- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (401 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (51 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 00:42
Wystarczy udrożnić odcinek Hallera - Jana Pawła II,
czyli tam porobić po dwa pasy i już będzie lepiej.
- 6 4
-
2018-05-15 01:28
Wydaje mi się że jeżeli już myślą o przebudowie to lepsza byłaby opcja ronda turbinowego
omawianego kilka artykułów temu
- 3 2
-
2018-05-15 05:12
Dwa pasy
Bez poszerzenia obrońców wybrzeża do dwóch pasów to inwestycja nic nie daje
- 10 4
-
2018-05-15 05:59
Zmiany bardzo pilne czekamy na realizację projektu aby nie za parę lat
- 3 2
-
2018-05-15 06:28
Bzdura korki się tylko przesuną bo i tak dalej będzie zwężenie do 1 pasa
- 12 1
-
2018-05-15 06:46
Tylko po co ??? Wystarczy zrobić duże skrzyżowanie o ruchu okrężnym !!!
- 3 7
-
2018-05-15 06:49
"- to skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". (1)
Najpierw niweczy hallera.Czemu zawsze zabieracie się od d..Y strony???
- 11 1
-
2018-05-15 08:40
Ale co?
Efektem tunelu ma być "pobieranie" samochodów z gmin ościennych na Żuławach do Gdanska w pas nadmorski???
NIE?- 2 0
-
2018-05-15 06:49
A kiedy realizacja
- 4 1
-
2018-05-15 06:50
lewo skręt z osobnym światłem
Jak w tytule wystarczy lewoskręt ze światłem oddzielnym dla tych którzy chcą jechać w Jana Pawła z Brzeźna i tyle. TO przez to się korkuje No ale nasze mądrale jak zwykle inaczej. I ponad 6 miesięcy robili 2 zjazdy dla rowerów po jaką cho;..... jak są tam ścieżki rowerowe na chodniku :/ marnotrawstwo pieniędzy i czasu.
- 7 3
-
2018-05-15 06:55
Skrzyżowanie (2)
Niech Pan Kotłowski przejedzie się Armii Krajowej o 7 rano do Gdańska i o 15 na Kokoszki.
- 9 4
-
2018-05-16 10:10
Kosciuszki
Korki na ulicy Kosciuszki pojawily sie dopiero po zwezeniu ulicy do jednego pasa wkazda strone. Jak byly po dwa,to ruch byl plynny . W/g mnie tylko kretyn mogl wpasc na pomysl by zwezac w miescie ulice.A zrobiono tak na kilku ulicach,generujac zatory i utrudnienia w ruchu pojazdow.
- 1 0
-
2018-05-16 15:35
racja
Tam powinnien powstac wiadukt w strone obwodnicy tym bardziej ze jeden nasyp jest juz gotowy. To by rozładowało korki
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.