- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (211 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (471 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (113 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (146 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (120 opinii)
Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego na trzy z plusem
Oddany już do ruchu lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego otrzymuje od nas trójkę z plusem. Ocenę podnoszą nietypowe latarnie nad chodnikami i ścieżki dla rowerów przy nowej drodze.
Budowę lotniskowego odcinka Trasy Słowackiego można uznać za zakończoną. Wykonawcy - firmie Wakoz - pozostały już tylko drobne prace. Inwestycję zlecała miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, za co wykonawcy zapłaci 31 mln zł. Pokusiliśmy się o ocenę wykonania nowej drogi.
Projektanci i inżynierowie ruchu nie przyłożyli się do wytyczenia układu chodników i dróg rowerowych przy Trasie Słowackiego. W pobliżu skrzyżowania z ul. Budowlanych zlikwidowali chodnik i ścieżkę rowerową. Zastąpili je wyłącznie drogą dla rowerów. Dlatego też mieszkańcy Matarni będą musieli nadkładać drogi idąc z osiedla do przystanku autobusowego.
To nie wszystko. Rowerzyści muszą się mieć na baczności jadąc na wysokości budynku firmy Young Digital Planet. Niejednokrotnie napotkają tam spacerujący po drodze rowerowej pieszych. Ścieżka rowerowa niepotrzebnie odziela tam przystanek od chodnika.
Dyskusje może wzbudzać też organizacja ruchu rowerzystów na rondzie przy budowanym terminalu T2. Wydaje się, że dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów powinno się tam wprowadzić nakaz jazdy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, czyli identycznie jak ruch samochodów. Argumentem "za" jest fatalny sposób zakończenia ścieżek, który zachęca do łamania przepisów. Sytuacja powtarza się też na pierwszym skrzyżowaniu za rondem przy terminalu.
Pewne jest, że kierowcy będą musieli ostrożnie jeździć po odcinku wiodącym przez las. Skutki ewentualnego wypadku może tam potęgować rów odparowujący o głębokości ok. 1,5 m i długości ok. 800 m, wykonany wzdłuż obu nitek ul. Słowackiego. Istnieje ryzyko, że po utracie przyczepności auta będą lądowały właśnie w nim. Byłoby inaczej, gdyby wzdłuż drogi ustawiono bariery energochłonne, podobne do tych na leśnym odcinku ul. Słowackiego.
Błędy projektantów i niedotrzymanie terminu zakończenia robót (planowany termin: 31 października), a także wykonaniem zbyt niskich ekranów akustycznych sprawia, że inwestycję oceniliśmy na trójkę na "szynach".
Jednak ocenę podnosi na trzy z plusem niecodzienne oświetlenie chodników i dróg dla rowerów. Klosz latarni tworzy ramę w kształcie kwadratu, która wypełniona jest diodami LED, emitującymi światło w kolorze białym-chłodnym. Jest to niewątpliwie świeżość w projektowaniu przestrzeni miejskiej przy głównych arteriach w Gdańsku. Tego rodzaju oświetlenie powinno się pojawiać w Gdańsku częściej.
Zobacz Trasę Słowackiego.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (300) ponad 10 zablokowanych
-
2011-12-01 17:26
to 3= powinno zostać, na rondach, które prowadza do T2 są źle wyznaczone linie. na 1 od obwodnicy możemy jechać z dwóch pasów na lotnisko, jednak linie pokazują że tylko zewnętrzny pas ma takie prawo. na 2 jest jeszcze lepiej, stoi znak informujący o możliwych manewrach tj. z prawego tylko w prawo, a z lewego w lewo czyli na terminal, jednak linie znowu swoje, czyli jadać lewym nie można zjechać do T2.
- 0 0
-
2011-12-01 17:59
dramatyczne oswietlenie
najwyzej 2+, a to glownie przez dramatyczne oswietlenie jezdni kier Rebiechowo-Matarnia.
Na kiego te lampy dla rowerzystow, jak glowna jezdnia nie jest oswietlona??
I to na odcinku na ktorym mozna sie spodziewac ew. zwierzat wybiegajacych z lasu.
Aczkolwiek ja nadal sie łudzę ze to jeszcze nie skonczone roboty i tam zostanie wstawione / poprawione oswietlenie- 2 1
-
2011-12-01 18:07
ekrany
Ekrany na wysokosci osiedla Matarnia to porazka, niewiele wyzsze od płotu, a bliżej lotniska przy firmach wysokie ekrany.
- 3 0
-
2011-12-23 11:21
Po co to skrzyżowanie
Niestety ze smutkiem się przyglądałem, jak budując Słowaka, zostało utrzymane przy życiu skrzyżowanie ul. Kadetów ze Słowackiego. Wynik... taki jak myślałem... obecnie ~20 aut mu się zatrzymywać na czerwonym świetle tylko po to aby 22, no góra 3 auta mogły wyjechać w stronę Gdańska...
Z tego malutkiego osiedla wystarczyłaby jedna droga wyjazdowa, jaką jest Podchorążych - co eliminuje jedne światła na skrzyżowaniu z Kadetów... Szkoda
Pomijam fakt przystanku autobusowego w pobliżu Kadetów w stronę Gdańska... kolejny idiotyzm... 100 metrów dalej jest drugi przystanek...
A mogło być tak pięknie...- 0 0
-
2012-01-14 13:48
oto polska właśnie
jak ma być w tym kraju coś normalnie, skoro większości nie przeszkadza fakt, że wykonano wadliwą konstrukcję i jak zwykle nie ma winnych?
"jak za głośno, to się na wieś przeprowadzić" - co za durne komentarze?! czemu tylko takim błyskotliwym czytelnikom nie wpadło do głowy, że stawianie ekranów, które nie spełniają swojej funkcji, bo zbyt nisko zostały postawione, to zwykłe marnowanie pieniędzy nas wszystkich?!
strasznym jesteśmy narodem, gdzie ciągle cieszymy się z tego, że ktoś będzie miał ciężej, bo ktoś inny spartoczył robotę...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.