- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (150 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (226 opinii)
- 3 Parking przecieka. Są chętni do naprawy (84 opinie)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (133 opinie)
- 5 Poważny wypadek w Chyloni (119 opinii)
- 6 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (27 opinii)
Mercedesy będą wozić gdańskich pasażerów
14 fabrycznie nowych autobusów marki Mercedes będzie od przyszłego roku wozić gdańszczan. 4 z nich to pojazdy przegubowe.
Nowe Mercedesy pojawią się na różnych liniach autobusowych, na terenie całego miasta. Być może w związku z ich zakupem zostaną wycofane niektóre wyeksploatowane i awaryjne egzemplarze autobusów.
- Wraz z powiększeniem ilości taboru, rosną jednocześnie także potrzeby transportowe. Możliwe jednak, że w niewielkiej ilości sprzedamy lub zezłomujemy posiadane Neoplany - przyznaje Jerzy Zgliczyński, prezes ZKM Gdańsk.
Mercedesy Conecto LF i Conecto G to całkowicie niskopodłogowe pojazdy używane już w Bydgoszczy, Częstochowie i Lublinie. Mają klimatyzację i monitoring, który przechowuje zapis do 10 dni. Wersja dłuższa (cena ok. 995 tys. zł) ma 43 miejsca siedzące i 102 stojące, natomiast krótsza (723 tys. zł) odpowiednio 30 i 67 miejsc.
Pojazdy będą wyposażone w otwierane ręcznie (automatyczne są podatne na zanieczyszczenia) rampy dla niepełnosprawnych oraz wyznaczone miejsca na wózki.
Gdańskie pojazdy będą także posiadać drzwi otwierane "tradycyjnie" - do środka, w przeciwieństwie do już stosowanych (np w Gdyni czy Poznaniu) środkowych drzwi otwieranych na zewnątrz, co pozwala na szybszą wymianę pasażerów na przystankach.
- Takie rozwiązane ma jednak swoje wady, gdyż drzwi otwierane na zewnątrz mogą zawadzić o fragment przystanku lub zimą o śnieg - tłumaczą przedstawiciele Mercedesa.
Pierwsze Mercedesy przyjadą do Gdańska pod koniec marca przyszłego roku. Transport wszystkich autobusów powinien potrwać nie dłużej, niż miesiąc. W przeciwieństwie do tramwajów marki PESA, nie będzie ogłoszony konkurs na wzór malowania. Wybiorą je wspólnie ZKM oraz producent.
Miejsca
Opinie (183) 4 zablokowane
-
2010-10-26 08:50
Po 2000 roku mercedes to shit tandeta i jednorazowka
w 1994 roku kupili Merce to były wozy do tej pory śmigają a mają już z 2 mln km nalatane. W 2001 kupili Mercedesy przegubowe i jeden z nich spalił się na Spacerowej. Lepsze już Solarisy i tańsze ale dać trzeba zarobić
- 0 0
-
2010-10-26 08:36
Nie za małe
ma te światełka jak na takiego molocha?
Monitoring... to my mamy w każdym autobusie... brakuje tylko nadal systemu przechowywania danych.
Klimatyzacje także mamy... wystarczy otowrzyć okno..a nie chwila ... my nie mamy okien, my mamy miniaturowe LUFCIKI , bo projektant lubił akwaria;
klimatyzacji i tak się nie włacza.. nie przekonały 30 C upały, to i mercedes tego nie zmieni.- 4 0
-
2010-10-26 08:35
Swoją drogą - znowu autobus się palił w Gdańsku
Tym razem Solaris na wysokości dworca PKS-u
Ktoś coś o tym więcej wie?- 0 0
-
2010-10-25 20:50
Wyższość autobusu nad tramwajem (3)
Witajcie, czy możecie podać za i przeciw autobusom i tramwajom. Ja jestem za autobusami i buspasami bo:
- może po nim jechać np karetka a po torach nie,
- nie ma awaryjne infrastruktury (linie wysokiego napięcia)
- jak autobus się zepsuje to pozostałe mogą go ominąć, tramwaje wszystkie stoja i jest paraliż
- koszta 1 autobus niecały milion 1 tramwaj 8,7 mln zł.
- ekologia: prąd w pl jest z elektrowni węglowych, a autobus może być napędzany na cng.
- autobus jest bardziej funkcjonalny, nie ograniczają go tory.- 1 3
-
2010-10-26 08:33
mysle tak samo
taniej i praktyczniej budować buspasy- busy, karetki i policja, poczta przejadą bez problemu i jeszcze się szybko zwróci na mandatach za tych dresiarzy w golfach 2 co piszą że jeżdzą komfortowo do pracy i nie gniotą się w miejskim transporcie. Budyń do dzieła
- 0 0
-
2010-10-25 21:35
(1)
1) można zrobić tory w nawierzchni osobnej, jak we Wrocławiu
2) ile razy miałeś do czynienia z awarią trakcji? 2 razy w roku?
3) wystarczy zrobić kilka rozjazdów pomiędzy przystankami
4) Tramwaj jest bardziej pojemny i ma lepsze przyspieszenie
5) wydobycie gazu jest nieekologiczne. Prąd można uzyskać ze źródeł odnawialnych. Gaz nie jest takim źródłem
6) Autobus w problemy z pokonaniem ciasnych zakrętów. Autobusu ma max 18 metrów, tramwaj PESA 32.- 3 0
-
2010-10-25 22:44
awaria trakcji rzadko ale osobnego tramwaju dosc czesto, do tego wypadki kilkanascie razy w roku.
rozjazdy to dodatkowy koszt, przyspieszenie to nie warunek konieczny przy wyborze.
wydobycie gazu jest nie ekologiczne? Dlaczego? Źródła odnawialne, które są bez szkodliwości dla środowiska?
argument każdy jest ok ale tylko 1 mnie przekonuje i pół 4, a reszta jest wątpliwa. Macie cos jeszcze?- 0 0
-
2010-10-26 08:33
Szkoda nowych autobusów na nasze trójmiejskie dziurawe drogi
I kierowców, którzy kompletnie nie szanują swojego służbowego sprzętu.
Za pół roku w tych Mercedesach wszystko będzie trzaskała, grzechotało i piszczało.
Taka smutna prawda :(- 2 0
-
2010-10-26 08:31
a Gdańsk 100 lat za ...
no ale CNG nie można odessać do prywatnego
- 0 0
-
2010-10-26 08:21
..........
W Gdyni już jeżdżą od kilku lat,całkiem przyjemne
- 0 0
-
2010-10-26 08:09
Dlaczego
nie są napędzane CNG?
- 1 0
-
2010-10-26 08:06
zrobić więcej buspasów, więcej busów
i ta chołota w galblotach typy golf 2 zniknie z ulic, wtedy wszyscy dojedziemy szybko do pracy. ZTM do dzieła. Adamowicz musi odejść
- 0 0
-
2010-10-26 07:31
klima
83% ma klimę buahahaha
mieć może i ma ale co z tego, kiedy nigdy nie jest włączana- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.