• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni

Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.



Tam, gdzie mieszkasz, dociera komunikacja miejska?

Przypomnijmy: w zeszłym roku ZKM Gdynia podpisało umowę z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf na obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 w okresie od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.

W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.

  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.

Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.

- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Midibusy: zwrotne i ciche



Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.

Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (130)

  • Redakcjo (1)

    W miniaturze jest zdjęcie starego modelu Solarisa. Tak ciężko zwrócić uwagę na taki szczegół? Tak samo jak nieprawdziwe informacje odnośnie przewozu rowerów przez bp tour... weźcie się ogarnijcie

    • 2 3

    • Solaris do swoich najmniejszych autobusów nie wprowadził liftingu, więc mimo ze to wyglad III generacji, to są to najnowsze sztuki.

      • 2 1

  • Nowe? (1)

    2 nowe 6 starszych widać na zdjęciach i filmiku

    • 7 8

    • Najmniejsze z Solarisów są produkowane ciągle w III generacji, firma nie robiła im liftingu.

      • 6 0

  • (1)

    Czas najwyższy bo te trupy co miały po 2 mln km na liczniku to chyba nikt nie sprawdzał. ???

    • 8 3

    • Dobrze, ze ktos sprawdza takie trupy osobowki

      • 3 0

  • Naprawdę już jest gorzej z komunikacją miejską w Gdynii

    • 8 11

  • Już coraz gorzej z tą komunikacją miejską w Gdynii

    • 12 11

  • Błędny okres obowiązującego przetargu

    Proszę zweryfikować i poprawnie wpisać okres obowiązującego kontraktu firmy P.A. Gryf z ZKM Gdynia, ponieważ daty wpisane w artykule nie są prawidłowe.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane