- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (66 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (47 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (19 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (350 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo
Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.
Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.
Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo
Gdynia
W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.
- 215 przejazdów z Dworca SKM Gdynia Główna do placu Kaszubskiego
- 190 przejazdów z placu Kaszubskiego do Dworca SKM Gdynia Główna
- 161 przejazdów z skrzyżowania ul. 10 lutego i ul. Władysława IV do Dworca SKM Gdynia Główna
Gdańsk
W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.
- 196 przejazdów z ul. Lęborskiej do Olivia Business Centre
- 158 przejazdów z ul. SKM Gdańsk Żabianka do ul. Gospody
- 130 przejazdów z ul. Jantarowej do "Ronda przy Budach "
Sopot
W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.
- 343 przejazdy ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok do ul. Kolberga
- 321 przejazdów z ul. Kolberga do SKM Sopot Kamienny Potok
- 188 przejazdów z SKM Sopot Kamienny Potok do ul. Kraszewskiego
Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście
Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.
Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.
Gdynia
- SKM Dworzec Główny - 2960 wypożyczeń
- bulwar Nadmorski - 2139 wypożyczeń
- stacja przy ul. Kieleckiej okolice C.H. Riviera - 2120 wypożyczeń
Gdańsk
- Olivia Business Centre - 3774 wypożyczenia
- stacja pod wiaduktem przy Galerii Bałtyckiej - 3749 wypożyczeń
- stacja przy ul. Fiszera (okolice Politechniki Gdańskiej) - 2898 wypożyczeń
Sopot
- stacja przy molo - 3710 wypożyczeń
- SKM Sopot Kamienny Potok - 1597 wypożyczeń
- okolice Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie - 1473 wypożyczenia
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.
Opinie (272) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-06 18:56
Opłaty są zbyt niskie. Co jest gratis będzie
tak działało. Zobaczymy co będzie jesienią czy zimą. Baterie będą trzaskać na mrozie jak trądzik na twarzy 14 letniego gamera.
- 1 3
-
2019-06-06 08:23
I tak wolę mój stary, wysłużony rower. (1)
Ale mieszkam w starym budownictwie, mam garaż i piwnicę. w której mieści się coś więcej niż szczoteczka do zębów. W nowych blokach nie da się trzymać nawet roweru bo nie ma na niego miejsca, niestety.
- 20 2
-
2019-06-06 18:55
Przecież mają rowerownie nowe bloki. Poza tym co za problem trzymać rower wpięty w stojak na ulicy?
- 0 1
-
2019-06-06 07:48
Droga rowerowa na Kołobrzeskiej! (8)
Zróbcie coś z tym bo zabić się można. Po chodniku nie, bo ludzie i chodniki stare i krzywe, po ulicy też nie, bo masa szybko jadących samochodów. To gdzie jeździć ? Ewidentnie brakuje tam drogi rowerowej.
- 26 3
-
2019-06-06 18:54
Zapomniałeś dodać, że chodniki na kołobrzeskiej to tak naprawdę parkingi
Jakby wywalić stamtąd te 100 porzucanych na 8 godzin samochodow to wszyscy by się zmieścili.
- 1 1
-
2019-06-06 08:36
Przecież jest plan na remont (1)
będą wyznaczone pasy jednokierunkowe w jedzdni tak na Jana Pawła
- 5 1
-
2019-06-06 08:41
Kocham Cię za to info.
- 4 0
-
2019-06-06 07:54
Weźcie się i zróbcie, a ja będę dawał dobre rady (1)
Zwróć się do cholery do radnego dzielnicy (do rajcy miejskiego nie ma sensu, bo to paniska zajęte wielką polityką). Zrób zdjęcia. Poświęć 2-3 godziny skoro ci na tym zależy. A może nie zależy?
- 10 0
-
2019-06-06 08:34
Proszę pani, a facet w spodniach mnie obraża!
Proszę mu coś powiedzieć!
- 3 0
-
2019-06-06 07:59
(1)
Ale ze w damskich rajtkach? :)
- 4 1
-
2019-06-06 08:13
No pewnie,
w Twoich ;)
- 1 0
-
2019-06-06 08:05
Zgodnie z przepisami jeździć po ulicy.
Innej opcji nie ma.
- 7 1
-
2019-06-06 08:24
Powinna być wprowadzone dystrybucja rowerów (3)
Obecnie przez to,że większość rowerów w Gdańsku stoi pod Olivia Buisness Center, w reszcie miasta rowerów brak. Brakuje dystrybucji rowerów.
- 15 3
-
2019-06-06 18:52
Większość samochodow z miasta tez jest składowane przez 8 godzin w Oliwie
Podobno aktywiści miejscy mówią od lat, że trzeba tam lepszej komunikacji miejskiej, ale kto by tam słuchał tych oszołomów, zbiórkom jest dla biedy
- 2 1
-
2019-06-06 10:15
(1)
Na ok 800 dostępnych rowerów max 80 stoi pod OBC . Tak, masz rację 10% to jest większość.
- 1 5
-
2019-06-06 10:27
jak na innych stacjach jest zero, to jest to jednak większość stojących
- 6 0
-
2019-06-06 09:06
widac jak bardzo potrzeba (3)
przejscia z Leborskiej do OBC nad lub pod torami
- 7 2
-
2019-06-06 18:48
Masz rację
To nienormalne, że z BC na Arkońskiej do OBC które są na mapie obok siebie idzie sie 15 minut w jedną stronę, jak musisz wrócić to masz w plecy pół godziny. Ale to tylko jeden problem w nędznym całokształcie skomunikowania okolic biurowcow. Nasi sułtani urbanizmu myśleli że autostrada Grunwaldzka poszerzona czasem do ośmiu pasów zaspokoi wszelkie potrzeby, a tu patrz.
- 0 1
-
2019-06-06 10:47
tory dzielą miasto, podobnie na zaspie
- 4 0
-
2019-06-06 09:57
200 przejazdów przez 3 miesiące
Czyli aż 2 osoby dziennie. Niech będzie razem 5 osób dziennie i chcesz kładkę budować? Bardziej by się przydał przejazd pod torami z okolic Leroy Merlin na Hynka.
- 2 2
-
2019-06-06 07:09
(6)
A co z takimi ulicami jak Jabłoniowa czy Przywidzka?
- 33 8
-
2019-06-06 18:43
Dla 20 tyś mieszkańców się nie opłaca
Dziadostwo że aż szkoda gadać. Wszystko rozkopane ulice zamknięte a Mevo w d..... a nie na dzielnicy. Gratuluję poczucia czarnego humoru tym magikom co to ustalają te stacje i dostępność
- 1 0
-
2019-06-06 13:09
Mevy
Tam na mewach
- 2 0
-
2019-06-06 07:21
(1)
W tym rejonie zanotowano bardzo mało przejazdów, w związku z tym sytem nie będzie tu rozwijany.
(prowokacja)- 16 3
-
2019-06-06 09:08
zanotowano mało przejazdów bo nie było czym jeździć :)
i koło się zamyka
- 7 1
-
2019-06-06 08:31
po co rowery na wysypisku:)))???? (1)
- 9 4
-
2019-06-06 08:32
Mevo tam się nadają.
- 3 0
-
2019-06-06 13:10
a co na to RODO? (1)
czy śledzenie ludzi jest zgodne z prawem?
- 4 0
-
2019-06-06 18:30
oczywiście, jeżeli wyrazisz na to zgodę
przez akceptację regulaminu, co musisz zrobić aby korzystać z mevo
- 2 0
-
2019-06-06 11:18
Patrząc na to zdjęcie przy OBC... (1)
Uważam, że to nie jest normalne. Normalne było to co działo się wcześniej czyli rowery były trzymane na podziemnych parkingach OBC, a teraz zawalają chodniki. Ale to już sprawa OBC i właścicieli co uważają za estetyczne czy praktyczne.
- 6 2
-
2019-06-06 17:41
To lepiej nie jedz do Holandii
Możesz nie znieść tamtych widoków. Lepiej popatrz sobie na korki na obwodnicy, weź głęboki wdech spalin. To jest dopiero normalne!
- 1 1
-
2019-06-06 08:27
Tak się przyglądam trasom w Gdańsku (6)
i stwierdzam, że Gdańszczanie to śmierdzące i wygodnickie lenie. Każda z trzech tras to odcinek długości maksymalnie 1km, którego przejście piechotą zajmie nie więcej, niż 10 minut. Ale po co łazić, skoro można tłuste d... zawieźć rowerem?
- 14 20
-
2019-06-06 14:42
z twoim podejściem (2)
bylibyśmy nadal w epoce kamienia łupanego... po co ten cały rozwój? na co to komu?
wracaj do jaskini :)- 1 2
-
2019-06-06 16:04
Z jego podejściem bylibyśmy przede wszystkim... szczuplejsi :-P (1)
Ja też nie rozumiem sensu płacenia, żeby zyskać 7 minut. A w sumie mniej, bo podjęcie i zdanie roweru to też jakiś czas. Dobra rada - warto zwolnić w życiu. Po co ten pęd? Jak odłożycie komórki, w które gapicie się kilka godzin dziennie, zyskacie więcej, niż oszczędzając 7 minut na spacerze.
- 3 3
-
2019-06-06 17:38
Postój sobie w korku dłużej 7 minut dwa razy dziennie
To może zrozumiesz
- 2 3
-
2019-06-06 14:00
To dalej
Naucz się ortografii. Trasom.
- 0 5
-
2019-06-06 08:36
Może dlatego, że przejście 1 km to 10 minut, a rowerem to 3 minuty. Doba ma 24 h tylko, to każda minuta się liczy.
- 13 7
-
2019-06-06 08:33
Szukam sensu w twojej wypowiedzi.
Nadal szukam.
- 8 10
-
2019-06-06 17:25
Od Arkońska Biznes Park do OBC
Tam brakuje bezpośredniej kładki/ tunelu pod/nad torami kolejowymi i ulicą Grunwaldzką. Aby połączyć te centra biurowe w całość.
Myśle że kiedyś to powstanie aby połączyć pieszo te części Oliwy- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.