• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni

Michał Sielski
24 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądał przejazd rowerzystów w kwietniu. Tak wyglądał przejazd rowerzystów w kwietniu.

W piątek o godz. 17:30 rusza kolejna Masa Krytyczna w Gdyni. Rowerzyści chcą pokazać absurdalne rozwiązania: standard ścieżek leśnych, a także popełnione w projektowaniu dróg rowerowych błędy, które uniemożliwiają im przestrzeganie przepisów.



Czy przejazd przez miasto może wywrzeć wpływ na władze miasta?

Rowerzyści ruszą spod dworca SKM Gdynia Główna. Dalsza trasa: ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni, Morska, Kartuska, Demptowska, odcinek leśny na utwardzonym odcinku: droga przy ciepłociągu, Okrężna zobacz na mapie Gdyni, Chwarznieńska, Rolnicza, Witomińska, Warszawska, Śląska, Podjazd, 10 Lutego, Świętojańska, Plac Kaszubski zobacz na mapie Gdyni. Długość trasy to ponad 22 km.

Największe utrudnienia czekają kierowców na ul. Morskiej i Kartuskiej. Rowerzyści będą tam jechać prawym pasem, a pozostała część drogi będzie udostępniona samochodom. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Morską zostanie wyłączona. Ruchem kierować będą policjanci, którzy zabezpieczają cały przejazd. Na pewno trzeba się jednak przygotować na korki.

Rowerzyści chcą zamanifestować swą dezaprobatę dla niektórych rozwiązań infrastrukturalnych, które przeszkadzają im w poruszaniu się po Gdyni.

- Jednym z bardziej czytelnych jest dwupoziomowe skrzyżowanie Morska - Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Droga dla rowerów biegnie tam tylko po zachodniej stronie skrzyżowania. Kolejnym przykładem budowania wirtualnego wizerunku miasta przyjaznego rowerzystom są przechwałki o rzekomo najdłuższych w Polsce szlakach rowerowych i standardach PTTK. Przejedziemy lasem, by pokazać, że niepokoimy się wstrzymaniem finansowania dla projektów rowerowych w gdyńskich lasach - wylicza Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

Zdaniem organizatorów przejazdu, innym rowerowym absurdem jest brak możliwości legalnego przejazdu ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni w Redłowie. Otwarta z wielką pompą Droga Gdyńska posiada bardzo uciążliwy feler. Przez brakujące 15 cm szerokości jezdni, ZDiZ nie zgadza się na dopuszczenie do - popularnego w Polsce i na świecie - dwukierunkowego ruchu rowerów na drodze jednokierunkowej dla aut.

Organizatorzy mają niespodzianki dla uczestników. Pierwszych 100 rowerzystek pokonujących trasę masy otrzyma darmowy egzemplarz mapy szlaków rowerowych od Wejherowa do Wyspy Sobieszewskiej. Uczestnicy Masy zainteresowani otrzymaniem mapy są proszeni o zaproszenie na przejazd przynajmniej jednej osoby płci pięknej. Na wszystkich, którzy dojadą do końca na Placu Kaszubskim czekać będzie natomiast słodka niespodzianka.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (337) ponad 10 zablokowanych

  • Czy rowerzysci uwidocznieni na zdjeciu przestrzegają zasad ustawy "Prawo o (5)

    ruchu drogowym" ?? Jezeli nie, czy Policja może sie zajac ich ukaraniem ??

    • 3 4

    • Owszem, przestrzegają (4)

      Już to kiedyś pisałam, więc po prostu zacytuję:

      Jest to "wykorzystanie drogi w sposób szczególny", opisane w Oddziale 5 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (artykuł 65 z licznymi podpunktami).

      Masa była oficjalnie zgłoszoną imprezą, spełniającą warunki opisane w tymże Oddziale 5 oraz przepisach Ustawy o Zgromadzeniach.

      Gdyby Masa nie była zgłoszona (lub gdyby miasto nie wydało na nią zgodę), wówczas owszem, rowerzyści ze zdjęcia łamaliby przepisy (choćby ten mówiący o maksymalnie 15 rowerach w kolumnie). Ale w momencie, gdy jest to zgromadzenie, działa to trochę inaczej.

      • 4 0

      • (3)

        a wykorzystanie chodnika, a zwłaszcza trawnika te ustawy też obejmują ? bo część rowerzystów stoi sobie z rowerkami na trawniku ..

        • 1 1

        • (2)

          Chodnika - tak.

          Co do trawników, to PORD się o nich nie zająkuje, musisz sobie sam poszukać w Internecie.

          • 2 1

          • (1)

            skoro się nie zająkuje, to znaczy, że nie ... to może organizatorzy zadbali by o to ..

            • 1 1

            • zjedz sobie jeszcze jednego pączka, bo za mało cukru masz w głowie, leszczu xD

              • 0 1

  • (16)

    Wybudowanie ścieżek rowerowych nie jest tanim przedsięwzięciem. Należy więc opodatkowac rowerzystów na rzecz budowania i utrzymywania scieżek rowerowych.

    • 22 12

    • hal (10)

      Też tak uważam. Zgadzam się z tobą w 100%. Zresztą uważam, że należy zabronić jazdy na rowerze, opodatkować pieszych, tak aby wszyscy wyłącznie jeździli samochodami.

      • 10 4

      • (9)

        Z ciebie jest taki zwolennik pana Janusza Korwina - Mikke jak z tuska mąż stanu.

        • 2 7

        • hal (8)

          Ja cię popieram, a ty mnie krytykujesz. Oj nie ładnie! Oj nie ładnie! Precz z rowerami! Niech żyją samochody. Tako rzecze mój guru!

          • 4 1

          • (7)

            Nowa Prawica wyznaje zasady wolności, również w kwestii poruszania się. Nikt nie namawia do zakazywania czegokolwiek, nawet jazdy na rowerze. Jeżeli Kolega popiera JKM to czemu takie herezje glosi?
            Pozdrawiam

            • 0 1

            • hal (6)

              Bo JKM nienanwidzi ekologii i ekologów. Sam to przyznaje. Uznaje ochronę środowiska za niepotrzebną. Sam to przyznaje. Uważa, że nie ma co przejmować się ginącymi gatunkami skoro powstają nowe. Więc nie są to herezje, ale święte słowa mojego guru. Ze swoim prywatnym terenem można robić co się podoba, a więc np. las wyciąć. A poza tym uważa, że samochody nie szkodzą środowisku. I ma rację. Globalne ocieplenie to mit. Ropa się nigdy nie skończy, a ziemia jest w stanie wyżywić 100 mld ludzi, tylko żeby rządy nas nie okradały.

              • 3 1

              • (5)

                Doskonale to wiem. I oczywiście JKM ma rację. Ale nigdy nie spotkałem się i zapewne nie spotkam ze stwierdzeniem, że "należy zabronić jazdy na rowerze". Nowa Prawica jest za wolnością a nie zabranianiem. Stąd była moja wątpliwość.

                • 0 2

              • hal (4)

                Głupiś jak but, skoro dajesz się manewrować i wierzysz w te bzdury

                • 1 0

              • (3)

                A ty dalej kr...nie wierz w guru donka albo leszka millera. Powodzenia na zamkniętym oddziale psychiatrycznym

                • 0 1

              • hal (2)

                Nie, ja wierzę w mojego guru Korwina, który nienawidzi przyrody. Tusk i Miller to lewacy i komuniści. A rowerów należy zabronić, bo przeszkadzają autom.

                • 1 0

              • (1)

                Zabronić? Po raz kolejny powiem, że z Ciebie taki zwolennik JKM jak z tuska mąż stanu. Korwin setki razy powtarzał "chcącemu nie dzieje sie krzywda". I nigdy nie twierdził, że nienawidzi przyrody, rowerzystów itp. Zmień lepiej, jak to określasz, guru, bo kompletnie nie rozumiesz co JKM i Nowa Prawica głoszą.

                • 0 1

              • hal

                Wiem co głoszą: Nienawiść do przyrody i empatii. A egoizm jest dla nich cnotą. I dlatego kocham mojego guru

                • 1 0

    • 23% vat na części rowerowe i materiały eksploatacyjne (3)

      nie no, wcale nie jesteśmy opodatkowani.

      • 7 3

      • brakuje wam tylko akcyzy na te rzeczy i dopiero potem te 23% (cena produkcji + akcyza czyli taki ukryty podatek) :] (2)

        • 0 1

        • (1)

          akcyzy a niby z jakiego to powodu?

          • 1 0

          • a to z takiego

            że rower to dobro luksusowe

            • 0 1

    • No to może opodatkujmy jeszcze pieszych - przecież budowa chodnika też jest kosztowna.

      • 4 0

  • OC DLA ROWERZYSTÓW (5)

    Rząd ustawą powinien wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów.A pijaków na 2 kółkach chłostać na rynku w mieście ew 10 batów

    • 8 7

    • OC ... (4)

      Każdy może sobie kupić OC w życiu prywatnym ... i rower też obejmie.
      A co zrobić z kierowcami, którzy zajeżdżają drogę rowerzystom przed nosem???

      • 2 1

      • (3)

        może należy zamienić na MUSI !

        • 0 2

        • (2)

          i kto tego będzie przestrzegał kto egzekwował?To podobny idiotyzm co abonament za posiadanie RTV

          • 0 0

          • Policja, policja (1)

            jak jedziesz samochodem i nie masz OC to masz problem. Tak samo powinno być z rowerem.

            • 1 4

            • z rowerkiem dziecięcym też?Z rowerami jakich używają chłopi po wsiach do jeżdżenia po piwo też?życzę powodzenia policji zobacz baranku ile aut nie ma oc i co co oni na to moga?Parę mln aut jeździ bez ubezpieczenia a tak naprawdę nikt nie wie ile jest rowerów bo ja sam mam w domu 5 z czego jeżdżą 3

              • 2 1

  • Kiedy zobaczę jakiegoś rowerzystę na nowej Estakadzie Szczurka ? (4)

    Czy ktoś już jechał i może podzielić się wrażeniami ?

    • 0 0

    • co wy macie ped... -a sorry-...rowerzyści z p.Szczurkiem? to nie jest dyktatura!-tylko demokracja którą sami wybieraliście (2)

      • 1 3

      • Ooo, przepraszam, ja tego pana, od dwóch kadencji, nie wybierałem, (1)

        więc mam prawo, demokratyczne, krytykować.

        • 1 1

        • krytykować może również ten, który na niego głosował

          co innego krytyka, co innego dyskredytacja (do tego bez argumentacji)

          • 1 0

    • Estakada jest jeszcze zamknięta. Ale nawet po otwarciu będzie tak samo użyteczna i bezsensowna, jak teraz. W tej okolicy można dać małego plusika za budowę ścieżki rowerowej od bazy kontenerowej do Energetyków - nawet niezła nawierzchnia wyszła.

      • 2 0

  • Sprzedawcy rowerów (3)

    robią sobie reklamę a matoły dają się w to wciągać.Już składam wniosek o wprowadzeniu zakazu poruszania się rowerami po głównych ulicach miast.
    To jest zwykła patologia, ścieżki rowerowe nic nie zmienią bo nawet jak istnieją, to durnie jadą obok nich - po asfalcie narażając siebie , a przede wszystkim tych którzy usiłują ich nie zabić.

    • 8 5

    • dfh - tabletki odstawiłeś?

      • 0 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • ale świetny tekst? odpowiedź godna anonima. Pełna konkretów

        • 0 4

  • SPOSÓB NA GDYNIĘ (18)

    Na rzeczywistą zmianę nastawienia władz Gdyni do problemu dróg rowerowych byłby jeden skuteczny sposób. Zarząd miasta powinien przejechać na rowerach przez miasto z jednego końca do drugiego i z powrotem, a za nimi powinna poruszać się policja i za każde wykroczenie karać punktami karnymi i mandatami. Po takim przejeździe każdy uzbierałby tyle punktów karnych, że straciłby prawo jazdy. Dopiero takie kary zmieniłyby widzenie przez nich problemu uciążliwości tego miasta dla rowerzystów. Na "osłodę" mieliby na takim przejeździe kilka "gum", ponieważ na tzw. nielicznych ścieżkach jest mnóstwo szkieł. Tak, na przykład wygląda "pseudo-ścieżka" na ulicy Morskiej, przez którą nie sposób było mi w ostatnią niedzielę przejechać, bez najeżdżania na szkła.

    • 16 3

    • Gadasz tak jakby ktoś cię zmuszał do jazdy na rowerze. Kim jest ten socjopata naruszający twą wolność? (17)

      Nie istnieje? Skoro nie ma warunków, po prostu nie jeździł tym niedorobionym pseudo pojazdem. Nie ma obowiązku. Ja bym chętnie kajakiem płynął do pracy. Ale nie ma w mieście odpowiednich kanałów, chlip. Więc dostosowałem się. Z rozkoszą. Jesteś mniejszością, większość nie ma obowiązku służyć ci. To jest twój problem... Wrony między którymi jesteś, nie chcą się dostosować do ciebie.

      • 4 7

      • Od nie zmuszanego do jazdy na rowerze (10)

        Robisz tu za forumowego filozofa-amatora? Na rowerze chcę jeździć. Kodeks ruchu drogowego traktuje rower podobnie poważnie jak samochód lub motocykl i tak samo powinny go traktować władze miasta. Miasto powinno dążyć do zapewnienia warunków poruszania się każdym dozwolonym prawem drogowym środkiem transportu, zwłaszcza nie oddziaływającym niszcząco na środowisko. Stosując Twoją filozofię, równie dobrze można by pozbawić Cię możliwości poruszania się samochodem, bo przecież też nie ma obowiązku nim jeździć. Poruszona przez Ciebie sprawa większości jest zmienna w czasie i może równie dobrze niekorzystnie uderzyć w Ciebie, więc nie życz komuś tego, co Tobie niemiłe. A na dzisiaj, na przykład, pieszych jest więcej, niż kierowców, więc, według Twojej logiki, mogliby zabronić poruszania się po mieście zmotoryzowanej mniejszości, ponieważ "większość nie ma obowiązku służyć mniejszości". : )))

        • 6 4

        • To znaczy, że ustalacze kodeksów mają za nic logikę i prawo naturalne. (9)

          Nie da się zadowolić wszystkich. Mniejszość nie ma prawa forsować swoich interesów kosztem większości. Albo kraczesz jak wrony, albo do kąta.

          Czy mogę liczyć na twoje poparcie, gdy zażyczę sobie kanał dla kajaków? Tym to bym sobie popłynął do pracy... Brat chce ścieżki dla żaglówek na kółkach... Nawet jeśli kierowców jest mniej niż pieszych, i tak stanowią bardzo solidny odsetek. Nie nędzny drukarski błąd na diagramie jak socjopaci. Możliwe, że społeczeństwo pewnego dnia każe zmotoryzowanym się gonić. Ale wcześniej w sklepach będą teleportale. Mamy w naszym kręgu kulturowym kalifornizację potrzeb. Nie lubimy umartwiać się.

          Nie bój się o środowisko. Ziemia ma aktywne wulkany. Gdyby wszystkie rury wydechowe i kominy nie istniały, atmosfera nie zauważyłaby różnicy.

          • 3 7

          • Życie to nie tylko matematyka (8)

            Ty zapewne jesteś z tych, którzy demokrację pojmują jako dyktaturę większości nad mniejszościami. Takie podejście prowadzi do konfliktów społecznych. W dojrzałych społeczeństwach demokracja szanuje też interesy mniejszości. W Polsce takie rozumienie nie jest jeszcze popularne, ale to się powoli zmienia.

            Na Ziemię można patrzeć z punktu widzenia jej mieszkańców, i wtedy trzeba szczególnie starannie ważyć decyzje mogące wpłynąć na warunki życia na niej. Życie jest dosyć kruche i istnieje w bardzo wąskich parametrach fizykochemicznych, które nawet człowiek może zmienić swoją nieodpowiedzialną działalnością.

            Na Ziemię można też spojrzeć z kosmicznego punktu widzenia i wtedy to, co się z nią dzieje nie ma znaczenia. Kosmos nie zauważy nawet dużej, według nas, różnicy.

            • 4 3

            • Ależ szanuję interesy mniejszości! Pod warunkiem, że ta mniejszość to nie socjopaci. (1)

              Socjopatów w ogóle nie słucham. Resztę mniejszości wysłucham. O, ile będą prosić dyplomatycznie. Im grzeczniej, tym bardziej jestem gotów ustępować swoim kosztem. Rowerzyści rażą swoją arogancją i pogardą dla każdego spoza ich paczki. Tak się robi w dojrzałych demokracjach... Nie że mniejszość jest na łasce i niełasce większości. Człowiek dyskryminują za to, że należy do większości.

              Co ty z tym kosmosem?

              • 0 4

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • (5)

              a Ty zapewne jesteś z tych, którzy demokrację pojmują jako dyktatura mniejszości nad większością. Typowy terrorysta rowerowy.

              • 0 5

              • (4)

                Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem wypowiedź, jeżeli potrafisz.

                • 3 0

              • (3)

                rowerzyści nie szanują niczyich interesów z wyjątkiem swoich, przemyśl to sobie

                • 0 4

              • (1)

                to tylko twoja zasr.. opinia kretynie

                • 1 3

              • Świetny tekst!

                Co za elokwencja?

                • 1 1

              • Przeczytaj jezcze raz artykuł

                i wtedy się wypowaidaj

                • 1 0

      • miasto dostosowujące się do samochodów traci na wartości (5)

        nie porównuj roweru z kajakiem

        • 2 5

        • (3)

          a co, kajak gorszy ? W Gdańsku to akurat kajakiem spokojnie można by pływać, zwłaszcza teraz gdy poustawiali pływające pomosty co kawałek. Wystarczy udostępnić je dla kajakarzy !

          • 1 1

          • kajak to sport i rekreacja (2)

            rower to po prostu TRANSport

            • 3 3

            • (1)

              właśnie ci tłumaczę, że kajak to taki sam TRANSport jak rower. Po drogach wodnych.

              • 3 1

              • Dokładnie

                Tym bardziej, że kajakami się pływa do pracy

                • 1 0

        • W oczach mniejszości, tak. W oczach większości nie.

          Tutaj większość cechuje się kalifornizacją potrzeb. A mniejszość jest masochistyczna. Nie odwrotnie.

          • 0 4

  • Powinna wrócić karta rowerowa, bo niektórzy to jeżdżą gorzej od piratów drogowych... (52)

    • 185 43

    • (14)

      dokładnie! święte krowy z pierwszeństwem przejazdu...jakby się młotkom wydawalo że robią kierowcom na złość jak nie patrzą jak jadą. A potem wielki raban jak takiego zepchniesz z drogi...

      • 33 27

      • Rodzaj pojazdu ma niewiele wspólnego z pierwszeństwem przejazdu (13)

        • 12 3

        • powiedz to rowerzystom (12)

          oni zawsze oczekują/wymuszają pierwszeństwo !!

          • 6 9

          • (11)

            bydło samochodowe uważa zaś że niezaleznie od znaków czy świateł to oni mają pierwszeństwo bo jadą autem

            • 7 1

            • (10)

              mylisz się, kultura kierowców jest o niebo wyższa od rowerzystów, kierowcy często z uśmiechem przepuszczają innych kierowców czy pieszych, rowerzyści z zaciśniętymi z wściekłości ustami tylko na wszystkich ujadają

              • 2 7

              • A skąd wiesz jak się zachowuję (9)

                skoro mnie nie znasz?

                • 2 1

              • z doświadczenia niestety (8)

                powszechnie spotykany obrazek, rowerzysta wkurzający się na pieszego, 'bo nie idzie prosto chodnikiem', na skręcający samochód, bo musiał przez niego zahamować i teraz musi rozpędzać się od nowa itp.

                • 2 5

              • Ale skąd wiesz, że tak się zachowuję? (7)

                Skoro zarzucasz mi takie zachowanie, To skąd? Znasz mnie? Bo ja uważam, że inaczej się zachowuję.

                • 2 1

              • Ty mnie nie interesujesz (6)

                piszę ogólnie o rowerzystach, tak jak ty o 'bydle samochodowym'

                • 2 4

              • Znowu zarzucas mi nieprawdę. (5)

                Skąd wiesz, że ja piszę o 'bydle samochodowym'? Znasz mnie? Kiedy coś takiego napisałem?

                • 2 0

              • (4)

                już cię znam, niestety

                • 1 3

              • Skoro mnie znasz i wiesz co piszę (3)

                to przynajmniej nie kłam. Jeżeli komuś coś zarzucasz, to musisz mieć dowody

                • 3 1

              • (2)

                ciebie nie znam, znam tamtego od 'bydła'

                • 0 2

              • No więc do niego kieruj pretensje, a nie do mnie

                Też mogę ciebie oskarżyć o gwałt. Tylko po co? Jak nie mam dowodów?

                • 3 1

              • bydlo samochodowe

                Dobre!

                • 0 1

    • Zgadzam sie! Policja powinna lapac rowerowych piratów i dawac im mandaty jak zwyklym kierowcom!!! (4)

      j.w

      • 51 13

      • (2)

        policja ma łapać morderców i złodziei a nie uganiać się za rowerzystami,
        bez przesady

        • 8 8

        • policja drogowa łapie osoby łamiące kodeks drogowy ! (1)

          od morderców i złodziei są inne rodzaje policji

          • 7 3

          • lapac pijakow, mordercow i dealerow za kierownica!

            • 2 0

      • Przecież karta rowerowa wciąż obowiązuje.

        Dzieci zdają w szkołach. Co z tego - przecież jest tylko do 18 roku życia (i nikt jej nie sprawdza)

        • 12 2

    • oto najczestsze przewinienia baranow na rowerach, za ktore powinno sie lamac szprychy i dziurawic detki : (25)

      - jazda przez przejscie dla pieszych
      - jazda bez oswietlenia
      - jazda po drodze z zakazem dla rowerow

      • 25 14

      • anonimie (18)

        Mam pytanie. Jak należy karać kierowców, którzy wjeżdżają na ścieżki rowerowe i blokują ruch, choć przed wjazdem na ścieżkę mają równie dobrą widoczność i znak STOP?

        • 17 7

        • o idiotach za kolkiem byl inny artykul, ten jest o rowerach (11)

          wiec ogarnij sie, co ma piernik do wiatraka.

          • 11 13

          • Wobec tego (10)

            Nie chodzi, że rowerzyści są źli, ale idioci są wszędzie

            • 11 0

            • (9)

              wszystko zależy od kultury i wychowania

              • 5 0

              • Otóż to (8)

                ale nikt nie chce winić siebie.

                • 4 1

              • (7)

                chodzi o to, że kierowcy muszą zdać egzamin na prawo jazdy, przechodzą więc 'wychowanie' jako kierowcy podczas kursu, a rowerzystów nikt nie uczy jak należy zachować się na drodze jadąc rowerem, dlatego wśród rowerzystów więcej jest nieprzestrzegania zasad i często 'piratowania'. Rowerowa Gdynia mogłaby zająć się edukacją rowerzystów, byłoby to z pożytkiem dla wszystkich, a przede wszystkim dla samych rowerzystów

                • 10 5

              • ale rowerzystów też obejmują przepisy (6)

                nawet jak nie ma obowiązku zdawania na kartę rowerową.

                • 8 0

              • (5)

                rowerzyści uwielbiają jeździć jezdnią mimo, że bokiem biegnie ścieżka rowerowa. Kiedyś zwróciłam takiemu Panu rowerzyście uwagę stojąc na światłach (co chwilę łapał się mojego auta - tak sobie pomagał a ja się bałam że w końcu mogę zrobić mu krzywdę jadąc) Pan na to odpowiedział, że i co z tego że jest ścieżka rowerowa na jezdni nie ma zakazu dla rowerów.

                • 4 3

              • i dobrze powiedział (4)

                • 3 3

              • (3)

                skoro jest wyznaczona ścieżka rowerowa to rowerzysta ma jechać właśnie nią i o tym mówi kodeks drogowy i nie jest potrzebny znak zakazu.
                Wyobraź sobie, że we wszystkich miejscach byłyby znaki drogowe informujące o wszystkim co wynika i tak z przepisów o ruchu drogowym- droga byłaby nieczytelna.

                • 1 3

              • m (2)

                Jako rowerzysta jeżdżący ścieżkami rowerowymi mam pytanie.
                Co powinien zrobić rowerzysta jadący jezdnią, gdy nagle pojawi się ścieżka znikąd? Czy ma natychmiast się zatrzymać, zejść i przejść na ścieżkę, czy jechać dalej jezdnią i wjechać na ścieżkę na najbliższym wjeździe?

                • 4 1

              • (1)

                zatrzymac i wjechac na ściezkę, chyba że wolisz ryzykowac zycie jadac dalej jezdnią. nie rozumiem z czym masz problem? chyba bezpieczniej jest jechac ściezka? co z tego że 'jako rozwerzysta masz prawo' itd skoro przy ewentualnym potrąceniu i tak ucierpisz bardziej niż kierujący autem

                • 1 2

              • W związku z tym mam pytanie?

                W Gdyni na Wzgórzu jadąc Al. Zwycięstwa w stronę Centrum pojawia się nagle ścieżka znikąd. Wjechać na nią nie mogę, gdyż jest wysoki krawężnik oraz 2m trawnika. Muszę się zatrzymać, zejść i przejść przez trawnik. Zatrzymując się nagle stwarzam ogromne zagrożenie dla pędzących samochodów. bo droga jest szybka. Czy uważasz, że takie rozwiązanie jest właściwe?

                • 3 0

        • To nie należy do tematu. Tematem postu jest, że brak wymogów jakichkolwiek papierów od rowerzystów (2)

          skutkuje tym że w d*pach im się po przewracało. Koniec przechodzenia w kingsajz. Posiadanie dowodu osobistego nie świadczy o tym, że jest się odpowiedzialnym. Trzeba to sprawdzić, zanim się kogoś dopuści do prowadzenia tak niedorobionego pseudopojazdu.

          • 4 9

          • rozumiem, że niedługo zażądasz specjalnych papierów od pieszych (1)

            bo to oni, tak jak drzewa, stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

            • 5 5

            • zażądam zniesienia papierów dla kierowców

              skoro rowerzyści mogą jeździć po ulicach bez żadnych uprawnień, to kierowcy chyba też, w końcu samochód ma cztery kółka, tak szybko się nie przewróci, Jak wolna amerykanka, to wolna amerykanka, dlaczego nie ?

              • 11 5

        • nie zawsze przed ścieżką jest równie dobra widoczność, najczęściej jest gorsza, w takim przypadku staram się przejechać tak daleko do przodu jak to jest możliwe, aby rowerzyści mogli przejeżdżać ścieżką z tyłu za samochodem, pozwoli mi to też na sprawniejsze włączenie się do ruchu, a tym samym zmniejszenie kolejki samochodów wyjeżdżających z ulicy podporządkowanej.

          • 7 3

        • (1)

          tak samo jak rowerzystów jeżdżących po chodniku slalomem pomiędzy ludźmi i do tego szybko

          • 8 8

          • Jestem za

            • 5 1

      • A oto największe baranów w samochodach.... (2)

        - setki osób zabitych,
        - jazda po pijaku
        - wymuszanie pierszeństwa,
        - zmiana pasów ruchu bez kierunkowskazu,
        - rozmowa tel. podczas jazdy,
        - klapki na oczach, ja tu jestem najważniejszy - inni mnie nie interesują na drodze,

        ...wymieniać dalej...? ...nikt nie jest idealny...;))

        • 4 3

        • (1)

          a rowerzyści uważają, że im wolno 'jeździć po pijaku' i czują się prześladowani, gdy policja próbuje sprawdzać trzeźwość rowerzysty, pierwszeństwo też rowerzystom 'się należy' i są oburzeni, że ktoś im nie ustąpi, zmiana pasów ruchu bez wyciągnięcia ręki to norma u rowerzystów, przecież rowerzysta nie musi sygnalizować zmiany kierunku jazdy, tak uważają rowerzyści, przez telefon to może rowerzyści tak często nie rozmawiają, chociaż też się zdarza, ale za to na pewno uważają się za najważniejszych

          • 5 1

          • zapomnieliście jeszcze, że uwielbiają słuchać muzyki mp3 i takie tam to też zwiększa niebezpieczeństwo na drodze

            • 2 0

      • (2)

        sam wychodź z samochodu i pchaj go przez przejście..
        durniu

        • 0 4

        • jak sama nazwa wskazuje jest to przejście dla pieszych a nie przejazd. A jak ktoś jest "durniem" to tego może nie wiedzieć :)

          • 1 1

        • potwierdzasz tą wypowiedzią brak kultury rowerowej ..

          • 2 0

    • BARDZO DOBRZE NIECH BLOKUJĄ !!!!!! POPIERAM !!!!!

      • 2 1

    • Tylko że kartę rowerową może zdać każdy głupi (2)

      widziałam jak dziewczyna zdała egzamin na kartę rowerową, choć jedynym pytaniem na jakie miała odpowiedzieć było co to za znak ( ostrzegawczy - "przejście dla pieszych" ) a ona odpowiedziała, żeby uważać na ludzi na chodniku i egzaminator to zaliczył i dziewczyna ma kartę rowerową

      • 6 11

      • to dlaczego jeszcze jej nie masz ???

        hahahahaha

        • 0 1

      • hahs

        mam 27 lat :) karte rowerową zdawałem w word nie pamiętam ile wtedy miałem lat, ale teorię zdałem za drugim razem, nie tylko ja z grupy :) a prawo jazdy 4 lata temu za pierwszym :) więc nie było tak kolorowo z tą kartą

        • 7 3

    • po co karta rowerowa i znowu kolejne urzedasy i ich utrzymanie (1)

      taniej złapać delikwenta i mu poprzestawiać kulasy

      • 6 13

      • że, niby poprzestawiać prawy na lewy ?

        • 1 0

  • "Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać tak jak one". To jest święta zasada (6)

    ponad wszelkie kręgi kulturowe i epoki, czyli będąca kwintesencją człowieczeństwa. Odwrotnie myśli każdy socjopata. W mniemanologii rowerzystów, gdy jest konflikt interesów między nimi a resztą świata, ta ma się gonić. Wszyscy mają ich lizać po d*pie.

    -irytują pieszych, między którymi urządzają sobie slalom lub jako ścieżkę anektują pół chodnika, jakby właśnie taki stanowili odsetek społeczeństwa. Odechciewa się iść ze swoimi dziećmi na spacer, by nie wróciło z łańcuchem rowerowy wbitym do kości

    -ładują rowery do trajtków, autobusów, tramwajów i pociągów. Gwiżdżąc na to, że ludzie obawiają się o swoje wątroby i spodnie. Nawet poza godzinami szczytu. A powiedz im coś, zaczną stękać jak to się zmęczyli. A co to normalnego człowieka obchodzi? Nie masz prawa karać innych za swoje błędy. Wdałeś się za psa, to szczekaj. Jak nie masz na taksówkę, zapłacisz z domu.

    -na drodze traktują kierowców jak intruzów. Równie logiczny jest włamywacz, który tak zachowuje się wobec właściciela domu. Jezdnia jest miejscem zaprojektowanym dla pojazdów, które potrafią zachować prawidłową postawę bez pomocy operatora, nie wyrastają jak z pod ziemi i nie potrafią się obrócić niemal w miejscu.

    -uwielbiają Holandię. Kraj, w którym dwóch socjopatów do kwadratu zeżarło w telewizji kawałki swoich d*p. Ale nie to jest najgorsze. Najgorsze jest, że nikt za to nie beknie.

    Módlmy się, aby pogoda nie dopisała. Na koniec chcę wszystkich zapewnić, że ja nie dyskryminuję rowerzystów! Tak naprawdę, wszystkich innych socjopatów nie lubię tak samo. Tylko z żadnymi innymi nie mam kontaktu.

    • 10 14

    • Matematyku czerwieniący się na widok gołej baby

      Nic dziwnego że piszesz bzdury, skoro z ciebie matematyk dla którego 5-3=5

      • 4 1

    • Za mądry tekst, żeby zrozumieli.

      Dostosowuj swoje słowa do możliwości odbiorcy.

      • 0 1

    • (3)

      Może i z Ciebie Matematyk kolego, ale z LOGICZNYM myśleniem jest na bakier, albo z dociekliwością. W całym wydarzeniu chodzi o to żeby budując nowe lub modernizując już istniejące ciągi komunikacyjne wydzielić szlaki (w miarę możliwości bezkolizyjne) dla pieszych, rowerzystów i aut. Patologia jaka emanuje z UM Gdynia - i tu powinieneś kierować swoje żale - powoduje, że uczestnicy ruchu są zmuszeni do korzystania z ułomnej (wadliwej) infrastruktury. I to jest powodem niedogodności o jakich się tu pisze a nie rowerzyści. Szczurek=Wydmuszka i urzędasy wykonują iluzoryczne działania i mydlą oczy a efektu nie ma - patrz np. Wiśniewskiego po przebudowie, itd.

      • 6 2

      • (1)

        zgadzam się na ciągi komunikacyjne dla samochodów i pieszych. Osobne ciągi dla rowerzystów tylko w ograniczonym zakresie, w niektórych miejscach, tam gdzie jest większy ruch rowerowy. Drogi rowerowe zabierają dużo przestrzeni a jeździ nimi niewielu rowerzystów.

        • 2 4

        • takimi jak w Gdyni to się nie da jeździć

          w Gdańsku robi się trochę tłoczno

          • 3 0

      • Logiczne jest, że nie da się zadowolić wszystkich. Logiczne jest, że najmniej istotny jest interes socjopatów.

        Który z definicji godzi w interesy niesocjopatów. Niesocjopaci z definicji są dobrzy. Wolność jednych nie może być kosztem drugich. Tymczasem rowerzyści wszędzie chcą przywilejów i gwiżdżą na to, że ktoś spoza ich klubu cierpi z powodu ich realizacji. Jeśli jest konflikt interesów między licznymi i nielicznymi, logiczne że ci drudzy są na straconej pozycji. Mają prawo co najwyżej wystawić delegację z najładniejszymi oczami i ślicznie prosić. A jak nie dostaną, pokornie do kąta, gdzie ich miejsce.

        Ciągi komunikacyjne dla niesocjopatów nie są idealne. Ale nie do tego stopnia, by rozwalać tysiącom ich harmonogram. Żeby ktoś przez was, socjopaci, nie kipnął, bo nie zdążył do lekarza. Umówiony akurat wtedy. Uprzedzajcie, chociaż, rok wcześniej... Do klęsk żywiołowych trudno się przygotować. Ale do takich już tak.

        • 1 6

  • Przeglądy techniczne (8)

    Rowery powinny podlegać przeglądom takim samym jak motocykle, samochody, ciągniki itp.

    • 10 7

    • pieszym przed wyjściem z domu należy wykonywać przegląd techniczny obuwia (7)

      • 3 6

      • Rower ma pełno ruchomych części narażonych na zmęczenie materiału. (4)

        Lepiej aby nie pękły na drodze. Niby co się stanie, jeśli nagle w bucie będziesz miał dziurę? Wsadzisz se jakąś ulotkę, są wszechobecne.

        • 3 5

        • (3)

          A znasz choć jeden przypadek pęknięcia części roweru, które zagrażałoby bezpieczeństwu innych użytkowników dróg?

          • 2 2

          • To jaki odsetek wypadków spowodowały usterki techniczne pojazdu, a jaki gapiostwo?

            Idąc twoim tropem, znieść w ogóle obowiązkowe przeglądy. Prawa fizyki są równe dla wszystkich.

            • 0 1

          • (1)

            linka hamulcowa ..

            • 2 1

            • masz drugi hamulec pajacu właśnie po to są dwa poza tym czubie tego typu defektu nikt na oko nie wykryje miałem kiedyś rower który uwielbiał zrywać metalową kulkę jaka wieńczy linkę i jest zamocowana przy klamce hamulca obecnie przez 9 lat nie pękła mi żadna linka hamulcowa więc nie ma żadnego powodu dla dawania komuś zarabiać.Rower to nie samochód jego budowa jest znacznie mniej skomplikowana wszystko co może się zepsuć jest widoczne gołym okiem

              • 0 1

      • (1)

        nie porównuj prędkości pieszego do prędkości roweru

        • 2 1

        • dlaczego nie?

          rozumiem, że rzadko zdarza ci się porównywać energię kinetyczną samochodu z energią kinetyczną TIRa. Dla przypomnienia: masa razy kwadrat prędkości.
          Masa samochodu jest kilkanaście większa niż masa roweru, różnice prędkości bywają także bardzo duże i mnożone są przez ich kwadrat: to dopiero stwarza zagrożenie na drogach. Stąd prosty postulat uspokojenia ruchu w mieście.

          • 0 1

  • czy ja mam im samochodem zablokowac scierzke rowerowa? (2)

    co za glupota zeby zaprotestowac przeciwko urzednikom utrudniajmy zycie normalnym ludziom - brawo.
    najlepiej poblokujmy autami sciezki rowerowe w imie protestu przeciwko wysokiemu zusowi a potem niech piesi zablokuja ulice przeciwko blokowaniu

    • 2 5

    • (1)

      Nie musisz blokować ścieżki rowerowej. Piesi chodzą po nich i samochody parkują na nich systematycznie (morska).

      • 4 1

      • Bo do tego służą. Ścieżka rowerowa to tak naprawdę chodnik. Tylko o spaczonej nazwie.

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane