- 1 Niemieccy żołnierze w mogile w Gdyni (96 opinii)
- 2 Wybuch gazu i pożar mieszkania w Gdyni (73 opinie)
- 3 Zmarł podejrzewany o zabójstwo na Zaspie (179 opinii)
- 4 Drewniane tarasy pojawią się na plaży (97 opinii)
- 5 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (67 opinii)
- 6 "Kupowali" głosy w Budżecie Obywatelskim (133 opinie)
Łoś zaatakował 64-latkę. Z poważnymi obrażeniami trafiła do szpitala
Po ataku łosia w Gdańsku 64-letnia kobieta ma ciężkie obrażenia wewnętrzne. Do zdarzenia doszło na działkach przy ul. Zamiejskiej. Stan poszkodowanej jest stabilny, jednak konsekwencje spotkania z łosiem mogą poważnie odbić się na jej zdrowiu.
- To wydarzyło się przy ul. Zamiejskiej na Chełmie, przy ogródkach działkowych. Łoś przeskoczył przez płot ogródka działkowego i zaatakował mamę. Jest obecnie po poważnej operacji. Obecnie przebywa na Oddziale Chirurgii w Szpitalu im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku - relacjonuje mężczyzna.
Przyjęcie pacjentki potwierdziła nam Katarzyna Brożek, rzeczniczka szpitala.
10 września duży byk widziany był w kanale Raduni, nieopodal ul. Zamiejskiej.
Co istotne, z informacji przekazanych przez syna poszkodowanej kobiety wynika, że jego matka zgłaszała problem z biegającym w okolicy łosiem jednemu z kół łowieckich. Myśliwi kazali jej wówczas sprawdzić, w którym miejscu dokładnie znajduje się zwierzę.
Zadzwoń do myśliwych. Telefony do kół łowieckich
Łosie coraz śmielej zapuszczają się w pobliże dużych miast. Widywane są już nie tylko w okolicy lasów, ale również w centrum aglomeracji.
Nie tak dawno mieszkańcy Trójmiasta z dużym zainteresowaniem śledzili losy łosia, który pojawił się najpierw w Gdańsku, a później w Gdyni. Zwierzę odstrzelono: było ranne, chore, agresywne i stwarzało zagrożenie dla ludzi.
Myśliwy: łosie są groźniejsze niż dziki
Jak się jednak okazało, na tym nie skończyły się wizyty łosi w Trójmieście. W ostatnich dniach czytelnicy regularnie informują nas, że te dzikie zwierzęta podchodzą w pobliże miejskich zabudowań.
Sami myśliwi ostrzegają, że zwierzęta - choć wyglądają na łagodne i ślamazarne - gdy poczują się zagrożone, mogą być niebezpieczne.
Łosie podchodzą bardzo blisko zabudowań miejskich. Mogą być niebezpieczne. Film archiwalny.
- Na swojej drodze zdecydowanie wolałbym spotkać dzika niż łosia - mówił nam Rafał Lemańczyk, prezes Wojskowego Koła Łowieckiego "Raróg" z Gdańska.

Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-12 10:51
(29)
Każda dzika zwierzyna jest niebezpieczna i nie powinno się do niej podchodzić aby zrobić zdjęcie czy próbować samodzielnie odganiać. Zastanówcie się dlaczego dziki i łosie uciekają z Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, podpowiem trochę tak zwana gospodarka leśna czyli ciężki sprzęt typu harwestery, transport tego ściętego drewna oraz całe połacie
Każda dzika zwierzyna jest niebezpieczna i nie powinno się do niej podchodzić aby zrobić zdjęcie czy próbować samodzielnie odganiać. Zastanówcie się dlaczego dziki i łosie uciekają z Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, podpowiem trochę tak zwana gospodarka leśna czyli ciężki sprzęt typu harwestery, transport tego ściętego drewna oraz całe połacie lasu ogołocone z drzew. Do tego dokładają się myśliwi którzy z jednej strony podrzucają w lesie jedzenie dla dzikich zwierząt a z drugiej dookoła TPK budują ambony zaganiając w ten sposób zwierzynę w stronę zatoki, miasta. Teraz będą radośnie usuwać stworzony przez siebie problem.
- 447 64
-
2023-09-12 10:59
To co napisałeś to jedno, ja widzę jeszcze drugie połączenie (8)
Dziki i łosie zaczęły uciekać z lasu w momencie kiedy pojawiły się w nich wilki. Dlaczego nikt o tym nie wspomina?
- 16 49
-
2023-09-12 11:37
(4)
Ale wilki na pomorzu są od zawsze, zarówno w Puszczy Darżlubskiej jak i Nadleśnictwie Kościerzyna, szczególnie ta druga jest dobrze znana od ponad 10 lat.
- 22 7
-
2023-09-12 17:05
(1)
Dziecinko, 10 lat to żywot zaledwie jednego wilczego pokolenia. Dekadę temu wilków w całej Polsce było może kilkaset.
- 6 2
-
2023-09-12 17:23
W okolicach sulmina ,leźna kolbud są dwie rodziny wilcze
- 2 0
-
2023-09-13 04:53
Wilki są od niedawna. Racje ma gościu, że zwierzyna ma więcej powodów niż jeden aby opuszczać lasy. Wilki sa od niedawna, może od kilkunastu lat ale na tyle sporadyczne były, że problem jakby nie istniał. Dla Saren, Danieli i łosi napewno jednak istnieje od liku ładnych lat.
- 0 0
-
2023-09-13 10:03
Tak!
Strasz wilkami, może sobie utorujesz drogę do "kontrolowanego" odstrzału.
- 0 0
-
2023-09-12 15:20
Bzdura.
- 1 0
-
2023-09-12 17:20
Łosie wróciły do nas tak samo niedawno jak wilki. Także nie do końca się zgadza Twój tok rozumowania o ucieczce z lasu przed wilkami.
- 11 0
-
2023-09-14 12:29
te, myśliwy, chcesz postrzelać do wilków? se kup gumowego
- 0 0
-
2023-09-12 11:07
(6)
Widziałem świeże zdjęcia lotnicze trójmiejskiego parku krajobrazowego - ciężko zauważyć różnice w zalesieniu w porównaniu z poprzednimi latami. A z komentarzy wynika ze wycinka jak w Amazonii (tam akurat jest problem i to duży)
- 35 27
-
2023-09-12 11:11
Zależy co kto widzi, są liczby ile wycięto. (3)
- 22 18
-
2023-09-12 11:19
(2)
Dlatego powinnismy zostać przy plastiku i oszczędzać drzewa
- 11 8
-
2023-09-12 12:47
Nie, wystarczy nie eksportować hurtem do Chin. (1)
- 27 6
-
2023-09-12 17:08
Czyli mamy sprzedawać Niemcom i Brukseli? Wtedy to będzie działanie proekologiczne.
- 4 8
-
2023-09-12 11:35
To pochwal się tymi zdjęciami.
- 5 9
-
2023-09-12 14:22
Tną "mądrze" z powietrza nie zobaczysz różnicy ale jest bardzo przerzedzony las gdzie nie spojrzysz.
- 12 6
-
2023-09-12 11:36
To tylko część prawdy. Zwykli ludzie też dokładają swoje przysłowiowe 2 grosze. Kilka lat temu rozmawiałem z leśniczym na obrzeżach Sopotu. Mówił mi, że teraz zwierzęta nie mają spokoju nawet w nocy. Wciąż ktoś jeździ na rowerze, biega (nie mówiąc o motorach krosowych). Ponoć nawet o 3 w nocy nierzadko widać światła latarek.
- 24 4
-
2023-09-12 11:37
Każdy pretekst dobry do ataku na leśników (2)
Żenada.
- 15 26
-
2023-09-12 11:59
Każdy pretekst dobry do ataku na łosie i dziki
- 21 14
-
2023-09-12 14:46
Leśników i myśliwych to akurat słusznie się atakuje.
Szkodniki i pasożyty.- 22 6
-
2023-09-12 11:37
Dziki nie uciekają z lasów, tylko migrują do miasta (a później się i w nich rodzą) dla łatwiej dostępnego pożywienia,
- 26 5
-
2023-09-12 15:00
Łosie i dziki. w parku
Nie mają co jeść. One żyją na polach, jedza zboza, teraz kukurydzę
- 3 1
-
2023-09-12 15:22
Zgadza się.
- 1 0
-
2023-09-12 17:07
Ciekawe, gdzie są takie wyręby pod Warszawą (choć nie tylko), skoro tam również dzika zwierzyna opanowuje tereny miasta.
- 3 0
-
2023-09-12 17:19
(1)
Łosie nie uciekają z TPK, ich jeszcze parę lat temu nie było w ogóle w okolicy. Odkąd się pojawiły niemal od razu zaczęły przychodzić w zabudowane okolice.
- 5 0
-
2023-09-14 12:40
parę lat temu siedzialy w lesie, teraz w lesie są harwestery
- 1 1
-
2023-09-12 17:20
(1)
Gospodarka leśna nie ma nic do rzeczy! Według ciebie z lasu uciekają do hałasu samochodów ,tramwajów itp? Nie uciekają do miasta przed innym zagrożeniem a mianowicie rosnąca populacja wilków w okolicznych lasach,a one wegetarianami raczej nie śa
- 5 3
-
2023-09-13 10:11
Powtarzam
Przestań straszyć wilkami - nie dajemy naszej zgody na odstrzał! One są zagrożone a nie my.
- 1 1
-
2023-09-12 21:35
Sam pomysl
No normalnie w lasach tylko i wylacznie harwestery dodatkowo mysliwi z bazookami no tak zwierzaki nie maja wybory i wala do miasta tutaj dopiero moga odetchnac i hasac. Moze ty sie zastanow co piszesz?
- 2 1
-
2023-09-12 12:41
ROD (5)
Od początku lipca te ogródku działkowe pozbawione są ogrodzenia od strony zarośli przy schodach prowadzących od Kol.Anielinki do cmentarza. Płot został rozebrany i do dnia dzisiejszego nowy nie został postawiony. Myśle, że takich " gości" będzie coraz więcej! A naprawdę dzikiej zwierzyny w zaroślach między ul.Brzegi i Kol.Anielinki jest sporo!
- 86 5
-
2023-09-12 13:48
(2)
Zgadza się. Miało (i ma nadal) zostać postawione nowe ogrodzenie panelowe w miejsce bardzo już zniszczonego z siatki. Zarząd podpisał umowę z wykonawcą. Częścią prac (co oczywiste) był demontaż starego ogrodzenia. Tę część wykonawca wykonał a potem zaczęły się schody. Nowe słupki zostały zamontowane wyjątkowo tandetnie - dało się je wyciągnąć ręką
Zgadza się. Miało (i ma nadal) zostać postawione nowe ogrodzenie panelowe w miejsce bardzo już zniszczonego z siatki. Zarząd podpisał umowę z wykonawcą. Częścią prac (co oczywiste) był demontaż starego ogrodzenia. Tę część wykonawca wykonał a potem zaczęły się schody. Nowe słupki zostały zamontowane wyjątkowo tandetnie - dało się je wyciągnąć ręką (mimo, że zgodnie z umową miały być zabetonowane). i kilka skradziono. Próby zmuszenia wykonawcy do dokonania poprawek zakończyły się tym, że porzucił pracę. Na ile wiem, Zarząd ROD szuka teraz pilnie innego wykonawcy, który poprawi to, co poprzednik spartolił i dokończy resztę prac. A możliwości są niewielkie, bo budżet jest mocno ograniczony, w dodatku nadszarpnięty przez poprzednika, który dostał już część wynagrodzenia w formie zaliczki.
- 10 1
-
2023-09-12 14:43
(1)
Dziękuję za wyjaśnienie Pani Prezes.
- 4 4
-
2023-09-12 16:19
Pisałem powyższe, jako jeden z działkowców, dobrze zorientowany w całosci sytuacji.
A że nie pisała tego Pani Prezes zapewne wkrótce się sama przekonasz.- 8 1
-
2023-09-12 19:17
(1)
Łoś słuszał , że pani dzwoni do związku łowieckiego , wnerwił się i przerwał jej kapowanie .
- 0 8
-
2023-09-12 20:12
Przygłupie - w sytuacji, kiedy kobieta cudem przeżyła, jest w ciężkim stanie, grozi jej sepsa a nawet jeśli nie, to być może będzie kaleką do końca życia, twój dowcip jest wyjątkowo niskiego lotu.
- 9 0
-
2023-09-12 10:49
dla ludzi którzy bywali na wsi i obchodzili się ze zwierzętami jest sprawą oczywistą że tym bardziej dzikie zwierze jest niebezp (16)
skoro hodowlane, przyzwyczajone do ludzi, potrafi zabić. Zwierzę czasem nawet jak nie jest zagrożone może się tak poczuć. Szczególnie jeśli samo w wyniku ewolucji nie znalazło się na szczycie łańcucha pokarmowego.
- 155 9
-
2023-09-12 11:08
(1)
W mieście ludzie biorą wiedzę o zwierzątkach z bajek Disneya.
- 38 3
-
2023-09-12 16:20
Właśnie z bajki Disneya dowiedziałem się, że łosie są bardzo agresywne
Polecam film "Polowanie na łosia" w wykonaniu Mikiego, Donalda i Goofy'ego.
- 4 3
-
2023-09-12 11:18
(4)
zdrowe dzikie zwierze ucieka przed człowiekiem, jeśli nie ucieka to jest coś nietak, np chore albo z innych przyczyn agresywne i trzeba je eliminować
- 11 12
-
2023-09-12 12:12
(3)
Niekoniecznie. Zdrowe dzikie zwierzę nie ucieka przed człowiekiem jeśli....uwaga....zacznie się żywić ludźmi!
Może ten łoś po prostu żywi się 64-letnim kobietami i w całym zdarzeniu nie ma nic nadzwyczajnego...- 11 13
-
2023-09-12 12:48
(2)
Tak, zwłaszcza roślinożerny łoś nagle zapragnie mięska. Bo kobiece i w dodatku dobrze już skruszałe...
- 8 1
-
2023-09-12 15:09
(1)
znasz tego łosia?
jadasz z nim obiady?- 2 3
-
2023-09-12 18:01
Nie trzeba znać tego łosia, wystarczy znać ten gatunek. Łosie są roślinożercami. Polecam lekcje biologii w podstawówce.
- 6 0
-
2023-09-12 12:12
Co ty mówisz, przecież to takie słodziaki
- 7 3
-
2023-09-12 13:26
(5)
Jakie zwierzę hodowlane zabija ludzi?
- 3 6
-
2023-09-12 13:33
(1)
Nie zabija, tylko może zabić. Każde,które jest większe i silniejsze od ciebie.
- 14 1
-
2023-09-12 14:04
Punkty: 0:0, a komunikat: już głosowałeś. To, gdzie ten glos?
- 1 2
-
2023-09-12 14:40
(2)
byk np, co roku mnóstwo przypadków i to wcale nie musisz go wkurzać. Ma tyle testosteronu że prawie jak hipopotam jest permanentnie wkurzony. Koń też może, wystarczy że kopnie i dobrze trafi, ale też maciora która ma młode. Świnie w ogóle potrafią zamęczyć najsłabsze osobniki, a jak jedna padnie i nie zauważysz to następnego dnia będzie już w połowie zjedzona. Takie miłe uśmiechnięte zwierzątka.
- 11 0
-
2023-09-13 07:37
Miłe...na talerzu.
- 0 0
-
2023-09-13 19:59
A ludzie jacy mili i uśmiechnięci ^^
Ciesz sie ze nie jestes na ich miejscu, hodowano by cie na mieso ale chyba za malo iq masz zeby moc sobie to wyobrazic.
- 0 1
-
2023-09-12 16:13
A może sprowokowała zwierzę
- 3 7
-
2023-09-13 07:35
Dlatego zwierzę jest najlepsze, gdy jest martwe, upieczone i leży na talerzu.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.