- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (109 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (204 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (615 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (44 opinie)
Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice
Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni
Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.
Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.
W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.
Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.
Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.
- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Midibusy: zwrotne i ciche
Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.
Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.
- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (130)
-
2020-08-11 13:11
Diselki :)))
Dlaczego ekolodzy nie rzucają się na ziemię?
- 0 0
-
2020-08-11 13:28
mieszkaniec Małego Kacka (1)
Błagam, zróbcie ulice jednokierunkowe w Małym Kacku - zwłaszcza ul. Wieluńską i Olkuską o kierunku tak, jak jeździ autobus nr 252. Jedna strona ulicy zastawiona samochodami, nie ma gdzie się schować, by samochód z naprzeciwka mógł przejecha. Budują się przy tych ulicach kolejne apartamentowce (9 + 13 mieszkań) , kolejne samochody będą parkowane na ulicy - problem się pogłębia z roku na rok, bo rodziny mają przeważnie po 2 lub 3 samochody i nie mają gdzie parkować (na 1 apartament przypada 1 miejsce postojowe). błagam niech ktoś się tym zajmie w końcu - postulaty do Rady dzielnicy nie pomagają :-(.
Do redakcji Trójmiasta - czy możecie zająć się tym tematem?- 3 0
-
2020-08-12 18:04
Słuszna uwaga, ale pretensje do pana Szczurka
On już zapomniał co to znaczy parking. Od 20 lat nie powstał w Gdyni ani jeden. Wszystko sprzedane i zabetonowane. Planiści mają to kompletnie gdzieś bo kasa, kasa, kasa.
Nic dziwnego jak 70% dochodów miasta pożera zadłużenie. Na koniec kadencji miłościwie nam panującego będzie to pewnie z 85% i miasto upadnie. Żadnych atrakcji dla turystów, nic się nie dzieje. Ale kasa się zgadza co niektórym i tylko o to chodzi.
I jeszcze jedno: nie błagać tylko żądać. Zbierać podpisy, pisać petycję, wołać telewizję, itd.- 0 0
-
2020-08-11 14:31
Midibus
Linia 145 prawie zawsze jeździ pusta. Szkoda na to wydawać pieniądze
- 0 1
-
2020-08-11 15:36
Niestety nie są ciche
są wręcz głośniejsze od tradycyjnych
- 0 1
-
2020-08-11 20:42
252
Prośba o wicej kursów lini 252 po godz 17
i soboty- 1 0
-
2020-11-17 19:58
Dlaczego nie wdrażamy swoich krajowych tylko wspomagamy Niemcy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.