• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia autobusowa połączy biurowce w Oliwie z PKM

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób. Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób.

Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie rozważają uruchomienie własnej linii autobusowej, którą ma zachęcić do rezygnacji z auta na rzecz komunikacji miejskiej. Pisaliśmy o tym przed miesiącem, ale teraz te plany są bardziej konkretne.



Aktualizacja godz. 14:15 Po publikacji artykułu skontaktował się nami przedstawiciel dewelopera, firmy Torus, który stwierdził, że do oficjalnego komunikatu wkradła się nieścisłość i na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy linia będzie bezpłatna czy będzie trzeba uiścić opłatę za przejazd.



Czy kierowcy przesiądą się z samochodów na PKM i darmowy autobus?

Zespoły biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska to dzisiaj największe skupisko biur w Trójmieście. Ta koncentracja nie zawsze odbierana jest pozytywnie przez okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się, na rosnącą liczbę aut w okolicy

Czytaj też: Rynek biurowy w Trójmieście: 70 proc. powierzchni w Gdańsku

Właściciele aut nie są skorzy do korzystania z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu jest dość dobrze rozwinięta - tuż obok jest przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, trasa tramwajowa oraz przystanki autobusowe (niedawno powstała nowa para przystanków autobusowych na wysokości Alchemii).

Dlatego też deweloperzy próbują zmienić przyzwyczajenia kierowców i uruchomić prywatną linię, która ułatwi dotarcie do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Strzyża zobacz na mapie Gdańska.

- Torus [deweloper Alchemii - dop. red.] we współpracy z Olivia Business Centre pracuje nad wspólną inicjatywą uruchomienia linii autobusowej kursującej pomiędzy przystankiem PKM Strzyża a rozbudowującymi się kompleksami biurowymi oraz kampusem Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie przeprowadzonej wśród pracowników Alchemii ankiety, analizujemy obecnie, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Także zespół biurowców Alchemia powiększa swoją powierzchnię i liczbę najemców.


Czytaj też: Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem, Najwyższy biurowiec Olivia Business Centre gotowy w 2016 r.

Ponieważ cały czas trwa zbieranie danych od pracowników, nie są jeszcze znane szczegółowe ustalenia dla nowej linii. Wiadomo jednak, że autobusy będą kursowały co najmniej w godzinach szczytów porannego i popołudniowego.

- Połączenie ma być współfinansowane przez deweloperów Alchemii i Olivia Business Centre, a korzystać z niego będą zapewne nie tylko pracownicy kompleksów biurowych, ale także studenci sąsiadującego UG - dodaje Brożek.
Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie. Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie.
Inicjatywa deweloperów biurowców w Oliwie nie jest pierwszą tego typu. Z prywatnej linii autobusowej korzystać mogą również pracownicy kompleksu biurowego BPH na Jasieniu zobacz na mapie Gdańska (deweloperem był Euro Styl).

Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne. Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne.
Linia jest obsługiwana przez przewoźnika Gryf, który w dni powszednie wykonuje cztery kursy dziennie - dwa rano, dwa po południu na trasie BPH - Gdynia Dworzec Autobusowy (przez Osową).

Przejazdy są jednak płatne - bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł (ważny w granicach Gdańska lub Gdyni) lub 3 zł (dla trasy z przekraczaniem granicy między miastami). Cena biletu miesięcznego to odpowiednio 60 i 80 zł.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    Bardzo dobry pomysł :)
    Ja z auta nie zrezygnuje ze względu na ciągłe awarie tramwajów i opóźnienia w kursowaniu autobusów, nie mówiąc już o przepełnionych środkach transportu publicznego. Jednak czasem zdarza się podróżować komunikacja, ale to wyjątkowe sytuacje, typu imprezy. Jednakże byłoby miło gdyby dla posiadaczy dowodów rejestracyjnych (właścicieli lub wspolwlacicieli aut) komunikacja była za darmo za okazaniem owego dokumentu :)

    • 13 86

    • (3)

      Już nie tylko darmowe parkingi ale jeszcze darmowa komunikacja?
      Co jeszcze byście chcieli za darmo, drodzy kierowcy?
      Macie jeszcze jakieś roszczenia i zachcianki, które mają sponsorować wszyscy mieszkańcy?
      Chcesz za darmo, to jedź rowerem.
      Nie dość, że niszczycie i trujecie miasto, to jeszcze macie dostawać coś za darmo, za to że akurat tego dnia nie będziecie jechać autem? To jest dyskryminacja i szantaż.
      Jedyne, co wam się należy to wprowadzenie opłat za wjazd do centrum.

      • 45 10

      • ok zwolnij, zastanów się

        chcesz zakorkowanego, zasmrodzonego, nieprzejezdnego miasta?
        ich, tzn. kierowców, stać na stanie w samochodach, udowadniają to co dzień!
        żadne opłaty ich nie odstręczą!
        trzeba spróbować nie tylko kijem, trzeba marchewką!

        oni i tak nie przesiądą się masowo do autobusów
        a wystarczyło by KUPIĆ w ten sposób 10% kierowców
        żeby korek był 10% mniej śmierdzący i gęsty

        nie szukaj i nie wciskaj SPRAWIEDLIWOŚCI SPOŁECZNEJ
        bo jej NIE MA, próby wprowadzenie kończą się koszmarami,
        miastu i nam wszystkim, korumpowanie kierowców... biletami autobusowymi
        OPŁACAŁO by się, to była by taniocha, w porównaniu z cenami parkingów, smrodu, wypadków itd

        A rower jest niezły, ale policja poluje na rowerzystów znacznie intensywniej niż na kierowców, nie każdy dobrze to znosi, pomyśl i o tym!

        • 4 4

      • komunikację miejską też sponsorują wszyscy (1)

        bo bilety nawet połowy kosztów nie pokrywają, więc się tak nie miotaj

        • 10 6

        • lepiej napisz, ile pokrywają kosztów

          drogi miejskie, hehe

          • 5 1

    • tramwaj (3)

      Jeżdżę codziennie tramwajem z Chełmu do Gdańska od dwóch lat i jeszcze ani razu nie przeżyłem awarii!

      • 28 6

      • ja przeżyłem awarię w zeszłą sobotę

        ale już jestem dobry, naprawiłem się

        • 6 5

      • Bardzo ciekawe

        Ja z kolei zaliczyłem w tym roku dwie poranne awarie na Chełmie i straciłem przez to sporo czasu..

        • 3 7

      • O kurcze, przykra sprawa...
        To ile żyć już straciłeś?

        • 19 10

    • Wystarczy zrobic platny wjazd do miasta i platne parkingi

      jednoczesnie znacznie poprawiajac oferte komunikacji publicznej i pracowac nad przyspieszeniem tramwajow. Rower na trasie Wrzeszcz - Glowne miasto jest szybszy...

      • 20 8

  • super

    Super nie będą już parkować na parkingu Castoramy !!!!

    • 8 0

  • Szkoda że Arkońska o tym nie myśli - (4)

    ale lewoskręt za wiaduktem na kołobrzeskiej dawno miasto powinno zakazać.
    Przecież tam od dawna powinien funkcjonowac jeden kierunek.

    • 25 11

    • Czemu jeden kierunek na Słupskiej? (1)

      • 0 8

      • Słupska może być dwukierunkowa

        problematyczny jest tylko skręt w lewo z Kołobrzeskiej, blokuje cały pas i zmniejsza przepustowość, a spokojnie można jechać dalej do Szczecińskiej, gdzie jest osobny pas do skrętu w lewo.

        • 5 0

    • pewnie polowa Arkonskiej (1)

      przeprowadzi się w to nowe miejsce

      • 6 1

      • A przypadkiem tego już nie zrobiła

        Z tego co widzę, kto otwiera biura w Alchemii to połowa ściągnięta właśnie z Arkońskiej przez Torus. Ogólnie Torus zrobił nie zły biznes, bo opchnął biurowce z klientami, a potem każdego ściąga powoli do nowych biurowców.

        I tak stare biurowce pozostaną puste i do remontu, ale już przez nowych właścicieli.

        • 12 1

  • a moze przedluzyc 139? (1)

    A moze zamiast tworzenia prywatnej linii namowic miasto na przedłużenie linii 139 do Strzyży i wprowadzenie wspólnego biletu?

    • 10 2

    • Tu nie ma co przedłużać,

      Gryf pojedzie taniej niż ZTM, ot i cała tajemnica. Ciekawe, jak Marian trafił do zleceniodawców :)

      • 9 0

  • To straszne, okropne! (1)

    Przewiduja tez taka mozliwosc, ze za te autobusy trzeba bedzie placic?

    • 3 1

    • jak żyć? ;)

      • 3 0

  • Nie, dziękuje

    Nie skorzystam.

    • 4 0

  • Problemem jest mentalność (7)

    Niestety mentalność wielu ludzi ciągle tkwi w głębokiej komunie, dla wielu osób samochód nadal jest wyznacznikiem luksusu i zamożności. Na "zachodzie" już dawno klasa średnia i wyższa zaczęła odchodzić od samochodów, widok biznesmenów w garniturach w komunikacji miejskiej to codzienność, u nas nadal rzadkość. Wątpię że darmowa linia coś zmieni, ważne jest żeby pokazać się przed znajomymi z pracy w mercedesie z lat 90'tych w gazie, bo połowy współpracowników nawet na to nie stać. Ot taka smutna polska rzeczywistość.

    • 37 11

    • (4)

      Po to studiowałem, aby mnie było stać na samochód i paliwo. Jazda w komunikacji miejskiej z menelami powoduje u mnie depresję.

      • 13 23

      • proszę nie podpisuj się tym imieniem. Dzięki

        • 7 2

      • (1)

        Adam jest świetnym przykładem o którym pisze jego przedmówca i wykazuje się błyskotliwą wręcz inteligencją argumentując swoją wypowiedź. Adamowi należą się wyrazy szacunku za wytrwałość i siłę woli. Jako student pogrążony w nieustającej depresji (menele w środkach komunikacji miejskiej) przezwyciężył swoją chorobę i złośliwość losu aby zrealizować swoje marzenie - wyrwać się z kasty ludzi w której się wywodzi, poczuć zapach pieniedza i pogrążyć się w błogim przekonaniu że kierownica w ręku daje mu magiczną moc.

        • 24 4

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Przecież teraz każdego menela na samochód stać.

        • 9 3

    • byly tu juz takie komentarze (1)

      ale oczywiscie trzeba bylo je wyciac. twoj tez moze poleciec bo krytykuje to zjawisko.

      • 9 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • w

    wypadałoby dodać, że pracownicy BPH niedługo zostaną pozbawienie tej linii autobusowej

    • 7 1

  • Oliwa staje się prestiżową (1)

    dzielnicą, z dużą ilością biurowców i dobrze płatnych miejsc pracy. Coraz więcej ludzi z zagranicy chce tutaj pracować z Anglii, Szwecji czy Norwegii.

    • 12 20

    • co ty możesz wiedzieć o Oliwie...?

      wyrwałeś się biedoto z jakiejś pipidówy i udajesz znawcę

      • 6 4

  • jakie to piekne i bezinteresowne...

    oczywiscie nie ma znaczenia fakt, ze czesc podmiotow w tych nowych biurowcach powiazanych jest bezposrednio z urzedem marszalkowskim, tym samym ktory "zafundowal" sobie PKM.
    no i oczywiscie nie chodzi glownie o to zeby poprawic statystyki i PR PKMu :)

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane