• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lato z utrudnieniami we Wrzeszczu. Będzie przebudowa przejazdów przy Galerii Bałtyckiej

Krzysztof Koprowski
18 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (130)
Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej. Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej.

Zbliżające się wakacje upłyną pod znakiem utrudnień dla pasażerów tramwajów i kierowców we Wrzeszczu. Planowana jest gruntowna przebudowa przejazdów i przejść przez tory tramwajowe w sąsiedztwie Galerii BałtyckiejMapka. Prace będą wiązały się z wytyczeniem objazdów oraz wprowadzeniem tymczasowej autobusowej komunikacji zastępczej.



Kiedy należy przeprowadzić roboty drogowo-torowe przy Galerii Bałtyckiej?

Przebudowa przejazdów i przejść przez torowisko tramwajowe przy Galerii Bałtyckiej jest na etapie poszukiwania wykonawcy w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Zgodnie z wytycznymi przewiduje się:
  • prowadzenie prac budowlanych w okresie wakacji, tj. 22 czerwca - 1 września,
  • maksymalnego zamknięcie jednego przejazdu przez 9 dni (preferowany jest termin 7-dniowy),
  • wyznaczenie objazdów przez skrzyżowania Grunwaldzka - De Gaulle'aMapka oraz nawrotką przed skrzyżowaniem Trasy Słowackiego (Hynka) - al. RzeczypospolitejMapka,
  • wyłączenia ruchu tramwajowego i wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
  • utrzymania ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania w trakcie prowadzenia robót.



  • Przejazd przez torowisko w relacji Słowackiego - Kościuszki.
  • Przejazd przez torowisko w relacji Kościuszki - Słowackiego.
  • Przejazd przez torowisko w obrębie nawrotki przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Żelbetowe płyty zamiast dotychczasowych gumowych



Na przejazdach w relacjach Słowackiego - Kościuszki oraz Kościuszki - Słowackiego przewiduje się demontaż istniejących płyt gumowych i zastąpienie ich żelbetowymi płytami z komorami, w których zostaną ułożone szyny tramwajowe.

W przypadku przejazdu Kościuszki - Słowackiego uwzględniono ponadto wprowadzenie dodatkowego pasa ruchu, który docelowo będzie służył jako buspas przez skrzyżowanie w kierunku Górnego Tarasu.

Ułożona na nowo zostanie również nawierzchnia z płyt gumowych na nawrotce al. GrunwaldzkiejMapka przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy od strony Oliwy.
  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w rejonie przystanków tramwajowych.

Równa nawierzchnia dla pieszych i rowerzystów



W zakresie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przewiduje się wymianę i przełożenie istniejących płyt gumowych, przy czym w sąsiedztwie przystanków tramwajowych możliwe jest także wprowadzenie płyt żelbetowych zamiast gumowych.

Na obu przejściach wykonane zostanie oznakowanie fakturowe dla osób niewidomych i niedowidzących. Nie proponuje się natomiast zmian w zakresie przebiegu lub poszerzenia przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

O wyborze wykonawcy w przetargu prowadzonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny.

Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • Ersatz (2)

    To tylko łatanie. Gdzie plany rozładowania ruchu? budowa alternatyw?
    Czy już zakłada się drakońskie przepisy, które w krótkim czasie wyeliminują większość samochodów (średnia w PL to kilkanaście lat - jak nożyce wytną Diesle i EURO poniżej 6+ - to mamy 80-90% aut mniej...)?
    Bo tak wygląda Polityka - osiedla buduje się na obrzeżach - praktycznie bez rozwoju dróg dojazdowych, zbior-kom rozwija się powoli i wciąż jest zawodny (bo współzależny od ruchu samochodowego).
    Do tego geniusze "łączenia tkanki miejskiej" - likwidują przejścia podziemne - "upłynniają" ruch w ten sposób, że przejazd od stadionu żużlowego do Wrzeszcza ok. 15-16 - zajmował kilka lat temu ok. 20 min. Teraz 2xtyle zajmuje dojechanie do Teatru Szekspirowskiego...

    • 15 9

    • Plan rozładowania ulic przecież jest - samochody i paliwo coraz droższe, dodatkowe podatki. a jak jeszcze będziesz narzekał to imienny zakaz wjazdu do miasta ci wystawimy.

      • 2 0

    • Gdzie zlikwidowano przejście podziemne?

      • 1 1

  • Tylko wymiana przy torowisku, czyli tego progu przy zjeździe z niego nie wyrównają?

    Codziennie widzę i się zastanawiam jaki cel miało zrobienie przejazdu przez tory wyżej niż jezdnia Grunwaldzkiej (w kierunku Oliwy).

    • 16 5

  • Dobre

    Sami narzekacze i malkateci...nie robią źle, jak robią też źle i najlepiej żeby to w nocy było ale rano koniecznie żeby wszystko sprzątnąć bo hrabia jeden z drugim musi w korku postać. To jednak prawda że Polacy to głównie narzekają i takich najłatwiej
    skłócić...

    • 11 8

  • A już myślałem (2)

    Że chcą udostępnić pieszym estakadę nad Grunwaldzka. To by było w duchu oddawania miast mieszkańcom.

    • 26 25

    • (1)

      Deku, mieszkańcy w większości mają też auta a nie takie bose rowerowe Antki jak ty.

      • 3 16

      • Auto było synonimem luksusu za komuny..

        Dzisiaj to taki sam towar jak lodówka czy telewizor i tylko takie mentalne komuchy jak ty myślą inaczej. I zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis, rowery są droższe niż ten twój gruz po którym Niemiec płakał jak sprzedawał.

        • 10 4

  • Nie lepiej przeniesc galerie ?

    Bo jaka kolwiek by nie byla przebudowa drog tam glownym problemem jest istnienie galeri

    • 10 4

  • Do zwariowania..

    Znowu???!!!!wariatkowo

    • 6 2

  • Tempo robót ekspresowe

    Dobrze, że chociaż te wypaczające się gumy znikną. Przejazd po nich to jak przez wzburzone morze

    • 1 1

  • ależ straszna samochodoza. Coś okropnego.

    Oto przykład, jak z centrum miasta zrobić centrum typowej polskiej wsi. Tam też mamy dwie drogi na krzyż. Żukowo nawet poszło o krok do przodu: tuż przy rondzie i przy betonowych ogrodzeniach postawili ławeczki. Teraz można rozkoszować się ciszą 100 decybeli i cudowną wonią uwalnianą na skutek spalania paliwa tzw. rolniczego:" CO2, metali ciężkich, frytek, itd.

    • 13 6

  • buspas na torowisku (8)

    A może by tak całe torowisko wyłożyć płytami betonowymi i zrobić BUSpas na torowisku? Autobusy (bez taxi itp) miały by szybciej, a kierowcom nie zabrano by jezdni.

    • 61 13

    • Jak zaczniesz jeździć autobusem, to też zrobisz miejsce.

      • 8 8

    • (5)

      Tak być nie może bo to niezgodne z ekowytycznycmi. Ekowytyczne wskazują jasno że nie ma być dróg, nie ma być ogrzewania nie ba być domów, nie ma być zwierząt hodowlanych, nie ma być niczego.

      • 8 12

      • Przecież to fejknius rozpowszechniany przez kuców z konfederosji. (4)

        • 9 6

        • (1)

          Tylko nie wiedzieć czemu to lewactwo za tym najgłośniej i najbardziej gardłuje - rozumiem że samo o sobie rozgłasza fejki? Żeby było trudniej zgadnąć?

          • 8 2

          • Tak, te mityczne lewactwo postuluje by wrocic do lepianek i zbierania jagod w lesie. Tak bylo, nie zmyslam!

            • 0 0

        • Tak, Konfederacja

          weszła na oficjalne strony UE, WEF i zamieszcza tam takie informacje :D Ogarniasz w ogóle co się dzieje dookoła Ciebie? Może pora ruszyć mózgownicę i samemu cokolwiek zweryfikować zamiast się ośmieszać?

          • 3 1

        • konfederosja? nie znam, nie wiem o czym Pan/Pani mówi, ale mogę się domyślać że stara się Pani/Pan kogoś obrazić, tylko po co?

          • 2 1

    • Bez sensu

      Autobusy stoją w korku głównie na Żołnierzy Wyklętych, od Galerii do przystanku po drugiej stronie skrzyżowania, no i oczywiście dalej w stronę Matarnii, dlatego taki buspas wzdłuż torowiska nic nie polepszy ;).

      • 4 1

  • Oj, niedobrze.. Remont po taniosci, glownym kryterium cena, to fatalnie wrozy.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane