• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lato z utrudnieniami we Wrzeszczu. Będzie przebudowa przejazdów przy Galerii Bałtyckiej

Krzysztof Koprowski
18 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (130)
Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej. Prace w obrębie przejazdów drogowych będą wymagały także całkowitej wymiany szyn tramwajowych wraz z podtorzem. Dlatego niezbędne będzie uruchomienie komunikacji zastępczej.

Zbliżające się wakacje upłyną pod znakiem utrudnień dla pasażerów tramwajów i kierowców we Wrzeszczu. Planowana jest gruntowna przebudowa przejazdów i przejść przez tory tramwajowe w sąsiedztwie Galerii BałtyckiejMapka. Prace będą wiązały się z wytyczeniem objazdów oraz wprowadzeniem tymczasowej autobusowej komunikacji zastępczej.



Kiedy należy przeprowadzić roboty drogowo-torowe przy Galerii Bałtyckiej?

Przebudowa przejazdów i przejść przez torowisko tramwajowe przy Galerii Bałtyckiej jest na etapie poszukiwania wykonawcy w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Zgodnie z wytycznymi przewiduje się:
  • prowadzenie prac budowlanych w okresie wakacji, tj. 22 czerwca - 1 września,
  • maksymalnego zamknięcie jednego przejazdu przez 9 dni (preferowany jest termin 7-dniowy),
  • wyznaczenie objazdów przez skrzyżowania Grunwaldzka - De Gaulle'aMapka oraz nawrotką przed skrzyżowaniem Trasy Słowackiego (Hynka) - al. RzeczypospolitejMapka,
  • wyłączenia ruchu tramwajowego i wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
  • utrzymania ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania w trakcie prowadzenia robót.



  • Przejazd przez torowisko w relacji Słowackiego - Kościuszki.
  • Przejazd przez torowisko w relacji Kościuszki - Słowackiego.
  • Przejazd przez torowisko w obrębie nawrotki przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Żelbetowe płyty zamiast dotychczasowych gumowych



Na przejazdach w relacjach Słowackiego - Kościuszki oraz Kościuszki - Słowackiego przewiduje się demontaż istniejących płyt gumowych i zastąpienie ich żelbetowymi płytami z komorami, w których zostaną ułożone szyny tramwajowe.

W przypadku przejazdu Kościuszki - Słowackiego uwzględniono ponadto wprowadzenie dodatkowego pasa ruchu, który docelowo będzie służył jako buspas przez skrzyżowanie w kierunku Górnego Tarasu.

Ułożona na nowo zostanie również nawierzchnia z płyt gumowych na nawrotce al. GrunwaldzkiejMapka przed skrzyżowaniem od strony Oliwy.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy od strony Oliwy.
  • Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w rejonie przystanków tramwajowych.

Równa nawierzchnia dla pieszych i rowerzystów



W zakresie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przewiduje się wymianę i przełożenie istniejących płyt gumowych, przy czym w sąsiedztwie przystanków tramwajowych możliwe jest także wprowadzenie płyt żelbetowych zamiast gumowych.

Na obu przejściach wykonane zostanie oznakowanie fakturowe dla osób niewidomych i niedowidzących. Nie proponuje się natomiast zmian w zakresie przebiegu lub poszerzenia przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

O wyborze wykonawcy w przetargu prowadzonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny.

Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę przy Galerii Bałtyckiej

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • a juz myslalem, ze ktos poszedl po rozum do glowy...

    I zbuduje tory na wiadukcie...

    • 5 0

  • Kiedy w końcu burzymy estakadę? Tak, jak w innych miejscach? (1)

    I koniecznie więcej przejść i progów!

    • 5 1

    • Zburzymy zaraz po remoncie

      • 0 0

  • Opoznienie bedzie na na rondzie na Starogardzkiej? Tam do dzisiaj przystanki nieczynne i chodniki rozkopane

    • 5 1

  • Jak na obwodnicy

    Mogliby spowolnić ruch na dojazdòwce do Grunwaldzkiej od strony Al. Żołnierzy Wykletych, wiekszosc poza godzinami szczytu rozpedza sie tam do ponad 80 km/h , szum jest niesamowity, ciężko się mieszka.

    • 3 5

  • Opinia wyróżniona

    Wow, żelbetowe płyty (1)

    nareszcie. To najdroższe ale najtrwalsze rozwiązanie. Szkoda, że reszta przejazdów ma gumowe płyty albo o zgrozo jakąś smołę

    • 24 7

    • Wow, żelbetowe płyty

      Gumowe nie są w stanie udżwignąć ciężaru proste;-)

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Przecież tam należy poszerzyć przejścia dla pieszych. szczególnie na odcinku Galeria Bałtycka - przystanki tramwajowe. To powinno być od razu wpisane w projekt. Tak samo, jak przebudowa układu pieszo-rowerowego bezpośrednio pod Galerią Bałtycką. Aktualnie przeprowadzona "ścieżka rowerowa" wpycha rowerzystów wprost w tłum pieszych czekających na zielone światło. Tam trzeba przeprowadzić ścieżkę rowerową większym łukiem, dalej od przejścia by piesi mieli więcej miejsca na ustawienie się przed światłami.

    • 95 7

    • (6)

      Albo ludzie muszą nauczyć się nie chodzić po przejeździe rowerowym, oraz że światłą to nie wyścigi i nie każdy musi stać w pierwszym rzędzie.

      • 2 10

      • (2)

        Jakby stali w pierwszym rzędzie to by nie było problemu, ale zamiast stawać bezpośrednio przy światłach, to ustawiają się tam na ścieżce rowerowej. - Ale rozumiem też, że ludzie nie chcą stać w ścisku, dlatego przydałoby się tam dla pieszych więcej miejsca. Zresztą sama ścieżka rowerowa jest tam fatalnie oznaczona - jedynie słupkami. Nie dziwię się pieszym, że na niej się zatrzymują, bo ciężko ją odróżnić od reszty chodnika, a rowerzyści nie mogą wyminąć pieszych bezpieczniejszym łukiem bo A) słupki B) stojaki rowerowe, które blokują rowerzystom możliwość bezpiecznego wyminięcia pieszych stojących przed przejściem. Teraz, jak zbudowano ten nowy parking rowerowy taka liczba stojaków nie jest już tam potrzebna.

        • 3 2

        • (1)

          Na tym odcinku nie ma drogi rowerowej, jest wspólna przestrzeń z pieszymi.
          Słupki zostały z czasów kiedy był podział.

          • 2 0

          • Słupki sugerują rowerzystom jak mają jechać, a aktualne ustawienie stojaków rowerowych też nie ułatwia wymijania pieszych szerszym łukiem. To, że oficjalnie nie ma tam ścieżki nie znaczy, że aktualne rozwiązanie nie powoduje niepotrzebnych konfliktów.

            • 2 0

      • Co ty wymyślasz? Przecież to właśnie ludzie, którzy nie stoją w pierwszym rzędzie, znajdują się na drodze rowerowej.

        • 4 1

      • albo zlikwidować na tym odcinku ścieżkę rowerową i tylko dopuścić ruch rowerowy (1)

        wtedy piesi będą mieli bezwzględne pierwszeństwo.

        • 0 1

        • Dokładnie tak wygląda aktualna sytuacja, ale wciąż rowerzyści są kierowani słupkami wprost w stojących przed przejściem pieszych. Nie jest to bezpieczne ani komfortowe dla nikogo.

          • 1 0

    • Powinni zamknąć przejścia bo do Galerii już prawie nikt nie chodzi. Część galerii w Polsce zamieniają na mieszkania.

      • 1 6

  • Warto by było zmienić odległość przejść dla pieszych na odległość 10 metrów od skrzyżowania. Takie rozwiązanie zmniejszyło by korki i poprawiło by płynność jazdy i bezpieczeństwo pieszych

    • 1 10

  • idę o zakład, że będzie zlot jęczydusz

    czemu w wakacje a nie po???? albo odwrotnie. Czemu o 22giej a nie między 3 a 3.15???? itp itd

    • 1 5

  • Najlepiej zburzyć

    galerię, to uniknie się korków na prawoskręcie.Jakiś cwaniak załatwił,że wjazdy na parkinki są regulowane światłami.To samo jest na Obrońców Wybrzeża,światła do wjazdu do galerii świecą dłużej niż na wprost.

    • 7 0

  • Ciekawe skąd wezmą tyle autobusów do zastąpienia tramwajów na odcinku między Operą a zajezdnią we Wrzeszczu.Ten remont potrwa znacznie dłużej niż 3 miesiące,bo trzeba liczyć się z tym,że trwać to może nawet dwa lata,bo tani wykonawca będzie co chwilę przerywał pracę i żądał dodatkowej zapłaty z różnych powodów,a to wzrost kursu franka szwajcarskiego,a to inflacja ,a to wojna na Ukrainie.Pamietam jak u nas robili drogę,700m miało być zrobione w pół roku,a trwało w sumie 3 lata z powodu sporów wykonawcy z miastem .

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane