• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łamią przepisy i blokują trolejbusy

Patryk Szczerba
16 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd. To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd.

Dodatkowa sygnalizacja świetlna na wyjazdach z zatoczek przystankowych ma pomagać kierowcom komunikacji miejskiej w bezpiecznym i szybkim włączeniu się do ruchu. Co jednak, gdy kierowcy osobówek, łamiąc przepisy, nie pozwalają im na spokojny manewr?



Czy kierując samochodem często ustępujesz pojazdom komunikacji miejskiej?

Taki obrazek nietrudno zaobserwować przy przystanku zlokalizowanym na początku ul. Świętojańskiej, w okolicach Urzędu Miasta zobacz na mapie Gdyni. Zatłoczona ulica i próby wyjazdu trolejbusu kończą się najczęściej użyciem klaksonu, nerwami oraz zablokowaniem dwóch pasów, które mogłyby pozostać przejezdne.

Nierzadkie są jednak otarcia pojazdów, a nawet stłuczki. Winnych nietrudno znaleźć, gorzej z ich ukaraniem.

- Bagatelizują pierwsze światła co komplikuje nam wyjazd i w ten sposób nietrudno o stłuczkę. Dodam, że najczęściej na czerwonym świetle w tym miejscu przejeżdżają kierowcy na gdyńskich rejestracjach. Policja powinna jakoś temu zaradzić, bo to dla nas dość uciążliwe - zauważa pan Marcin, jeden z kierowców trolejbusów, który zgłosił się do nas z tym problemem.

W okresie wakacyjnym sygnały od kierowców trolejbusów nie brzmią tak donośnie, zwłaszcza, że na drogach jest mniej samochodów i nawet w zakorkowanym zwykle centrum Gdyni jeździ się spokojniej. Sprawa ponownie powróci prawdopodobnie jesienią, kiedy na opisywanym odcinku ul. Świętojańskiej znów zaroi się od przejeżdżających na czerwonym świetle nadrabiających czas kierowców, którzy łamią przepisy, czują się bezkarnie.

Gdyńscy policjanci tłumaczą, że w takich sytuacjach orężem może być technika, która wkroczyła w świat pojazdów komunikacji miejskiej.

- Aktualnie pojazdy ZKM w tym trolejbusy, są wyposażone w kamery nagrywające m.in to, co dzieje się z przodu pojazdu. Zachęcam pracowników do zgłaszania wykroczeń popełnionych przez kierowców osobówek. W opisywanym przez kierowcę przypadku popełnione są dwa: przejazd na czerwonym świetle oraz spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym, co oznacza dwa mandaty - zaznacza Adam Gruźlewski z KMP w Gdyni.

Monitoring, jak przyznają policjanci jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w walce z piratami drogowymi. Dotyczy to zarówno zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej, ale również zwykłych wypadków drogowych.

- To dowód. Często, po ujrzeniu zapisu sprawcy wypadków lub kolizji, którzy "idą w zaparte" zmieniają zdanie i przyznają się do winy, dlatego jest on dla nas niezwykle pomocny - opowiada.

Miejsca

Opinie (173) 5 zablokowanych

  • Władze miasta mają głęboko w d....pasażerów i kierowców KM. Im to wisi kto,jak i w jakich warunkach jest przewożony,lub przewozi. Synchronizacje sygnalizacji świetlnej to jakiś naprawdę........no nie chce tu pisać bo określenie osoby odpowiedzialnej za światła w Gdyni nie zostanie tu na pewno zaakceptowane.Naprawdę jakiś inteligentny inaczej urzędnik je ustawia. Skręt z 10 lutego w lewo na Świętojańską,zielone światło pali się z trzy sekundy,Kubica by nie zdąży,a kierowca trolejbusu ma zdążyć. Ciąg świateł na ul. Morskiej od Kartuskiej do Wiejskiej,jak staniesz na jednych to zaliczysz wszystkie czerwone po drodze.BUSŚWIATŁA na Wężle Franciszki Cegielskiej to też jakaś farsa,mimo że wjadę na pętlę indukcyjną to i tak mogę stać z dwie minuty,bo taki cykl. Skręt ze Świętojańskiej przy Pl. Kaszubskim w Jana z Kolna w lewo,to jest hicior,rano o 5 nic nie jeździ,nikt nie chodzi,ostatnio stałem 2minuty i 38 sekund z zegarkiem w ręku. Rozkłady nie dopasowane do natężenia i świateł. Mógłbym tu bez końca wymieniać SUPER ŚWIATŁA ustawione przez SUPER IDI... NIBY INTELIGENTA. Urzędników nieobchodzi że kierowca nie ma przerwy , urzędników nie obchodzi że pasażerowie jadą do i z pracy,szkoły,itp więcej niż jest to potrzebne,oni mają naprawdę gdzieś.Najlepiej ropocząć trzy remonty w jednym czasie i udać się na wakacje. Straż Miejska,goni babcie z pietruszkami z pod hali a przez Świętojańską nie idzie przejechać bo durnie nie potrafiący parkować zostawiają pół wozu na jezdni,na Chylonii przy rynku w sobotę Wolna Amerykanka,niby zakaz wjazdu tam gdzie przejeżdżają trolejbusu,ale zakazy są dla frajerów. Zostawi tak ułom wóz na zakręcie i idzie na zakupy a trolejbus z ludźmi stoi bo nie ma jak przejechać,a SM? Na Kartuskiej wypisuje mandat babci bo sprzedaje skarpetki na chodniku. Taaaaa,długo można opisywać ignorancje władz tego Miasta z Morza i Marzeń,ale po co? To i tak nic nie zmieni. Powoli zbliżają się wybory,to już kładą nowe chodniki,zaraz po wyborach znów się zamkną w swych gabinetach i przykleją się do stołków. A my pasażerowie i kierowcy dalej będziemy walczyć o przetrwanie w tej dżungli.

    • 9 1

  • No ale jak już lebiegi dadzą radę skręcić za tą sygnalizacją w prawo, (1)

    nie wiedzieć czemu, gdy tylko upatrzy wolne miejsce na parkingu pod UM, z prawego pasa nie licząc sie z nikim i niczym rura w poprzek na parking. Tam kiedyś były namalowane linie i pozostał tylko po nich cień. Jednak Pan Szczurek na takie sprawy nie zwraca uwagi ze swojego okna.

    • 1 1

    • no a z lewego ma w prawo kręcać?:)

      • 0 0

  • Co ciekawe... (2)

    to fakt, że mniej więcej tyle samo razy widziałem tam osobówki przejeżdżające na czerwonym co trolejbusy wydobywające się z zatoczki wtedy gdy czerwone jest dla nich, także dla mnie w tej "wojnie" jest remis.

    • 3 0

    • To popatrz gdzie jest sygnalizacja dla trolejbusa. (1)

      Na zdjęciu wjeżdża na skrzyżowanie za zgodą sygnalizacji dla pojazdów MZK która jast pod znakiem.Taka sama sytuacja jest na węźle Cegielskiej.

      • 1 2

      • Oczywiście, że...

        piszę o sygnalizacji która obowiązuje odpowiednio trolejbusy w zatoczce. Kierowcy tych pojazdów też czasem ją ignorują.

        • 1 0

  • (1)

    Tylko niech kierowcy trolejbusów także niech przestrzegają sygnalizacji bo już nie raz miałem w tym miejscu taka sytuacje ze miałem zielone światło a pan kierowca trolejbusu wymusił na mnie pierwszeństwo kierowcy komunikacji to święte krowy

    • 4 1

    • ciekawe czy stawiają przecinki i kropki ?

      • 2 1

  • Moim zdaniem redakcja powinna pokazać bardziej obiektywne zdjęcie

    na którym widać sygnalizację dla pojazdów MZK. Patrząc na zdjęcie, faktycznie można sobie pomyśleć, że trajtek jedzie na czerwonym świetle. A znając zakres wiedzy o przepisach ruchu drogowego czytelników tego portalu, faktycznie taką prawdę sobie przyjmą do wiadomości.

    Sygnalizator jest przykręcony z prawej strony do tej bramy

    • 3 0

  • Powinien być inny temat artykułu !!!! (2)

    Częstym zauważalnym wykroczeniem to wcinające się trolejbusy do ruchu na "swoim" czerwonym świetle.
    Mogę spokojnie policzyć kierowców trolejbusów na jednej tylko dłoni którzy nie ignorują swojego światła w zatoczce. Może tak to my kierowcy osobówek zaczniemy nagrywać Panów kierowców tudzież Panie którzy łamią przepisy.
    kiedyś napisałem o tym do ZKM ( okres zimowy ), że cały czas trolejbusy jeżdżą na czerwonym świetle to Pan z biura ZKM napisał mi, że to nie jest w ich gestii a po dwa, że pętla indukcyjna nie działa tak jak powinna w okresie zimowym. Uznałem, że faktycznie tak może być ale jak nastało lato stwierdziłem, że ów Pan pieprzył głupoty nie znając się na tym zupełnie.

    • 2 1

    • Do TVN!!Lemingi to kochają.

      • 0 0

    • bo generalnie te dodatkowe światła trolejbusowe to efekt debilizmu tego kretyna Kosiedowksiego który stworzył ten "węzeł" po nowemu.Gdyńskie urzędasy uważają po prostu wszystkich użytkowników dróg za cioty i lebiegi które pozabijają się kiedy nie będzie na wszystko osobnych znaków świateł itd.Te światła w niczym kierowcom komunikacji miejskiej nie pomagają często utrudniają sprawną jazdę pan z ZKM pitoli bo oni zwykle chrzanią brednie

      • 1 0

  • Czemu trolejbusy i autobusy wyjeżdżają z tej i innych zatok, jak mają czerwone? (pozioma krecha jak dla tramwaju) (4)

    Czemu prawie zawsze trajtki skręcają z 10 lutego w lewo w świętojańską na CZERWONYM ? przeganiając pieszych i tych, co ruszają od strony skweru? Policja niech przejrzy nagrania z pojazdów MPK, tak profilaktycznie.

    • 3 3

    • (3)

      Pierdz.....gościu głupoty,nie da się skręcić z 10 Lutego w lewo na ŚWIETOJAŃSKĄ by pogonić pieszych,zielone dla pojazdów zapala się dopiero gdy dla pieszych zapali się czerwone a jeszcze trzeba dojechać z 5 metrów do przejścia,więc ich już tam dawno nie powinno być.Chyba że Ci piesi mają w d....to że mają czerwone światło i dalej idą jak święte krowy. Bo w tym miejscu to nagminne,czerwone się pali a bydł..o lezie dalej.

      • 1 1

      • to idź i popatrz

        • 0 0

      • o, kulturny kierowca MPK MZK :) bydełko się wozi, co? (1)

        i bydło łazi po ulicach? no no no poproszę nr służbowy i linii...

        • 0 0

        • Normalni pasażerowie Komunikacji Miejskiej stanowią moze 25-30% osobników,których można uznać za ludzi,reszta to bydło. Pijani w du...e,smierdzace żury,spaślaki wsiadajace z cieknącym kebabem,dłubiący w nosie i wycierajace to co znajdą o siedzenie,wpadajacy i drzący mordy małolaci z ADHD,to wszystko to nie bydło ?

          • 0 0

  • i dobrze sprawiedliwość musi być

    a nie tam cwaniactwo.

    • 0 0

  • Praca ludzi jezdzacych komunikacja miejska, jesli w ogole ja maja, jest mniej wazna niz ludzi w samochodach.

    Bo gdyby byla cos wiecej wazna, byla by i wiecej warta. Automatycznie taki pasazer kupilby sobie auto. Wiec nie rozumiem o co chodzi pasazerom trolejbusa. Gdzie Wam sie tak spieszy?

    • 2 3

  • Są jakieś normy

    długości czasu świecenia zielonego sygnalizatora ? W kilku punktach Gdyni zielone mamy przez ledwie 5 sekund ! Czy to aby nie generowanie miejsc kolizyjnych ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane