• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy. Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy.

Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.



Do czego używasz roweru Mevo?

Mimo kilku niepopularnych decyzji operatora systemu (wstrzymanie rejestracji, zawieszenie rezerwacji) popularność roweru Mevo nie słabnie. Do 4 czerwca w systemie zarejestrowało się 101 tys. osób, które skorzystały z rowerów 613 tys. razy.

Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.

Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo



Gdynia

W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.

W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów. W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów.

Gdańsk

W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.



Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre. Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre.
Sopot

W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.



W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga. W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga.

Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście



Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.

Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy. Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy.
Gdynia



Gdańsk



Sopot


W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń. W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń.
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.

Opinie (272) ponad 20 zablokowanych

  • Na hutniczej w Gdyni za mało stacji. (2)

    Ulica przemysłowa, tysiące ludzi tu pracuje, a stacja jest ood Estakada i przy Urzędzie Skarbowym. Dalej do Rumi nie ma. Chyba trochę za mało, żeby zachęcało to do korzystania z Mevo.

    • 4 0

    • (1)

      Hutnicza to chyba najbardziej niebezpieczna ulica do jazdy rowerem. Poza tym jakoś rowery, które stoją przy skarbówce są raczej mało wypożyczane

      • 1 1

      • Bo ludzie dojechali tymi rowerami do pracy to jak maja być uzywane w godzinach pracy? Ty myslisz czasami?

        • 0 0

  • mieszkam na osiedlu lawendowe wzgórza (1)

    i nadawę nie narzekam ani na mevo ani na inne "sharingi", świetnie się tu mieszka

    • 3 1

    • Też nie narzekam

      Po prostu nie korzystam i się tylko cicho śmieję.

      • 3 0

  • Pracuje w OBC. U mas jest taka akcje ze jak sie przyjedzie rowerem to dostaje sie zupe za friko. (3)

    Duzo osob z tego korzysta. Jada w deszczu zeby tylko sie zakwalifikowac na jedzenie. Ja dalej podjezdzam moich samochodem. Mam nowe BMW X7, prosto z salonu.

    • 13 1

    • X7 to moje marzenie (1)

      • 0 1

      • Idź do pracy w OBC. Tam zarobisz na X7 .

        • 1 0

    • To fajnie że masz X7 przynajmniej stać Ciebie na zupę ,i nie musisz pedałować .

      • 3 0

  • wspomaganie (2)

    Nie zawsze dziala wspomaganie,oczywiście jak bateria ma 100 % to czuc jakie ma przyspieszenie,ale jak juz kolo 30 % to slabo,po drugie nie zawsze 100 czy nawet70% naladowania bateri pomaga w lepszej jezdzie.nie wiem od czego to zalezy....często taki rower zwracam i na nastepnej stacji biore inny.

    • 3 2

    • Ok

      • 0 0

    • A ja się nie zgadzam z twoją opinią. Bo ja jeszcze nigdy nie miałem żadnych problemów z ich rowerami. Jestem ich bardzo zadowolonych klientem. Ja nawet chcę jechać w 23 wielkim przejeździe rowerowym oczywiście na rowerze Mevo.

      • 0 0

  • jeden użytkownik korzystał z scie*wo średnio nieco ponad 6 razy

    to idealne świadectwo tego jak żałosna jest dostępność tych rowerów

    • 9 1

  • ciekawe kiedy te przejazdy, skoro przy dworcu PKP Gdynia jest zawsze zero rowerów (3)

    tak jak na większości innych stacji w centrum

    myślałem, ze brak rezerwacji zmieni drastycznie sytuację, ale niewiele sensownych lokalizacji, a to dlatego ze nextbike (lub podwykonawca na krakowskich numerach) przewozi hurtem rowery np. na koniec Skweru Kościuszki (gdzie potrafi stać bez sensu 22 rowery)

    miałem się zapisac, ale znowu zaczynam się zastanawiac, bo nie jestem frajerem, zeby płacić za friko 10PLN miesiecznie i nie korzystać z rowerów, bo ich nie ma

    • 3 1

    • czy pracownicy nextbike moga zająć się ładowaniem baterii a nie minusowaniem?

      a jesli minusują, to niech wyszczekają z jakiegoż to powodu

      • 2 0

    • Wywiezienie rowerów na koniec Skweru Kościuszki ma głęboki sens (1)

      Dzięki temu jest więcej naładowanych i dostępnych rowerów.
      Są trzy prawdy:
      -prawda
      -półprawda
      -statystyka

      • 3 0

      • no wiem - ktoś nawet napisał, że jak się odjedzie z mapką to rowery są...

        w Warszawie...!

        • 1 0

  • Mam ten komfort że jak kończę pracę w OBC o 7 rano to mam dp wyboru do koloru :) ale w drugą stronę niestety kiepsko bo chciałoby się korzystając z pogody podjechać rowerem do pracy gdy zbiorkom nie pasuje.

    • 1 0

  • Dlaczego z moich podatków... (2)

    ... buduje się system, z którego w dużym stopniu korzystają osoby płacące podatki w innych miastach (większość pracowników centrów biurowych, na przykład)?

    • 6 1

    • Może dlatego, że większość głosuje na ludzi, którzy potem podejmują takie decyzje?

      • 3 1

    • Bzdury gadasz, nie masz żadnych danych potwierdzających swoje domniemania

      • 2 2

  • Najpopularniejsza trasa

    po zlikwidowaniu rezerwacji to sprint do niekoniecznie najbliższej stacji

    • 4 2

  • W ankiecie brakuje opcji. (1)

    Brakuje na przykład punktu: Przestałem korzystać z Mevo, ponieważ po zlikwidowaniu możliwości rezerwacji, znalezienie roweru po zakończeniu pracy w Sopocie graniczy z cudem.

    • 8 3

    • Brakuje też oocji

      Nie mogę korzystać, bo zablokowano rejestrację

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane