• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mały Kack: najpierw buspasy, później przebudowa skrzyżowania

Patryk Szczerba
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej. Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej.

By przebudować niebezpieczne skrzyżowanie ulic Wielkopolska-Spokojna i GrażynyMapka w Małym Kacku trzeba byłoby stworzyć zamienną dokumentację dla węzła Karwiny, włączając w nią tę inwestycję. - Najpierw skupiamy się na poprawie warunków do transportu publicznego, o skrzyżowaniu będziemy pamiętać w kolejnym etapie budowy węzła - tłumaczą władze Gdyni.



Czy w okolicy twojego zamieszkania są niebezpieczne miejsca dla pieszych?

Dyskusja o poprawie bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej w Gdyni wróciła wraz ze śmiertelnym wypadkiem na tej ulicy sprzed miesiąca w okolicy skrzyżowania z ul. Sopocką.

Przypomnijmy: kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół, a 34-letni kierowca zginął.

Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni. Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni.

Budżet obywatelski nie pomógł



Mieszkańcy zwrócili uwagę, że do zdarzenia doszło w okolicy innego skrzyżowania Wielkopolskiej-Spokojnej i Grażyny, gdzie od lat trwają starania o przebudowę tej niebezpiecznej krzyżówki i uspokojenie ruchu w tym miejscu.

Mało brakowało, a udałoby się dzięki budżetowi obywatelskiemu, ale w głosowaniu mieszkańcy wybrali inne propozycje. Wydawało się, że mimo wszystko jest szansa na przebudowę, bo władze miasta zapowiadały zmiany przy okazji planów budowy węzła Karwiny.

- Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - podkreślał we wrześniu autor wniosku do budżetu obywatelskiego.
Kilkanaście godzin po zdarzeniu, wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk, odpowiadał że przebudowa skrzyżowania jest planowana, ale dopiero w drugim etapie budowy węzła Karwiny.

Sprawą zainteresował się Marek Dudziński, radny PiS. W interpelacji dopytuje, dlaczego nie uda się zrealizować inwestycji w pierwszym etapie i czy jest szansa, by wykonać przebudowę ze środków budżetu miasta.

Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym. Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym.

Przebudowa będzie, ale później



- Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest niezwykle potrzebna. Świadczy o tym pojawienie się propozycji jej budowy w tegorocznym budżecie obywatelskim - pisze w korespondencji do władz Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni w odpowiedzi poinformował po raz kolejny, że skrzyżowanie zostało wyłączone z projektu budowy węzła Karwiny, przyznając, że zapowiadane prace przy budowie to dopiero pierwszy etap współfinansowanej przez UE inwestycji.

- Ze względu na trwające w sąsiedztwie węzła Karwiny roboty budowlane związane z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. budową odcinka drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk, podjęto decyzję o realizacji przedmiotowego zadania etapowo - odpowiada Marek Łucyk.
Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny. Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny.

Priorytetem buspasy i parking przy PKM



Jak dodaje, w pierwszej fazie priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE .

- Zakresem etapu pierwszego robót budowlanych objęto roboty, których realizacja poprawi infrastrukturę transportową służącą pojazdom transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu) oraz infrastrukturę węzłową ułatwiającą zmianę środka transportu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym, jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Dodaje, że przebudowa skrzyżowania byłaby możliwa, ale wymagałaby zmian w projekcie węzła Karwiny.

- Racjonalność takiego działania jest wątpliwa ze względu na kosztowność oraz znaczne skomplikowanie procedury administracyjnej - kończy.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • Op (1)

    Kilka domków tam stoi a jeszcze nie potrafią się pomieścić. Co za ludzie.

    • 7 8

    • Pomyliłeś ze swoją wsią

      • 0 0

  • Pasy dalej od skrzyżowań (5)

    Ten co projektuje skrzyżowania np wielkopolska Aleja zwycięstwa powinien się walnąć w głowę czemu przejście tak blisko skrzyżowania ciężko przez to zobaczyć pieszego a zwłaszcza kogoś na rowerze gdy jedzie.

    • 25 0

    • Na rowerze się nie przejeżdża po pasach. (3)

      • 3 2

      • tam jest przejazd (2)

        • 5 0

        • Nie ma. (1)

          • 1 4

          • Potwierdzam

            • 0 0

    • Prawda, szczególnie kierowcom większych pojazdów

      • 2 0

  • Ostatnio głośno o Małym Kacku (2)

    Nie wiem czym ta dzielnica zasłynęła, bo tam nie mieszkam. Przydałoby się rondo przed zjazdem na Karwiny.

    • 3 22

    • Rondo?

      Gdzie? Dokładnie.

      • 0 0

    • Jak nie mieszkasz to nie wiesz. Proste

      • 14 0

  • Pitolenie (5)

    Jak ktos ma problem z wyjazdem ze spokojnej w lewo, ten cienki w blokach. Really.

    • 22 35

    • Yeaaah man

      Ty być najlepszy wyjeżdżający, a co z parkową?

      • 0 0

    • te miszczu, ma byc bezpiecznie dla przecietnego kierowcy, a nie dla domoroslych Hołowczyców, capito? (3)

      • 12 6

      • Cóż (1)

        Wygląda po minusach że gdy miszczunie kierownicy to creme de la creme ;)

        • 2 2

        • No koluniu nie do końca masz rację.

          Jak nie ma ruchu to pewnie, spoko, wyjeżdżasz jak król. Ale jak jest duży ruch, plus asy które tam zjeżdżają z Wielkopolskiej to można kwitnąć bardzo długo. I wtedy właśnie ludziom nerwy puszczają, chcą się wcisnąć, blokują przejazd itp. Poza tym nie każdy ma na tyle żwawe auto żeby sobie myknąć z bomby w lewo przecinając ten dodatkowy pas. Trochę empatii

          • 6 1

      • Non capito

        Wyjazd jest czytelny, naprawdę. Zresztą ludzie z gdy zawsze mają trwogę przed tramwajami w gdn. Więc gdyby takowe przejeżdżały wlasnie tam, gdyńskie holowczyce zjadłby caly trojmiejski zapas depresanum

        • 5 13

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Codziennie pokonuje to skrzyżowanie nie ma tragedii chociaż trafiają się gapy które jadac z Karwin nie wjadą w zatoczkę i pchają się w prawo z głównej ulicy. Jak ktoś ma problem wyjechać ze spokojnej może zawsze jechać do Gedymina i zawrócić. Przejście dla pieszych jest tam zbędne tunel był remontowany parę lat temu ewentualnie dorobić windę dla niepełnosprawnych

    • 38 14

    • To nie zatoczka a pas do skrętu w prawo i ja nim nie jadę bo jest cały dziurawy a poza tym to jadę na stację paliw Orlen i skręcam na końcu pasa.

      • 0 1

    • (2)

      Nie no czlowieku, wyjazd ze spokojnej w lewo do gory wielkopolskiej to nie jest akrobacja?! Chyba jak masz Fiata pande i samochod miesci ci sie w martwym polu. Zrob ten manewr busem maxi! Ok nie dasz rady jechac w lewo prawie, chyba ze na swiatlach od pasow jakis madry cie pusci. Powiesz jedz na dół, zrób ta nawrotke kolo abacosun, tam wypadków co nie miara i tez nie wykrecisz bo za wasko

      • 10 2

      • Wiem ile jest stłuczekb i nie jeżdżę fiatem panda jeżeli te busy na parkingu cmentarza są Twoje to szukaj nowego miejsca a swoją drogą jeżeli nie wyrabiasz się busem na Gedymina to nie wsiadaj tylko w ciężarówkę

        • 2 1

      • Nie no czlowieku, wyjazd ze spokojnej w lewo

        Mieszkam na tej ulicy już10 lat i nie mam z tym problemu.Wprowadzili się teraz nowi mieszkańcy i nagle same kalekie , nie umiesz to jedz autobusem.

        • 4 5

    • dokładnie , a wypadek był dużo wyżej , poniosła energia , a umiejętności i wyobraźni zabrakło (1)

      • 9 2

      • a wiesz ile jest stłuczek tam przy spokojnej?

        • 4 0

  • A deweloperzy/ mieszkańcy zapłacili i zapłacą za te przebudowe

    W okolicy przybywa osiedli - wybudowało sie Inpro (Azymut), za chwilke ruszy Budimex, pod lasem ciągle buduje JW, niedawno Allcon skończył Merano i oni wszyscy z pieniędzy kupujących mieszkania wnieśli opłatę do miasta za przebudowę skrzyżowań i dróg w tym miejscu. Miasto przytuliło kaskę, a skrzyżowania nadal są niebezpieczne i dla pieszych, rowerzystów jak i dla kierowców. gdzie są nasze pieniądze Panie Prezydencie Gdyni i ZDiZecie?

    • 2 0

  • Tam były jakieś wypadki? (2)

    Wszystkie asy rozbijają się bliżej planowanego węzła, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z ul. Wielkopolską.

    • 39 3

    • i to skrzyżowanie ma być remontowane a nie Spokojna. Dodatkowo 100% wyjeżdżających z Olgierda łamie przepisy i przejeżdża przez skrzyżowanie robiąc zawrotkę wbrew przepisom

      • 1 0

    • dokładnie

      tyle, że to ekipa ze Spokojnej ma silniejszy piar...

      • 8 0

  • Panie Patryku

    Wypadałoby dodać sprostowanie. To zdarzenie nie miało miejsca przy Spokojnej tylko przy Sopockiej. To kilkaset metrów dalej. Jeśli chodzi o sytuację przy Spokojnej to polecam podać statystyki stłuczek w tym miejscu, jest ich trochę

    • 4 0

  • Przebudowy, projekty, przetargi budżety

    A nie można po prostu wysłać Policji i mandaty sadzić kierowcom?

    • 1 0

  • Ten audi rozbił się o słup, który żadnej funkcji nie spełniał (1)

    Ani to latarnia była, ani element trakcji. Takich słupów jest tam więcej. Ten po wypadku sobie leży na trawie i znając Gdynię, to poleży sobie tak kilka lat jak sławny wiadukt, który czeka na remont. A Spychała z karwin ślepa jak kret.

    • 13 5

    • Wstrętny słup zaatakował biednego kierowcę. Musiał mieć grubo ponad 150, żeby go na tym zakręcie tak wyniosło. Całe szczęście, że jechał sam i trafiło na słup, a nie gromadkę dzieci kilkaset metrów dalej na przejściu/chodniku. Jednego rajdowca mniej - na własne życzenie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane