• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Metrostav i Budimex zbudują ekspresową "siódemkę" z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Czeska firma Metrostav i Budimex wspólnie zbudują 40-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej z Trójmiasta do Elbląga. Koszt budowy to 3,218 mld zł.



Czy budowa drogi ekspresowej na Żuławach ułatwi ci podróże?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej między Południową Obwodnicą Gdańska a Elblągiem.

Pierwszy odcinek między Koszwałami a Nowym Dworem Gdański za 1,642 mld zł zbuduje Metrostav a.s., Natomiast kolejny odcinek od Nowego Dworu do Kazimierzowa koło Elbląga chce wykonać Budimex SA za 1,576 mld zł. Obecnie informacja o wyborze została skierowana do wszystkich oferentów.

- Zgodnie z przepisami prawa dokumentacja przetargowa została przekazana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z prośbą o dokonanie kontroli uprzedniej - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Jeśli żaden oferent nie złoży odwołania, a kontrola uprzednia wykaże poprawność postępowania, będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami i rozpoczęcie prac budowlanych.

Przebieg drogi ekspresowej S7 przez Żuławy. Przebieg drogi ekspresowej S7 przez Żuławy.
W 25 minut z Trójmiasta do Elbląga

W ramach inwestycji powstaną dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele.

Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 45.

Miejsca

Opinie (131)

  • Najwyższa pora. Żeby tylko obsuwy nie było z terminem oddanie do użytku. (2)

    No i więcej betonu a mniej "smoły" proponuję.

    • 78 0

    • (1)

      ciekawe czy np w DE budują PL firmy

      • 0 0

      • Drogi - to nie wiem. Nie słyszałem. Ale już np. polskie firmy budują w Niemczech domy.

        • 0 0

  • A światła w Elblągu zostaną? (1)

    Koniec tego odcinka kończy się tuż przed jednopoziomowych skrzyżowaniem ze światłami (zjazd na Helenowo).
    Czy to oznacza, że tak pozostanie?

    • 2 1

    • Nie. To skrzyżowanie zostanie zlikwidowane. m.info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=35644

      • 0 0

  • 2018? (2)

    Ja chcę w 2016.

    • 5 3

    • To pojedź do Chin, tam budują 24 godziny na dobe przez 7 dni w tygodniu (1)

      Tutaj trzeba wyżywić całą trzodę PEŁO, i instytut komiczny ...

      • 0 0

      • Tak, a potem im się te chińskie dokonania rozsypują i idą w wyroki za korupcję. Poczytaj...

        • 0 0

  • Wie ktoś kiedy przetarg na s6 i obwodnice metropolitalną? (11)

    Oby zanim PiS dojdzie do władzy bo jeszcze zablokują

    • 67 48

    • o co ma do tego PiS? (1)

      Jasne przyjdzie PiS i wszystko zamkną - co za matoły ulegające propagandzie niemieckich mediów!

      • 9 5

      • oj tam zaraz niemieckich:

        Żydo - masońskich

        • 4 0

    • Zablokują na pewno (5)

      kasa pójdzie w zagłębie PiS np. S19 Lublin - Rzeszów

      • 23 11

      • ja tam stawiam na autostradę Toruń - Żoliborz - Częstochowa

        • 2 0

      • S6 (2)

        szkoda, ze to Twoje kochane PO przez tyle lat nie zbudowalo S6, a pomorze gdanskie to przeciez zaglebie tej zlodziejskiej holoty

        • 18 14

        • (1)

          Zbudowalo POG i Sucharkę, zapłaciło za przygotowania do budowy TK i OMT. Jak ci się nie podoba gdańska obwodnica, to pojedź sobie do Krakowa.

          • 9 4

          • Obwodnicę Gdanska zbudował Gierek

            Słoiki tylko wiedzą tyle co dzisiaj usłyszeli w TV . lub przeczytali na Onecie

            • 4 1

      • nononono

        Nie wypieraj sie korzeni,mama walowy nie przysle

        • 8 10

    • Naród wybrał ciemnogród, (1)

      naród wspierać będzie kościelną ciemnotę (patologię).

      • 30 32

      • Sloictwo

        nie bedzie dyktować co ma robic narod.

        • 11 23

    • No wlaśnie

      Zegarmistrzow mogą zmienić

      • 7 3

  • Szybko Budować ! Po wyborach mogą wstrzymać budowę... ! (8)

    a Elbląg do Pomorskiego.
    Ta skucha z Elblągiem w Warmińskim to jakiś zły sen!
    Hanzeatyckie miasto jak i Gdańsk , Hamburg czy Lubeka oddane do ściany wschodniej...
    / w sumie to nie wiem czy Olsztyn to ściana wschodnia... /

    • 80 30

    • Maliniak teraz będzie budował kościoły i pomniki kartofla. (2)

      • 17 14

      • przekop Mierzei Wislanej (1)

        W koncu za to zrobia (moze). Kaczynski obiecal Elblagowi....

        • 6 0

        • ahhaaaah, ja też ci moę obiecać, co tylko chcesz!

          • 1 0

    • W pełni popieram Twój komentarz. Około 90% Elblążan nie uznaje województwa Warmińsko-Mazurskiego i jest za tym aby Elbląg przyłączyć do Pomorskiego.

      • 9 1

    • Elbląg trafił tam tylko po to by podnieść im trochę statystyki (3)

      • 43 5

      • Aleś ty głupi...

        Głupszy jesteś niż ustawa przewiduje. Akurat Elbląg trafił do Warmii i Mazur nie dlatego, że jest taki bogaty, ale właśnie dlatego, żeby nie być biedny. Warmia i Mazury jako słabsze województwo dostaje więcej dotacji i na tym właśnie Elbląg korzysta. W Pomorskim tego by nie miał.

        • 5 5

      • Dokładnie. (1)

        Elbląg dodano dla wzmocnienia regionu. Bzdura jakaś nie do pomyślenia.

        • 31 4

        • A już mialem nadzieję że jesteś trupem D.S.v.D. czyżby ci zdjeli rocznego bana na pisanie głupot?

          • 10 13

  • Nie ważne kto. (5)

    Ważne że (nareszcie).

    • 142 12

    • akurat ważne KTO (1)

      Kapitał wbrew temu co się mówi ma narodowość - zobacz co się dzieje w Zachodniej Europie - kto tam buduje drogi. To że Czesi się wepchali to źle - zwłaszcza że robią u siebie wszystko aby nasi producenci nie weszli na ich rynek - łącznie z nieczystymi zagrywkami używając służb celnych i dziwnie interpretowanych tylko dla Polaków przepisów. Nie dla Czechów w Polskich inwestycjach!

      • 9 5

      • "olsko-czeska wymiana handlowa w 2014 r.

        W 2014 roku, Polska była trzecim największym partnerem handlowym Republiki Czeskiej pod względem importu (udział 7,7%), po Niemczech (26,1%) i Chinach (11,4%), a przed Słowacją (5,3%), Federacją Rosyjską (4,1%), Włochami (4,1%), Niderlandami (3,4%) oraz Francją (3,3%); jak też trzecim pod względem eksportu (5,9%) po Niemczech (32,0%) i Słowacji (8,3%), a przed Wielką Brytanią (5,1%), Francją (5,1%), Austrią (4,3%) i Włochami (3,7%)."

        • 0 0

    • Akurat ważne kto, ale mamy szczęście, że to Metrostav i Budimex

      • 9 1

    • Ważne żeby podwykonawcom zapłacili

      bo jest pełna patologia, nikt nie mówi o samobójstwach podwykonawców Znałem dwóch facetów , którzy zbankrutowali i skończyło sie nieszczesciem

      • 13 2

    • Wazne,że

      10% to nie w kij dmuchał

      • 6 5

  • real (3)

    żeby się nie okazało że te firmy co wybrane są tańsze bo wszyscy wiemy chodi o pieniądzę że za kilka lat się okażą drogi do remątu i pieniądzę okażą się wyrzucone w błoto. bo nie kiedy lepiej dodać więcej zrobić solidniej niż kupić badziewie i potem naprwiać. i wkurzać ludzi ponownie bo to co teraz się dzieję na mierzeje w tygodniu weekend i inne dni jak z gdańska do warszawy jak i na odwrót z warszawy do gdańska przez debilne światła to jest paranoja i już się pytam można obstawiać że ograniczenie na tej drodze powstanie strzelam 100 kmh ??? 10 więcej bo normalnie na 7 jest 90 kmh rzeczywiście będzie się szybciej jechać. proponuje jeszcze skrzydła dać i będzie lepiej. i tak mór beton przy większej ilości aut nic to nie przyspieszy w dotarciu szybko do gdańska

    • 1 3

    • Co to jest "remąt" ???? (2)

      • 1 1

      • jak się piszę na tb:) (1)

        Remont to jest dopisywanie słów albo na niemeckiej klawiaturze:)

        • 0 3

        • Co za marudny, żałosny bełkot!

          • 0 1

  • trzy miliardy dwieście osiemnaście milionów za czteropasmową drogę o długości 40 kilometrów (19)

    • 38 51

    • koszt inwestycji 3 miliardy z czego 2/3 bierze fundacja pro civili (1)

      zaś sam koszt budowy to około jednego miliarda

      • 2 10

      • Ta fundacja powinna cię pozwać o zniesławienie, trollu.

        • 6 1

    • hmmm (2)

      średni koszt autostrady w Europie to 10 M EURO, zatem cena wydaje się być z kosmosu

      • 0 2

      • Przecież to tylko 80 000 PLN za 1 metr bieżący (1)

        Dajcie i mnie wybudować tam 100mb. Przez 3 lata jakoś to ogarnę.....

        • 0 4

        • Na pociętych rzekami Żulawach o osadowej charakterystyce gleby nie buduje się "przeciętnie", tylko " drogo". Co z tego, że płasko, skoro grunt nie uniesie jezdni, a do tego trzeba stawiać mosty? (których "przeciętna cena autostrady" nie obejmuje)

          • 7 0

    • Zostań kosztorysantem:) (7)

      Sam metr betonu mostowego ( na bazalcie lub granicie) kosztuje około 300 zł a tona sma 400zł więc przelicz:)

      • 20 4

      • no to dalej wychodzi drogo (2)

        Metr drogi wychodzi średnio za 80,5 tys. zł. Więc nawet przy takich cenach materiałów ta cena to jakaś totalna abstrakcja.

        • 7 14

        • kilometr za 80 milionów. (1)

          By żyło się lepiej, temu kto klepnął taki kosztorys.

          • 13 10

          • Oho, sami kanapowi eksperci budownictwa lądowego, z zamiłowaniem do tropienia spisków. Poszukajcie, ile kosztowała budowa POG (pojedźcie tą estakadę obejrzeć), a do tego policzcie, ile obiektów mostowych musi powstać (2x na Wiśle, plus Linawa, plus Nogat), to może pojmiecie, skąd koszty.

            • 15 1

      • Czym mam zostać??? jakiego betonu? czterdzieści kilometrów mostu? gratuluję będzie to jeden z najdłuższych mostów na świecie (3)

        Żuławy to nie Alpy. To informacja dla niewtajemniczonych "urzędników" kalkulacja wykonawców na alpejskie góry, a wymieniona w artykule inwestycja ma miejsce na Żuławach podłoże torfowe.
        W P O lsce robi się interesy.

        • 9 17

        • (2)

          A co z robotami ziemnymi? torf to fatalne podłoże i musi zostać usunięty w całości, przywieziony nowy grunt z dość odległych terenów, do tego wzmocnienie podłoża, palowanie długich odcinków, droga grubości ok 80 cm kruszyw i betonów asfaltowych + 3-4 cm sma, wykonanie rowów, mostów. A budowa w górach na podłożu skalnym to tylko skucie skał i ułożenie nawierzchni asfaltowej bezpośrednio na skale. Niestety, ale koszty znacznie większe są na złych podłożach, zwłaszcza na żuławach :(

          • 27 5

          • Kuba jeżeli jesteś pewny, że wiesz o czym piszesz, powinieneś to opatentować, będziesz bogatszy od pana B Gates'a (1)

            Cytat: "ułożenie nawierzchni asfaltowej bezpośrednio na skale" jeszcze nikt na świecie nie zastosował takiej technologii.

            • 3 13

            • Nie czepiaj się słów, gleba na Żuławach w porównaniu z górskimi warunkami to niemal "ruchome piaski" i jest sporym wyzwaniem dla budujących. Zdaję sobie sprawę, że u nas pod stołem się dużo rzeczy załatwia, ale takie czepianie się wszystkiego byle się czepiać to już jest choroba i piszę to ogólnie co do kilku różnych powyższych wypowiedzi. Miłego weekendu.

              • 11 0

    • spójrz na sprawę obiektywnie i .....

      dodaj obiekty inżynierskie do kosztorysu. 2 nad Wisłą, 2 nad Nogatem i 2 nad Linawą. Plus lifting starego mostu w Kiezmarku. Przetargi nie są wyłącznie na budowę drogi. ps. Budowa jest niezbędna bo w wakacje przejazd do i z Elbląga to koszmar. Kto jeździ ten wie

      • 9 0

    • grunty, grunty, grunty i jeszcze raz grunty, po za tym mosty, mosty, mosty i jeszcze raz mosty ;) (2)

      • 16 3

      • Ten kosztorys nie obejmuje wykupu gruntów, tym nie zajmuje się wykonawca (1)

        który tyle właśnie ma dostać. Oczywiście wliczone łapówki dla odpowiednich osób.

        • 0 10

        • chodzi o rodzaj gruntu

          Niesprzyjajacy budowie - torfy trzeba wymienic a to jest drogie.
          Poza tym sa tam wypasione obiekty mostowe ktorych budowa slono kosztuje.

          • 11 0

    • ... (1)

      Jakoś wszystkie firmy wyceniły co najmniej na tyle roboty budowlane. Sądzisz, że wszystkie były w zmowie z rządem i wzięły w łapę?
      Czy jak? Bo nie ogarniam tego toku rozumowania?
      Masz świadomość że budowa drogi będzie odbywać się na Żuławach?
      Wiesz jak kosztowne jest budowanie jakichkolwiek obiektów inżynierskich na takich terenach?
      Wiesz ile będzie kosztował sam most nad Wisłą?
      Czy tylko jesteś zwykłym malkontentem???

      • 14 0

      • Ale przecież ON, jak każdy Polak, zna się najlepiej na wycenie budowy dróg i przetargach.
        ON jest przekonany, że łapówki są w tym wielkie, bo sam starałby się nachapać ile się tylko da, gdyby tylko dorwał się do jakiejkolwiek władzy.

        • 19 0

  • No Elblążanie, wasz czas przejazdu do pracy znacznie się skróci (6)

    • 89 5

    • eh (3)

      To miała być jakaś docinka w stosunku do tych ludzi czy co? Jeśli tak to cóż, możemy się pośmiać w takim razie z Ciebie, że pewnie jesteś przesiedleńcem z okolic Rzeszowa czy Lwowa albo twoi rodzice przyjechali tu za chlebem np. ze Śląska.

      Niestety ale Polska wygląda jak wygląda i to przez takich ludzi jak mieszkańcy Gdańska czy Poznania. Rozpuszczeni przez POPiSowskie czy inne SLDowskie pionki wybieracie takich ludzi do rządzenia krajem. Od 30 jak nie więcej lat te same mordy niszczą nasz kraj ale Wam to pasuje bo budują Wam drogi, które i tak są po roku do remontu.

      Dopóki tacy ludzie jak wy dajecie rządzić takim durniom jak oni, sami sobie robicie pod górkę. Zmuszacie Elblążan do tego, żeby przyjeżdżali do Was i pracowali. A później bezczelnie się o to czepiacie.

      • 20 17

      • Słuchaj kukizkowa lub korwinowska mordko ! Myślisz że kiedykolwiek twoi idole

        - proputinowscy wazeliniarze dojdą do władzy ? Po moim trupie.

        • 3 5

      • Nazwy mieszkańców miast pisze się z małej litery. No, chyba, że Elbląg ogłosił secesję na Freistadtstaat, a ja nic nie wiem ;)

        • 7 0

      • Żart może i mało wyrafinowany i miał prawo Ci nie odpowiadać, ale trochę popłynąłeś z tematem gościu :D

        • 11 3

    • Twoja podroz

      po ruskie paliwo tez.

      • 8 2

    • Twój też

      • 12 13

  • czesi i

    Czesi i ta ich niechęć do Polski i wszystkiego co Polskie - zgadnijcie co powiedział ich minister gospodarki o naszym jedzeniu - nie jem tego waszego g.!
    Ale pieniądze to im odpowiadają! Albo jedzą polskie produkty albo niech spadają budować u siebie te mikro drogi (max po 10 km teraz tam budują). Ogólnie nie podoba mi się że wpuszczono Czechów.

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane