• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat

Wiktor
18 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
"Screen" biletu kupionego w aplikacji nie upoważnia do podróży - poinformował organizator przewozów w Gdańsku. Zdjęcie ilustracyjne. "Screen" biletu kupionego w aplikacji nie upoważnia do podróży - poinformował organizator przewozów w Gdańsku. Zdjęcie ilustracyjne.

Nasz czytelnik kupił bilet na komunikację miejską przez aplikację, zrobił zdjęcie ekranu z kodem QR i wysłał je żonie. Podczas kontroli kobieta dostała mandat, choć bilet miała. Pan Wiktor (imię zostało zmienione), którego partnerka musi teraz zapłacić prawie 160 zł, zastanawia się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem. Rzecznik ZTM Gdańsk twierdzi, że kontroler opłatę nałożył słusznie.



Sprawdź ważność swojej karty miejskiej



W jaki sposób z reguły kupujesz bilety na komunikację miejską?

Kupiłem bilet na tramwaj w aplikacji "Jak Dojadę" i wysłałem zrzut ekranu zawierający kod QR do mojej żony, ponieważ miała ona problemy z uzupełnieniem portfela aplikacji. Po pewnym czasie żona zadzwoniła do mnie, była bardzo zdenerwowana i płakała. Okazało się, że kontroler biletów odmówił przyjęcia pokazanego biletu i powiedział: "musi pani mi pokazać ten bilet w aplikacji".

Próbowałem mu wytłumaczyć przez telefon, że nie ma żadnej różnicy między zrzutem ekranu a ekranem aplikacji, ponieważ kod QR jest taki sam. Pan od kontroli biletów twierdził, że nic nie słyszy, chociaż nigdy nie mieliśmy problemów z połączeniem telefonicznym.

Mandat mimo posiadanego biletu?



Moja żona została ukarana opłatą w wysokości 158 zł, mimo że miała ważny bilet.

Oboje jesteśmy cudzoziemcami, więc czasami brakuje nam polskich słów, aby wyjaśnić wszystkie szczegóły, ale nie daje to powodu, aby nas oszukiwać.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Następnie sprawdziłem w aplikacji zasady dotyczące tego, w jakiej formie bilet musi być pokazany do kontroli, i nie znalazłem żadnego ograniczenia, że nie może to być zrzut ekranu. Nie znalazłem też tej informacji na stronie internetowej ZTM.

  • Żona naszego czytelnika otrzymała mandat z adnotacją "zdjęcie biletu".
  • Żona naszego czytelnika otrzymała mandat - z adnotacją "zdjęcie biletu".
  • Żona naszego czytelnika otrzymała mandat - z adnotacją "zdjęcie biletu".
To dziwne, że w epoce komputerów znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Zawsze kupujemy bilety na pociągi czy międzynarodowe autobusy za pośrednictwem aplikacji i nie ma problemu, w jakiej formie pokazujemy bilety.

Chciałbym dowiedzieć się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem i zasadami? A jeśli tak, niech czytelnicy będą tego świadomi i nie popełnią naszego błędu w przyszłości.

Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM: Opłata nałożona słusznie


Zgodnie z informacją na stronie operatora biletu Jak dojadę: "Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail. Wybierz aktywny bilet i pokaż kontrolerowi". Oznacza to, że nie może to być zdjęcie biletu czy zrzut ekranu. Musi to być aktywny bilet zakupiony z danego numeru telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja.

Kontroler podjął słuszną decyzję w oparciu o przepisy dotyczące kontroli biletów oraz specyfikę zakupu biletów elektronicznych na urządzeniach mobilnych poprzez dedykowane aplikacje.

W każdej takiej sytuacji pasażer może złożyć reklamację - do nas, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, lub bezpośrednio do Zakładów Wielobranżowych "Renoma" w Sopocie.
Wiktor

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (534) ponad 20 zablokowanych

  • Ja robie tak (6)

    Kupuje bilet w aplikacji za 3.60 na daną linie np 13. On jest ważny 2 godziny. Jadę załatwić sprawę, ale muszę się wyrobić w 2 h. Wracam na tym samym bilecie tą samą linią. Także mam przejazd za 1.80 hahaha

    • 9 6

    • Brawo

      będziesz miał co opowiadać wnukom, jak to dziadek kręcił wałki

      • 7 0

    • niestety zly pomysl (2)

      bilet wazny jest na najblizszy przejazd dana linia i do jej konca. Nie mozna jezdzic w ta i spowrotem poniewaz straci on waznosc

      • 2 0

      • Aplikacja ma połączenie z GPS? (1)

        • 0 0

        • a jaki z tym problem?

          żaden.

          • 0 0

    • Kontroler powinien spojrzeć na godzinę zakupu biletu. Jeżeli znacznie przekracza czas od pętli, to masz mandat.

      • 1 0

    • tylko gdy kontroler nie ma skanera

      albo nie chce mu się go wyciągnąć.

      • 0 0

  • W cywilizowanych krajach (3)

    wsiada się z przodu aby kupić bilet, a wysiada pozostałymi drzwiami. A gdyby tak wsiąść z tyłu powiadacie, to by się jechało bez biletu.... No ale mówimy tu o zachowaniach w krajach cywilizowanych, tutaj niestety każdy jest podejrzany.

    • 18 4

    • .... (2)

      W czasach, gdy panuje pandemia zagranicą też odbijesz się od przednich drzwi geniuszu z cywilizowanego kraju

      • 3 2

      • Tak, slyszalem

        Musze wejść, kupić bilet i wyjsc. Nic mnie juz nie zdziwi w tym mieście

        • 1 0

      • podaj przykłady (sprawdzone)

        • 1 0

  • trzeba bylo nie przyjmowac mandatu, i do sadu, teraz to juz pewnie pozamiatane (1)

    bezsens w ch

    • 9 11

    • Do sądu za 3,80 ?

      • 4 6

  • Opinia wyróżniona

    No cóż, zrzut ekanu jak to w komentarzach piszą to nie najlepszy pomysł (53)

    bo można na kilka osób jechać, a skoro jest opcja że można pokazać z poziomu emaila to chyba to jest najrozsądniejsze rozwiązanie, wykorzystywane przez wiele osób to dlaczego w tym wypadku nie mogli tak zrobić ?

    • 320 47

    • Otóż to! (12)

      Rozdmuchana sprawa i ten manipulacyjny tekst, że zapłakana żona. Ojej. Następnym razem jechać zgodnie z regulaminem. Tyle!

      • 86 61

      • prawda jest taka, że w Gdyni podchodzą do takich spraw przychylnie i ze zrozumieniem (11)

        a Gdańsk to już inna Renoma ;)))

        • 78 26

        • No to wyPAD.

          • 14 48

        • Komunikacja miejska w Gdyni (8)

          jest o niebo lepsza pod każdym względem, częstotliwości połączeń, ilości połączeń i autobusów, czystości w komunikacji, uprzejmości kierowców oraz jazda zgodnie z godzinami rozkładów. Mieszkałam przez 6 lat w Gdańsku, 2 lata mieszkałam w Gdyni. Gdańsk to dno i dwa metry mułu.

          • 21 12

          • U nas w Gdyni, (3)

            niestety jeżdżą stare złomy, śmierdzi olejem z silnika i często są spóźnione. Gdańsk to wyższy poziom, nie tylko w komunikacji.

            • 12 20

            • Troche starych maja to fakt,ale wole by smierdziało olejem niz zatruwali spalinami jak w Gdańsku. (1)

              W gdyni jest najwiecej lelektrycznych i ekologicznycg w Gdańsku stare diesle a te nowsze truja spalinami na potege.A i tak w Gdyni nigdy mi olejem nie smierdziało.

              • 6 3

              • w Gdyni nie mają starych autobusów / trolejbusów już w ogóle

                Gdynia ma najnowszy skład - i to licząc w całej Polsce

                • 3 1

            • Przecież rok czy dwa lata temu (w każdym razie całkiem niedawno) została wymieniona prawie cała flota. Stare autobusy zdarzają się sporadycznie

              • 3 0

          • WAT (2)

            dlaczego porownanie gdyni z gdanskiem? gdynia to miasto dwa razy mniejsze (zarowno powieszchniowo jak i pod wzledem liczby ludnosci) zupelnie inne problemy. te odwieczne walki co lepsze gdansk czy gdynia są smieszne.

            • 10 3

            • No właśnie to jest powód

              ..ataki Gdynian wynikają z kompleksów.
              I tym w wątku Gdynia zaczęła...

              • 3 7

            • uważasz że to już tłumaczy inne podejście do Klienta

              i chamstwo i bezczelność gdańskich kanarów ;))))))

              • 3 0

          • szczegolnie

            uprzejmosc kierowcow w gdansku pozostawia wiele do zyczenia. Takiego chamstwa niewidzialem - unikam komunikacji w gdansku jak tylko moge.

            • 5 2

        • dzizas

          ..Znów jakiś zakompleksiony Gdynianin zaczyna..

          • 2 4

    • Maila z biletem (9)

      Tez moge wyslac do kilku osob...

      • 86 4

      • To aplikacja kontrolera powinna pokazywać

        gdzie i kiedy dany bilet został skontrolowany. Inaczej, tak jak piszesz, można rozesłać mail do kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu osób, które pojadą za cenę jednego biletu. Skoro ZTM jest taki chciwy to jest to pomysł dla osób korzystających z komunikacji, które np. w tym samym czasie wychodzą z pracy czy szkoły i się znają, wystarczy 20 osób żeby przez miesiąc jeździć samemu płacąc tylko za jeden bilet.

        • 49 5

      • (7)

        Tylko wtedy będzie inny nadawca. Więc kto sprytny ten się skuma.

        • 9 1

        • To można obejść (6)

          Można nawet napisać fejkową aplikacje wyglądającą 1:1 do prawdziwej wyświetlającą randomowy QR kod. Możesz to nawet zlecić studentowi ETI za skrzynkę wódki jak nie chcesz samemu napisać tak prostej aplikacji. I co z tego?

          • 25 12

          • dlatego bilet papierowy od kierowcy sie broni. (5)

            • 7 6

            • (4)

              Nie do końca bo też może się zdarzyć taka sama sytuacja jak w artykule - ktoś ma papierowy bilet na jeden przejazd, wysiadając przekazuje go innej osobie. I jak kontroler udowodni, że ten bilet już był "użyty"? Nie jest w stanie tego zrobić bo przecież linia się zgadza...

              • 12 3

              • i co w zwiazku z tym? (2)

                skoro osoba zaplacila juz za przejazd.

                • 2 2

              • Dwie sie wymieniają (1)

                Na przystanku i jedna po drugiej jadą na tym samym bilecie. Czego nie rozumiesz?

                • 6 0

              • No i w czym problem, skoro jadą z ważnym biletem? Bilet nie jest imienny i możesz go dać komu chcesz.

                • 3 1

              • No i jaki problem

                ..skoro ciągle tylko jedna osoba może jechać na tym bilecie. Nie roześlesz go do wszystkich w książce adresowej.

                • 1 0

    • Maila można przekazać... (3)

      i jak się pokaże przekazanego maila to już wszystko jest ok. A jak zrzut ekranu, to już nie. Dla mnie te wszystkie luki są po to, aby naciągać ludzi. Bilet kupiony, skasowany, nie wykorzystany przez inną osobę. No to o co chodzi? Ale niestety tak jest z regulaminami tworzonymi bez wyobraźni i kontrolerami, którzy myślą zero-jedynkowo.

      • 72 14

      • Problem w tym, że oni często wcale nie myślą... (1)

        • 35 11

        • ola nie zawiedzie.

          • 1 1

      • Ty na wojnie jesteś?

        Jak nie ty ich, to oni ciebie!
        Wieczna walka i szukanie dziur w całym. Dodam, że walka o pieniądz.

        • 5 6

    • Nie można w kilka, bo każde kolejne skanowanie pokaże... (1)

      • 7 4

      • Można nawet w 100 (ale nie w jednym pojeździe), do momentu pierwszego skanowania, potem trzeba kupić drugi bilet dla pozostałych 99 osób. To i tak niedrogo wychodzi.

        • 0 0

    • Czym się różni bilet na okaziciela od biletu imiennego? (2)

      Przydałoby się krótkie wyjaśnienie dla pana obcokrajowca i nie tylko, jak widać po komentarzach. Bilet na okaziciela, trzeba uwiarygodnić, że nie jest kopią. Bilet imienny zwykle można kopiować do woli.
      I nie ma burzy w szklance wody.

      • 12 6

      • ale wytlumacz to wladzom Gdanska

        co nie potrafia BO przeprowadzic.

        • 6 2

      • ale po kodzie QR widać, czy to kopia czy nie

        bilet sczytany jest "skasowany"

        • 2 2

    • Kilka razy pokazałam zrzut i było ok

      Kanar nawet nie zorientował się... Po prostu mam zwyczaj robić zrzut biletu po tym jak kiedyś dostałam (sic!) Mandat bo aplikacja podczas kontroli się zawiesiła,pech chciał że przez 15 min prób restartu tel nie było poprawy. Ostatecznie odwołanie itd było ok;) Kanarkom pokazuje tel , nie mówię że zrzut,oni tego chyba nie ogarniają?

      • 28 2

    • Chwilunia: różne rzeczy kupowałem na kody i zauważyłem zdecydowanie jedną rzecz: (3)

      Jak już kodem "zapłacisz",to staje się on nieaktywny i drugi raz zapłacić się nim nie da. Innymi słowy: pretensje (zwłaszcza na i**otycznie sformułowany regulamin) całkiem uzasadnione. Natomiast Gołąb mógł tu wykazać rozsądek,a zachował się jak prawdziwy gołąb (czyli ptasi móżdżek).

      • 35 4

      • Chwilunia. Próbowałeś kupować na już wykorzystany kod? (2)

        • 2 6

        • Biletu nie,ale w innej sytuacji system informował,że kod już wykorzystany.

          Jak miałem dwucyfrową liczbę kodów,to mógł mi się raz nawinąć w pliku jeden już ruszany i była to całkowicie nieumyślna akcja.

          • 6 0

        • Mądrala już sPiSku szukasz , tak kupuje bilety na pendolino w dwie strony i zdarzało się że pomyliłem i pokazałem dwa razy ten sam bilet i konduktor od razu stwierdził z uśmiechem że już go pokazałem.

          • 5 6

    • Jaki znów wypadek? Zginął ktos? Chyba przypadek dzbanie

      • 4 2

    • Bo system jest i**otyczny (3)

      Gdyby każdy bilet miał w QR swój identyfikator a zapewne ma to jak najbardziej mozna by wyłapać sytuacje ponownego użycia tego samego biletu... Skoro Pan przedstawicilel ZTM mówi że należy mieć aplikacje to czemu strona WWW mówi
      "w celu korzystania z możliwości przejazdu środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej na podstawie telefonicznego jednoprzejazdowego komunalnego biletu metropolitalnego należy zarejestrować się w jednym z systemów: GoPay albo jakdojade.pl albo moBILET albo mPay albo SkyCash albo zbiletem.pl."
      Zarejestrowanie i kupno nie mówi jednoznacznie że bilet musi być pokazany w aplikacji.. jakoś kolej nie ma problemu z tym aby bilet przez internet kupiony był w formie papierowej cyfrowej czy jakiejkolwiek innej..

      • 16 3

      • (2)

        Jeszcze lepiej byłoby gdyby środki transportu miały kasowniki biletów z aplikacji... znaczy odczytniki kodu QR, które mają połączenie z centralnym komputerem, a ten wtedy blokuje kod, który użyty jest kolejny raz.

        ac

        • 0 5

        • jeszcze lepiej i taniej (1)

          byłoby skasowac system kontrolii. To on pochłania 60 procent zysków z biletów.

          • 6 1

          • Najprościej znieść bilety w ogóle

            I tak miasto sponsoruje większość kosztów komunikacji, więc dużej różnicy nie ma.

            A i sporo osób zrezygnowałoby z wyciągania samochodu z garażu, gdyby nie trzeba było się bawić z biletami.

            • 4 1

    • Inteligencie

      Tak samo mogę wysłać 5 maili. Co za korek

      • 0 4

    • podobno mamy sie wspierac, tak pisze trojmiasto (1)

      renoma do likwidacji
      juz dawno powinna

      • 10 1

      • jak wesprze mnie portal kiedy odblokuje reklamy?

        gdzie moge zglosic sie po przelew?

        • 2 1

    • Nawet jak mąż wyśle żonie emaila ze zrzutem biletu to w dalszym ciągu jest to zrzut. Tu chodzi pewnie o potwierdzenie transakcji na danym koncie. Ta pani nie mogła wykonać transakcji to i emaila żadnego by nie miała ze swojego konta. Nie używam jakdojadę do kupowania biletów. Nie wiem czy ona potwierdza zakup mailem. Skycash nie potwierdza w ten sposób.

      • 1 0

    • (1)

      Nie można na kilka osób jechać. JakDojadę generuje kod QR, który po ponownym skanowaniu wyświetla na palmtopie kontrolera, że bilet nie jest poprawny. Dodatkowo zawsze podajesz numer linii, którą jedziesz. Gdyby kontroler nie był c w e l e m to by zeskanował kod i by puścił kobietę bo przejazd był opłacony. To jest posrana biurokracja, nadgorliwość i zwykła złośliwość gościa od sprawdzania biletów.

      • 14 0

      • bo dostaja nagrody za ujawnienie przejazdu bez biletu.

        Kiedys bylo tak w renomce, ze kanar prosil Cie o bilet i dokument(szczegolnie w wypadku biletow ze znizka) albo sobie spisywali szybko dane albo sugerowali ze bilet jest skasowany dwukrotnie i wymuszali na ludziach mandaty. Zreszta kto pracuje w renomie? Raczej za wielu wporzo ludzi tam nie ma. Raczej bezmozgi co z zyciem maja problem.

        • 5 0

    • ja z kolegami zawsze na jednym koncie,

      jak kontrola to po kolei logujemy sie na to samo konto i luzik, renoma bałwany, jak nie ogarniają sreenów to życia tym bardziej

      • 0 1

    • Gwarantowane ze są ze wschodu a płacz to stary numer liczyła ze niedostanie kary.

      Jeszcze nie widziałem bo kto kolwiek w Polsce płakał z powodu otrzymania mandatu!

      • 0 2

    • w aplikacji jest opcja zakupu więcej niż jednego biletu

      to skąd niby wymóg, że każdy bilet ma być kupiony przez inny numer telefonu?!

      • 7 0

    • Kod jest unikalny. Można raz użyć. Czytnik powinien za drugim razem wykryć wielokrotność użycia. Taki system ma Poczta. Ja drukuje znaczki opłaty w biurze i w domu a czytniki wykluczają wielokrotne użycie. Zobaczcie usługę Envelo.

      • 0 0

    • A maila nie można

      Rozesłać do wielu osób? Raz zeskanowany kod QR jest dezaktywowany i tyle

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    To po co te kody i skanowanie (33)

    Skoro system nie jest w stanie wyłapać czy bilet był juz używany?

    • 592 28

    • Po to, żeby robić to jak należy, a nie wysyłać sobie zdjecia, zrzuty. (13)

      • 27 98

      • Wysyłają, Panie, jakieś zdjęcia, zrzuty

        Daj Panie spokój! Za moich czasów tego nie było. Młodzież, psiakrew.

        • 73 11

      • (11)

        to muszą dodać taki zapis do regulaminu

        • 26 4

        • Przeciez jest zapis w regulaminie, ktory to precyzuje (10)

          Zdjęcie to nie bilet. Zdjecie mozna wyslac i do 100 osob

          • 9 21

          • maila, który już uprawnia do przejazdu, również.

            • 30 1

          • renoma ma umowe z prezydentka. (6)

            na wystawianie mandatów

            covidu ofiary musza zyc bez pary
            zyjac na polgebku nie zrobia fermentu

            • 2 8

            • Tak nisko? (4)

              Może z samym Morawieckim Renoma ma umowę? A może i z dyktatorem?

              • 3 6

              • nie, to spadek po poprzedniku. (2)

                • 2 1

              • Po Beacie Szydło? (1)

                Hmm, ciekawe.

                • 2 4

              • napisał: poprzedniku, czytanie ze zrozumieniem też bywa ciekawe

                • 2 1

              • renoma dziala ogolnopolsko?

                • 0 0

            • Boże, daj temu człowiekowi choć odrobinę rozumu. Ty sprawiłeś, że nauczył się pisać, spraw, żeby też myślał, choć troszeczkę. Wielka jest Twoja siła, może się uda

              • 0 0

          • Przecież w zacytowanym regulaminie jest napisane, aby pokazać to w aplikacji. Nie jest jednak napisana nazwa tej aplikacji. Zatem co stoi na przeszkodzie aby ten bilet pokazać w aplikacji do przeglądania zdjęć ? Byłem na stronie operatora i ja się na tej stronie żadnego innego regulaminu nie doszukałem. Tak więc myślę, że złożenie reklamacji wystarczy, aby została ona uznana.

            • 14 1

          • po zeskanowaniu kodu qr taki bilet powinien być już dla pozostałych 99 osób nieaktywny

            ta aplikacja to widocznie totalny szajs

            • 6 0

    • bo by trzeba było czekać kilkanaście sekund na walidację każdego skanowanego biletu (5)

      • 11 20

      • Jak będzie 5G problem zniknie

        • 8 15

      • OK czyli zbieram się w kilkanaście czy kilkadziesiąt znajomych osób, (1)

        zakładamy wspólne konto, jedna osoba raz dziennie kupuje 24-godzinny bilet na ZTM i SKM i każdy się loguje w razie kontroli a wszyscy jeżdżą do woli przez cały dzień czym chcą bo mędrcy nie przewidzieli możliwości sprawdzenia skanowanego biletu?

        • 39 4

        • Pan kanar

          Prosze zrobcie to

          • 5 3

      • No i? To problem pasażera czy kanara/Ztm? (1)

        • 7 1

        • i co za roznica?

          problem lezy w umowach z renoma UM

          • 4 1

    • bo pan kazik z panem wlodkiem musieli zarobić (3)

      niby są kody niby są skanery - a i tak to tylko niedziałające bajery i psu na budę

      • 28 8

      • Chyba nie rozumiesz artykulu (2)

        • 5 5

        • (1)

          Ja myślę że to raczej ty nie rozumiesz artykułu.

          • 9 0

          • W centrum można sobie zęby wybić, torowiska się rozpadają - a prowadzą linię w miejsce gdzie nie tak dawno szczepiłem

            • 3 0

    • zeby to walidować musili by miec też aktywne połaczenie z netem a to kosztuje

      • 14 6

    • a jak mam bilet godzinny, i kilka kontroli z rzędu?
      vs przypadek ze jeden bilet jest rozsyłany do kilku osob i one sobie na nim jadą? jak rozróżnić te dwa przypadki?

      inna spraw, ze jesli mozna pokazac bilet w formie emaila, to pan Ukrainiec mógł wyslac zrzut ekranu mailem;)

      • 8 15

    • Gdańsk, Renoma, ZTM...czyli super konsorcjum.

      Dziwię się tylko, że się dziwicie że to tak sprawnie działa.
      Na pewno jak przetrawią setki milionów na legendarny wspólny bilet metropolitalny to będzie o niebo lepiej

      • 12 3

    • nikt nie skanje tych kodów, tylko patrzą czy masz i o której kupione

      • 6 2

    • Parę razy kontrolerzy sprawdzali mi bilet zakupiony przez jedną z aplikacji. Nie mieli żadnego systemu, tylko "pan przesunie to trochę niżej". Nic nie skanowali, popatrzyli na godzinę zakupu i tyle.

      • 8 0

    • Ale jak używany?

      Kasujesz bilet i jest ważny jak papierowy, np. przez godzinę.

      Tak samo jak z papierowym, możesz się przesiadać z kilka razy. Czasem da się spotkać kilkukrotnie kontrolerów. Nawet bez przesiadek czasem zdarza się w tramwaju natknąć na 3 kontrole (tak. od Dworca Głównego do Wrzeszcza).

      • 3 0

    • aplikacja w języku ukraińskim i juz wszystko jasne,i myślała ze płacz pomoże by kary nie zapłacić

      to nie pierwszy raz taki cyrk

      • 0 5

    • Poczta Polska pozwala w usłudze drukować indywidualnie znaczki na listy. Mają kod i czytnik w urzędzie znajduje powtórnie użyte

      • 1 0

    • A kto powiedzial

      Że nie jest w stanie. Ja myślę że raz zeskanowany widnieje w systemie.

      • 0 0

  • Tu akurat przyznam rację urzędasom.

    Pierwszy przypadek od 300 lat, kiedy mają rację.

    • 14 12

  • Pamietam taką kartkę na drzwiach na poczcie w latach 90tych

    z powodu wprowadzenia na poczcie komputerów czas obsługi klienta wydłużył się dwukrotnie za co przepraszamy

    • 17 0

  • No pewnie że niedozwolone. Przecież za mandat mają prowizję

    Nie ma opcji żeby komuś odpuścić. Nigdzie na szkoleniu z nakładania mandatów nie mówili, że trzeba być człowiekiem i to przyzwoitym.

    • 13 10

  • Właśnie dlatego (1)

    najlepsze są zwykle bilety, u nas zawsze coś będzie nie tak.

    Jest kod qr i rozumiem, że jak go zeskanuja, czy co tam z nim robi kontrola to nie zadziała drugi raz? Więc po co ta nagonka? Po co ten wcześniejszy lobbing za ebiletami.. Chyba nawet kiedyś czytałem jak na argument "co jak masz słaba baterie w tel?" odpowiadali-zrób zdjecie kodu...

    Szkoda, że z taką stanowczością nikt nie zajmuje się tymi co nie płaca w ogóle, nawet mandatów (bo zaraz drze jape i znajdzie 10 argumentów na to jak jest biedny, a zarabia na czarno miliony), tymi agresywnym, tym hamstwem, które nie jednokrotnie utrudnia innym jazdę, raptownie prawo jest prawem tylko wobec tych, którzy angażują mężów, zony w zakup biletu by uczciwie przejechac

    • 11 1

    • Przeczytaj opinie

      9/10 jest za kanarem, ta sama mentalność, ciasne umysły dzieci systemu minionego

      • 3 6

  • Normalnie skandal. (2)

    Chciałem kupić kebaba i pokazałem sprzedawcy zdjęcie stuzłotówki w telefonie a ten się uparł że mi nie sprzeda....

    • 33 13

    • Serio nie widzisz różnicy?

      • 3 10

    • to jest normalnie chamstwo :) hahaha

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane