• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Meleksami po Sopocie. Jedna trasa za 4 zł

Michał Brancewicz
5 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (52)
Przjeazd na trasie Ergo Arena - Monte Cassino kosztował będzie 4 zł. Po drodze meleks zatrzyma się na trzech przystankach. Przjeazd na trasie Ergo Arena - Monte Cassino kosztował będzie 4 zł. Po drodze meleks zatrzyma się na trzech przystankach.

W drugiej połowie czerwca znów pojawią się meleksy w Sopocie. Będą kursowały na dwóch trasach: Ergo Arena - Bohaterów Monte Cassino, Bohaterów Monte Cassino - Opera Leśna. Bilet na przejazd każdej z nich kosztował będzie 4 zł.



To już tradycja, że w sezonie letnim miasto uruchamia kursy meleksami. Stanie się tak już po raz siódmy. W zeszłym roku skorzystało z nich ok. 10 tys. osób.

Przetarg na najbliższe dwa sezony wygrała firma Electricity Tour z Gdańsk, która zaoferowała, że wykona to zadanie za 360 tys. zł.

Przejazdy będą biletowane, a, jak czytamy w dokumentacji przetargowej, uzyskane w ten sposób środki pomniejszają wynagrodzenie z tytułu realizacji umowy.

Również przejazd między Monciakiem a Operą Leśną będzie kosztował 4 zł. Po drodze nie będzie żadnych przystanków. Również przejazd między Monciakiem a Operą Leśną będzie kosztował 4 zł. Po drodze nie będzie żadnych przystanków.
Cennik przejazdów meleksami:

  • bilet w jedną stronę - 4 zł (na jednej trasie),
  • bilet w dwie strony - 6 zł (bez wysiadania),
  • dla posiadacza karty sopockiej przysługuje ulga 50 proc.,
  • dzieci i młodzież do ukończenia szkoły podstawowej - za darmo.

Na trasie Ergo Arena - Bohaterów Monte Casino meleks musi pomieścić co najmniej 12 osób.
Kursy odbywać się będą od 23 czerwca do 3 września 2023 roku.

A w kolejnym sezonie od 22 czerwca do 1 września 2024 roku.

Na trasę Bohaterów Monte Casino - Opera Leśna wyjadą meleksy mogące pomieści przynajmniej osiem osób.
Codzienne kursy odbędą się między 1 lipca a 3 września 2023 roku.

A w przyszłym sezonie w terminie 1 lipca-1 września 2024.

- Meleksy będą kursowały co 20-30 min. na trasach i według rozkładu takiego jak w ubiegłym roku. Możliwe są zmiany związane z rozpoczętym remontem ul. Podjazd - informuje Marek Niziołek z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Sopocie.

Opinie (52) 4 zablokowane

  • Melex pierwsze polskie podjazdy elektryczne (3)

    Pamiętam jak na dworcu po przyjechaniu pociągu podjeżdżał Pan melexem pocztowym.

    • 11 1

    • Super sprawa, szczególnie przy pięknej pogodzie.

      • 0 0

    • Gościu, jakie "melexy" na dworcu? To były zwykłe wózki akumulatorowe. W ich naprawie się specjalizował w pewnej stoczni (1)

      pewien kiedyś znany elektryk. Zaledwie po szkole zasadniczej, nie miał szans na skończenie jakiegoś technikum choćby przyzakładowego.

      • 0 3

      • Po akumulatorowych, było parę Melexów,

        więc nie erdol Waść.

        • 2 1

  • Obserwator (2)

    A może w ogóle ograniczyć ruch samochodów w Sopocie dolnym, przecież to kurort, więc wszyscy powinni się tam poruszach meleksami, a na Zaspie żeby dojechać do molo tez mogłyby takie małe meleksy jeździć

    • 15 1

    • Jazda melexem

      15-tego sierpnia odwiedziłam Sopot i jechałam melexem, jestem bardzo zadowolona, szybko i bez duszenia się jak w komunikacji miejskiej. Pan który jechał również bardzo miły. Pozdrawiam z Gniezna.

      • 0 0

    • Szczególnie ulicmi

      Bitwy pod Płowcami i Grunwaldzką.

      • 1 0

  • Witam, 15-tego sierpnia byłam w Sopocie, przepiękna pogoda. Przed końcem wycieczki jechałam właśnie melexem do opery leśnej, urocza przejażdżka z przemiłym panem. Serdecznie pozdrawiam. Sławka.

    • 0 0

  • 4 zł to tyle co cena za jedno WC nad morzem

    czy można tam skorzystać z toalety na tym melexie?

    • 0 0

  • Fajnie, za 3zł przejadę się z ciekawości tam i z powrotem

    • 1 0

  • Sopot ma ogromne możliwości i szansę stania się prawdziwym, motoryzacyjnym ECO Miastem (5)

    Nie meleksy tylko sieć miejskich, niewielkich autobusów elektrycznych, dojeżdżających w każdy punkt miasta z dużą częstotliwością. Jednocześnie powinien zostać wprowadzony zakaz poruszania się samochodów oprócz głównej arterii miasta. Zakaz nie dotyczy mieszkańców i wszelkich służb łącznie z dostawcami, którzy otrzymują darmowe pozwolenia na wjazd. Pojazdy licznie odwiedzających miasto turystów powinny być pozostawiane na parkingach na wlotach do Sopotu, np. przy Ergo Arenie. Z parkingów buforowych wszyscy turyści mogą dotrzeć autobusami oraz taxi w każde miejsce miasta dzięki gęstej sieci przystanków. Koszt utrzymania sieci komunikacji powinien być pokrywany m.in. z opłat klimatycznych oraz niewielkiej opłaty za wejście do autobusu oraz opłat parkingowych na parkingach buforowych.
    System uczyniłby SOPOT miastem jeszcze bardziej atrakcyjnym, sławnym i przyjaznym mieszkańcom. Jednocześnie powinien zostać wprowadzony zakaz wynajmu krótkoterminowego w domach mieszkalnych. Popyt sprawi, że powstaną kolejne hotele, pensjonaty, hostele. W międzyczasie należy jak najszybciej wprowadzić w Sopocie opłaty za parkowanie w soboty i niedziele aby miasto nie było zasypywane szukającymi bezpłatnego parkingu plażowiczami z Gdańska, Gdyni i okolic, gdzie parkowanie w weekendy jest płatne. Rezerwuję sobie prawo pomysłodawcy powyższych rozwiązań.

    • 4 4

    • Z zakazem wynajmu krótkookresowego w mieszkaniach Trzeba się w 100% Zgodzić (1)

      To 100% patologia!
      Od tego i należy zacząć

      • 1 0

      • Tylko do tego trzeba miec cojones...

        A nasze władze wolą krajowe podwórko i narzekanie na obecną władzę, zamiast realne działania na rzecz mieszkańców...

        • 0 0

    • A co z wizytą rodziny u mieszkańca miasta? (2)

      Lub klientów firm znajdujących się w mieście?
      Akurat Sopot zbyt dużym miastem nie jest i większość miejsc można dojść piechotą. Ciekawe kto by zatem utrzymał i naładował taką flotę elektrycznych autobusów?
      Co do zasady, jestem zdecydowanie za ograniczeniem a nawet zakazem wjazdu turystów do Sopotu, tylko pytanie jak ich zidentyfikować? Założenie, że każda tablica poza GSP to turysta byłoby przegięciem. No chyba, że dopuścić wszystkie tablice z województwa, a wszystkie inne na indywidualne pozwolenie.
      Z tego wszystkiego najbardziej podoba mi się całkowita eliminacja wynajmu krótkoterminowego w budynkach mieszkalnych, do wprowadzenia od zaraz... tyle, że chyba za duże lobby jest w UM, żeby ktokolwiek miał odwagę się tym zająć...

      • 0 0

      • Klienci mogą zostawić auto i podjechać autobusem albo taxi. (1)

        Tak samo z rodziną. Mieszkaniec czy firma może też po nich podjechać własnym samochodem i odebrać z parkingu buforowego. Z utrzymaniem Sopot by sobie poradził, gdyby przejazd kosztował 1 czy 2 złote, opłaty klimatyczne oraz przejrzenie na co zbędnego są wydawane pieniądze. Jeżeli chodzi o wjazd to tylko z identyfikatorem, to żaden problem i 5000 zł mandatu za wjazd bez identyfikatora. Wszystko to kwestia przemyślanej organizacji.

        • 0 0

        • I myślisz, że bogaci turyści z Warszawy na to pozwolą naszym władzom?

          Obawiam się, że wszystko jest już dawno ustalone przy zielonym stoliku...
          Niemoc spod znaku "piniendzy nie ma i nie będzie" jest wszak od lat znakiem rozpoznawczym i symbolem niemocy tej ekipy...

          • 0 0

  • Super rozwiazanie! Aut w Sopocie jest zdecydowanie Za Dużo! (2)

    Szkoda że SPP jeszcze nie jest rozszerzona o ulice wskazane w tym roku...
    A sa jeszcze dziury w strefie jak p
    Podwórko przy tapasie, Sobieskiego 23, strefa zamieszkania przy Kazimierza Wielkiego w stronę Chopina...
    Dlaczego Jeszcze nie???
    Te pieniądze Należą się Miastu!!!
    A jeszcze jakby coś zrobili W Końcu z ulotkami typu:
    "Pokoje nr telefonu"
    (Najwięcej jest bo niemal wszędzie 517 xxx 229) bo znowu wykleja kilka osób Cały Sopot jak leci: slupy, płoty, skrzynki elektryczne itp itd!
    Jak od kilku lat jakoś służby nie mogą poradzić sobie z tym problemem..???
    To Niezarejestrowana działalność gospodarcza, oprócz zaśmiecania krajobrazu nie ma w tym żadnego pozytywu...
    Niech otworzą biznes i reklamują się jak inni płacąc podatki.

    Sopot to piękne miasto byle bez tych aut i ulotek

    • 0 3

    • Co Ty z tym rozszerzeniem SPP? Obsesję masz jakąś? (1)

      Czy jesteś z rady miasta?
      Mało już parkingów polikwidowali i drzew nasadzili oraz dróg pozwężali?
      Ogarnij się... XXI wiek jest, a Ty chcesz, żeby riksze w Sopocie jeździły czy tuktuki?

      • 0 0

      • Jakbyś mieszkal w Sopocie...

        To miałabyś dość zawalania blachosmrodami i wiecznych korków szczególnie teraz gdy remontowana jest ul. Podjazd
        Poza tym głównie przyjeżdża Gdańsk i Gdynia bo jesteśmy w środku.
        Nowe drzewa pięknie się przyjęły i tak też prezentują.
        A kasa z SPP idzie na parki!
        Wystarczy zobaczyć nowe rzeźby w parku północnym.
        To łatwe i szybkie pieniądze dla miasta!
        Fakt z godz 22gą rok temu nieco przegięli...
        Wystarczyło by do 18-19 tej ale za to w Całym sopocie by wspomóc lokalny biznes restauracyjny.
        Stali Mieszkańcy ci prawdziwi aut zwykle nie mają bo i po co?
        To tyczy się raczej tych nowych dojeżdżających z innych miast co kupili mieszkania i przerobili na wynajem...
        Ta patologia też powinna zniknąć bo w zimie całe budynki stoją puste..
        a wynajmujący płacą podatki zwykle w miejscu stałego zameldowania tj poza sopotem..
        Miasto ma więc tylko koszty...

        • 0 0

  • (1)

    Przepraszam, ale jak ten melex ma dojechać do opery? Podjazdem?

    • 7 0

    • Najpierw musi zrobić wiele najazdów na Władka IV i 3 Maja...

      Jak pasażerów dobrze wytrzęsie a do tego postoją w korkach, bo władza zamiast prawoskrętów zafundowała po 2 nitki rowerowe, to im się odechce opery... i o to w tym wszystkim się rozchodzi.

      • 0 0

  • (1)

    Sopocianie, jako gdańszczanin nie życzę wam rozwoju mafii meleksowych. Oni potrafią walczyć ze sobą o turystów, jeżdżą na zamienie karku...

    • 14 4

    • Dokładnie

      Tak samo rykszą...

      • 2 0

  • Meleksy nie były darmowe ?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane