gdyni !

    • 6 4

  • a po co w ogóle są tam te światła?No po co czy ten odcinek Świętojańskiej jest tak obłożony?Ja raczej widzę inny problem o jakim pan kierowca nie raczy wspomnieć a mianowicie stojące ileś metrów wcześniej sznur samochodów uniemożliwia wjazd w zatokę przystankową.Kolejny pokaz debilizmu ze strony gdyńskiej waadzy

    • 1 0

  • Państwo policyjne metodą tylko (1)

    Bezmyślność,brawura i chamstwo polskich kierowców (nie wszystkich oczywiście) robi się coraz powszechniejsze.
    Mam auto za 200tys i mi wszystko wolno bo z komendantem Policji na golfa jeżdżę....taki właśnie tok myślenia niektórzy posiadają.
    Spieszy Ci się?To wyjdź z domu 15min wcześniej!A nie wpit....aj się na chama wszędzie!

    Podnieść mandaty 0 1000%.
    Zabierać dożywotnio prawa jazdy.
    Konfiskować auta na poczet domów dziecka.

    Wtedy jeden palant z drugim nabierze pokory i nawet na żółtym na skrzyżowanie nie wjedzie.

    • 10 0

    • zdaję się że nie znasz miejsca o którym jest mowa.Ten przystanek to świetny przykład na to jak w Gdyni można z czegoś prostego zrobić totalny węzeł gordyjski mamy ulicę Świętojańską która po dodaniu tego zawijasa przy U7 jest chyba najgłupiej poprowadzoną ulicą w Polsce bo na dystansie ok 150-200 m mamy 4 sygnalizacje świetlne dziwne że panowie prowadzący trolejbusy nie narzekają na światła utrudniające im jazdę po tym węźle

      • 1 1

  • Zwykła propaganda Gdyni (3)

    Zamiast się przyznać, że nie potrafią opanować chaosu w rozkładach jazdy i że nie wiedzą, jak dostosować rozkład jazdy do korków aby trolejbusy były punktualne, to zwalają winę na kierowców.

    • 10 4

    • Dokładnie

      Wystarczy zrobić dobre rozkłady jazdy i nie będzie problemu.

      • 2 0

    • Poprawcie rozkład jazdy linii 22 (1)

      • 2 0

      • już poprawiali rozkłady to zrobili tak że po południu wloką się 20 km/h bo podwoili czasy przejazdu między wieloma przystankami i ciągle jadą przed czasem

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane