• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maciej Lisicki prezesem ZKM-u, od lutego zmiana nazwy

Krzysztof Koprowski
7 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Maciej Lisicki (po prawej) podczas oficjalnego przekazania nowych Mercedesów w grudniu 2016 r. Na tej uroczystości nieobecny był już Jerzy Zgliczyński, który przebywał wówczas na urlopie. Maciej Lisicki (po prawej) podczas oficjalnego przekazania nowych Mercedesów w grudniu 2016 r. Na tej uroczystości nieobecny był już Jerzy Zgliczyński, który przebywał wówczas na urlopie.

Po ponad 25 latach ze stanowiskiem prezesa ZKM Gdańsk rozstał się Jerzy Zgliczyński. Jego miejsce zajął Maciej Lisicki, dotychczasowy wiceprezes. Od 1 lutego zmianie ulegnie także nazwa spółki - na Gdańskie Autobusy i Tramwaje.



Jak oceniasz tabor i komfort podróży pojazdami ZKM Gdańsk?

Zmiana personalna w Zakładzie Komunikacji Miejskiej wynika z wygaśnięcia poprzedniej, czteroletniej kadencji dotychczasowego prezesa Jerzego Zgliczyńskiego, która skończyła się 31 grudnia 2016 r. Ostatnio o byłym prezesie było głośno z powodu wypadku, który spowodował służbowym autem, co jednak nie miało mieć żadnego wpływu na obecne zmiany kadrowe.

Od 1 stycznia prezesem ZKM-u jest Maciej Lisicki, dotychczas pracujący na stanowisku wiceprezesa ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju. Pracę w spółce rozpoczął w kwietniu 2015 r. Wcześniej przez osiem lat pełnił funkcję zastępcy prezydenta Gdańska, a już w momencie ogłoszenia konkursu na stanowisko wiceprezesa mówiono, że docelowo ma on zastąpić właśnie Jerzego Zgliczyńskiego.

- Jerzy Zgliczyński wykonał wielką robotę. Dobrze i spokojnie kierował ZKM-em i pozostawił firmę w niezłym stanie. Należą mu się gorące podziękowania - zachwala pracę poprzednika Maciej Lisicki.
Dotychczasowy prezes jest obecnie na wypowiedzeniu umowy, a z końcem kwietnia formalnie przestanie pracować.

Jerzy Zgliczyński funkcję prezesa pełnił nieprzerwanie od 1991 r. Jerzy Zgliczyński funkcję prezesa pełnił nieprzerwanie od 1991 r.
33 lata w gdańskiej komunikacji

Jerzy Zgliczyński urodził się w 1943 r. w Brodnicy. Pracę w gdańskiej komunikacji rozpoczął w 1983 r. na stanowisku zastępcy szefa ds. technicznych, kiedy to przeszedł do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego z Elbląskich Zakładów Naprawy Samochodów.

1 kwietnia 1991 r. objął stanowisko prezesa w ówczesnym Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, przekształconym 30 lipca 1991 r. w Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku (najpierw jako jednostka budżetowa miasta, od 2004 r. jako spółka ze 100-proc. udziałem miasta).

W trakcie jego 25-letniej pracy dokonano znacznych zmian w taborze - Gdańsk jako pierwszy wprowadził do eksploatacji niskopodłogowe autobusy (w 1994 r.), a w 2009 jako pierwszy w kraju mógł się pochwalić całkowicie niskopodłogową flotą autobusową.

Inwestowano także w tramwaje niskopodłogowe, kupując już w 1996 r. dwa Konstale 114Na, a w kolejnych latach pojazdy Alstom Konstal NGd99, Bombardiery, Pesy Swing oraz Jazz Duo. Sprowadzono także z Niemiec tramwaje serii N8C, które po modernizacji stały się dostępne dla osób niepełnosprawnych. Udało się również stworzyć flotę historycznych tramwajów i autobusów.

Czytaj też: Jak tramwaje opanowały przedwojenny Gdańsk? oraz Gdańskie tramwaje od wojny do nowoczesności

  • Wymiana taboru na ogromną skalę to niewątpliwie największy sukces działań dotychczasowego prezesa ZKM-u.
  • Problemem wciąż pozostaje utrzymanie taboru w należytym stanie.
Podczas jego prezesury doszło do groźnego wypadku tramwajowego w 2010 r., po którym na jaw wyszło fatalne bieżące utrzymanie techniczne pojazdów, a jednym ze znaków rozpoznawczych ZKM-u stały się niesprawne hamulce, naprawy taśmą klejącą i blokowanie zepsutych drzwi tablicami kierunkowymi. W 2015 r. w podobny sposób zaczęto "serwisować" tramwaje Pesa Swing, a w ostatnich tygodniach ciągłym awariom ulegają monitory informacji pasażerskiej.

Jerzy Zgliczyński może pochwalić się najdłuższym stażem pracy na najważniejszym stanowisku gdańskich zakładów komunikacji miejskiej w powojennej historii. Drugi w tym rankingu jest Edward Czachorowski, który pracował jako dyrektor MZKGG i WPKGG w latach 1949-1969.

GAiT zamiast ZKM

Roszady na stanowisku prezesa to tylko początek większych przeobrażeń w ZKM-ie. Już 1 lutego spółka zmieni nazwę na Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Jest to niejako nawiązanie do przedwojennej nazwy Danizger Elektrische Strassenbahn (Gdańskie Tramwaje Elektryczne), choć dobór nazwy podyktowany jest przede wszystkim nowymi wytycznymi w związku z wdrażaniem wspólnej identyfikacji wizualnej (pochłonie ok. 110 tys. zł, ale obejmie ok. 40 miejskich spółek i jednostek).

W ramach wspólnej identyfikacji wizualnej jednostki i spółki miejskie zyskują nie tylko nowe logotypy (ZKM Gdańsk straci przypuszczalnie logo nawiązujące do godła motorniczych elektrycznych tramwajów), ale także bardziej lokalne nazwy np. Powiatowy Urząd Pracy stał się Gdańskim Urzędem Pracy.

- Nowa nazwa pozwoli na lepsze rozróżnianie zakresu naszej działalności i Zarządu Transportu Miejskiego, z którym jesteśmy nieraz myleni [od 2004 r. ZKM odpowiada tylko za tabor, ZTM za organizację przewozów i rozkłady - dop. red.]. Ponadto skrót ZKM istnieje także w Gdyni, choć odnosi się do Zarządu Komunikacji Miejskiej, a nie Zakładu Komunikacji Miejskiej - dodaje Lisicki.
ZKM już w lutym zmieni nazwę, a w przyszłości być może także siedzibę. ZKM już w lutym zmieni nazwę, a w przyszłości być może także siedzibę.
Nowa zajezdnia autobusowa

W planach na najbliższe miesiące jest podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie terenu pod nową zajezdnię autobusową. Będzie to z pewnością szeroko rozumiany obszar Południa. ZKM ma wprawdzie zagwarantowany pod taką działalność miejski grunt przy ul. Stężyckiej zobacz na mapie Gdańska, ale trwają negocjacje z prywatnym podmiotem, który posiada lepiej zlokalizowaną działkę. Gdzie konkretnie? Tego na razie ZKM nie ujawnia.

Czytaj też: ZKM planuje zamienić siedzibę na teren pod zajezdnię autobusową oraz Miejska zabudowa zamiast zajezdni autobusowej przy Hallera

Zakup tramwajów i autobusów, a także lekcje dla uczniów

W najbliższych tygodniach ogłoszony zostanie natomiast przetarg na 15 nowych niskopodłogowych tramwajów, zaś pod koniec tego roku planuje się kolejny duży zakup ok. 40 autobusów.

- Chciałbym również bardziej otworzyć firmę na mieszkańców, organizując lekcje, wykłady dla uczniów oraz innych zainteresowanych grup np. turystów, podczas których mogliby się zapoznać z historią komunikacji miejskiej, codzienną pracą zakładu czy budową pojazdów - dodaje nowy prezes ZKM-u.
Czytaj też: 21 nowych autobusów dla Gdańska

Aktualny skład osobowy władz Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku:

Zarząd:
Maciej Lisicki, prezes Zarządu
Danuta Gierdziejewska, wiceprezes Zarządu ds. ekonomicznych - główny księgowy

Rada Nadzorcza:
Teresa Blacharska, przewodnicząca Rady Nadzorczej
Piotr Żmijewski, członek Rady Nadzorczej
Ryszard Trykosko, członek Rady Nadzorczej
Jarosław Czarniecki, członek Rady Nadzorczej

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Zdziwieni?

    Zgadnijcie kto w Urzędzie Miejskim miał ksywkę "Kasjer"? A za co wyleciał? Pewnie nie za to ,że się z łapówką z Budyniem nie podzielił.

    • 0 0

  • A zarząd komisaryczny?

    Nie to żebym był upierdliwy, ale czy Zgliczyński to nie były komisarz ramienia WRON?

    • 0 0

  • to teraz rozłoży zajezdnię ns Hallera (2)

    A ta w planach na gornych tarasach to porażka, tam sa takie korki autobusy beda musialy zjezdzac stamtad do centrum. Ile wiecej spalonego paliwa i roboczogodzin dla kierowców. Kolejny koszt to niepotrzebna zmiana nazwy. Tak sie zostaje sxybko Prezesem. Tylko zal poprzedniego prezesa.

    • 81 6

    • Ktoś zgarnie niezłą kasę na zmianie miejsca zajezdni

      • 0 0

    • tam korki już od 6:30

      • 4 0

  • Żałosne

    Brawo ! W myśl nowego prezesiatka - tabory 40 letnie w których co rusz psuje się kolejna część -muszą wyjeździć kilometraż ( opracowany z góry) żeby pracownik dostał należną mu wypłatę.
    jak nie - to nie przysługuje mu " premia "

    czyt .Dostajesz 1500 zł na miesiąc na utrzymanie rodziny . Tak się ceni tytuł mistrza w xxi w.

    • 0 0

  • J..ac Lisickiego

    rąb.ć Lisickiego i konia na którym przyjechał.Czy to prawda panie Lisicki, ze przestał pan brać łapówki?

    • 1 0

  • Lisicki

    Q=tasie spadaj . Nie chcemy cię już więcej oglądać Oszustom , nigdy więcej !!!!

    • 1 1

  • (49)

    Dobra zmiana ! :D

    • 46 234

    • Złodziej za złodzieja POzamiatane

      • 0 0

    • Nie rozumiem (6)

      Z jednej strony forumowicze z Gdańska zachwalają pod niebiosa Gdańską komunikację miejską, chwalą punktualność, dostępność i stan techniczny taboru (że najlepszy w Polsce, a na pewno lepszy niż w znienawidzonej Gdyni), ale już jak mowa o zarządach, prezesach itp. to w zasadzie wychodzi, że komunikacja jest 100 lat za Murzynami, że złodzieje, że niech sami podróżują komunikacją do pracy itp. itd. No i oczywiście każdy Gdańszczanin dałby się pociąć w obronie dobrego imienia ZKM, ale PO to złodzieje i doprowadzili przez te wszystkie lata ZKM do ruiny.

      • 34 5

      • Podpowiem (1)

        Najdroższe bilety w PL = najnowocześniejszy tabor.

        • 16 8

        • Bilety w Gdańsku nie są najdroższe, w kilku miastach płaci się więcej

          • 0 0

      • nie podniecaj się, bo w Gdyni, patrząc na te szroty co jeżdżą, to lepiej nie jest (1)

        • 2 4

        • no to chyba w Gdyni nigdy nie byłeś

          • 0 0

      • Zrozumiesz jak Lisicki zacznie rządzić. Poczytaj o jego wielu inwestycjach np tramwajach wodnych a dowiesz się ile podatnicy do tego dokładają do dziś.

        • 17 1

      • dzien bez awarii w ztm ,dniem straconym... nowe motto

        z tym zachwalaniem ,to tak jak z glosowaniem na pedałowicza .... nikt na niego nie glosuje ,frekwencja 42% i 99,99% na jego kanydature...

        • 12 12

    • Niech się tak nie cieszy (9)

      Jak PiS wygra to lisicki będzie się pakował to za jakieś 3 lata bye bye

      • 32 5

      • a co ma wygrać PIS? (2)

        jakię gry w kości pod blokiem?

        • 9 8

        • Przejmie miasto po adamowiczu (1)

          Adamowicz już jest przegranym

          • 17 4

          • Nie śliń się pisioru

            I tak zostanie wybrany na następną kadencje

            • 1 2

      • a co PiS zrobił przez te wszystkie lata dla Gdańska? (4)

        Pytam poważnie. Może ktoś wie?

        • 15 14

        • A co miał robić jak nie był u władzy? (3)

          A teraz kto dał na most na Wyspę Sobieszewską, kto utrzymuje ECS , kto daje na różne programy kulturalne? Krasnoludki?

          • 8 7

          • przecież most był zaplanowany jeszce za PO. (2)

            ecs utrzymuje budyń,.
            a jakie programy kulturalne? Marsz kiboli na jasną górę?
            pochód baranków radia ma ryja do spa rydzyka? wyjazd karocy szyszki? a może maraton telewizyjny 500 minus?

            • 10 3

            • To sobie sprawdź ile na ECS daje Budyń a ile ministerstwo.

              No i milcz jak czegoś nie wiesz.

              • 3 0

            • Budyń utrzymuje ECS? Myślałem, ze min ty z podatków!

              • 3 2

      • znając Lisickiego to pierwszy przejdzie na drugą stronę

        taką ma dwulicową naturę

        • 44 2

    • (4)

      Wy lepiej zacznijcie lepiej płacić swoim pracownikom,bo rotacja u nas duża!!!!!

      • 53 1

      • nie pyszcz, że chcesz podwyżkę, bo zatrudnimy przybyszy z Upainy (1)

        • 8 6

        • buda ruska gnido

          • 0 1

      • Wazelina, (1)

        załatwi sprawę. patrz lisecki, kurski i inne cwane celebryci.

        • 27 2

        • dokładnie, popychadła i przydupasy

          od robienia wałów i przepychania przetargów
          i propagandy żeby to wszystkjo przykryć

          • 22 1

    • czekamy na nią

      • 0 0

    • Prezes GAiT (5)

      Chcialbym wrócić do pomyślu aby prezes GAiT MUSIAŁ dojeżdżać do pracy komunikacja miejska.
      W mig poprawiłoby to standard tejże komunikacji.

      • 88 1

      • wystarczy, że będzie korzystał z roweru, komunikacji miejskiej lub chodził pieszo do pracy

        ważna jest poprawa warunków dojścia pieszego do przystanków tramwajowych - na poziomie jezdni, a nie schodami przez tunel.

        • 1 0

      • No co Ty.

        Takie panisko d*pę limuzyną wozi.

        • 5 1

      • chyba nienormalny jesteś. z plebsem będzie jeździł, jaśnie pan (1)

        • 13 6

        • Jak go tak obrzydza jazda z plebsem, to niech zrobią I klasę w A i T. Bilety po 100 zeta za przejazd za szybką. Za to plebs się ucieszy bo być może ceby biletów spadną!

          • 8 0

      • Powinno być standardem że KAŻDY pracownik GAIT oraz ZTM powinien dojeżdżać komunikacją do pracy i np. raz w tygodniu zgłaszać swoje spostrzeżenia na temat jej funkcjonowania.

        • 32 1

    • Brawo!!, ze na to nikt wsześniejszych nie wpadł (2)

      Zmiana nazwy strzał w dziesiątkę decyzja dziesięcioleci.

      Prezes powinien dostać premie za wprowadzanie strategicznych zmian.

      Proponuje aby cała zmianę obsługiwala firma blisko powiązana z prezesem wtedy prezes mógłby wszystkiego dobrze sam dopilnować.

      • 11 4

      • (1)

        zmiana nazwy niesie za sobą dość spory koszt, czy się opłaca?

        • 2 0

        • Prezesowi się opłaca

          jemu to wszystko się opłaca jak nie z jego kieszeni idzie a przy okazji jakiś wałek można zrobić.

          Niech pokaże oświadczenie majątkowe przed objęciem funkcji prezesa z uwzględnieniem liczby kont bankowych.

          • 1 0

    • wszyscy z platformy zlodzieje... (8)

      • 81 28

      • Nie wszyscy

        ja tam znam jednego który nie ma nic wspólnego z liczbą mieszkań Budynia, cenie za śmieci, wodę, kanalizację (jedne z wyższych w Polsce) - sprawunkami w tych kwestiach zajmują się Niemcy i Francuzi.

        • 2 1

      • nie mów tak brzydko bo zablokują ...

        miejskie WC, lub autobusy czy tramwaje. Nie potrafią liczyć, nie wiedzą jak się połapać weź teraz policz szefowi mieszkania, darowizny jego lub żony.
        Rozpisz gaże z Saur Neptun czy Sita północ. Tego jest niemało a ciągle jakieś telefony może mieszkanko tu może mieszkanko tam - sprawa jest skomplikowana a TY nie doceniasz ilu ludzi nad tym pracuje !!!!.
        Czasem się trafi jakiś pajac, że najdroższą wodę w Polsce mamy, albo śmieci płacimy dwa razy za dużo i co się z nadwyżką dzieje, Śmierdzi aż po Chełm.
        To trzeba wyjaśniać- że woda droga bo Szydło tak zarządziła i zadbała o podwyżki dla rady nadzorczej, śmieci drogie bo Niemcy zainwestowali i posadzili tuje na placu, że śmierdzi bo się pomylił niemiecki wykonawca biogazowni i nie policzył dokładnie ilu jest mieszkańców. Kwota za instalację była już tak wysoka, że się nie dało nic zrobić więc będzie śmierdzieć...
        UWAŻAJ CO MÓWISZ _ TU POWAŻNE INTERESY SIĘ ROBI.....

        • 5 4

      • taj jak i ci nawiedzeni pis d owcy. (5)

        piotrowicz, oddawaj zarobioną kasę, szydło odawaj za budowę drogi do domu, ziobro oddawaj za zagrabienie kasy na partię. Laptop już wysechł?
        Szyszko oddawaj za "przyjemność" wystrzelania żubrów i za niby bezwartościową stodółkę.

        i idźcie do anioła, za klasykiem.

        • 25 33

        • (4)

          Ty debilu, gorszego od ciebie już nie ma.Won z mafią kolesiostwem platformowym.Piana ci z mordy wycieka za to,że ci SBeku lub ABWeowcu zmniejszyli do 2000 tys emeryturę.

          • 28 28

          • Widzisz pisowcu jaki ty głupi jesteś? 2000 tys to dwa miliony! Z nienawiści życzysz obniżenia emerytury do 2 milionów złotych! I tacy tępi są właśnie wyborcy pisu...

            • 10 7

          • Zawiść-nienawiść!!! (2)

            Wycieka z tekstów miłośników Pogardy i Samowoli (PiS).
            I tak już chyba będzie do końca świata i jeden dzień dłużej?

            • 23 25

            • (1)

              Samowala obecnie jest w sejmie!!!!!.Straż marszalkowska powinna rozpierdo...... Te całe śmieszne towarzystwo.

              • 24 11

              • Wulgu!

                Właśnie pokazałeś co stało się z Twoim rozumkiem...

                • 5 13

    • Pan z PO

      • 2 1

    • najlepsze/najwygodniejsze tramwaje to te od bombardiera (5)

      najlepsze/najwygodniejsze tramwaje to te od bombardiera, wiecej ich zamawiajcie zamiast od pesy

      • 17 4

      • (1)

        O czym ty pierd.... człowieku? Próbowałeś do tego syfu się dostać z bagażem? Nawet zwykłym plecakiem??? Nie dość że w poprzek wejścia poręcze, brak uchwytów to jeszcze nie można położyć nic pod siedzenie bo tam zbiorniki na piasek. I mam nadzieję że ci kiedyś ściśnie nogę w kostce przy wsiadaniu bo się nagle zator zrobi a motorniczy zamknie drzwi.

        • 3 9

        • a w Pesie, to niby gdzie bagaż? liczba miejsc tragiczna a te które są, wyłażą nogami na współpasażerów

          poza tym, małe, źle ustawione okna, pozaklejane szmatami "pesa" i reklamami bzdur ZKM

          • 8 1

      • masz rację Michał!

        • 3 2

      • niech zamawiają polskie z Pesy

        • 5 7

      • Wygodne to one są, ale dla kogoś kto zaczyna i kończy podróż na pętli. W połowie trasy nie idzie do nich wejść, bo ktoś ustawił foteli jak w samolocie.

        • 8 11

  • Jednym słowem dziadostwo jakiego nie było a może by tak o bezpieczeństwie przewozu pasażerów z powodu wariackich rozkładów jazdy gdzie tramwaje sieją zagrożenie w ruchu drogowym i tu powinna zająć się prokuratura

    • 1 1

  • Taka sytuacja ;) (11)

    Może w końcu skończy się to kolesiostwo między kierownikiem Zajezdni Wrzeszcz panem U..... , a brygadzistą dziennej zmiany OT panem B..... ;) Wozy po OT wyjeżdżają takie jak wjechały, czyli usterki opisane nie są likwidowane.Większa naprawa po OT wpisywana jest na nocną zmianę, lub na weekend. Usterki usuwają wtedy zmianowcy, bo brygada Pana B...nie "miała czasu".OT śpi po wozach ,albo w swojej pakamerze. Jelenie z brygad naprawią wszystko ->takie jest podejście do pracy pana U...Świąteczne premie były minimalne na zmianach, a faworyzowane OT dostali po maksymalnej premii. Ludzie na zmianach czują się zastraszeni, mają dość takiej pracy. Dzięki pracy zmianowców ta Zajezdnia jeszcze stoi ale "kierownik" U.... nie może tego zrozumieć.

    • 48 4

    • Ty buraku (4)

      Jak cos nie halo to mozesz sie zwolnic nikt na sile ciebie tu nie trzyma a jezeli taki madry jestes tutaj to miej tyle odwagi i podejdz do kierownika i powiedz mu i bryg ot prosto w twarz co cie boli szujo!!!

      • 0 9

      • Finał wymiany zdań

        Witam

        Jeżeli jest wszystko w jak najlepszym porządku i kłamstwo lub nieprawda wyszła na jaw, bardzo dużo ludzi powielało to kłamstwo to się nalezą przeprosiny ale żeby to się stało to trzeba by to jakoś zweryfikować i udowodnić poprzez kontrolę składów z ostatniego czasu nie 2 czy 3 lub od początku zmian ich stanu fizycznego z tym co papier przyjął.

        Jeżeli ktoś ma na tyle odwagi, honoru to niech to wykona na szczeblach wyższych i udowodni kłamstwo wielu.

        • 0 0

      • Cześć buraku

        Czyżby pan B

        • 2 0

      • Chyba pan B...

        Tak podejdź! Do kogo? do kierownika U.....!? Było już mówione!
        A spróbuj źle powiedzieć o brygadzie pana B.....! Nagle brygada OT zrobiła się najlepszą brygadą, a wcześniej jak jeszcze pan B.... nie był brygadzistą brygady OT to sam nadawał że to najgorsza brygada itp, że powinna kontrol techniczna sprawdzać wozy po OT a ciekaw jestem jak teraz by wyglądał odbiór wozu?! Jeszcze przed kadencją "wspaniałego" pana B... OT przerabiało dwa razy więcej wozów a teraz dwa i nie dają rady i muszą zmianowcom zostawić robotę do dokończenia. Niestety nie którzy mają klapki na oczach lub są naiwni jak dzieci i wieżą w to co powie "fachowiec" pan B....
        ???Ty buraku???? o kim mowa? A skoro tak wspaniale pracuje pan B..... to może on powinien zostać kierownikiem! a pana U.....(kierownik) powinien zostać brygadzistą OT.

        • 6 0

      • Królik spokój !!!

        • 0 0

    • A TU PITU PITU (3)

      Witam

      Tutaj wyczytałem błąd bardzo poważny ponieważ na tej zajezdni kierownikiem jest pan B... z powodu takiego, że bardzo manipuluje panem U..., któremu zręcznie wciska kity, że zmianowi nic nie robią tylko siedzą i śpią a OT ma bardzo ciężko dlatego większość prac z którymi sobie nie radzą zrzucają na zmiany.

      Nie żeby za złe słowa w kierunku OT nikt nie cierpiał, ale niestety tak jest, że diabełek szepnie słówko a wszystkie zmiany mają przerąbane.

      Bardzo szkoda, że nikt nie jest równo traktowany i są faworyci, którzy na czyjejś krzywdzie brną do przodu finansowo i na wyższe stanowiska.

      Niestety ale OT nie odśnieża zwrotnic, nie wymienią przetwornic ani sprężarek, nie są do wszystkiego a nawet dobrze drzwi nie wyregulują, nie dba o nic a wręcz działa na szkodę firmy poprzez źle przeprowadzana przeglądy techniczne po których ktoś musi naprawić te składy. Z tą wadą, że pan U... wyciąga wnioski nie od winowajcy tylko od tych co ostatni raz naprawiali skład.

      Zajmowane stanowisko pozwala na wszystko.

      Może w końcu nowy Prezes firmy wyda zarządzenie, że OT ma dawać kwartalną gwarancję sprawności składu i po OT kontrola jakości będzie decydować o tym czy skład jest sprawny czy nie.

      Może wtedy ktoś otworzy oczy i wymieni na inny model niewłaściwe jednostki.

      • 13 0

      • Pit pitu (2)

        Pan B to prostego ważny Pana U dziwne ze człowiek który miał wylecieć z firmy który nie zna się na niczym doszedł tak daleko czyli co dużo widzi dużo słyszy no i jest tam gdzie jest. Wozy po OT nie raz nie wyjeżdżają takie naprawy się odbywają. Ludzie odchodzą na emerytury a naturalnej wymiany kadr brak kto ma pracować roboty coraz więcej a ludzi coraz mniej ale kto by tym sie przejmował przecież jakoś to będzie . Takie rządy.

        • 8 0

        • I co Dalej (1)

          Pan B zwykły cwaniak i nic więcej zwyczajnie skoro nic nie umie to musi jakoś nadrobić, powinien ktoś zrobić z tym wreszcie porządek.
          Pracy faktycznie jest coraz więcej to fakt pracować trzeba ale i płaca powinna być wyższa bo kiedy była tu już nie pamiętam, a jak była to tylko dla wybranych i tych samych.No cóż powinni w ZKM zrobić akcje wycinania żołądków ,opłaty życie drożeje a w tym zakładzie nic się nie dzieje i nie zmienia pod tym względem ,no chyba że zabrać a to już inna sprawa to najszybciej ale wtedy zbiorowo od góry do dołu i nieważne, że jedni robią po drugich, a inni notorycznie nic nie robią i mają to gdzieś ,a pensje te same albo i lepsze.Żyć się zwyczajnie odechciewa zwyczajnie brak motywacji do pracy.

          • 8 0

          • A tu pitu pitu

            Witam

            Nie może tak być, że na hali jest ledwo 9 stopni, w kanałach stoi i zamarza woda, na powierzchni leży śnieg a z kałuży robi się lodowisko.

            Dodatek dostają tylko przetokowi bo oni jeżdżą, nie żeby inni jeździli i nie żeby wyjeżdżali do wykolejeń a dodatku nie mają.

            Może tego nikt nie zauważył ?

            Może nie widać, że na zapleczu jest dwóch panów kierowników (B..., U...) którzy z niewiadomych przyczyn całą robotę zrzucają na zmianowych.

            Dokańczanie pracy które rozpoczął ktoś inny bo wybija 14 czy 15 godzina to popołudniowa zmiana skończy. Skład ma wyjechać.

            Przeglądy weekendowe bo OT się nie wyrabia, a może prace do których nawet nie ma odpowiedniego sprzętu lub są zbyt skomplikowane, zapisywane są na nocki.

            Może nie widać tego, że tramwaje nie są naprawiane bo pracownicy odśnieżają, palą palnikami i sypią chlorek w zwrotnice lub są wysyłani do innych prac nie związanych z naprawą tramwajów, wyjazdy do wykolejeń, dokańczanie prac po toczeni kół, składanie wózków po obróceniu. Wszystko tylko nie to co trzeba.

            Wszystko oparte jest na trzech brygadach które są od wszystkiego a przełożeni szaleją, że nic nie jest zrobione.

            Może tak troszkę logistyki by się przydało.

            Przetokowi do zwrotnic a nie siedzenia po kątach.
            Stworzyć ekipę do wykolejeń i zdarzeń na mieście.
            Zrobić porządek z OT żeby te składy były naprawiane i była gwarancja ich jakości.
            Każdy kto zaczął swoją pracę niech ja skończy.

            Dobry pracownik to zadowolony pracownik a żeby zadowolić pracownika to trzeba o niego zadbać jako o człowieka, stworzyć odpowiednie warunki pracy, dać mu właściwy sprzęt, odpowiednio wynagrodzić i rozmawiać o tym jak poprawić jakoś naprawiania i jak to ułatwić, a nie wiecznie straszyć, zabierać premię i budować złą atmosferę i wywierać presję.

            • 6 0

    • Nie miej nadziei (1)

      Kustosz już od dawna wiedział co się szykuje. Dlatego podlizywał się nowemu prezesowi od samego początku. Martw się raczej żeby teraz nie dostał awansu (na przeszkodzie stoi jednak brak wyższego wykształcenia). 

      • 11 0

      • w n.porcie

        a w porcie synek G...działa tez bez wyzszego:)

        • 7 1

  • Cóż...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane