• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łamią przepisy i blokują trolejbusy

Patryk Szczerba
16 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd. To prawidłowe zachowanie kierowców. Jednak podczas największego natężenia ruchu, sznur aut stoi tuż za sygnalizatorem, uniemożliwiając wyjazd.

Dodatkowa sygnalizacja świetlna na wyjazdach z zatoczek przystankowych ma pomagać kierowcom komunikacji miejskiej w bezpiecznym i szybkim włączeniu się do ruchu. Co jednak, gdy kierowcy osobówek, łamiąc przepisy, nie pozwalają im na spokojny manewr?



Czy kierując samochodem często ustępujesz pojazdom komunikacji miejskiej?

Taki obrazek nietrudno zaobserwować przy przystanku zlokalizowanym na początku ul. Świętojańskiej, w okolicach Urzędu Miasta zobacz na mapie Gdyni. Zatłoczona ulica i próby wyjazdu trolejbusu kończą się najczęściej użyciem klaksonu, nerwami oraz zablokowaniem dwóch pasów, które mogłyby pozostać przejezdne.

Nierzadkie są jednak otarcia pojazdów, a nawet stłuczki. Winnych nietrudno znaleźć, gorzej z ich ukaraniem.

- Bagatelizują pierwsze światła co komplikuje nam wyjazd i w ten sposób nietrudno o stłuczkę. Dodam, że najczęściej na czerwonym świetle w tym miejscu przejeżdżają kierowcy na gdyńskich rejestracjach. Policja powinna jakoś temu zaradzić, bo to dla nas dość uciążliwe - zauważa pan Marcin, jeden z kierowców trolejbusów, który zgłosił się do nas z tym problemem.

W okresie wakacyjnym sygnały od kierowców trolejbusów nie brzmią tak donośnie, zwłaszcza, że na drogach jest mniej samochodów i nawet w zakorkowanym zwykle centrum Gdyni jeździ się spokojniej. Sprawa ponownie powróci prawdopodobnie jesienią, kiedy na opisywanym odcinku ul. Świętojańskiej znów zaroi się od przejeżdżających na czerwonym świetle nadrabiających czas kierowców, którzy łamią przepisy, czują się bezkarnie.

Gdyńscy policjanci tłumaczą, że w takich sytuacjach orężem może być technika, która wkroczyła w świat pojazdów komunikacji miejskiej.

- Aktualnie pojazdy ZKM w tym trolejbusy, są wyposażone w kamery nagrywające m.in to, co dzieje się z przodu pojazdu. Zachęcam pracowników do zgłaszania wykroczeń popełnionych przez kierowców osobówek. W opisywanym przez kierowcę przypadku popełnione są dwa: przejazd na czerwonym świetle oraz spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym, co oznacza dwa mandaty - zaznacza Adam Gruźlewski z KMP w Gdyni.

Monitoring, jak przyznają policjanci jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w walce z piratami drogowymi. Dotyczy to zarówno zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej, ale również zwykłych wypadków drogowych.

- To dowód. Często, po ujrzeniu zapisu sprawcy wypadków lub kolizji, którzy "idą w zaparte" zmieniają zdanie i przyznają się do winy, dlatego jest on dla nas niezwykle pomocny - opowiada.

Miejsca

Opinie (173) 5 zablokowanych

  • rrrrrr (1)

    Kierowca autobusu na tym zdjęciu sam złamał przepisy, bo linia warunkowego zatrzymania na czerwonym każdego obowiązuje

    • 1 4

    • ale on tam wjechał na zielonym, a wyjechać może gdy zapali się czerwone za nim.

      • 1 1

  • Gdynia (2)

    Tylko kierowcy TIRów są gorsi od kierowców gdyńskich trajtków i autobusów.
    Kto im dał prawo jazdy?

    • 2 9

    • (1)

      Proszę iść na prawo jazdy na autobusy i zobaczyc jak to jest z tej drugiej strony. Ja się zastanawiam jak ok. 60% ludzi zdało prawko na samochody?

      • 3 1

      • ?

        Czyli potwierdzasz Olu, że kierowcy trolejbusów i autobusów są niedouczeni?
        Szkoda, że nasi kierowcy komunikacji publicznej nie potrafią jeździć...

        • 0 1

  • może mam pecha

    ale ci z gda są najgorsi

    • 1 0

  • Pan Marcin

    Jest z Gdańska ,więc lubi dokopać Gdyni.

    • 1 3

  • Podobna sytuacja jest z drugiej strony "wyspy" -

    przy wjeździe trolejbusu z Władysława w Świętojańską. Umyślnie są dwa czerwone i linia dla osobówek, ale oczywiście "mistrzowie kierownicy" omijają pierwsze czerwone nieco pokrętnym sposobem i potem blokują miejsce, w zamiarze projektanta, przeznaczone dla skręcających w lewo trajtków.
    Wszystko to nie zmienia mojej opinii, że architektura , organizacją i funkcjonalność tego węzła są do doopy. Ukłony dla Prezydenta Stępy.

    • 2 0

  • Jakie łamanie prawa?

    Trolejbus, autobus to tacy sami uczestnicy ruchu drogowego jak sam. osobowy, ciężarowy, motocykl. To dlaczego mam im ustępować pierwszeństwa przy włączaniu się do ruchu? Kierowcy komunikacji wręcz wymuszają włączając się do ruchu narażając na wypadek pasażerów. Tego policja nie widzi. Mieliśmy przykład złej oceny sytuacji i śmierć pasażera komunikacji. Niedługo wszyscy będą montować kamery w samochodach i rejestrować wykroczenia jak policja. Może wprowadzić system premii dla takich?

    • 0 3

  • Foto czujka rozwiaze problem

    Zamontowany aparat polaczony z sygnalizacja swietlna robi zdjecia gdy ktos przejedzie na czerwonym swietle. Sprawdzilo sie w City of London.

    • 1 1

  • A czy kamerki w auobusach i trajtkach (1)

    mają homologację jako urządzenia rejestrująco pomiarowe? Podejrzewam ze żadne .
    Fotoradar musi mieć a kamerka nie? takim filmem można sobie podetrzeć ....

    • 2 4

    • Kamera nie wykonuje pomiarów dlatego nie może być dowodem w niektórych sytuacjach np. w sprawie przekroczenia prędkości. Jednakże tam, gdzie nie ma pomiarów np. wymuszenie to już może być.

      • 0 0

  • Bzdurna ankieta

    Akurat korek nie jest przeszkodą w "wypuszczeniu" autobusu,a jego wypuszczenie nie opóźnia podróży. Problem jest,gdy duża ilość samochodów jedzie koło zatoczki stosunkowo szybko w miejscu,gdzie nie ma sygnalizacji i wtedy autobusowi trudno się "wcisnąć" bez wymuszania...

    • 0 0

  • To miejsce ma chora sygnalizacje swietlna. Sznur samochodow stoi, bo swiatla sie zapalaja nawet jak autobusow nie ma - i zaczyna sie korkowac.

    Do tego brak synchronizacji ze swiatlami poprzedzajacymi - moze 1 auto przejedzie te 2 sygnalizacje, a reszta musi stac.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane