• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majaland: inwestor spotkał się z mieszkańcami

Michał Stąporek
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem. Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem.

- Nie protestowalibyśmy przeciwko budowie Majalandu, gdyby nasza dzielnica od lat nie była zaniedbywana komunikacyjnie - przekonują mieszkańcy Osowej po czwartkowym spotkaniu z przedstawicielem inwestora i gdańskimi urzędnikami.



Przypomnijmy:



  1. Po raz pierwszy o planie budowy parku rozrywki Majaland w Osowej informowaliśmy w marcu 2020 r.
  2. 12 czerwca br. miasto poinformowało, że wydało pozwolenie na budowę tej wartej 20 mln euro inwestycji.
  3. Informacja wywołała sprzeciw mieszkańców, którzy obawiają się hałasu i zakorkowania dzielnicy.

Park rozrywki Majaland w Gdańsku



Park rozrywki Majaland ma powstać przy ul. Meteorytowej w OsowejMapka, tuż przy węźle Owczarnia na obwodnicy Trójmiasta. Na terenie o powierzchni ok. 5,5 ha ma powstać hala z całorocznymi atrakcjami (ok. 10 tys. m kw.) oraz instalacje pod gołym niebem, wykorzystywane sezonowo.

Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy. Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy.
Wśród atrakcji mają się znaleźć rollercoaster (w hali, a nie pod gołym niebem), fontanna, ścianka wspinaczkowa, plac zabaw, wodny plac zabaw, trzy karuzele, plac nauki ruchu drogowego.

Inwestorem parku są belgijskie firmy Momentum Capital i Plopsa Group (mają już jeden taki obiekt w Kownatach w zachodniej Polsce, drugi budują pod Warszawą), prace budowlane prowadzi firma CFE Polska. Roboty mają się zacząć we wrześniu. Inwestycja szacowana jest na ok. 20 mln euro, czyli ok. 90 mln zł.

Spotkanie inwestora Majalandu z mieszkańcami dzielnicy



Kilkanaście dni po tym, jak urzędnicy poinformowali o wydaniu pozwolenia na budowę i niemal natychmiastowej krytycznej reakcji mieszkańców Osowej, odbyło się spotkanie w tej sprawie z inwestorem.

Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku. Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku.
O co pytali mieszkańcy?

Wielkość Majalandu - czy będzie rozbudowywany?



Nie jesteśmy przeciwko Majalandowi, jesteśmy za nowymi atrakcjami, które sprawią, że Osowa nie będzie tylko sypialnią. Ale inwestycjom w atrakcje muszą towarzyszyć inwestycje w transport i komunikację. Pod tym względem czujemy się zapomniani i z zazdrością patrzymy choćby na południe Gdańska, gdzie powstaje tramwaj na Warszawskiej, powstała al. Adamowicza. W Osowej żadna nowa droga nie powstała od 10 lat - Bartosz Stefański.
Mieszkańcy chcieli wiedzieć, czy w przyszłości obiekt może być większy niż w obecnym pozwoleniu na budowę. Wiadomo bowiem, że właściciel terenu, na którym powstaje Majaland (Belgowie jeszcze nie sfinalizowali transakcji kupna), będzie chciał sprzedać także sąsiednie działki.

- Inwestor nie odpowiedział jednoznacznie na postawione wprost pytanie, czy nie rozbuduje obiektu ponad to, na co obecnie ma pozwolenie - zauważa Bartosz Stefański, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Osowa.
- Będziemy chcieli wystąpić do miasta o zmianę planu zagospodarowania na sąsiadującym z tym projektem terenie, by uniemożliwić rozbudowę tego obiektu w przyszłości - informuje Karol Ważny, miejski radny z Osowej.
Podczas spotkania inwestor deklarował, że spodziewa się ok. 250-300 samochodów z gośćmi dziennie. Jednak parking, jaki zaplanował, może przyjąć znacznie więcej aut. Oficjalnie ma on pomieścić ich 778, w tym 19 autokarów.

Hałas z parku Majaland



Podczas spotkania poinformowano, że parking przy centrum Majaland ma generować hałas na poziomie ok. 60 dB, ale poza terenem parku oddziaływanie ma być na poziomie ok. 45 dB.

- Badania dotyczące hałasu, które przeprowadziliśmy, wpisują się w takie samo natężenie dźwięków, jak w otaczającym park ruchu miejskim, nie będzie więc głośniej - przekonywał Adam Ołdziejewski, dyrektor CFE Polska Sp. z o.o.
- Przedstawicielka wydziału środowiska tłumaczyła, że nie szacuje się hałasu wytwarzanego przez dzieci czy gości centrum rozrywki. Takie analizy robi się dla dróg i instalacji przemysłowych - podkreśla Karol Ważny.
Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali. Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali.
- Rollercoaster powstanie w hali, więc jest szansa, że ewentualne krzyki jego pasażerów nie będą dokuczliwe. Natomiast poza halą, zgodnie z pokazaną wizualizacją, stanie m.in. około 6-metrowa atrakcja w formie kręcącego się młota. To może generować hałas. Obawiamy się także charakterystycznych dla parków rozrywki dźwięków dobiegających z głośników zainstalowanych na słupach na terenie parku. Trudno przypuszczać, by budowa 2,5-metrowych wałów ziemnych wokół Majalandu uchroniła nas przed nimi - tłumaczy Bartosz Stefański.

Ruch w okolicy parku Majaland



Mieszkańcom po raz pierwszy zaprezentowano analizę ruchu, którą inwestor wcześniej zamówił w biurze projektowym.

ANALIZA KOMUNIKACYJNA MAJALAND GDAŃSK (plik PDF)

- Zdaniem Tomasza Wawrzonka z GZDiZ obecna propozycja rozbudowy połączenia ul. Meteorytowej z rondem na Owczarni jest wystarczająca do obsługi tej inwestycji, ale każda nowa inwestycja w okolicy, jak np. rozbudowa centrum handlowego Renk, będzie wymagała nowych analiz i być może nowych inwestycji - podkreśla Karol Ważny.
Zakres robót drogowych finansowanych przez Majaland (ok. 1 mln zł):

  • przebudowa wlotu ul. MeteorytowejMapka do ronda przy ul. WodnikaMapka z wyspą dzielącą i chodnikiem oraz przebudową skrzyżowania z ronda jednopasowego na rondo turbinowe,
  • budowa odcinka chodnika o długości ok. 250 m.b.,
  • przebudowa odcinka ul. Meteorytowej,
  • budowa odcinka ul. GalaktycznejMapka o długości ok. 130 m.b.,
  • budowa i uruchomienie oświetlenia wraz z docelowym zasilaniem zgodnie z warunkami wydanymi przez GZDiZ,
  • budowa odwodnienia,
  • usunięcie wszelkich kolizji z infrastrukturą techniczną wynikających z prowadzonych robót,
  • odtworzenie i urządzenie zieleni,
  • tymczasowa organizacja ruchu na czas prowadzenia robót,
  • docelowa organizacja ruchu.

  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.
  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.


"Osowa to nie tylko Majaland"



Czy podzielasz obawy mieszkańców Osowej o komunikację w ich dzielnicy?

Bartosz Stefański z zarządu dzielnicy Osowa zaznacza, że analizę wykonano wyłącznie na potrzeby budowy Majalandu. Jego zdaniem miasto nie patrzy na sytuację całościowo, nie uwzględnia innych planowanych inwestycji.

- Tymczasem wiemy, że w najbliższym czasie rozbudowane zostanie centrum handlowe Renk, firma Torus wybuduje centrum dystrybucyjne, powstaje też plan zagospodarowania, dzięki któremu w Osowej będą mogły powstać mieszkania dla 6-8 tys. osób, kolejne osiedle na kilkaset mieszkań powstanie już za granicą Gdańska, na terenie gminy Żukowo - wylicza Bartosz Stefański. - Ci wszyscy ludzie będą korzystali z już zatkanych dróg w Osowej i węzła Owczarnia.
Obecni podczas spotkania miejscy urzędnicy (m.in. zastępca prezydenta Alan Aleksandrowicz) przypomnieli o rozwiązaniach zapisanych w miejskich dokumentach planistycznych - studium i planie transportowym. To m.in. analiza możliwości rozbudowy Spacerowej o buspas i sprawdzenie, czy da radę dołożyć do niej drogę rowerową.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska za chwilę zleci kilkuwariantową koncepcję budowy buspasa na ul. Spacerowej. W mojej ocenie (i rady dzielnicy) warto iść w kierunku dwóch buspasów, aczkolwiek to może prowadzić do większej wycinki zadrzewienia. Nowa Kielnieńska jest przedmiotem wniosku o decyzję środowiskową, który będzie procedowany przez Urząd Miasta. Równocześnie poszukiwane są środki zewnętrzne na to zadanie - wylicza Karol Ważny.
- Miasto postanowiło odłączyć projektowaną ulicę Nową Kielnieńską od całości projektu, jakim jest Droga Zielona. Z pewnością pomoże to o wiele szybciej uzyskać decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Miasto ma nadzieję znaleźć na nią środki z rządowego programu "ostatniej mili", finansującego budowę dojazdów do najważniejszych dróg krajowych. A Nowa Kielnieńska ma właśnie połączyć obwodnicę Trójmiasta i Trasę Kaszubską - relacjonuje Bartosz Stefański.
Wiadomo także, że na pewno powstanie ul. Meteorytowa w kształcie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, która w przyszłości ma być poszerzona o jeszcze jedną jezdnię z dwoma pasami.

Zdaniem mieszkańców Osowej te inwestycje, choć potrzebne, nie rozwiążą problemów komunikacyjnych dzielnicy.

- Czego potrzebujemy, by dzielnica się nie zatkała? Częstszych kursów PKM, nowego przystanku Gdańsk Kukawka, na którego budowę można pozyskać fundusze z budżetu państwa, autobusu, który łączyłby różne części dzielnicy, kładki nad obwodnicą i jej poszerzenia - kończy Bartosz Stefański.

Spotkanie ws. Majalandu (2 opinie)

Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku.
Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku. Zobacz więcej

Opinie (344) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkam na Osowej od wielu lat i uważam, że protesty jak zwykle przesadzone (25)

    Do najbliższych domów na Osowej to nadal ok 0,6 km w linii prostej ale pomiędzy parkiem a zabudową mieszkaniową jest Selgros i Renk. Większy hałas generują auta na ul Wodnika i Raatza.
    Największą bolączką jest brak sprawnej komunikacji zbiorowej. Czyli buspas na Spacerowej lub bezpieczny przejazd dla rowerów na drugą stronę obwodnicy.

    • 263 94

    • Brawo za prawidlowy zwrot "Na Osowej" (3)

      • 4 9

      • szkoda, że nie na Oliwej (2)

        • 4 7

        • to przekracza twoje mozliwosci poznawcze

          • 0 0

        • Albo w(e) Wzgórzu

          • 1 4

    • Proszę nie wprowadzać żadnych bus-pasów na Osowej ani żadnych dodatkowych ścieżek dla rowerów...

      Starzy mieszkańcy siedzą cicho, bo są odgrodzenie thujami w swoich wielkich ogrodach. Bieda z bloków czyli jak zwykle Mazury protestują. A my będziemy mieli spokój czy park będzie czy nie.
      Lepiej aby był, bo dzieci będą miały atrakcje a my przedsiębiorcy sobie postoimy w korku troszku dużej. Paliwo prawie za darmo, bo co to jest 1,2 euro za l. A za mnie i tak pracują pracownicy.... Majaland - jesteśmy z Wami. #Osowa-bogaci #Osowa-precz-z-wiochą-z-Mazur #Osowa-thug-life

      • 2 1

    • (1)

      Bus pas a samochody gdzie? w powietrzu???

      • 1 2

      • w garażu

        • 2 2

    • (2)

      i co Majaland rozwiąże problemy komunikacyjne czy je tylko zwiększy?

      • 8 3

      • Majaland nie wpłynie zauważalnie na komunikację (1)

        Nawet jeśli zainteresowanie będzie większe niż w artykule to i tak głównie będzie to ruch z kierunku przeciwnym niż ten generowany przez mieszkańców.

        • 6 5

        • i tu się mylisz, jechałeś tam kiedyś, czy tylko czytasz komentarze?

          • 3 1

    • Selgros w linii prostej?

      Czy na pewno mieszkasz na Osowie? Chyba linie proste Ci sie pomyliły! Selgros nie jest w linii prostej od Majalandu

      • 0 2

    • To jest zwykłe pieniactwo (4)

      Ten park będzie przy samym węźle, jaka jeszcze infrastruktura jest potrzebna do jego obsługi? Heliport?

      • 23 15

      • (1)

        Specjalny pizzapas - kupujesz pizzę w Oliwie i jedziesz pizzapasem bo bombelki zgłodniejo a kuchnię masz tak małą że co najwyżej możesz odgrzać sushi

        • 15 4

        • Odgrzać sushi, haha

          • 3 1

      • Kanał z Elbląga.

        • 15 3

      • Oraz metro.

        • 10 4

    • (8)

      Gdybyś mieszkał w Osowej, nie pisałbyś tak niemądrych tekstów nt. tej dzielnicy.

      • 29 59

      • A co jest niemądrego w tym co napisałem? (6)

        Najbliższe osiedle to Planeta i domki w okolicach ulic Międzygwiezdnej i Horacego. Ci z Planety od lat narzekają nie na hałas z Renku czy Selgrosa ale na samochody, które tłuką się po płytach na Wodnika między rondami Junony - Raatza.
        A gdyby był buspas i czas przejazdu do Oliwy zajmował zawsze 7 minut to gwarantuję ci że wiele osób zrezygnowałoby z wożenia się autem.

        • 49 12

        • (2)

          a jak myslisz gdzie beda nastepne ? cala osowa od Selgrosa juz praktycznie jest zabudowana. Beda powstawaly na Owczarni bo to miejsce w Gdansku skad jest blisko do Oliwy i z PKM

          • 8 8

          • Nie będą tam powstawały (1)

            Ponieważ obecnie są tam ROD Owczarnia, Portowiec, Przystań oraz stadnina koni.
            Żadne z tych ROD w długoterminowym planie rozwoju miasta nie są przeznaczone do likwidacji. Jedynie ROD Owczarnia ma mieć likwidowane działki w pasie najbliżej obwodnicy. Dochodzi Majaland obok którego plan nie przewiduje zabudowy mieszkaniowej tylko składy. Po co więc piszesz takie bzdury?

            • 29 8

            • Bo mieszka na Osowej, ale nic nie wie o swojej dzielnicy

              • 15 2

        • Już odpisuję. (2)

          Płyty na Wodnika to efekt wcześniejszych działań mieszkańców. Taka mała ciekawostka. Największym problemem tej dzielnicy nie jest zapchana Spacerowa. Korki na niej generują nie tylko mieszkańcy Osowej. Największym problemem jest brak alternatywnych do już istniejących wyjazdów z dzielnicy. Rondo na Owczarni ciągle zapchane. Wyjazd z Wodnika na Kielnieńską tak samo. Brak udrożnienia w kierunku lotniska np. ulicą Keplera. Efekty tego wąskiego gardła są widoczne codziennie rano i popołudniu. I teraz dodaj dodatkowe kilka setek samochodów na obwodnicy wjeżdżające na rondo w Owczarni w kierunku Majlandu. Mało masz dzisiaj codziennych korków i spowolnień na al. Jagiellończyka? Zakładam, że część kierowców będzie się chciała dostać do tego parku również drogami przez dzielnicę. Widzisz oczyma wyobraźni, jak będzie wyglądało życie w Osowej? Dlaczego Meteorytowa nie włączy się z drugiej strony w Słowackiego? Aż prosi się, aby ten zator, który powstanie, trochę rozładować. Czy ktoś o tym pomyślał?

          • 23 11

          • Uważam dokładnie odwrotnie. (1)

            Największym problemem jest zapchana Spacerowa (brak buspasa). A jest on potrzebny właśnie po to aby właśnie mieszkańcy Osowej mogli szybko dostać się na dolny taras. A cały twój wywód sprowadza się do jednego - nie mogę sprawnie wyjechać autem a do tego potrzebne są nowe połączenia. Meteorytowa z drugiej strony w Słowackiego? Z tego się najbardziej uśmiałem.

            • 18 8

            • I na tym zakończę naszą konwersację.

              Nie wiem, co cię tak ubawiło w braku możliwości alternatywnego dojazdu do Majlandu. Meteorytowa to przykład. Podobnie, jak Keplera. I jeszcze jedno na koniec. Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale nie piszemy o dojeździe do pracy ul. Spacerową, lecz problemie komunikacyjnym, jaki wygeneruje ten park rozrywki. A sprowadzenie moich wywodów tylko do braku nowych połączeń wyjazdowych mieszkańców dzielnicy nie najlepiej świadczy o percepcji mojego adwersarza. ENDE!

              • 6 15

      • Dzięki za "w" a nie "na"..

        • 6 4

  • Osowa (86)

    Kupili tam mieszkania bo było tanio, ale kosztem tego daleko do centrum i ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. Teraz narzekają, że mają słabą komunikację miejską. Trzeba było wydać więcej na mieszkanie i zamieszkać bliżej, a nie na końcu świata. Sami mieli świadomość tej lokalizacji.

    • 241 276

    • Kupili nie dlatego, że "tanio", a dlatego, że była to niegdyś "sypialnia Gdańska"

      Cisza i spokój, jeziora i bliskość lasu. Niestety pobudowały się blokowiska, a teraz do tego jeszcze ten park rozrywki. :( Problemy komunikacyjne to nie tylko długi czas dojazdu do centrum, ale sznury samochodów przewalające się przez dzielnicę generujące hałas i zanieczyszczające powietrze.
      Problem parku rozrywki w Osowej to nie tylko problem tej dzielnicy, ale wszystkich mieszkańców Trójmiasta, którzy do pracy muszą dojeżdżać obwodnicą. Fragment Osowa-Owczarnia-Matarnia już teraz jest wystarczająco zakorkowany.
      ps. szkoda, że załączonym w opracowaniu do analizy posłużono się danymi z miesięcy październik, kwiecień, marzec w parku Kownaty. Dane z lipca i sierpnia zostały celowo pominięte na potrzeby przeforsowania tezy autora.

      • 0 0

    • Ale pierdoly piszesz / nie jestem mieszkanka Owsowy ale wiedz o tym ze nie każdy chce mieszać w centrum.

      • 0 0

    • Jakbyś sam w Sea Tower mieszkał

      • 0 0

    • Ja mieszkam w centrum i komunikacja jest tragiczna (4)

      Wybrałem się wczoraj na próbę w podróż komunikacja. Miałem do obskoczenia urząd miejski na Nowych Ogrodach i na Partyzantów. Całość zajęła mi 3 godziny, z czego w urzędach siedziałem łącznie 30 minut. Samochodem załatwiłbym to w max 1,5h.
      Nigdy więcej nie skorzystam z komunikacji, wolę już jechac uberem albo autem flotowym

      • 29 16

      • to bardzo ciekawe (3)

        z nowych ogrodów masz tramwaj pod galerię bałtycką. Jeździ co parę minut, a czas to jakieś max 15 minut. Więc skąd wziłąeś 2,5 godziny?

        • 18 14

        • Oczywiście, sama podróż tramwajami i czekanie na ich przyjazd nie zajmuje długo

          Ale niestety nie posiadam zdolności teleportacji.od bałtyckiej do urzędu musisz zrobić niezły spacerek, do przystanków musisz dojść do domu z przystanku też musisz dojść, do tego bilet kosztuje 3,80, co daje cenę takiej podróży 11 zł z groszami, samochodem cenowo wychodzi podobnie,a masz oszczędność czasu i wygodę

          • 3 1

        • 23 minuty 12... Plus spacerek, plus opóźnienia

          • 1 1

        • Wczoraj był spadek napięcia sieci tramwajowej. Bym powiedział "miał pecha, czasem się tak zdarza", ale w Gdańsku awarie tramwajów to prawie codzienność, i dopóki GAiT ma monopol to będzie tylko gorzej, bo nie musi się starać. Dlatego ja też wybieram auto, jedyną konkurencję dla GAiT.

          • 19 4

    • Tanio? (6)

      Właśnie sprzedałem 45 metrów za 410 000 zł w starym niewyremontowanym bloku. Takie ceny są w Osowie. ;)

      • 7 1

      • Właśnie przegrałeś życie (4)

        • 1 1

        • (3)

          Przegrałem? Boli? 190 000 na czysto w ciągu kilku lat.

          • 0 1

          • ja zrobiłem 500 000 w rok :) (2)

            • 0 2

            • (1)

              A ja 1 000 000 i co

              • 0 1

              • A ja cztery

                • 0 1

      • ano niskie

        • 0 1

    • Ale głupi przykład podałeś (33)

      Chcesz mieszkać w centrum i wdychać spaliny za większą kasę to twoja sprawa.Co nie zmienia faktu że Osowa powinna mieć normalne drogi w 21wieku.No chyba że wymagam za dużo... Bez odbioru

      • 64 47

      • a tych spalin w centrum to jest tak dużo więcej niż w Osowej haha (1)

        • 1 1

        • No jest. Mieszkałem w Oliwie w okolicy Grunwaldzkiej...mam porównanie.

          • 1 0

      • (30)

        Jak kupujesz mieszkanie, to sprawdzasz jak wygląda okolica. No chyba, że patrzysz tylko na mapę w internecie, a jedyne co cię obchodzi, to niska cena. Chytry traci dwa razy.

        • 45 49

        • (11)

          Całkowicie nietrafiony argument. Dlaczego w bardzo mocno rozrastającej się dzielnicy (nie osadzam tu, czy to dobrze, czy źle) nie może też proporcjonalnie rozrastać się też infrastruktura drogowa? W centrum może, według Ciebie, a tam wyżej już nie?

          • 28 3

          • (2)

            wskaz mi miejsce w Gdańsku a nawet w Polsce gdzie infrastruktura drogowa rozwija się tak prężnie jak mieszkaniówka, to nie jest problem tylko Gdańska a całego kraju. Niestety mamy co mamy, miasta sprzedają deweloperom działki nie inwestując w infrastrukturę nie tylko drogową ale choćby kanalizacje deszczowa. Powinno zostać stworzone prawo tak by zmuszało deweloperkę do współuczestnictwa w tych przedsięwzięciach. Budujesz bloki buduj drogi lub dokładaj do budowy dróg. Tylko wtedy mieszkanka na krańcu Gdańska już niebyły by tak atrakcyjne cenowo

            • 10 2

            • to nie kupujcie mieszkań w słabej okolicy (1)

              inwestorzy nie będą budować jak nie będzie popytu :)

              • 1 2

              • No to powiedz gdzie kupować mieszkania?

                • 1 1

          • Niekoniecznie drogowa (7)

            I dlatego właśnie zaplanowano i zbudowano przystanek PKM Osowa

            • 5 8

            • PKM jest drogie, jeździ rzadko i kończy jeździć o 20. (1)

              I jest w kiepskiej lokalizacji.

              • 17 3

              • Może to po prostu Twoja lokalizacja jest kiepska

                • 3 11

            • (4)

              Sam przystanek nie zawiezie ludzi do pracy i szkół.

              • 14 4

              • sam przystanek nie dowiezie. Do celów podróży zawieźć może np. zelektryfikowana PKM (3)

                ze zwiększoną prędkością i częstotliwością połączeń, autobus na buspasie i wiele innych sposobów- nie tylko terenochłonny samochód prywatny.

                • 11 5

              • Wykazujesz wyjątkowo naiwne myślenie. (1)

                • 3 3

              • Naiwne to jest myślenie, że otyłość da się wyleczyć popuszczaniem pasa

                • 1 1

              • Chybiony argument, bo zbiorkom w Gdańsku jest coraz gorszy, PKM raczej likwiduje połączenia niż wprowadza nowe, a te które zostają czasem działają a czasem nie. Jak chodzi o autobusy, to jest z roku na rok coraz gorzej (pozdrowienia dla Lisickiego - jak tam loża na Stadionie za GAiTowe pieniądze?). Żeby ludzi przeganiać do zbiorkomu, to on musi najpierw przyzwoicie działać - a w Gdańsku nie działa (i przy tej ekipie działać nie będzie).

                • 12 1

        • (10)

          A niemądry nie odzywa się publicznie, bo się kompromituje.

          • 42 28

          • Ale to nie on jest płaczkiem w necie (5)

            Widziały gały co brały

            • 16 3

            • (3)

              no widziały i co mamy teraz być ukarani? w imię czego, że będzie ci lepiej, bo Polak Polakowi Polakiem? ulży ci, bo mi będzie gorzej? co za ludzie....płacę takie same podatki do miasta tak jaki i ty (o ile w ogóle masz swoje mieszkanie), więc oczekuje, że miasto coś będzie robiło tam gdzie mieszkam, to aż tak wiele?

              • 12 2

              • wątpię, że płacisz takie podatki ja ja (1)

                w innym wypadku mieszkał byś w Centrum :D

                • 0 3

              • O no tak bo w centrum mieszka sama arystokracja.
                Zapraszam na Osowę zobaczyć jakie stoją tu domy....tak tak, tutaj sama biedota mieszka.

                • 4 2

              • Przyczyniasz się do podniesienia kosztów miasta na infrastrukturę

                Więc pośrednio Twoja oszczędność kończy się na większym wydatku wszystkich podatników.

                A jak wszyscy tracimy bo Ty chciałeś oszczędzić, wiesz jak to się nazywa? :P

                • 1 7

            • mieszkam tam od urodzenia

              • 2 0

          • (3)

            No to się nie odzywaj :)

            • 24 26

            • (2)

              Piszę o tobie. Trudności z percepcją?

              • 15 19

              • (1)

                Póki co, to ty niczego mądrego nie napisałeś.

                • 16 12

              • I vice versa.

                • 7 16

        • Kompletnie nie rozumiesz niczego (5)

          Miasto to żywa tkanka. Ludzie mają prawo mieszkać tam, gdzie chcą. To nie mieszkańcy wydają pozwolenia na budowę, a Urząd Miasta. Wobec tego magistrat winien dostosować infrastrukturę do rozwijającego się miasta. Jeżeli w danej części mieszka duża liczba mieszkańców to należy zapewnić im warunki do funkcjonowania i życia. Miasto to my.

          • 57 11

          • wiadomo, Wam się należy :D

            każdy powinien też móc sr*ć tam gdzie chce!

            • 0 2

          • (1)

            Tak tak, miasto powinno zmienić plan zagospodarowania bo ktoś kupił tanio działkę na granicy strefy mieszkalnej i przemysłowej.

            • 17 11

            • Nie o to, chłopcze, chodzi. Najważniejszą sprawą tej lokalizacji będzie totalny paraliż komunikacyjny. Nie zauważyłeś, że Meteorytowa nie zostanie połączona ze Słowackiego? Ona skończy się w Majlandzie. Zero alternatywnych wyjazdów z tego czegoś.

              • 20 15

          • (1)

            "To nie mieszkańcy wydają pozwolenia na budowę, a Urząd Miasta." Dokładnie, więc ten protest i chęć zablokowania inwestycji jest i**otyczny i nie powinien mieć miejsca.

            • 19 27

            • Bo?

              • 16 8

        • Mieszkam 30 lat w Osowej

          Póki nie było bloków to nawet przez obwodnicę przejeżdżało się sprawniej gdzie były światła. Żałosne, że przez ten czas nawet nie zrobiono chodnika i nie nalano świeżego asfaltu na Kielnieńskiej tylko systenatycznie znikają kolejne drzewa. Problemem nie jest ilość mieszkańców naszej dzielnicy a gigantyczna ilość aut jadących codziennie od strony Chwaszczyna :(

          • 21 0

    • Takie bzdury to może pisać (1)

      tylko ktoś kto mieszka w kurniku. Tanio to było na Przymorzu. A ludzie kupowali domy w Osowej aby mieć ciszę i spokój!

      • 10 2

      • jak chcesz mieszkać na wsi to się nie denerwuj, że nie ma infrastruktury

        • 1 3

    • (1)

      Gdyby wszyscy mieszkali w centrum to bylaby katastrofa. Centrum jest przeludnione. Dziekuj tym ludziom za to, ze tam nie mieszkaja.

      • 4 3

      • centrum jest przeludnione? :D

        w Centum powinno się budować wysoko i gęsto.

        • 0 1

    • (5)

      Tańsze mieszkania w Osowej? Spoko, że masz jakiekolwiek pojęcie. Poza Centrum, Osowa to 3 najdroższa dzielnica także gratulacje znajomości tematu.

      • 33 6

      • Osowa (2)

        Nie mam pojęcia skąd takie ceny nas Osowej. Przecież to zad*pie

        • 9 13

        • Jakbyś pomieszkał, to byś zrozumiał. Nie ma takiej drugiej dzielnicy w Gdańsku. (1)

          Wiadomo, że to się zmienia i się rozrasta, ale my wszyscy się znamy.

          • 7 6

          • tęskno Ci za wsią gdzie wszyscy się znają co? :D

            • 2 4

      • Bzdura (1)

        9 od końca po średniej cenie transakcyjnej. Wiesz ile dzielnic jest w Gdańsku?

        • 1 2

        • Bzdura, Osowa się ceni

          • 2 2

    • tak się składa, że (9)

      kiedyś to nie była część Gdańska a wioska z własną stacją kolejową. Miasto wciągnęło to w swoje granice aby zbierać haracz z podatków, ale pod względem infrastruktury jak była wioską tak jest nadal.

      • 26 11

      • Wioska również była w Sopocie, (4)

        Ba! Wioską była cała Gdynia, wioską była też Żabianka i wiele innych dzielnic. Ludzie czy wy naprawdę jesteście tak ograniczeni? Osowa już od dawna nie jest tylko obrzeżami, ale bardzo liczną dzielnicą Gdańska. Ciężko się z tym pogodzić? Za komuną też wciąż tęsknisz?

        • 24 4

        • 16114 mieszkańców (3)

          Tuż za Jasieniem i Orunią Górną. Jak ja uwielbiam megalomanię...

          • 2 3

          • Megalomanię? (1)

            W sensie, że to jest jakoś mało mieszkańców jak na dzielnicę? A w ciągu kilku najbliższych lat ta liczba wzrośnie do 25000 przynajmniej, bo deweloperzy już działki mają i już budują? Wówczas możliwe, że Osowa będzie już w pierwszej trójce najliczniejszych dzielnic Gdańska.

            • 4 1

            • Gdańsk Południe ponad 70tyś mieszkańców, mogę się założyć że w ciagu paru lat spokojnie licząc ta przekroczy 100tyś a infrastruktura tak jak na Osowej pamietająca wieś Łostowice i nadal nie widać aby miasto robiło cos w kierunku poprawy tego problemu. Kolejne zapowiedzi kolejne zlecenia projektowe i tak juz wiele lat.

              • 1 1

          • To dużo

            • 0 1

      • A co było na na zaspie czy przumorzu? (1)

        Pola

        • 9 1

        • Zważywszy, że Zaspa buduje się od 1973

          a Przymorze miało największy okres rozbudowy w latach 60. i 70., to faktycznie w 90-tych pola były głównie na przumorzu.

          • 2 2

      • Byłeś? Widziałeś ? Chyba nie...

        • 12 3

      • pamiętam jak w latach 90-tych protestowali przeciwko nowej ulicy

        i tak już tam zostało

        • 21 12

    • Jak ja lubię takie pier....

      Po pierwsze, mieszkania na Osowej, to nie żadna taniocha, więc argument, że ktoś przyoszczędził, to niech teraz płacze, jest z brudnego palca.
      Po drugie zrównoważony rozwój miasta polega na tym, że albo pozwalamy budować tak, żeby ci ludzie się nie podusili w wąskich gardłach komunikacyjnych albo nie pozwalamy budować. Niestety, Gdańsk jest jak taki spasiony półgłówek, który koniecznie chce zjeść ciastko i mieć ciastko.

      • 5 0

    • Bredzisz , kupiłem świadomie , podobała mi się okolica parku krajobrazowego i bliskość obwodnicy

      Do centrum Gdańska prawie wcale nie jeżdżę , nie mam takiej potrzeby , skoro miasto przez lata wydaje pozwolenia na kolejne zabudowy i bierze od inwestorów podatki , to powinno zapewnić budowę dogodnych dojazdów .

      • 5 0

    • (1)

      Osowa akurat NIGDY tania nie była.

      • 7 4

      • Jak miałaby być tania? Wszędzie tereny zielone, 2 jeziora, TPK, centrum 20 minut autem. To jest dzielnica willowa.

        • 9 5

    • (1)

      Komunikacja miejsca zawsze była słaba na Osowie, więc to nie argument. Radziliśmy sobie z tym. Problemem jest brak przepustowości dróg, po których jeżdżą nie tylko Osowianie ale gnają i rano i po południu mieszkańcy Chwaszczyna, Bojana i ościennych. A tam teraz się buduje.

      • 13 2

      • I to nie zwolni, teraz tam deweloperka robi co chcę, bo tam to już całkiem jest wolna amerykanka, jak w Baninie. Zero prawa, tylko kasa deweloper, a potem się bliźniaki i szeregowce zapadają.

        • 3 1

    • Miasto zaplanowało tam osiedla, i jeśli urzędnicy którzy planowali, nie przewidzieli odpowiednich dróg to świadczy ,że się na to stanowisko nie nadają. To tylko świadczy jakich mamy urzędników nie myślących. To po co miasto pozwoliło tam budować.

      • 6 1

    • i mówi to..

      biurwa z mazur, czy innego interioru po uszy załadowana w kredytach , w cywilizowanym świecie ten kto jest później jest gościem, nic dziwnego, że mieszkańcy osowej życzą sobie takich inwestycji jak chociażby zostały poprowadzone na ujeścisko...centrum gdańskiego wysypiska śmieci...

      • 1 4

    • No, w mieście blisko 100czni

      Super

      • 1 1

    • puknij sie w czoło

      • 0 1

    • Pomysl odrobinę.

      Bo wszyscy mieszkańcy Osowy i okolic pracują w centrum Gdańska...

      • 4 3

    • Mieszkam na Osowej, która nie jest tania dzielnicą mieszkaniową. Jeśli już piszesz takie głupoty to się zastanów.

      • 21 6

    • Odpowiedź

      Bogacz się odezwał

      • 4 3

    • Tanio to było 20 lat temu

      • 27 3

    • Centrum

      Kupili tam mieszkania bo myśleli, że super inwestycja, ale kosztem tego że jako sąsiadów mają same mieszkania na wynajem. Teraz narzekają, że w okresie letnim nie da się mieszkać bo imprezy są do białego rana. Trzeba było kupić mieszkanie dalej od centrum i przy okazji zaoszczędzić. Sami mieli świadomość tej lokalizacji.

      • 28 11

    • To jest dzielnica Gdańska, a nie Kartuzy. (1)

      Bezsensowny komentarz. Kupili mieszkania na Żoliborzu, a mogli kupić pod Pałacem Kultury, a teraz chcieliby mieć ulicę dojazdową, jacyś nienormalni.

      • 36 15

      • Nie bardziej, niż ty, chłopaku.

        • 4 15

  • Na serio nie ma lepszych lokalizacji? Cała inwestycja dobije i tak już zatkana obwodnice. Przy autostradzie jest tyle terenów - entuzjaści będziecie żałować stania w korkach.

    • 2 0

  • Pfff...

    To wygląda jak trochę większy plac zabaw.
    To już Gdańska nie stać na przyciągnięcie porządnego inwestora, który zrobi porządny park rozrywki?

    • 1 1

  • przecież to zwykły osiedlowy plac zabaw dla dzieci

    co za za emeryci tam mieszkają żeby wszystko oprotestowywać. Wystarczy że drogi oprotestowali

    • 2 2

  • Zawsze trzeba walczyć by inwestycja obejmowała poprawę dojazdu (1)

    W każdym projekcie (biura, osiedla czy rozrywki) powinny być uwzględniany wzrost potrzeb komunikacyjnych i inwestor nie powinien dostawać zgody na budowę jeśli nie dołoży się do rozwoju infrastruktury - np. budując drogę lub finansując dodatkowy pas. Bez tego to jest zwykła kradzież przepustowości, która służyła dotychczasowym mieszkańcom.

    • 0 0

    • Tak to działa, każdy Inwestor musi albo cos wybudować albo partycypować w kosztach innej inwestycji drogowej - proszę się zapoznać z przepisami

      • 0 0

  • korki

    i jeszce wieksze korki bo Dżesiki i Brajany z polski naciągną a obwonica bedzie stala od rana do nocy...

    • 1 0

  • Przecież tam większość ludzi ma samochody, wystarczy popatrzeć, że wszędzie stoja auta, sami sobie komplikują życie bo generują korki, wiem coś na ten temat bo mieszka tam moja córka

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Współczuję mieszkańcom Osowy (20)

    Przez wiele lat jak się Osowa budowała nie było tam żadnych porządnych inwestycji drogowych. Domy i bloki budowane na potęgę. Jaki mamy efekt? Obwodnica stoi, Kielnieńska stoi, Spacerowa stoi. Zaraz Południe podzieli ten sam los - betonowe klitki na drobnomieszczańską kieszeń w sąsiedztwie smrodziska na Szadółkach. Zero jakiegoś zaplecza usługowego, tylko bloki, Żabki i od czasu jakaś biedronka, do tego stanie w korkach po 1h w każdą stronę. Naprawdę przykro na to wszystko patrzeć. Niedługo cały górny taras będzie jedną wielką fawelą. Dysproporcja względem Dolnego Tarasu będzie się powiększać, co już widać w cenach mieszkań.

    • 201 63

    • A wiesz, że część Osowy należała do Gdyni?

      • 1 2

    • `Współczuję mieszkańcom Osowy....` - podziękuj PiS który okroił o 90 % środki na infrastrukturę dla Gdańska! (7)

      Teraz nikomu niepotrzebne drogi budują w Pcimiu :)

      • 13 16

      • (6)

        Czy lekarz zdiagnozował już twoją dolegliwość, trollu?

        • 8 13

        • Gdzie napisał nieprawdę pisolizie? (5)

          Powiedz lepiej jak rządowy program biedadomów do 70 m2? Działka minimum 1000 m2 - kogo na to stać?

          • 8 4

          • To jest zupełnie nie na temat. Bo piss okroił nas z tego budżetu teraz, a infrastruktura leży od 20 lat. (3)

            • 11 3

            • (2)

              PiS, narodowy program Polska w ruinie, zastali murowana, a, zostawią zrujnowaną

              • 6 4

              • (1)

                Jak łatwo żyć i wypisywać rzeczy w oderwaniu od rzeczywistości. A prawda jest taka że od 30 lat Polska B była zaniedbywana a kasę pompowano tylko w duże miasta. To stąd Warszawa czy Gdańsk miały tyle inwestycji. PiS zmienił punkt widzenia i trochę kasy zdystrybuował na prowincję. Małe miasteczka zmieniły się nie do poznania, to był skok cywilizacyjny. Dlatego ci co to będą pamiętać będą głosować na PiS do końca życia, choćby na nich pluto w mediach tak jak teraz i choćby sami nie wiadomo co wyprawiali.

                • 2 3

              • inwestycje są w mieście bo to miasto generuje pieniądze na te inwestycje

                niech wieś dorzuci odpowiednie PKB to możemy rozmawiać o inwestycjach.

                • 3 1

          • Za Adamowicz nic już nie robiono wtedy też rządził PIS?. Kartofel aka pracownik UM już w akcji.

            • 4 2

    • (3)

      A na którym z gdańskich nowych osiedli jest porządna infrastruktura drogowa ? Wszędzie się tak buduje - domy w polu a potem ... Osowa nie jest jeszcze taka zła pod tym względem.

      • 13 16

      • Wrzeszcz, Letnica, Brzeźno ...

        • 3 2

      • Wiszące Ogrody, Jasień, Matarnia, Letnica, Zaspa, Brzeźno

        • 5 3

      • No właśnie nie ma i widać dlaczego

        • 4 3

    • Przecież mieszkańcy oprotestowywali każdy plan rozbudowy infrastruktury w okolicy (4)

      Nawet kładkę nad obwodnicą. I teraz "zaniedbywana komunikacyjnie"? To już trzeba naprawdę być bezczelnym.

      • 30 17

      • A po co ta kładka? Wystarczyło dodać ścieżki rowerowe i chodniki do budowanych kiedyś wiaduktów. Ale to trzeba było przewidzieć wcześniej.....albo przynajmniej skonsultować z mieszkańcami.

        • 3 4

      • Kłamiesz. Pewnikiem jestes z UM (1)

        • 8 11

        • Taa, jasne

          Pierwsze z brzegu:

          Nowa Kielnieńska oprotestowana w BRG!

          W związku z przystąpieniem do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Osowa - rejon ul. Nowa Kielnieńska w dniu dzisiejszym, tj. 2011-05-12 w Biurze Rozwoju Gdańska został złożony wniosek podpisany przez 340 osób protestujących przeciwko uwzględnieniu w nim drogi Nowa Kielnieńska informuje jeden z inicjatorów - Mirosław Cagara.

          • 13 1

      • "Przecież mieszkańcy oprotestowywali każdy plan rozbudowy infrastruktury w okolicy"
        Przestań wierzyć w te bajki.

        • 2 9

    • Nikt im nie kazał mieszkań kupować. Większość kupiła je dzięki 500+ jak im zależy niech sprzedadzą i kupią gdzie indziej. Słoma z butów sama wyjdzie nowobogackim

      • 4 7

    • Przecież Developer nie zarabia na budowaniu dróg....

      • 11 0

  • Polska i Janusze z Grażynkami...

    Tej mentalności w Polkach się nie zmieni...
    Kupują ziemie i mieszkania po taniości na zad*piu, a potem wymagają. A że komunikacja, a że szkoły, a że niech nikt tam nie buduje bo przyplute przetarte 1000 metrów, ale zakaz na kolejnych hektarach by chcieli...
    To o co powinien zadbać inwestor to drogi dojazdowe i parking... A ludzie niech sobie swoje argumenty niech wsadzą tam skąd je wyjęli, bo jak się buduje przy Renku, kilku warsztatach, to niech się nie liczy na to, że tam zaraz park zbudują i jezioro wykopią z rezerwatem...
    Sadółkowicze jeszcze lepsi - na śmietniku dom kupili , a teraz im śmierdzi. Nie śmierdziało jak płacili 50% ceny rynkowej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane