- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (86 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (300 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 13:32
Bardzo dobry pomysł
- 3 5
-
2018-05-15 13:40
chyba nad zatoką
- 2 0
-
2018-05-15 13:46
wszystko super tylko co to da? moim zdaniem ten akurat projekt nie usprawni ruchu ponieważ i tak będzie zwężenie do 1 pasa tylko że kawałek za skrzyżowaniem.. nie lepiej pociągnąć 2 pasy aż do skrzyżowania z Hallera? jeśli chodzi w drugą stronę to wystarczyłaby zmiana świateł
- 5 2
-
2018-05-15 14:48
Wprowadzic opłaty rogatkowe dla słoików
jeszcze przed tunelem i korki się błyskawicznie zmniejszą b.znacząco.
- 3 4
-
2018-05-15 15:40
Czarny Dwór i czarny scenariusz.
Rozbudowa drogi kosztem rowów melioracyjnych to głupota i skandal. Po większych opadach są pełne wody. Wtakim wykonaniu piwnice i hale garażowe w sąsiedztwie przyjmą ta wodę. Rezygnacja z ronda to też błąd, ponieważ będą jeszcze szybciej pędzić kierowcy do pracy lub do domu co zmniejszy bezpieczeństwo pieszych i kierowców a trzecia odnoga niedługo też się zapcha jak oddadzą deweloperzy na Aleji Jana Pawła II wszystkie inwestycje. Nie mówiąc już o nabijaniu w butelkę społeczeństwa o planach zielonego bulwaru Zaprojektować dobrze przyszlosciowo i tak wykonać. Byle jak to lepiej nic nie robić. Pozdrawiam.
.- 6 2
-
2018-05-15 16:45
POd deweloperke która już się ślini na te widoczne zielone place na filmie.
paweł i jego kolesiostwo juz zna przyszłość tych terenów,wiecej jak pewne.
- 4 2
-
2018-05-15 18:06
Po co to robicie będzie tylko więcej blachosmrodów. Teraz i tak nie idzie oddychać
- 4 4
-
2018-05-15 18:08
dwa pasy już są dawno
najwiecej kierowców jeździ z gdyni i sopotu więc..... z sopotu chłopską (2pasy) na zaspie skręcamy w Jana pawła (2pasy) i na drogę czary dwór . należałoby wydłóżyć zielone światło dla jadących z zaspy i skręcających w stronę tunelu tak aby zmusić kierowców do jazdy drogą dwupasmową. i problem rozwiązany bez nakładu finansowego.
- 3 3
-
2018-05-15 18:19
Byłby spokój na następne lata.
Czy nie praktyczniej byłoby jednocześnie wydłużyć jezdnię po dwa pasy ruchu do skrzyżowania z Hallera oraz z Obrońców Wybrzeża?
- 3 6
-
2018-05-15 18:20
Na pierwszy rzut oka widać że niewiele to zmieni.
Ale ktoś za mega projekt kasę wyciągnie. Tak zwany marketing i chęć zaistnienia.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.