• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Międzytorze w Gdyni: jest nowy właściciel części terenów

Michał Brancewicz
15 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.

Deweloper Robyg nabył dwa budynki i grunt o powierzchni 2,3 ha w Gdyni przy ul. Wendy 7/9Mapka. Jest to obszar tzw. Międzytorza. Na zakupionym terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań.



Międzytorze powstanie:

Międzytorze ma stać się nową częścią śródmieścia Gdyni. Na 14-hektarowym obszarze, między terenem portu, torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna planowana jest wielofunkcyjna zabudowa: mieszkaniowa, biurowa i usługowa oraz tereny rekreacyjne.


  • W 2015 roku zapadła decyzja, że teren Międzytorza zagospodaruje deweloper Semeko wspólnie z należącą do grupy PKP spółką Xcity Investment.
  • W 2017 roku powstał miejscowy plan dla tego miejsca.
  • W 2019 roku po raz ostatni pisaliśmy stricte o Międzytorzu, gdy UOKiK badał wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej.
  • Na początku 2020 roku informowaliśmy, że Gdynia rezygnuje z poszerzenia ul. Władysława IV, która miała stanowić dojazd dla przyszłych mieszkańców Międzytorza.

Od tego czasu, jeśli poruszany był temat Międzytorza, to w kontekście różnych działań inwestycyjnych w okolicy tego miejsca.

Czytaj też:

55-metrowy budynek może stanąć na granicy Międzytorza


Trójmiasto w Budowie. Św. Piotra - nowa część Śródmieścia Gdyni



Od sześciu lat wciąż trwają bowiem przygotowania do realizacji tego przedsięwzięcia zakrojonego na szeroką skalę. Na stronie Semeko czytamy, że planowane zakończenie inwestycji ma nastąpić na 100-lecie Gdyni, czyli w 2026 roku. Wartość inwestycji szacowana jest na ponad 700 mln euro, czyli ok 3 mld zł.

Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP. Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP.
Deweloper, pytany o postępy w przygotowaniach, odsyła jednak do spółki PKP.

Niewykluczone zatem, że to inny inwestor jako pierwszy rozpocznie zabudowę Międzytorza. 8 lipca spółka Robyg Marina Tower złożyła wniosek o rozbiórkę budynków przy ul. Wendy 7/9.

- W maju 2021 nabyliśmy grunt o powierzchni 2,3 ha położony w Gdyni. Jest to nasza pierwsza działka w tym mieście. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na działce powstać może zabudowa mieszkaniowo-usługowa - informuje Anna Wojciechowska, dyrektor marketingu i sprzedaży Robyga. - Na zakupionym przez nas terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań, a maksymalna wysokość zabudowy to 55 metrów, czyli 17 kondygnacji naziemnych. Jesteśmy w tej chwili na wczesnym etapie projektowym, za wcześnie więc aby zdradzać więcej szczegółów.
Na razie wiadomo jedynie, że projekt powstanie w pracowni BJK Architekci.

Opinie (247) 6 zablokowanych

  • (16)

    teren powinien zostac pod przemyslowke a nie kolejne apartamenty buduja a drog nic! szkoda ze Szczur ciagle robi uklady z developerka zamiast tworzyc piekne parki dla mieszkancow.

    • 95 33

    • (2)

      może jakas kopalnia węgla wraz z elektrownią? ;) Witaj w XXI wieku. Przemysł nie potrzebuje wiecej terenów, wszystko sie digitalizuje

      • 6 10

      • Z.....

        digitalizować to można ci przypadkiem tą wredną mordę ,ciekawe co powiesz na taki koncept p...dle ;)

        • 0 0

      • włącznie z...

        tobą...

        • 7 1

    • no ale (2)

      to kucyk i gryzon deweloperom nie pozwalaja budować dróg. tylko bierze hajs od PUM na bieżące potrzeby. Zarządzenie nr 3290 w sprawie zasad i trybu zawierania umów drogowych.

      • 9 2

      • miało być miedzymorze ... będzie miedzytorze (1)

        gdzie sasiny obajtki misiewiczki i króliczkiNBP będą sobie żyły na bogato za godną emeryturkę i zaPiSane diengi na koncie...

        • 3 6

        • tych nazwisk i ksyw jest znacznie więcej

          z wszelkich zakamarków "sceny politycznej".
          Taka jest "warszafka", tak wyglądają rządy gołodupców.

          • 5 1

    • (7)

      przemysłówka w prawie ścisłym centrum miasta? dobrze się czujesz ?

      • 10 9

      • odwrotnie

        to jest miasto, które wciska się w środek strefy przemysłowej.
        A to najlepszy sposób, aby trwale ją zniszczyć.

        • 5 1

      • to jest Gdynia i port a nie Hawaje..to zawsze było i powinno być przemysłowo (5)

        bo to daje mieszkańcom pracę i kasę do miasta...deweloper zapłaci raz, port, regularnie.. największy pracodawca w mieście to banda gryzonia a oni niczego nie produkują i nie tworzą niczego , co można spieniężyć...jakoś Niemcy nie zabudowują apartementami terenów przemysłowych..

        • 13 5

        • sam widziałem w Holandii jak 3km portu zamieniono na apartamenty w niecałe 3lata. (2)

          w Niemczech natomiast jest specjalny urząd, ze specjalnymi uprawnieniami, który zamienia setki hektarów terenów przemysłowych w miastach na nowe osiedla - przoduje w tym: Nadrenia-Westfalia, Hamburg, Hesja, Brema i Berlin... przemysł jest wyrzucany po za miasta w całych Niemczech ... niemal z automatu i masowo.

          • 3 10

          • może i coś widziałeś...

            tylko czy widziałeś, na co patrzysz?

            • 6 0

          • tak się w świecie robi...

            Ale z głową, planem, sensem i z zyskiem.
            Plan jest prosty, budujemy nowe tereny przemysłowe, przenosimy działalność, zagospodarowujemy teren. Widzisz taka prawidłowość w Polsce?

            Pieniądz musi płynąć.
            Nazywa się to "business continuity".

            "niemal z automatu i masowo"
            To się tobie tylko tak wydaje, bo nie masz pojęcia, co za tym się kryje. Niemcy też znają pojęcie "betonrausch" a większość młodych nie ma własnego mieszkania.

            W Polsce dogodnego do budowy portów wybrzeża nie ma dużo więcej niż wspomniane 3km... Więc takie tereny mają nieco inną wagę niż w Holandii. Której to obywatele w zamian masowo przejmują ziemię na Pomorzu Zachodnim.

            Bo wiedzą co z nią robić!!!

            U nas jak sie kręci, to się leży na plecach i czeka emerytury z opinią "nie da się, po co ten kłopot". Jak koniunktura się zachwieje, to się podnosi wrzask "nie da się, nie opłaca się, sprzedać za złotówkę".
            "Byznes" ma się sam kręcić, to marzenie polskiego "podsiębiorcy".

            • 5 0

        • mamy port i to całkiem spory, gdybyś nie zauwazył...

          • 6 0

        • przecież to nie jest teren portu, tylko jakieś stare tereny z poprzerabianymi magazaynami na jakieś sklepy meblowe i inne badziewie.

          • 1 8

    • pod artykulem o parku sa komentarze: a po co to komu

      lepiej by parkingi darmowe zrobil i jakies domy dla ludiz postawil. Jak widzisz, zawsze wiekszosc bedzie niezadowolona

      • 0 4

    • A te piękne parki dla mieszkańców to niby za czyje pieniądze tworzyć? Twoje? Park nie przynosi miastu dochodu tylko straty a za budynki leci do kasy co roku podatek,kumasz to?

      • 6 8

  • Wszędzie bloki i markety

    Chore. Tereny przemysłowe miasta portowego idą pod deweloperkę, kupa firm tam działa- i co?
    Chore myślenie. Ludzie potrzebują rozwijać firmy, dawać pracę. Na bloki jest pełno miejsca. Założyciel miasta portowego przewraca się w grobie.

    • 4 1

  • BJK Architekci (1)

    Na szybko ich wyszukałem i znalazłem, że zaprojektowali już w Gdyni biurowiec Enter na Śląskiej. A jest ładny, więc myślę, że nie będzie źle, możemy oczekiwać przyzwoitego projektu.

    • 3 15

    • Ten świecący pustkami?

      • 3 1

  • deweloperka (5)

    Wielu z komentujących narzeka na deweloperów i prowadzone przez nich inwestycje. Pewnie jest w tym wiele prawdy ale chciałbym dodać, że takie zgody na budowlankę a nie inne daje urząd miasta. Można by było przecież zobowiązać dewelopera do działania na rzecz miasta. Poza tym gdyby nie działalność deweloperów to tak naprawdę Gdynia wyglądałaby jak całkowita wiocha. Miasto nie robi nic dla polepszenia infrastruktury i prowadzi jedynie działania zmierzające do "zabicia" wszystkiego co znajduje się w centrum poprzez realizację chorych projektów

    • 110 12

    • I w końcu jak wiele polskich miast Gdynia straci prawa miejskie (3)

      • 4 2

      • po 89 tylko Wesoła stała się dzielnicą Warszawy (2)

        więc straciła prawa miejskie. O jakich innych wielu miastach mówisz że straciły te prawa?

        • 2 0

        • A to Polska powstala w 1989?

          Brawo, kolego!

          • 0 0

        • Trzymam kciuki, zedy Gdynia stala sie dzielnica Rumii, na pewno byloby tu lepiej niz teraz.

          • 5 1

    • taka wladze sobie wybraliscie.

      • 10 1

  • Historia (2)

    Gdynia miała swój klimat i swoją historię. Teraz zamiast ratować budynki po starej portowej dzielnicy i zachować ślad to stawiamy budynki które NIC nie znaczą... No tak... Ale po co ratować chronić... Wystarczy kilkanascie zdjęć na metalowych siatkach... Ot historia Gdyni!

    • 9 1

    • (1)

      Dobrze powiedziane, dla słoików te tereny to brud i nędza i takie sztampowe Robygi to dla nich synonim wielkomiejskiego stylu, a dla gdynianina te tereny to historia, tradycja i pozostałości pierwotnego charakteru miasta, a te urzędowe szuje wszystko zniszczą

      • 2 1

      • a podobno to "strefa muzealna" ...

        Stepa!
        Do roboty!

        • 0 1

  • W tym miejscu ma siedzibę

    Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Kupuje to robyg. piękne podsumowanie polityki przestrzennej tego miasta. Nie ma przypadków, są tylko znaki.

    • 14 3

  • międzytorze w Gdyni (1)

    ...hmm... przecież od lat wiadomo, że na tym, portowo-kolejowym osiedlu zamieszkają głównie Chińczycy z pobliskiej firmy "Chipolbrok". Gdynianie doskonale o tym wiedzą. Ot, i wszystko...

    • 0 1

    • historia kołem się toczy?

      to tereny niegdysiejszej "Dzielnicy Chińskiej".
      Tylko role trochę się odwracają...
      ;)

      • 1 0

  • oczywiscie drogi nie rozbudowane

    czyli znów wiecej korków..przy takich inwestycjach deweloper powinien byc zobowiazany o rozbudowe dróg dojazdowych bo miasto jak zwykle nic z tym nie zrobi...a farbą nie da sie domalowac kolejnego pasa jak to robi nasz miszcz..

    • 5 1

  • Co to?

    Przedstawione zdjęcia pokazują koszmarny widok, który z architektem nie widział się nawet przez ścianę. Ciekawe kto chciałby mieszkać w takiej okolicy? No ale o gustach się nie dyskutuje.

    • 12 5

  • NIe ma gorszego developera jak ROBYG (3)

    jesli oni to dostali w swoje rece to przy udziale urzednikow zabuduja tam kazdy metr, wspolczuje tym ludziom ktorzy beda tam mieszkac a jeszcze bardziej tym z okolicy . Jak buduje Robyg w warszawie i w malej Sycyli kazdy wie.. To co zrobili z zajezdnia wrzeszcz w Gdansku to przyklad jak si enie buduje. ale urzednicy i tak na wszystko im pozwola wiec biznes sie kreci. :)

    • 38 2

    • co, robisz przygotowanie pod konferencje Płażyńskiego? czuć na kilometr ten bełkot pisowski... byle szczuć. osobiście kojarzę parę osób z wymienionych osiedli i nie słyszałem narzekań

      • 0 3

    • (1)

      Mottem przewodnim każdego dewelopera jest: "Ma być maksymalny zysk!"

      • 5 4

      • bo sie im na to

        pozwala.

        • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane