• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Manipulował przy tachografie na oczach ITD

Rafał Borowski
22 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Inspektorzy byli przekonani, że kierowca właśnie zdjął magnes. Przeprowadzona przez nich kontrola wykazała, że było dokładnie odwrotnie. Inspektorzy byli przekonani, że kierowca właśnie zdjął magnes. Przeprowadzona przez nich kontrola wykazała, że było dokładnie odwrotnie.

Stojąc w korku przed autostradą A1 wysiadł zza kierownicy swojej ciężarówki i zamontował magnes na tachografie. Kierowca nie przewidział, że tuż za nim stoi samochód z... inspektorami transportu drogowego. Nieuczciwemu kierowcy grozi teraz kara administracyjna w wysokości 5 tys. zł.



Czy kary dla nieuczciwych kierowców tirów powinny być wyższe?

Tachograf to urządzenie służące do kontroli czasu pracy kierowcy. Innymi słowy, rejestruje czas spędzony przez kierowcę za kierownicą. Jest ono obligatoryjnym elementem wyposażenia m.in. każdego ciągnika siodłowego, zwanego potocznie tirem. Dzięki danym z tachografu odpowiednie służby są w stanie zweryfikować, czy nie zostały złamane przepisy dotyczące dobowego czy tygodniowego limitu czasu pracy zawodowego kierowcy.

Niejednokrotnie zdarza się, że kierowcy manipulują przy tachografie i w ten sposób próbują zataić rzeczywisty czas spędzony za kółkiem. Najpopularniejszą i zarazem banalnie prostą metodą oszukania urządzenia jest użycie zwykłego magnesu. Wystarczy zamontować go obok znajdującego się w skrzyni biegów przetwornika. Magnes skutecznie zakłóca jego pracę, co uniemożliwia przekazywanie impulsów do tachografu.

W ubiegły wtorek, inspektorzy transportu drogowego z Gdańska zatrzymali kierowcę, który właśnie w ten sposób próbował zafałszować dane ze swojego tachografu. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że magnes został zainstalowany... dosłownie w ich obecności.

Inspektorzy udający się do punktu kontrolnego w Rusocinie, stali w korku przed autostradą A1. W pewnym momencie kierowca stojącego przed nimi tira opuścił kabinę i zniknął w przestrzeni pomiędzy ciągnikiem siodłowym a naczepą. Po chwili wrócił za kierownicę i kontynuował jazdę.

- Ponieważ sytuacja wydała się mocno podejrzana, inspektorzy zatrzymali pojazd do kontroli w pierwszym możliwym bezpiecznym miejscu. Po zatrzymaniu okazało się, że właśnie przed chwilą, na oczach inspektorów kierowca umieścił magnes i od tego momentu tachograf w czasie, kiedy pojazd się poruszał rejestrował odpoczynek - relacjonuje rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Wobec kierowcy, który jednocześnie był właścicielem firmy transportowej, wszczęto postępowanie zagrożone karą administracyjną w wysokości 5 tys. zł. Po zakończeniu czynności kontrolnych, inspektorzy umiejscowili się wreszcie w stałym punkcie kontroli w Rusocinie. Chwilę później zatrzymali tam kolejnego nieuczciwego kierowcę, który również użył magnesu, aby zafałszować swój czas pracy.

Miejsca

Opinie (160) 6 zablokowanych

  • Byl "nieuczciwy" bp chcial pracowac?

    Ta banda gryzipiorkow chce decydowac kiedy mamy pracowac,kiredy i co jesc i kiedy spac.Ja po 4 godzinach jazdy nie potrzebuje przymusowego odpoczynku.Jeszcze bardzirj nie potrzebuje odetych"kontrolerow" naszego zycia.Tyh wszystkich milicji,GITD,Strazy miejskich etc,itp.Niech reaktywuja ORMO jeszcze

    • 11 9

  • Na "stanie w korku" (1)

    Na stanie w korku i kilkunastominutowe przekroczenie czasu pracy jest jakaś tolerancja. Nie ma gasić auta i stać na jezdni ewidentnie ją blokując , ale w możliwie szybko zjechać na pauzę gdy czas mija lub minął. Nie słyszałem aby za 30-40 minut przekroczenia ITD kogoś karała, jak logicznie driver się tłumaczył i nie "lał wody"...że to tamto panie Inspektorze, bo coś tam coś tam. Eee-bo...itp. Ten "gościu" ewidentnie chciał dalej ciąć w trasie ze 3-4 godziny i zrobić ze 300 kilometrów , a nie myślał w ogóle o pauzie.

    • 10 3

    • a jak jechał potem za granicę?

      • 0 0

  • dziekuje Bogu ze PiS sie wreszcie zabral za te sprawy. (4)

    Wlasciciele firm zmuszaja zmeczonych kierowcow do jazdy i zakladania magnesow. Koniec POblazliwosci na takie przekretasy.

    • 11 16

    • masz racje. PO pozwalalo na wiele takich rzeczy. (1)

      Uwazam ze za kazdym tirem powinien jezdzic patrol i sprawdzac co robi kierowca.

      • 4 5

      • A jak kierowca marszczy freda to też potrzebny jest patrol?

        • 0 0

    • pisi moher ci uciska idiotko!

      • 2 1

    • PiS rządzi od dwóch lat, nędzny trollu.

      Kaczyński sprzyja rozwojowi szarej strefy.

      • 1 1

  • dzieki

    o nie wiedziałem że to tak można dziekuję za poradę!!

    • 4 1

  • Ha ha! (2)

    Wlasnie podaliscie instrukcje spowalniania tachografu:D brawo wy:) jesli komus to do glowy nie przyszlo to dostal na tacy info:D

    • 5 8

    • Kto choć troche jest z branży to wie co i jak :)

      • 2 0

    • Napij się wody Kolumbie.

      • 1 0

  • To możliwe? Po co taho jeśli są sposoby na oszukanie??

    W dzisiejszej technologii można oszukać?? Co na to producent? Atest? TUV itp instytucje...

    • 6 0

  • Nominuję go do nagrody Debil Roku

    • 1 6

  • Magnes sie montuje na skrzyni biegow

    Nie na tachografie

    • 5 1

  • Nie tam pouczenie, nie tam zrozumienie...

    Dowalić!

    • 2 4

  • Opłacało się?

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane