• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTM przebuduje Chwarznieńską za blisko 54 mln zł

Michał Sielski
15 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (148)
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Ul. Chwarznieńska ma być przyjaźniejsza dla kierowców, pieszych i rowerzystów. Ul. Chwarznieńska ma być przyjaźniejsza dla kierowców, pieszych i rowerzystów.

Dwie firmy złożyły ofertę na przebudowę ul. ChwarznieńskiejMapka. Złożona przez MTM opiewa na 53,9 mln zł i mieści się w planowanym budżecie, który wynosi 62,6 mln zł. Wszystko wskazuje więc na to, że znana z wykonywania w mieście wielu prac lokalna firma zajmie się zadaniem, które zakończyć się ma w 2024 r.



Jak oceniasz rozwój infrastruktury drogowej Trójmiasta w ostatnich latach?

W ostatnich miesiącach niemal regułą było to, że oferty składane przez wykonawców znacznie przekraczały zaplanowane na wykonanie prac budżety w trójmiejskich urzędach.

Tym razem powinno się jednak udać, bo Gdynia zaplanowała na kolejny etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej 62 657 842,27 zł brutto.

Złożone oferty:

  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 53 mln 971 tys. 117,13 zł,
  • Firma Kruszywo sp. z o.o. - 66 mln 660 tys. 513,86 zł.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej do 2024 r.



Jak widać, tylko oferta MTM mieści się w planowanym budżecie. Teraz obie muszą być jednak przeanalizowane przez Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni i jeśli nie będzie formalnych przeszkód, to MTM zajmie się pracami. Ich początek planowany jest na początek 2023 r., a zakończenie w 2024 r.

- O złożoności zadania może świadczyć zarówno budżet wynikający z kosztorysu, jak i liczba pytań potencjalnych wykonawców. Zmiana nie dotknie wyłącznie głównego ciągu komunikacyjnego w dzielnicy, ale całkowicie zmienią się także ulica Sosnowa czy Promienna. Powstanie bardzo oczekiwana droga dla rowerów, która będzie poprowadzona również w ciągu ul. Rolniczej. Czas realizacji to ok. 12 miesięcy, a potem serce Witomina zmieni się nie do poznania - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:

  • budowa ulicy Chwarznieńskiej od ulicy MałokackiejMapka do ulicy SłonecznejMapka,
  • przebudowa ulicy SosnowejMapka,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/WielkokackaMapka,
  • budowa drogi rowerowej w ulicy Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ulicy RolniczejMapka,
  • budowa odcinka ulicy Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ulicy HodowlanejMapka (od wyniesionego skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ulicy Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.

Miejsca

Opinie (148) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    No to będą korki (5)

    Wszystko jest w Gdyni postawione na głowie. Najpierw powinna być zrealizowana budowa obwodnicy Witomina, a dopiero potem w drugiej kolejności przebudowa ulicy Chwarznieńskiej. A tak to czekają nas tylko monstrualne korki. Jak wszystko ostatnio w naszym mieście planowane jest bez sensu.

    • 229 12

    • a ja mam nadzieję, że nigdy nie powstanie (1)

      uważam że hektary cennego lasu są więcej wate, niż wygoda mieszkanców kartongipsowej dzielnicy. Wasze potrzeby powinna załatwic sprawna komunikacja miejska i bus pas, nie autostrada do centrum

      • 6 9

      • ale dzban

        myśli, że będzie wiecznie młody i sprawny...

        • 2 1

    • wazne ze siedem razy przebudowa jednej nitki

      niż jedna rozbudowa do dwoch... zawsze wiecej przetargów

      • 9 1

    • Zaczną na Witominie, a na Karwinach będzie jeszcze rozkopane wszystko przez kolejny rok. Będzie masakra.

      • 12 0

    • Napisz do Piesiewicza i koła wsparcia ze Świętojańskiej

      To dostaniesz garść cennych porad jak korki omijać najlepiej w środku ulewy listopadowym popołudniem

      • 8 4

  • 98% pojazdów przejeżdża tylko przez Witomino to po co przebudowa

    Dlaczego nie jest budowana obwodnica Witomina. Dlaczego prokomunistyczne władze wciąż wspierają miejskie firmy. Dlaczego główny funkcjonariusz miasta spotyka się co tydzień na kawkę w domu z właścicielami miejskich firm w celu ustawiania się na roboty. Kiedy ta prokomunistyczna władza Miasta Gdyni zostanie odsunięta od władzy i wybrana zostanie niezależna nie związana z partiami zasiadającymi w sejmie.

    • 4 0

  • mtm...i wszystko jasne. Będzie "ciekawie"

    • 1 0

  • czyli aż tyle kasy na wycięcie lasów i wylanie asfaltu po to, żeby więcej kierowczyków wjeżdżało dizlem do centrum. (3)

    No to gratulacje. To które lasy następne w kolejce do rzezi? Które zwierzęta trzeba zastrzelić?
    A nie lepiej zbudować kolejkę do centrum i parking na górnym tarasie aby się kierowcy łaskawie przesiedli? Nie trzeba będzie rżnać lasów.

    • 5 12

    • obraziłes znow panów kierowców (1)

      oni som bogacze, a mieszkaja na Chwarznie w swoich kurnikach, bo lubia klimat wsi i pól. Ich świetym prawem jest jazda ich autkiem z domu pod docelowe drzwi. Jak jestes przeciw wydawania swoich podatkow na to, to to komuniz

      • 1 1

      • a panie nie?

        tam już nigdzie nie ma wsi i pól. Tam jest tania deweloperka i byłe wieśniaki z koparami pod byłymi oborami.

        • 1 0

    • Weź tabletki

      i daj se siana.

      • 3 2

  • Czy ślepy i głuchy UM może przeczytać (2)

    poniższe wpisy gdynian na temat obwodnicy Trójmiasta????Czy wy naprawdę kompletnie już nie myślicie?bez obwodnicy witomina korki na witominie sie nie zmniejszą.

    • 27 1

    • Zmniejsza się wraz zakazem rejestracji spalinowek

      A już wcześniej z zakazem wjazdu do centrum samochodów nie spełniający norm spalin, co już niedługo. To nakaz eu że każe większe miasto musi wprowadzić. Więc najsensowniej już teraz stawiać na buspas

      • 1 0

    • Pajace z UM Gdynia dobrze wiedza o co chodzi ale maja to w d....

      • 15 1

  • Kazdy forumowicz wie ze jest potrzebna (1)

    obwodnica Witomina a UM nie.To jest naprawdę żenujące że buspasem i ścieżką rowerową chcecie odkorkować Witomino.Jakim trzeba być krótkowzrocznym żeby nie widzieć,że ten remont niczego nie zmieni z zakorkowaniem Witomina ale na dodatek zrujnuecie wyremontowaną Hodowlaną i dobijecie Wielkokacka bo będziecie musieli puścić tamtędy ruch w czasie remontu Chwarznienskiej.Dno.

    • 45 2

    • Ja uważam że jest niepotrzebna

      Bo szkoda lasu, tak cennego obszaru, by przenieść korki kawałek dalej. Trzeba buspas dokończyć i ignorować płaczę tych, co chcą wszędzie jechać swoim samochodem

      • 1 0

  • Ludzie bez obwodnicy Witomina to (1)

    nic nie będzie przyjaźniejsze.Witomino jest zakorkowane od rana do wieczora.UM bezmyslnie buduje i rozwija Sokolke i Wiczlino,kuite maja jedna nitke połączenia z Gdynia.20 lat rządzicie miastem i co roku obiecujecie zbudowanie obwodnicy,teraz to jest już bezdyskusyjne żeby ją zbudować,zarzynacie Witomino i jej mieszkańców korkami.

    • 41 1

    • Um buduję? A to ciekawe, bo właśnie nic nie buduje

      Ktoś znów zapomniał, że komuna upadła ponad 30 lat temu i to prywatni inwestorzy budują, a ktoś potem świadomie tam kupuje. A jest taniej, bo dojazd jest kiepski

      • 1 0

  • MTM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! masakra (1)

    Zapraszam poglądowo na Chwaszczyńską i Wielkopolską, Jedna koparka trzech pracowników. Nic się tygodniami nie dzieje

    • 4 0

    • Na budowlanych 3 koparki i jeden pracownik

      • 2 0

  • Łucyk jest niepoczytalny - najwazniejsza dla niego jest budowa dlugo oczekiwanej sciezki rowerowej.... (1)

    powinni go w kaftanie wyprowadzic z urzedu, to wariat

    • 10 0

    • XD

      • 1 0

  • a buspas gdzie? (1)

    bez wymalowania buspasa kosztem kierowców remont się nie liczy!

    • 20 0

    • Spoko, będzie jak wyleją asfalt.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane