• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy. Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy.

Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.



Do czego używasz roweru Mevo?

Mimo kilku niepopularnych decyzji operatora systemu (wstrzymanie rejestracji, zawieszenie rezerwacji) popularność roweru Mevo nie słabnie. Do 4 czerwca w systemie zarejestrowało się 101 tys. osób, które skorzystały z rowerów 613 tys. razy.

Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.

Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo



Gdynia

W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.

W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów. W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów.

Gdańsk

W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.



Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre. Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre.
Sopot

W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.



W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga. W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga.

Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście



Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.

Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy. Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy.
Gdynia



Gdańsk



Sopot


W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń. W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń.
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.

Opinie (272) ponad 20 zablokowanych

  • Opłaty są zbyt niskie. Co jest gratis będzie

    tak działało. Zobaczymy co będzie jesienią czy zimą. Baterie będą trzaskać na mrozie jak trądzik na twarzy 14 letniego gamera.

    • 1 3

  • I tak wolę mój stary, wysłużony rower. (1)

    Ale mieszkam w starym budownictwie, mam garaż i piwnicę. w której mieści się coś więcej niż szczoteczka do zębów. W nowych blokach nie da się trzymać nawet roweru bo nie ma na niego miejsca, niestety.

    • 20 2

    • Przecież mają rowerownie nowe bloki. Poza tym co za problem trzymać rower wpięty w stojak na ulicy?

      • 0 1

  • Droga rowerowa na Kołobrzeskiej! (8)

    Zróbcie coś z tym bo zabić się można. Po chodniku nie, bo ludzie i chodniki stare i krzywe, po ulicy też nie, bo masa szybko jadących samochodów. To gdzie jeździć ? Ewidentnie brakuje tam drogi rowerowej.

    • 26 3

    • Zapomniałeś dodać, że chodniki na kołobrzeskiej to tak naprawdę parkingi

      Jakby wywalić stamtąd te 100 porzucanych na 8 godzin samochodow to wszyscy by się zmieścili.

      • 1 1

    • Przecież jest plan na remont (1)

      będą wyznaczone pasy jednokierunkowe w jedzdni tak na Jana Pawła

      • 5 1

      • Kocham Cię za to info.

        • 4 0

    • Weźcie się i zróbcie, a ja będę dawał dobre rady (1)

      Zwróć się do cholery do radnego dzielnicy (do rajcy miejskiego nie ma sensu, bo to paniska zajęte wielką polityką). Zrób zdjęcia. Poświęć 2-3 godziny skoro ci na tym zależy. A może nie zależy?

      • 10 0

      • Proszę pani, a facet w spodniach mnie obraża!

        Proszę mu coś powiedzieć!

        • 3 0

    • (1)

      Ale ze w damskich rajtkach? :)

      • 4 1

      • No pewnie,

        w Twoich ;)

        • 1 0

    • Zgodnie z przepisami jeździć po ulicy.

      Innej opcji nie ma.

      • 7 1

  • Powinna być wprowadzone dystrybucja rowerów (3)

    Obecnie przez to,że większość rowerów w Gdańsku stoi pod Olivia Buisness Center, w reszcie miasta rowerów brak. Brakuje dystrybucji rowerów.

    • 15 3

    • Większość samochodow z miasta tez jest składowane przez 8 godzin w Oliwie

      Podobno aktywiści miejscy mówią od lat, że trzeba tam lepszej komunikacji miejskiej, ale kto by tam słuchał tych oszołomów, zbiórkom jest dla biedy

      • 2 1

    • (1)

      Na ok 800 dostępnych rowerów max 80 stoi pod OBC . Tak, masz rację 10% to jest większość.

      • 1 5

      • jak na innych stacjach jest zero, to jest to jednak większość stojących

        • 6 0

  • widac jak bardzo potrzeba (3)

    przejscia z Leborskiej do OBC nad lub pod torami

    • 7 2

    • Masz rację

      To nienormalne, że z BC na Arkońskiej do OBC które są na mapie obok siebie idzie sie 15 minut w jedną stronę, jak musisz wrócić to masz w plecy pół godziny. Ale to tylko jeden problem w nędznym całokształcie skomunikowania okolic biurowcow. Nasi sułtani urbanizmu myśleli że autostrada Grunwaldzka poszerzona czasem do ośmiu pasów zaspokoi wszelkie potrzeby, a tu patrz.

      • 0 1

    • tory dzielą miasto, podobnie na zaspie

      • 4 0

    • 200 przejazdów przez 3 miesiące

      Czyli aż 2 osoby dziennie. Niech będzie razem 5 osób dziennie i chcesz kładkę budować? Bardziej by się przydał przejazd pod torami z okolic Leroy Merlin na Hynka.

      • 2 2

  • (6)

    A co z takimi ulicami jak Jabłoniowa czy Przywidzka?

    • 33 8

    • Dla 20 tyś mieszkańców się nie opłaca

      Dziadostwo że aż szkoda gadać. Wszystko rozkopane ulice zamknięte a Mevo w d..... a nie na dzielnicy. Gratuluję poczucia czarnego humoru tym magikom co to ustalają te stacje i dostępność

      • 1 0

    • Mevy

      Tam na mewach

      • 2 0

    • (1)

      W tym rejonie zanotowano bardzo mało przejazdów, w związku z tym sytem nie będzie tu rozwijany.
      (prowokacja)

      • 16 3

      • zanotowano mało przejazdów bo nie było czym jeździć :)

        i koło się zamyka

        • 7 1

    • po co rowery na wysypisku:)))???? (1)

      • 9 4

      • Mevo tam się nadają.

        • 3 0

  • a co na to RODO? (1)

    czy śledzenie ludzi jest zgodne z prawem?

    • 4 0

    • oczywiście, jeżeli wyrazisz na to zgodę

      przez akceptację regulaminu, co musisz zrobić aby korzystać z mevo

      • 2 0

  • Patrząc na to zdjęcie przy OBC... (1)

    Uważam, że to nie jest normalne. Normalne było to co działo się wcześniej czyli rowery były trzymane na podziemnych parkingach OBC, a teraz zawalają chodniki. Ale to już sprawa OBC i właścicieli co uważają za estetyczne czy praktyczne.

    • 6 2

    • To lepiej nie jedz do Holandii

      Możesz nie znieść tamtych widoków. Lepiej popatrz sobie na korki na obwodnicy, weź głęboki wdech spalin. To jest dopiero normalne!

      • 1 1

  • Tak się przyglądam trasom w Gdańsku (6)

    i stwierdzam, że Gdańszczanie to śmierdzące i wygodnickie lenie. Każda z trzech tras to odcinek długości maksymalnie 1km, którego przejście piechotą zajmie nie więcej, niż 10 minut. Ale po co łazić, skoro można tłuste d... zawieźć rowerem?

    • 14 20

    • z twoim podejściem (2)

      bylibyśmy nadal w epoce kamienia łupanego... po co ten cały rozwój? na co to komu?
      wracaj do jaskini :)

      • 1 2

      • Z jego podejściem bylibyśmy przede wszystkim... szczuplejsi :-P (1)

        Ja też nie rozumiem sensu płacenia, żeby zyskać 7 minut. A w sumie mniej, bo podjęcie i zdanie roweru to też jakiś czas. Dobra rada - warto zwolnić w życiu. Po co ten pęd? Jak odłożycie komórki, w które gapicie się kilka godzin dziennie, zyskacie więcej, niż oszczędzając 7 minut na spacerze.

        • 3 3

        • Postój sobie w korku dłużej 7 minut dwa razy dziennie

          To może zrozumiesz

          • 2 3

    • To dalej

      Naucz się ortografii. Trasom.

      • 0 5

    • Może dlatego, że przejście 1 km to 10 minut, a rowerem to 3 minuty. Doba ma 24 h tylko, to każda minuta się liczy.

      • 13 7

    • Szukam sensu w twojej wypowiedzi.

      Nadal szukam.

      • 8 10

  • Od Arkońska Biznes Park do OBC

    Tam brakuje bezpośredniej kładki/ tunelu pod/nad torami kolejowymi i ulicą Grunwaldzką. Aby połączyć te centra biurowe w całość.
    Myśle że kiedyś to powstanie aby połączyć pieszo te części Oliwy

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane