Na plaże wracają wiklinowe kosze
3 lipca 2022
(82 opinie)
Bydgoska Pesa dostarczy 10 pociągów spalinowych, które od 2015 r. będą wozić pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Województwo zapłaci za nie 114 mln zł. Oferta drugiego kontrahenta - spółki Newag - z niejasnych powodów została odrzucona.
3 lipca 2022
(82 opinie)
3 lipca 2022
(5 opinii)
3 lipca 2022
(102 opinie)
2014-06-24 18:27
30 kwiecień 2015
2014-06-24 18:32
..
2014-06-24 19:12
to jeździj se pieszo jak przeszkadza
2014-06-24 19:22
czy bedziesz dalej biadolil o czyms innym
2014-06-25 07:22
kolejka PKM musi miec taką samą cenę albo bedzie jeździc pusto
2014-06-25 08:31
To sie autobus zlikwiduje
2014-06-25 10:19
Taki jest spodob myslenia naszych "wadz"...
2014-06-25 23:07
POno newagi są tańsze.
2014-06-24 20:43
2014-06-24 22:22
2014-06-24 23:13
bo za wujka Adolfa ( rip 30 kwietnia 1945 ) kolej po tej trasie wciąż jeździła
2014-06-24 21:07
Ło żesz szybko idzie.
2014-06-24 21:31
Się tak nie cieszcie, bo PO ma niepewna sytuację, wygra JKM ,l ub PIS i przetarg unieważnią PKM rozbiorą i zbudują od nowa po swojemu ;)
2014-06-25 08:52
2014-06-25 00:53
BĘDZIE DZIURA!!!
2014-06-25 13:07
czyli inwestycja na euro 2012 powstanie 3 lata po ostatnim meczu?
2014-06-25 16:10
2014-06-24 18:31
... dopiero by było a Bydgoszcz to przecież krajanie :)
2014-06-24 22:40
specjalna linia się przyda, ktora wywiezie tą całą Bydgoszcz, Świecie i resztę wrocławków do siebie
2014-06-24 23:08
2014-06-25 07:14
To ja chcę dodatkowe dwie na drzwi!
2014-06-25 08:08
Naprawdę nie widzicie różnicy pomiędzy spalinowym szynobusem a elektrycznym składem dużych prędkości? Naprawdę macie jakiś interes, aby wszędzie krytykować Pendolino, siejąc bzdury i kłamstwa o tym pociągach?
2014-06-25 09:47
jak nie ma różnicy????
spalinówki przynajmniej jeżdżą!!! w przeciwieństwie do pendolino xD
2014-06-25 09:57
Pendolino jeździ i jest w pełni sprawne. Planowo ma wyjechać w grudniu w ruchu planowym. Przez bezsensowne kłótnie pomiędzy producentem i przewoźnikiem moim zdaniem wyjedzie 3 miesiące później. Naprawdę trzeba być durniem, bo nawet laik odróżni 2-3 członowy spalinowy pociąg dla kolei aglomeracyjnej, od 7-członowego dalekobieżnego pociągu dużych prędkości.
2014-06-25 11:25
Dziekujemy Donaldinio i jego ekipie tasmy udowodniły jakich mamy POlityków
2014-06-25 11:32
Pendolino to jest projekt przede wszystkim kolejarzy. Tylko politycy się wzięli za ten projekt co bardzo mu zaszkodziło. Są szanse, że jeszcze wystartują w tym roku. Ale muszą się szybko dogadać i dopuścić je do ruchu na razie z prędkością 200 km/h (bo na tyle pozwalają na razie nasze tory), później przyśpieszyć do 250 km/h.
2014-06-24 18:33
bo POLSKIE !
2014-06-24 18:37
newag tez jest z polski
2014-06-24 18:58
chyba nie belgijski ? Pesa od zawsze robila bardzo porządne pociągi .
2014-06-24 19:43
2014-06-24 23:03
2014-06-25 07:51
TROLOLOLOLO
2014-06-25 18:01
2 pomorskie SA103 czy SA131 to niedopracowane konstrukcje, i sam kilka razy miałem okazję stanąć w polu podczas podróży tymi "cudami techniki". Oczywiście firma w przeciągu kilku lat poczyniła znaczne postępy i teraz rzeczywiście robi dobre pociągi.
2014-06-24 19:36
2014-06-24 20:24
również wiele innych ciekawych rzeczy :)
2014-06-25 03:55
najlepiej to sie znal na zegarkach... teraz bedzie specjalista od podatkow...
2014-06-24 20:06
Pesa powstała w 1851 jako "Reparaturbetrieb der östlichen Eisenbahn" i była przedsięwzięciem władz pruskich. To że została spolszczona nie znaczy że jej pruskie korzenie nagle znikną. Większość przedsiębiorstw oraz infrastruktury na pomorskiej ziemi z reguły jest pochodzenia niemieckiego - tak jak i duża część dziedzictwa kulturalnego.
2014-06-24 20:16
10 tyś lat temu żyli tam łowcy z kultury świderskiej (paleolit schyłkowy), więc nie gadaj głupot, że pruskie, tylko dlatego, że przodkowie prusaków najechali niegdyś te tereny i wprowadzili swoje rządy, co, korzenie ludów z kamienia łupanego nagle zniknęły?
2014-06-24 20:19
rozmawiamy o zakładach PESA i o tym że założyły je pruskie władze jeszcze zanim Bismarck zjednoczył Niemcy - w 1851. Ludy epoki zbieractwa to tak jakby inna epoka.
2014-06-24 20:44
te prusak zdejmij brunatną koszulkę bo cię uwiera
pruskie korzenie ???
a powiedz no mi skąd Bydgoszcz się wzięła w tych "prusach"
Bydgoszcz to jedno z tych polskich miast które były przez ponad 120 lat okupowane a Polska ludność była tam prześladowana
ot powody do dumy i podpisywania się prusak nie?
2014-06-24 20:50
i przez te 120 lat stała się nowoczesnym i czystym ośrodkiem miejskim nie ustępującym miastom europy zachodniej. Stało się tak wyłacznie dzięki niemieckiej gospodarności i wzorowej administracji. O takiej "okupacji" to każdy normalny człowiek marzy.
2014-06-24 21:28
A pamiętasz jak piąta kolumna Hitlera wymordowała Polaków w Bydgoszczy?
2014-06-24 21:42
w tzw. Krwawej Niedzieli? Potem wszedł wehrmacht i się zemścił. Poza tym mówimy o zaborze pruskim a nie o wiele późniejszej okupacji nazistowskiej.
2014-06-24 21:58
nie można o tym pisać, zaraz nazwą Cię antypolakiem.
2014-06-24 22:06
Daj się wypowiedzieć innym.
2014-06-24 23:15
NIkt nie mowi, ze chcialby byc okupowany przez Hitlera i SS.
Co do slusznosci stwierdzenia, ze pruska gospodarnosc przysluzyla sie tym terenom gospodarczo po prostu trzeba sie zgodzic.
Do dzis widac roznice w rozwoju gospodarczym terenow zaboru pruskiego i pozostalych. Warto spojrzec chocby na gestosc sieci kolejowej w 1918 w II RP.
Jest tez pewne, ze ludnosc na tych terenach cierpiala bardziej niz w zaborze austriackim i (pewnie troche) mniej niz w rosyjskim.
2014-06-24 23:34
i mieściły się w ramach podobnych praktyk zachodnioeuropejskich, takie same były represje francuskie do zatwardziałych katolików, brytyjskie w Irlandii... W Prusach tępiono Polaków podobnymi metodami. Rosja to wschód i tam w 1905 bataliony kozaków masakrowały przechodniów na ulicach. Po 1945 Polska nie okazała się lepsza na Śląsku i Mazurach gnojąc niemieckie dziedzictwo tej ziemi przez 40 lat. Na ślasku do 1990 działał obóz dla "przestępców językowych" używających języka niemieckiego.
2014-06-24 20:56
Co to za argument że Prusacy tę ziemię ukradli? Polska w XIV w. ukradła Lwów i co z tego? Każde państwo zabiera ziemię sąsiadom jak ma okazję. Kogo obchodzi czy zabór pruski był legalny czy nie? Ważne że dzięki niemu wyszliśmy z wiecznego syfa i bezprawia jakimi cechowała się I Rzeczpospolita. Westpreussen było częścią Europy Zachodniej i 100 lat temu żyło się tu na tym samym poziomie co we Francji albo zachodnich niemczech.
Śląsk od 70 lat jest pod złodziejską okupacją Warszawy i stało się tam coś dokładnie odwrotnego: z najlepiej rozwiniętego regionu Europy stał się kompostem gdzie nic nie działa jak powinno a większość zabytków historycznych popadła w ruinę. I która okupacja była gorsza?
2014-06-24 23:16
chocby najwyzsze srednie zarobki na Slasku sa najwyzsze w Polsce.
2014-06-24 23:41
infrastruktura to kompletny syf w porównaniu z tą z lat 30... wtedy pociągiem z Breslau do Berlina jechało się 2 godz. a dzisiaj 7. I tak dalej. Bezrobocie jest ogromne, degrengolada widoczna gołym okiem. Jasne Śląsk ciagle ma lepiej niż wschodnia ściana - ale pierwszym regionem Europy jak w 1914 nie jest.
2014-06-25 00:53
Śląsk oddaje 200 mld pln?? Wow, to żeś poleciał. Powiedz jeszcze jak to wyliczyłeś....
2014-06-24 21:24
Polska jest okupowana od 10 lat przez UE zarzadzana przez IV Rzesze i co jest gorzej niz 10 lat temu czy przypadkiem nie lepiej? nie chce juz porownywac dobrobytu jaki panowal pod sowiecka okupacja od konca IIWS bo tego syfu nie da sie opisac.
2014-06-24 20:38
? Mówisz nie na temat koleś
2014-06-24 21:45
Przecież Prusy nie istnieją. Na szerszy komentarz szkoda słów.
2014-06-24 18:34
a może unieważnienia, albo wzajemne oskarżenia ? Pożyjemy zobaczymy, ale napewno szybko koleją się nie potoczymy.
2014-06-24 19:41
2014-06-24 23:17
aby wytlumaczyc sobie swoje nierobstwo?
2014-06-25 07:46
potrzebujemy: prawdy, uczciwosci, dzialania zgodnie z prawem, nie okradania obywateli z publicznych pieniedzy
a ostatnie wydarzenia w polsce mowia o tym ze za PO nie mozna powiedziec aby ten kraj szwindlem nie stal
2014-06-24 18:38
Pendolino by było najlepsze
2014-06-24 19:08
2014-06-24 22:12
2014-06-25 09:09
Tutaj właśnie widać wpływ bredzących dziennikarzy na społeczeństwo. Informacja o "niemieszczeniu się na szynach" to kolejna brednia o Pendolino puszczona do obiegu.
2014-06-24 22:44
skandal !!!!!!
2014-06-25 11:26
2014-06-24 18:43
Newag wydawał się bardziej konkretną propozycją z czysto technicznego punktu widzenia i doświadczenia w budowie szynobusów.
2014-06-24 19:30
2014-06-24 19:54
Masz w artykule.
Pesa ma większe doświadczenie w lekkich pojazdach jak tramwaje,a bardziej "pociągowy" jest jednak Newag.
2014-06-24 20:26
2014-06-25 08:24
2014-06-24 20:49
NEWAG to tandeciarze, dostarczone przez nich kilka lat temu dla SKM pierwsze zmodernizowane EZT to była jedna wielka chała ,obecne zrobine przez PESE we współpracy z ZNTK Minsk Maz. są znacznie mniej awaryjne, tak samo szynobusy Przewozów Regionalnych z NEWAGU, co chwile jakaś awaria.
Nie mieszam do tego polityki, ale pracuje na kolei w wypowiadam się z czysto technicznego punktu widzenia, a patrząc w tych kryteriach to dobrze że wygrała PESA, bo będzie mniej awarii.
Poza tym warto dodać że pociągi PESY kupił tak wymagający klient jak koleje niemieckie, proszę się ich zapytać dlaczego nie zakupili pociągów z NEWAGU.
2014-06-24 18:45
2014-06-24 20:07
2014-06-24 22:14
2014-06-24 23:19
2014-06-25 11:27
2014-06-24 18:45
Powinny być w takich przetargach brane pod uwagę przede wszystkim polskie firmy. To się zwyczajnie bardziej opłaci. Jakby tego nie liczyć. Szczególnie jeśli są to tak rzetelne firmy jak Pesa, czy Solaris. Jeśli będą w większości wybierane po taniości zagraniczne buble (m.in. Pendolino) to Polska będzie wiecznie rozwijać się w tak ślimaczym tempie. Ale tu trzeba wreszcie byłoby uregulować ten debilizm jakim obecnie są przetargi publiczne. A tu na drodze stają miernoty z Wiejskiej, którym chyba nie do końca jest po drodze żebyśmy się rozwijali...
2014-06-24 18:54
2014-06-24 19:10
Oczywiście ze tak! I to powinno być głównym determinatem podczas wyboru. Ale zaraz potem warto byłoby wziąć pod uwagę to, skąd jest firma.
To jak teraz zamykane są przetargi to jest śmiech na sali. Żeby w zasadzie jedynym kryterium w wyborze danej oferty była cena? Przecież tu nie da rady znaleźć ani jednego plusa takiej sytuacji, ani dobrych intencji ustawodawcow, ktorzy to daja przyzwolenie tym patologiom.
W skrócie to jest jeden wielki burdel na chwile obecną. Może się uda, może nie. No tak być raczej nie powinno
2014-06-24 19:56
Wspólny rynek EU,mówi ci to coś?
2014-06-24 20:25
Interes własnego kraju i przede wszystkim narodu. Tobie to coś mówi?
2014-06-24 23:22
super jest jest przy okazji polskie.
W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Nalezy rozwazac wiele czynnikow, ale nie mozna kupowac czegos z litosci, "bo polskie". A juz na pewno nie powinno to miec miejsca w przypadku zamowien publicznych.
Kto z tych krzykaczy o interes narodowy jezdzi Polonezem? A do firmy kupil Lublina? Na zime wegiel ze Slaska czy moze importowany, bo tanszy?
2014-06-24 23:38
nad takimi Włochami/Francją/Niemcami tj. siłę roboczą prawie jak za darmo. Więc pole do konkurencji jest, trzeba tylko jakość poprawić!
2014-06-24 20:26
klauzula narodowa (traktowanie na równi towarów importowanych do kraju z towarami krajowymi) WTO
2014-06-24 23:24
Oferent składa ofertę, a nie zamawiający go do tego zmusza. Co za bzdurny tekst.
2014-06-25 00:23
Solaris produkuje g*wno a nie autobusy
2014-06-25 07:27
Którymi rozbijają się nawet w Dubaju? Proszę... Idź spać bo znasz to Ty się chyba na pchaniu karuzeli :/
2014-06-25 09:13
Co za pseudorynkowe bredzenie. Jakiekolwiek argumenty oszołomku, że Pendolino to bubel? Czy tak sobie bredzisz, bo ktoś ci za to płaci? Zamykając rynek dla zagranicznych producentów udupiłbyś własnie takie firmy na Pesa, Newag czy Solaris! Bo sprzedają za granicę.
2014-06-25 10:55
Pendolino to nie bubel? Wybacz, ale w takim razie żyjemy w innej czasoprzestrzeni....
Nie chodzi mi o zamykanie się na inne rynki, szczególnie jeśli chodzi o eksport. Przeczytaj jeszcze raz co napisalem wyzej, mmoże zrozumiesz co mam na myśli. Nie będę powtarzał tego, co jest parę linijek wyżej napisane
2014-06-25 11:08
No to proszę wymień kilka argumentów dlaczego to jest bubel. Przy okazji powiedz gdzie przeczytałeś te bzdury i manipulacje. Jechałeś tym pociągiem kiedykolwiek? Jakimkolwiek Pendolino? Czy jakimś innym nowoczesnym pociągiem za granicą?
2014-06-25 11:44
Pierwsza rzecz z brzegu. Sama nazwa Pendolino pochodzi od słowa wahadło, bo pociągi te są osadzone na takiej konstrukcji podwoziu. Ma to znacznie poprawiać bezpieczeństwo na zakrętach, oraz skrócić czas podróży z braku potrzeby zwalniania pociągu na zakrętach. Te Pendolino które my dostaliśmy nie powinny się tak nawet nazywać bo dostaliśmy wersje bez tego podwozia, co przeczy samej idei tych pociągów.
Widzę zaciekły obrońca się trafił rządowych kaszalotów, na których my wszyscy tracimy grube miliony. Więcej przykładów nie będę podwal bo jeśli ktoś wobec ogólnodostępnych informacji nie jest w stanie dojść do tego jak wielki jest to bubel jest:
A. Poplecznikiem watachy z Wiejskiej
B. Osobą niesłychanie ograniczoną
C. Przedstawicielem firmy odpowiedzialnej za przetarg z "pendolino"
D. Zwyczajnie osobą totalnie niezaznajomioną w temacie, a próbującą zabłysnąć na forum
2014-06-25 12:02
I pierwszy z brzegu argument do obalenia, bo widać, że nie masz pojęcia o tym pociągu i przetargu:
Połowa wyprodukowanych pociągów Pendolino nie ma wychylnego pudła, w tym pociągi dla nas. I nadal nazywają się Pendolino, bo to nazwa producenta. Wiesz lepiej od producenta jak ma nazywać swoje pociągi? Wychylne pudło nie jest w Polsce potrzebne, bo skróciłoby czas podróży maksymalnie o 6 min przy 10% większym kontrakcie i większej awaryjności. Może miałeś w szkole kiedyś geografię, Polska to jest głównie nizinny kraj.
Już widzę, że brakuje ci argumentów, bo mnie atakujesz i upolityczniasz sprawę. TYPOWE zachowanie. Ale ja tego robić nie będę. Chętnie obalę kolejne bzdury.
2014-06-25 16:47
Na trasie gdansk Warszawa samo pkp oceniało na 15 minut (wiec pewnie wiecej) i jeszcze wtedy ówczesny rzecznik prasowy pkp bezczelnie stwierdzał, ze dla klienta to żadna różnica...
I choć zgadzam sie, ze pociągi produkowane przez pendolino są świetne, to samo ich zamówienie w takiej formie, jaka miała miejsce to bubel i tyle.
2014-06-25 17:28
Obecnie po optymalizacji trasy Warszawa-Gdańsk ta różnica zmniejszyła się do 6 minut.
2014-06-25 12:17
Niestety media i politycy wmówiły wielu ludziom, że to bubel, starając się maksymalnie obrzydzić ten zakup. Jesteś jedną z ofiar tej manipulacji. Za tym wszystkim mogą stać różne lobby, np. paliwowo-drogowo-akcyzowe.
2014-06-25 12:27
Skąd ty te liczby bierzesz o połowie wyprodukowanych pociągów bez wychylnego pudła. WIEKSZOSC ma wychylne bo to są pociągi właśnie do tego stworzone. To tak jakbyś jeździł tirem na wąskich 13calowych kołach. Zlituj się. Juz prawie nikt nie wierzy w słuszność całej tej akcji, ale ty Będziesz tego bronił?
Warto do tego dodać to, że sama koncepcja zakupu tych pociągów bez uprzedniej gruntownej przebudowy torów to idiotyzm. Pociągi nie spełnią swojej roli, nie wiadomo jak bardzo chciałoby się to przedstawić. I w dalszym czasie nie mogą być one używane na polskich torach i stoją na bocznicach. Naprawdę uważasz to za taki sukces? Gratuluję poczucia humoru
Upolityczniam? A czyja to decyzja była w związku z Pendolino? Szatniarki Krystyny z osiedlowej tańcbudy?
2014-06-25 12:43
Ty tak twierdzisz, że prawie nikt nie wierzy. Nie rozumiesz, że media i politycy kłamią? I powtarzasz kolejne brednie.
Najnowszy model Pendolino taki jak nasz w wersji bez wychylnego pudła zakupili np. Chińczycy w ilości 140 sztuk czy Hiszpanie 33 sztuk. W Polsce nie ma ekonomicznego uzasadnienia, aby dawać kilkaset mln więcej, aby jechać szybciej 6 min. Tym bardziej, że Pendolino nawet bez wychylnego pudła będzie mogło jeździć szybciej niż składy wagonowe.
Dlaczego kłamiesz, że nie ma gruntownej modernizacji torów? Są opóźnione, tak to jest problem, ale trwają. Czesi mają Pendolino i RailJety na 230 km/h, a nie mają ani jednej linii powyżej 160 km/h i nikt tam psów nie wiesza. A my mamy i niedługo będziemy mieć więcej szybkich torowisk, i ludzie tacy jak ty bredzą, że torów nie ma, że remontów nie ma itp. Przejedź się teraz liniami kolejowymi gdzie będą jeździć te pociągi (na każdym odcinku trwają jakieś roboty) i powiedz tym robotnikom i inżynierom, że g*wno robią.
Pociągi i tak mają wyjechać w grudniu, ew. w marcu na tory. Mają czas na dogadanie się. To jest kwestia wyłącznie papierkowa, nie dotyczy naszych torów czy pociągów.
2014-06-25 11:40
To nie tylko rzad ale urzedasy czyli kolesie partyjni Doanldinia.!!Najlepszym potwierdzeniem tego jest ze wszystkie wieksze kontrakty wygrywały zawsze zagraniczne firmy i to nawet te które sie przyznały do dawania łapówek w Polsce!!
Żądamy Nowych polskich tramwajów i skaldów SKM a nie niemieckiego złomu i starych odmalowanych złomów z epoki PRL
2014-06-24 18:45
Pesa ok bo Polska ale czy Newag jest polski?
2014-06-24 19:03
TAK
2014-06-24 22:16
Cały napęd i technologia jest szwajcarska.
2014-06-24 19:09
a tam rządzi PIS
2014-06-24 21:48
Nie sądzę :)
2014-06-24 22:00
2014-06-25 01:14
Pesa to skrót od Pojazdy Szynowe => PS => PeSa => Pesa
2014-06-25 14:05
nawet ich akcje możesz sobien a giełdzie kupić i tez być współwłaścicielem
2014-06-24 18:46
Proponuję nazwę dla pierwszego składu: "Budyń"
2014-06-24 19:41
2014-06-24 20:13
2014-06-24 23:57
2014-06-26 11:20
Budyń już jest w kolejnictwie ;)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.