- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (204 opinie)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (148 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (56 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (139 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
W Gdańsku mniej urodzeń dzieci oraz więcej ślubów w plenerze
W Gdańsku w zeszłym roku urodziło się 8 590 dzieci, którym najczęściej nadawano imiona Zuzanna i Jan. Co ciekawe rodzi się więcej chłopców niż dziewczynek. Gdańsk stał się też atrakcyjnym miejscem na zawarcie ślubu w plenerze.
Od kilku lat rodzi się w Gdańsku więcej chłopców niż dziewczynek. W roku 2018 urodziło się w Gdańsku 4 373 chłopców i 4 217 dziewczynek. W roku 2017 różnica w liczbie urodzeń na korzyść chłopców wyniosła 219, w roku 2016 - 215.
Warto zaznaczyć, że ponad połowa urodzonych w naszym mieście dzieci stała się zameldowanymi mieszkańcami Gdańska. W praktyce oznacza to, że Gdańsk powiększył swoją liczbę mieszkańców o 4 685 osób (2 424 gdańszczan i 2 261 gdańszczanek).
Nie ma niespodzianek z imionami, ciągle królują Zuzia i Jasiu
- Popularność imion nie zmienia się drastycznie, moda na dane imię trwa zazwyczaj kilka lat - wyjaśnia miejskiemu portalowi Grażyna Gorczyca, kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Gdańsku. - Warto podkreślić, że wybierane w Gdańsku imiona nie różnią się wiele od tych, które są najpopularniejsze w całym kraju.
I tak w 2018 roku najpopularniejsze imiona żeńskie nadawane w Gdańsku to: Zuzanna (183), Julia (178), Zofia (170). Najczęściej wybierane imiona męskie: Jan (192), Jakub (174), Aleksander (162).
Nie tylko gdańszczanie chętniej pobierają się w Gdańsku
W 2018 roku związki małżeńskie w Gdańsku zawarło łącznie 1914 par, z czego 1033 to były śluby cywilne, na ślub konkordatowy zdecydowało się 881 par. Śluby cywilne w ostatnich latach coraz częściej wygrywają z konkordatowymi. W 2016 ślubów cywilnych było o 70 więcej, w 2017 - 108, w 2018 - 152.
Jak podkreślają urzędnicy, Gdańsk jest coraz bardziej atrakcyjnym miejscem na zawieranie związków małżeńskich.
- Ludzie przyjeżdżają do naszego miasta, bo chcą wziąć ślub właśnie tutaj. Ten trend pojawia się coraz częściej i bardzo nas to cieszy. Także śluby plenerowe cieszą się coraz większą popularnością - wyjaśnia Grażyna Gorczyca.
W 2017 roku ślubów zawartych poza Urzędem Stanu Cywilnego, np. w restauracji, hotelu, muzeum czy na plaży, było 70. W roku ubiegłym odnotowaliśmy 86 takich niezwykłych ślubów.
Opinie (436) ponad 50 zablokowanych
-
2019-01-27 09:04
jeszcze kilkadziesiąt lat i Polacy znikną jak dinozaury (73)
- 137 74
-
2019-01-27 09:12
faceci w Polsce zmądrzeli (14)
alimenty to ruina i nędza, sądy orzekają do 60% dochodów, komornik wchodzi i was nie ma
- 124 20
-
2019-01-27 10:16
To jedziesz na wakacje do USA (11)
I alimenty w Polsce Ci nie straszne ;)
- 7 14
-
2019-01-27 10:31
Alimenty to takie narzędzie do wyłudzania kasy ... (10)
Już dawno powinno się to znieść , rozwodów by było zdecydowanie mniej ale co by robiły sądy no i komornicy z czego by żyli ???
- 27 15
-
2019-01-27 10:58
Twoje dziecko wyłudza od ciebie alimenty? (9)
Może ma jeszcze pracować i ci płacić?
Lecz się.- 26 22
-
2019-01-27 12:02
(4)
Na dziecko chętnie bym płacił a nie na jego matkę i jej nowego faceta
- 37 5
-
2019-01-27 12:18
Chętnie byś płacił (2)
Czyli nie płacisz na dziecko.
- 10 12
-
2019-01-27 12:26
za takich profesorow placimy
- 7 0
-
2019-01-27 13:26
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
- 2 0
-
2019-01-28 10:03
jak bokiem się puściłeś i nie uszanowałeś, to licz się z alimentami i na matkę twojego dziecka
- 2 2
-
2019-01-27 12:21
(3)
To może matka niech rozlicza się z tych alimentów dokładnie co do grosza, bo na przykład alimenty w kwocie 2700zł na dziecko to to jawna kpina, no chyba że dziecko żre złoto i diamenty.
- 24 8
-
2019-01-27 13:28
W Polsce nigdy nie przejdzie by matka musiała dokumentować wydatki
- 10 4
-
2019-01-28 06:02
Jak sie pracuje w pisowskiej soolce to sie nie narzeka.
Stac cie misiaczku.
- 1 3
-
2019-01-28 06:02
Spolce.
- 1 0
-
2019-01-28 08:52
Weź dzieci do siebie (1)
Weź dzieci do siebie i matka dzieci będzie płaciła tobie alimenty
- 7 1
-
2019-01-28 12:39
aby dostać dzieci to facet musi być tęczowym jednorożcem
madka może pić i bić a i tak jej dzieci nie zabiorą (potwierdzone wyrokami sądów rodzinnych)
- 0 0
-
2019-01-27 09:19
Niemcy kończą pracę o 16 (49)
W koloniach tyramy do 21
Ale już niedługo- 42 6
-
2019-01-27 09:25
Niby tak. (23)
Oni mają dobrą organizację pracy, my mamy fatalną. U nas każde ulepszenie systemu powoduje zdublowanie wszystkich czynności. Oni są krajem bogatym, mogą myśleć o komforcie życia, my jesteśmy biednym krajem na dorobku.
- 37 16
-
2019-01-27 09:38
Oni wygrali wojnę , a Polskę dymał soviecki sojuz. (13)
Polska jest jedynym krajem który walcząc z niemcami i sovieckim sojuzem nie otrzymała najmniejszych odszkodowań wojennych . Kraj zrujnowany w 80% i 6 mln obywateli wymordowanych .do tego dziesięciolecia komuszej okupacji . i ostatnio traktowanie przez Starą Unię jak kolonię , oraz nierządy targowiczan. Jeszcze długo będziemy odczuwać tego skutki.
- 58 18
-
2019-01-27 09:52
(8)
Hej, serio Niemcy wygrali wojnę?!!Skąd to wiesz? Tyle lat człowieka uczyli, że jednak nie....
- 26 20
-
2019-01-27 10:28
Podpowiedź
Zdzichu, jak w podstawówce były zajęcia z ironii, to akurat musiałeś być w toalecie.
- 22 3
-
2019-01-27 10:44
O już dobre wiadomości
Sycylia wymiera . Już widać działania Dul ska i spółka
- 8 13
-
2019-01-27 11:10
Kolejny mit
Z dobra organizacja pracy, i z pracowitością ...
- 6 3
-
2019-01-27 11:18
A śluby dwóch kolesi? (1)
Wybitny samorządowiec nie zdążył?
- 10 19
-
2019-01-27 11:57
jeśli ci bardzo zależy to możesz wziąć taki ślub w holandii i uk :)
- 8 1
-
2019-01-27 11:58
wąchał klej w kibelku
i nie słyszał o nazistach z "kosmosu"
- 6 0
-
2019-01-27 19:37
Ramię w ramię z Armią Czerwoną wojnę wygrało NRD. (1)
- 0 3
-
2019-01-28 09:46
Ci lepsi Niemcy z NRD
Źli żyli w RFN ie
- 0 0
-
2019-01-27 10:04
dalej dyma i ludzie jeszcze tego chcą
- 9 4
-
2019-01-27 11:17
Wybitny samorządowiec zostawił pustkę... (1)
- 1 10
-
2019-01-27 21:13
Lech K.?
- 3 2
-
2019-01-27 18:11
pustaki piszą swoje złote myśli na innych portalach
i ty zacznij tam pisać
- 2 1
-
2019-01-27 10:45
Dobra organizacje pracy?
No oplułem się ...
- 6 4
-
2019-01-27 10:47
Jakbyś okradł kilka państw z ich bogactwa też byłbyś bogatym państwem
Chcesz obejrzeć nasze dobra narodowe ? Jedź do Niemcow one tam już są !
- 17 8
-
2019-01-27 10:53
Dobra organizacje !??? (6)
Jedź popracuj , to zmienisz zdanie
- 6 4
-
2019-01-27 11:36
(5)
Pojechalam, popracowalam. Jestem wrecz utwierdzona.
- 7 5
-
2019-01-27 11:48
Długo cię utwierdzali ? (3)
- 5 7
-
2019-01-27 11:50
(1)
8 lat. Jeszcze jakies pytania czy to juz przekora. Milej niedzieli.
- 6 2
-
2019-01-27 12:19
A stalas się twarda czy nabrałas pewności ?
- 3 3
-
2019-01-27 11:55
i w ilu ??
- 4 5
-
2019-01-27 12:38
W Hamburgu na Sankt Pauli
na hebelstrasse jeszcze ok, ale w garażach to do d*py. Utwierdzają , nie płaca . Jeszcze na zboka można trafić....
- 3 2
-
2019-01-27 09:27
(18)
Niemców też ubywa. Więc nie wiem skąd takie porównanie.
- 13 3
-
2019-01-27 10:42
No i dlatego na emeryturę 600 000 euro miesięcznie dla prezesa jednej dużej firmy niemieckiej (10)
Ktoś musi zap... Dlatego sprowadzili sobie tyle Musztard
- 6 8
-
2019-01-27 10:52
Trzeba było zostać tym Prezesem. (6)
- 6 8
-
2019-01-27 11:10
Nie miałem dziadka w SS (5)
- 11 7
-
2019-01-27 12:21
A to wszyscy Prezesi mieli dziadków w SS? (4)
- 6 3
-
2019-01-27 12:44
większość.
- 3 2
-
2019-01-27 12:45
Szczególnie ci z Axel Springers. (1)
Simens, henkel, ig farben, VW, Messersmith, .........długo by wymieniac.
- 11 3
-
2019-01-27 13:48
Tak specjaliści od proszku
Naród złodziei i zwyroli
- 2 1
-
2019-01-27 13:47
Większość
- 3 1
-
2019-01-27 11:11
A takich prezesów maj 1200
- 1 1
-
2019-01-27 21:15
My sprowadzamy Ukraińców żeby było na pensje dla asystentek Galińskiego? (1)
- 2 1
-
2019-01-28 09:52
To PO sprowadziło i dopłaca 1200 do każdego zatrudnionego
Ale wcześniej 2 miliony uciekło przed rządami Tuska z Polski
- 1 0
-
2019-01-27 11:49
To akurat dobra wiadomość
- 0 2
-
2019-01-27 12:20
To dobra wiadomość
- 0 1
-
2019-01-27 13:18
Ostatniego Niemca w Niemczech pochowa Turek... Kwestia czasu (4)
- 10 3
-
2019-01-27 13:32
Tusek to spitoli na Kamczatkę. (3)
- 5 3
-
2019-01-27 13:48
Do Peru (2)
- 7 3
-
2019-01-27 15:44
Hitlerowcy uciekają do Ameryki Poludniowej (1)
- 4 1
-
2019-01-27 17:33
Z Putlerem też sie dogaduja
- 0 3
-
2019-01-27 10:20
Ja też kończę pracę o 16-tej i co z tego? (4)
- 3 4
-
2019-01-27 10:40
Pozdrawiamy UM i resortowych
- 9 4
-
2019-01-27 10:49
Nie każdy pracuje w Sądzie (2)
- 5 4
-
2019-01-28 05:56
Macie jakies zamowienie politycznecz Nowogrodzkiej aby pluc na sady,kody i niemcow dzisiaj? (1)
Czy to nie jest czasem ta slynna mowa nienawisci?
- 1 2
-
2019-01-28 09:55
Ktoś pluje ?
My nie sikamy do zniczy
- 0 0
-
2019-01-27 15:04
Pracujesz do wieczora na Polaka i dla Polska katolika xD
Avatar w odrazu parschacie jadem na Niemców
- 0 4
-
2019-01-27 10:07
Chciałbyś frycu
- 5 7
-
2019-01-27 11:09
PO chciało w ,, uzgodnieniu,, żeby było nas 15 milionów (4)
Resztę by nam dowieźli w ramach pomocy dzieciom 30 letnim
- 9 6
-
2019-01-27 19:39
Dlaczego Jarek nie dał przykładu i nie rozmnożył rodu ? (3)
Kalksztejnów?
- 3 5
-
2019-01-28 05:59
Bo sie bal ,ze zbyt duza liczba sobowtorow zrobi mu w przyszlosci konkurencje? (1)
- 0 0
-
2019-01-28 09:57
Takie Grodzkie przykładowo
- 0 0
-
2019-01-28 09:56
Brał wzór z Michnika
- 0 0
-
2019-01-27 16:01
Oby.
- 0 1
-
2019-01-27 19:36
A wraz z nami zawiść, frustracja, obrzucanie się błotem i kibolstwo.
- 1 1
-
2019-01-27 09:05
(64)
500+ nie dziala?Przeciez ludzie mieli robic dzieci na potege haha
- 326 76
-
2019-01-27 09:20
In Vitro nie takie skuteczne? (17)
- 32 64
-
2019-01-27 09:27
Przecież jest zdrowo przyblokowane. (16)
jest tylko dla tych co mogą wyłożyć żywą gotówkę, a to nie jest tani biznes.
- 38 19
-
2019-01-27 09:43
Nie kłam . Jest finansowane (15)
z naszych podatków .
- 22 38
-
2019-01-27 09:49
Przez samorządy. (12)
- 24 4
-
2019-01-27 09:53
no, więc z naszych podatków. (11)
- 21 13
-
2019-01-27 10:07
Z moich (10)
Ty co najwyżej ciągniesz socjal też z moich podatków
- 28 16
-
2019-01-27 10:26
nie ciągnę socjalu. (5)
całkiem nieżle zarabiam.
- 14 15
-
2019-01-27 12:23
(1)
nie sadzę by ktoś dobrze zarabiający pisał takie głupoty
- 15 12
-
2019-01-27 12:49
Jak widzisz jest was mniej niż myślaleś.
Można dobrze zarabiac i trzeżwo patrzeć na świat. Nie tylko przez pryzmat utraconego koryta.
- 8 11
-
2019-01-27 13:49
A co ciągniesz ? (2)
- 8 5
-
2019-01-27 17:43
a coś muszę ? (1)
- 5 1
-
2019-01-27 20:57
On ciągnie to myśli, że wszyscy tak robią.
- 4 1
-
2019-01-27 13:30
Że ty lubisz czasami, a może często coś pociągnąć, nie posadzaj wszystkich o takie dewiacje.
- 5 3
-
2019-01-27 13:38
kiedy i ile ostatnio odprowadzileś? (1)
Sądząc z wyPOwiedzi nie płacisz na "rezim" i wszystko wrzucasz w koszty. A z moich zarobków odprowadzany jest podatek.
- 5 8
-
2019-01-27 18:31
Leasing na wszystko
Samochód , sprzęt i kobita ...
- 5 0
-
2019-01-27 14:13
To z twoich , czy za gotówkę
zdecyduj się .
- 5 3
-
2019-01-27 10:56
Już wolę finansować invitro niż nierobów. (1)
- 43 13
-
2019-01-27 11:14
Dlatego nie dajesz na uchodźców
- 8 18
-
2019-01-27 09:27
(17)
W Gdańsku nic nie działa. Tylko się cieszyć że elektorat Sycylii coraz mniejszy
- 25 36
-
2019-01-27 09:45
Gdańszczanie Edziu nie sprzedali się za 500 zł (16)
- 45 26
-
2019-01-27 10:39
(4)
Ale wymrą na złość by pokazać, że 500 + nie działa. Dobre
- 17 29
-
2019-01-27 10:55
No i co?
- 5 8
-
2019-01-27 12:27
(2)
bo nie zadziałało nigdzie gdzie to było na świecie wprowadzone to czemu miało by u nas?
- 9 5
-
2019-01-27 22:40
(1)
Gdzie było?
- 3 2
-
2019-01-28 09:36
W większości krajów europejskich jest odpowiednik 500+
- 0 0
-
2019-01-27 11:15
Gdańszczanie dostali walizkę pieniędzy na robotach w Niemczech (6)
- 13 5
-
2019-01-27 12:50
Nie pieniędzy , tylko złota dentystycznego. (5)
- 8 0
-
2019-01-27 13:51
Czyli wydłubane żydom po śmierci ? (4)
Ekstra , co za zwyrole to wymyślili ?
- 5 0
-
2019-01-27 14:19
ZAleży gdzie się "pracowało" (2)
Jak u bauera ,albo w obozie zagłady po odpowiedniej stronie drutów , to sie przywoziło swoje jak się zdążyło je pozbierać.
- 5 1
-
2019-01-27 17:39
A jak na wieży (1)
przed muszką i szczerbinką ??? To jakie?
- 3 0
-
2019-01-27 18:32
To prezesem w Bayer AG
- 1 0
-
2019-01-27 15:11
Wszystko wskazuje że Niemcy
- 3 0
-
2019-01-27 15:35
(2)
Prawda, kolejny raz dali się w...ć za darmo... bez mydła. I jak nie obudzicie to będziecie d...i jeszcze kolejne 5 lat.
- 3 2
-
2019-01-27 18:33
Czyli nie głosować na Dulkiewicz? (1)
- 7 3
-
2019-01-28 07:32
głosuje na kogo chcesz, podobno jest demokracja.
- 0 0
-
2019-01-27 15:45
jak sie nie sprzedali to dlaczego pobieraja i pierwsilecą do kolejki
- 2 2
-
2019-01-27 09:30
wyz sie konczy. dzieci bedzie sie coraz mniej rodzic... (2)
.. do kolejnego wyzu. 500+ nie ma tu noc do rzeczy.
- 34 1
-
2019-01-28 08:12
(1)
ma do rzeczy, miało być programem demograficznym, stało się socjalem
- 2 1
-
2019-01-28 10:07
boli cie to?
Niemcy, Szwecja, UK, ... wiele krajow to ma, tylko Polak ma przymierac glodem...
- 2 0
-
2019-01-27 10:03
W lemingradzie nie działa, (4)
bo w tęczoeej relacji dzieci się nie rodzą.
- 22 29
-
2019-01-27 10:09
Lepiej być mądrym narodem. Nie ilość tylko (3)
jakość się liczy.
- 24 10
-
2019-01-27 10:42
(1)
Naprawdę? W tym tempie to jakość wymrze szybciej niż ilość
- 13 11
-
2019-01-27 23:18
Być może w rozmnazaniu na ilość jest jakaś metoda.
1. Liczysz, że narodzi się mesjasz lub geniusz który uratuje naród.
2. Rozmnażając się na ilość zalewasz inne narody.- 1 0
-
2019-01-27 11:10
Żeby naród był mądry,
wpierw musi być. Jak nie będzie dzieci, nie będzie narodu. Cała mądrość.
- 14 11
-
2019-01-27 10:22
Najpierw edukacja... za nim się wypowiesz (1)
Wiesz co to jest: wyż demograficzny? Aktualnie kończą rodzić roczniki wyżu demograficznego lat 80tych a zaczynają rodzić roczniki urodzone w latach 90tych. Zobacz ile dzieci rodziło się powiedzmy w 1985 a ile w 1995. Tutaj żadne 500+ czy 1000+ nie pomoże. Statystyki nie oszukasz, jak i biologii. 500+ i poprawa warunków życia Polaków i tak dołożyło kilkadziesiąt tysięcy urodzeń. Zapoznaj się prognozami GUSowskimi sprzed 7 lat. Obecnie miało już się rodzić około 300 tys a rodzi się w okolicach 400 tys.
- 19 8
-
2019-01-27 20:04
Dobrze prawisz Admirale
Ale do niektórych żadne argumenty nie trafiają.
- 3 0
-
2019-01-27 10:41
Nie robić a wychowywać, dawać im możliwości (1)
- 8 2
-
2019-01-27 11:10
Pawiany się robią nawzajem.
- 3 3
-
2019-01-27 11:12
W Gdańsku nie na pisich d**ili! (4)
- 6 12
-
2019-01-27 13:31
(3)
Za to KODerastow mnóstwo.
- 11 8
-
2019-01-27 17:06
u ciebie na chacie ? (2)
- 2 6
-
2019-01-27 19:00
(1)
U mnie w domu parchow nie ma.
- 3 5
-
2019-01-27 19:23
u ciebie w domu to tylko karaluchy są.nikt normalny by z tobą nie wytrzymał.
- 3 4
-
2019-01-27 11:13
Róbta co chceta działa w Gdańsku! (1)
- 9 6
-
2019-01-27 17:06
aha
- 0 0
-
2019-01-27 12:42
500+ odebrała godność. (3)
Niektóre kraje mają zapewnione dla każdego dziecka, a unas się zrobiło sort i kolejny podział. Teraz jest w skrucie "paologia z 500+" , co jest naprawdę upodleniem dla zwykłych rodzin.
- 4 12
-
2019-01-27 13:36
Patologia nie zna swojego języka
ortografia się kłania patologio umysłowa.
- 7 3
-
2019-01-27 18:34
Tak w Burundi jest na każde (1)
Droga wolna
- 5 0
-
2019-01-27 21:12
Na Węgrzech
- 1 0
-
2019-01-27 15:42
W austri 500+to 250euro i co lemingi łysow wam? lepiej by POwcy mogli wiecej krasc (1)
- 8 2
-
2019-01-27 17:07
korba luz
- 0 1
-
2019-01-27 16:32
OTUA!!!
- 6 1
-
2019-01-27 21:10
Patole robią
- 3 0
-
2019-01-28 10:49
Ano nie działa
Jest to program, który zachęca do podjęcia decyzji o posiadaniu kolejnego dziecka, a jak wiadomo najtrudniejsza jest decyzja o wydaniu na świat pierwszego dziecka. W tym program nie pomaga.
- 1 1
-
2019-01-27 09:07
W Gdyni to są plenery (6)
W Gdańsku to beton
- 62 153
-
2019-01-27 09:16
Ciekawe gdzie w Gdyni (2)
Najbrzytrzym mieście w Polsce
- 22 23
-
2019-01-27 09:33
Toś zabłysnął inteligencją Aaa
- 11 10
-
2019-01-27 10:03
Wątpliwa jest wolność słowa w przypadku takich komentarzy jak Twój - czyli nie na temat i ze złością do tego - nie wiadomo jak czytać Twój komentarz, ale szanuj chociaż polską ortografię.
- 5 5
-
2019-01-27 09:41
nie ma tu danych z Gdyni, tam jest prawdziwa tragedia z urodzeniami. (1)
- 8 9
-
2019-01-27 14:11
Serio?
Ja mieszkam w Gdyni, a rodziłam w gda, ze względu na specjalistyczny szpital. Masa moich koleżanek również .
- 2 2
-
2019-01-27 10:26
Sam jesteś beton
- 8 5
-
2019-01-27 09:07
no,w końcu faceci zmądrzeli i biorą sie poważnie za związek a nie w ciąż było bez zobowiazań (6)
jak nieodpowiedzialni i niedojrzali chłopcy....
Przecież lepiej wracać do własnego łoża po pracy, gdzie czeka z utęskinieniem ta jedyna...- 53 101
-
2019-01-27 09:18
Wiem cos czego Ty nie wiesz
Naiwna jestes ;)
- 34 5
-
2019-01-27 10:03
(1)
Adam miał iść w świat i się rozmnażać a nie związki pielegnowac
- 15 9
-
2019-01-27 11:27
Skad taki wniosek? Na pewno nie z Biblii, tam zdrada jest potepiana.
- 4 4
-
2019-01-27 10:16
Miałaś na myśli, że zwiazki nie są zawierane
z powodu, że ona zaszła "w ciąż" tylko z miłości?
- 13 1
-
2019-01-28 08:29
Pieprzysz jak nocleg, albo katolik
- 2 1
-
2019-01-28 09:01
Czekamy aż kobiety zaczną dojrzewać
Skoro ciąże to tylko wina mężczyzn.
- 2 0
-
2019-01-27 09:12
Ręce opadają (9)
Rozdawanie pieniędzy niestety nie przyczyniło się do wzrostu liczby urodzeń. Pieniądze podatników są wesoło rozdawane w ramach "my tobie kasę - ty nam głos"
- 226 65
-
2019-01-27 10:42
Przypominam (7)
że w Gdańsku dominuje elektorat PO, więc czego się dziwisz.
- 22 18
-
2019-01-27 10:54
No i co? (6)
Przecież pincetplusy PiS rozdaje z naszych podatków.
- 17 12
-
2019-01-27 13:45
? (5)
Dlaczego uważasz że 500 + jest złe ?
- 13 7
-
2019-01-27 14:21
Bo powinno się dawać wędkę a nie rybę. (3)
- 17 10
-
2019-01-27 15:42
Każda pomoc jest wskazana.
Pomysłów na pomoc jest wiele. 500+ być może nie najlepszy ale lepiej wspomagać decydujących się na drugie dziecko niż wymyślać inne sposoby pomocy ale tylko w teorii: kiedyś, kiedyś, kiedyś.
- 9 6
-
2019-01-27 16:02
Ale to było mądre :D
- 5 0
-
2019-01-27 22:01
Wędka to kłopot
Ryba nie
- 3 0
-
2019-01-29 06:19
Bo moje dziecko nie dostaje
- 1 1
-
2019-01-28 09:18
Pewnie pierwszy lecisz po 500+
I strzepisz pape
- 2 0
-
2019-01-27 09:13
Nie będzie więcej urodzin. (9)
Mało rąk do pracy, więc chciwość podpowiada - brać więcej niż 1 etat, poświęcać mniej czasu dla rodziny, więcej i więcej kursów, szkoleń.
Nie ma miejsca na poświęcenie się dzieciom, rodzinie.- 144 31
-
2019-01-27 09:33
(2)
Jak matka siedzi w domu z małymi dziećmi to jest wyzwana od nierobów i utrzymanki mężą.
Jak zostawi dzieci w żłobku i przedszkolu i zasuwa z mężem po 10 godzin dziennie to wyrodni rodzice zabijający się za kasą.
Tak źle i tak nie dobrze- 72 3
-
2019-01-27 11:42
(1)
Nie ma róży bez kolców...
- 2 3
-
2019-01-27 11:53
Kolcow bez rozy tez ni ma
- 2 2
-
2019-01-27 11:51
Nareszcie wolność wyboru (5)
Piszesz o chciwości, ja napiszę o prozie życia, urodzisz facetowi dzieci, zbrzydniesz bo wiadomo nie ma czasu się super ogarnąć jak doglądasz dzieci, kuchni i często praca. a Pańcio się nudzi, w internecie znajdzie inną głupią której się żali, że zona go nie rozumie....
wiadomo rozwód i co za tym idzie alimenty. Poczytaj jaki dług alimentacyjny mają rodzice wobec dzieci. Znasz tą prozę, gdzie rodzic z dzieckiem zaharowany, a drugi nie płaci i lata na malediwy??? Nagminne
Szkolenia nie są aż tak pełne konsekwencji, dają szanse na rozwój. :) kasa daje swobodę a lepiej wychować jedno dobrze niż udręczyć się w realizacji wizji matki polki- 14 3
-
2019-01-27 12:16
Ta inna… (3)
to wcale głupia być nie musi. Skoro Tobie nawinął makaron na uszy, to też powinni Cię od głupich wyzywać?!
- 5 6
-
2019-01-27 12:28
(2)
generalnie to tak, dużo lasek łapie się biednego, poświęcającego się męża licząc, że zostawi żonę i poświęci się kochance. a tacy panowie po prostu są wygodni i nie mają zamiaru nic zmieniać - z jednej strony żonka ogarnie chałupę i dzieci, z drugiej kochanka pozwoli mu poczuć się samcem.
- 8 0
-
2019-01-27 12:44
Tak, (1)
a później żonka, która przecież wspaniałego faceta ma, który w życiu by czegoś takiego nie zrobił (bo to przecież wina tej drugiej!) „staje w obronie zdradzającego mężusia” wypisując do kochanki. Żałosne… Kobiety są po prostu żałosne…
- 6 5
-
2019-01-27 12:56
będąc kobietą niestety... się zgadzam :) dwie sępice szarpiące się nad facetem którego należałoby po prostu pogonić to przykry widok.
- 5 1
-
2019-01-28 10:51
bzdura
większość rozwodów jest z inicjatywy kobiety.
- 1 2
-
2019-01-27 09:14
(32)
Mniej urodzeń? Feminizm i lewactwo skutecznie przenika do umysłów młodych ludzi.
- 111 193
-
2019-01-27 09:24
Raczej pragmatyzm i realia wokół.
Choć oczywiście rosnąca świadomość, że nie każdy nadaje się na rodzica, zatem nie każdy musi i powinien mieć dzieci, też robi swoje.
- 58 13
-
2019-01-27 09:35
(25)
Ja nie czuję bym sprawdziła się jako matka, więc dziecka mieć nie chcę. Nie mam cierpliwości, ani wystarczająco dużo energii aby opiekować się istotą wymagającą pilnowania 24h/dobę. Dziecko to ogromna odpowiedzialność, powinno być przemyślaną decyzją aby nie skrzywdzić ani siebie ani dziecka.
- 57 14
-
2019-01-27 09:39
(3)
Ale pewnie byś nie chciała żeby Twoja matka dawno temu myślała tak jak Ty.
- 18 44
-
2019-01-27 09:43
(1)
Chyba wolałabym nie istnieć niż mieć świadomość, że urodziłam się tylko dlatego, bo wypada mieć dziecko.
- 58 12
-
2019-01-27 09:49
OK. Jak dla mnie nie musisz mieć.
- 8 10
-
2019-01-27 10:18
Może i by nie chciała
Ale ma prawo do swojego - odmiennego zdania na ten temat.
W mojej pracy większość dziewczyn/kobiet ma dzieci, wszystkie zasuwają, żadna nie jest jakiś szczególnie zadowolona bo nie ma czasu na tak na prawdę nic po pracy. Przez nic mam na myśli trichę życia, spokoju.- 24 5
-
2019-01-27 11:59
(20)
Masz prawo nie miec dzieci ale za kilkanascie lat zobaczysz jak to jest siedziec samemu w czasie swiat, bez biegajacych wszedzie malych dzieciakow, bez radosci z ogladania jak maz przebiera sie za mikolaja i bez tego uczucia jak wszyscy razem siedza za stolem i gadaja co sie przez ten ostatni rok wydarzylo
- 10 24
-
2019-01-27 12:05
(4)
Czwarty rok z rzędu mąż spędził święta i sylwestra w pracy. Na wachcie, na statku.
- 14 6
-
2019-01-27 12:14
Kto mu kaze plywac?
- 7 13
-
2019-01-27 12:21
No to piekna rodzina :) maz plywa a zona w domu. Idealny zwiazek
- 5 5
-
2019-01-27 12:24
(1)
Na pewno chciałbym pływać na statku i raz na 3-4 miesiące wracać do domu. Idealne małżeństwo i związek. Coś takiego było modne w latach 80-tych.
- 5 6
-
2019-01-28 06:17
W d byles i g widziales
Praca na statku jak kazda inna. Niektorzy plywaja 3/3 miesiace, a inni jak ja 5/5 tygodni. Czyli lacznie pracuje 6 miesiecy w roku a 6 odpoczywam.i ani ja ani moja zona nie narzekamy.
- 1 0
-
2019-01-27 12:08
Ma prawo nie tylko nie mieć dzieci, ale też i po swojemu celebrować święta bądź nawet nie obchodzić ich wcale. (2)
Skąd w ludziach przekonanie, że każdy musi przeżywać życie tak samo jak wszyscy inni...? Tymczasem ile osób, tyle możliwych scenariuszy i pomysłów. Na szczęście ;)
- 28 7
-
2019-01-27 12:15
(1)
Pewnie lubi samotnosc
- 4 10
-
2019-01-27 12:33
Zatem kolejne pytanko;) Skąd przekonanie, że dzieci gwarantują brak samotności? ;)
Znam samotnych świetnie funkcjonujących niemal całe życie w gronie osób bliższych im od własnej rodziny. Znam też i takich, którzy przedkładają samotność - choćby czasową - nad posiadaną rodzinę (znając ich rodziny, rozumiem doskonale). I tak dalej... Każdy ma, a przynajmniej powinien mieć, własny przepis. Oryginalny i świadomie wybierany.
Ps. Odnoszę wrażenie, że jako społeczeństwo wciąż jesteśmy mentalnie zerojedynkowi w postrzeganiu cudzych biografii. Błąd - jesteśmy zbiorem możliwości a nie stertą kolejnych kalek.
Pozdrawiam, miłego.- 19 7
-
2019-01-27 12:10
(4)
a to twoja jedyna radość w życiu? i serio dopiero przy świątecznym stole masz czas żeby pogadać co się przez ten ostatni rok wydarzyło?
- 13 7
-
2019-01-27 12:19
(1)
Jak maz caly czas plywa to w sumie rzadko jest kiedy pogadac. Takie zycie. Taki zwiazek. Pozazdroscic
- 2 7
-
2019-01-27 12:25
nie o tę wypowiedź chodziło
- 2 2
-
2019-01-27 12:46
(1)
To Tobie sie wydaje, ze to moja jedyna radosc w zyciu (ciekawe skad takie przypuszczenie, musisz chyba miec dziwne zycie, zeby cos takiego napisac). Chodzilo mi bardziej o klimat jaki panuje w trakcie swiat ale to trudno sobie wyobrazic jezeli nie masz takich rodzinnych spotkan. I nie jest to jedyny czas w ktorym rozmawiam ze "wszystkimi o wszystkim", ale czas, kiedy wszyscy sa razem. Trudno w sumie to opisac, jezeli ktos nie lubi takich spotkan albo nigdy ich nie mial.
- 5 10
-
2019-01-27 12:54
życie to nie tylko święta, można mieć radości przez cały rok,a do świąt nie przywiązywać wagi. deal with it.
- 10 4
-
2019-01-27 12:44
(4)
Może jestem dziwna, ale "biegające wszędzie małe dzieciaki" nie brzmi dla mnie zachęcająco. Mówię, każdy jest inny i nie każdy nadaje się na rodzica i nie powinno się każdemu wciskać kitu, że dzieci mieć musi.
- 18 5
-
2019-01-27 12:51
(3)
Wcale nie wciskam przeciez kitu ze dzieci musisz miec, mozesz ich nie miec, to twoj wybor. Opisuje jak jest u mnie, ty opisujesz jak jest u ciebie. W sumie to nawet sie ciesze, ze tu zadnego hejtu nie ma, tylko normalne gadanie :) kazdy woli to co mu pasuje
- 4 9
-
2019-01-27 12:53
no to co piszesz, że "zobaczysz jak to jest siedzieć samemu"?
- 10 3
-
2019-01-27 13:47
(1)
Nie wciskasz, ale jednak jest pewne społeczne przekonanie, że każdy musi mieć to dziecko. Na rodzinnych spotkaniach pytają: "a kiedy planujecie mieć dzieci?", albo "a kto ci poda szklankę wody na starość?", "jak można dzieci nie lubić?" itp. Szok, zdziwienie, przekonywanie że dzieci są super. A ja na prawdę czuję, że wychowywanie dzieci nie jest dla mnie i są inne rzeczy, którym chciałabym się w życiu poświęcić.
A co do hejtu, to wiele osób niestety i tak hejtuje. Ja wolę prowadzić normalną rozmowę, bez obrażania innych.- 7 2
-
2019-01-27 15:35
Dobre podejście. Każdy powinien trzeźwo patrzeć na samego siebie i postępować w zgodzie z charakterem. Trochę to uproszczone ale znam siebie i wiem że jestem zbyt leniwy żeby dwa-trzy razy dziennie iść na porządny spacer z psem dlatego mam koty.
- 6 1
-
2019-01-28 06:19
Ooohhh (1)
A jak podrosnie to ci powie ze cie nienawidzi i ze nie chce cie znac. Kochane dzieci
- 1 1
-
2019-01-28 10:56
to zależy
jak je wychowasz
- 0 2
-
2019-01-27 09:44
Brak prawdziwych mężczyn odpowiedzialnych (2)
za posiadanie dziecka.
- 17 19
-
2019-01-27 10:06
Tęczowe twory w rurkach bez skarpet.
- 13 19
-
2019-01-27 12:15
Nieprawda. Funkcjonują i nieźle się mają.
Są też i tacy, którzy dzieci posiadać nie chcą, komunikują o tym wprost i ok - ich prawo. Przynajmniej jasno stawiają sprawę.
- 17 4
-
2019-01-27 13:54
A Ty Ile masz dzieci?
- 3 2
-
2019-01-27 14:07
a do twojego umysłu przenika prostactwo
- 2 4
-
2019-01-27 09:15
hmmmm (6)
ślub w muzeum,kto chętny?
- 23 25
-
2019-01-27 09:48
śłub w muzeum niekoniecznie
ale urodzenie w muzeum to by było coś!
- 3 1
-
2019-01-27 11:03
Ja miałam ślub w muzeum.
- 5 1
-
2019-01-27 11:13
Ja chcę ślub w mauzoleum
- 6 2
-
2019-01-27 11:14
Chyba u d**ila Karola w muzeum 2 wojny światowej, który przejął jako desant !!!!
- 4 5
-
2019-01-27 11:15
Jesli bylaby to Sala Czerwona w Ratuszu w Gdansku albo Dwor Artusa, to rzeczywiscie pieknie.
- 3 2
-
2019-01-27 12:05
U Ciebie na bagnach pod bartoszycami nie ma muzeum
- 2 3
-
2019-01-27 09:17
Trzeba by zrobić 1000+ (5)
- 41 73
-
2019-01-27 09:26
Każdy program dobry, byle tobie dzbanie zabrać UBecka emeryturę.
- 21 23
-
2019-01-27 10:28
To i tak będzie mało,dalej daj i daj
- 13 3
-
2019-01-27 10:45
No tak tylko wybrani mogą/ mogli korzystać z podatków np. zwrotu
I to nie 500 zł nie 1000 ...ale tysiące i miliony
- 8 1
-
2019-01-27 14:22
No przeciez schetyna obiecał
- 2 2
-
2019-01-27 14:30
Ty Bolek?
- 2 1
-
2019-01-27 09:20
10 mln 8 mln 3 mln (17)
tyle mieszkańców mają duże miasta Nasze też niby duże...he he Powinniśmy przyjmowac obcokrajowców bo skurczymy sie do miasta powiatowego
- 12 45
-
2019-01-27 09:41
bo Gdansk dyzym miastem nie jest. Jest srednim. Na prawach powiatu. Odsylam do wiki. (6)
- 7 5
-
2019-01-27 09:48
Każde miasto jest na prawach powiatu. (4)
- 7 5
-
2019-01-27 12:36
czyli jestesmy miastem powiatowym (1)
dzin dybry :)
- 2 0
-
2019-01-27 14:29
Gdańsk jest miastem na prawach powiatu
Tak samo Poznań, Wrocław, Kraków, Sopot, Gdynia itd.
Taki jest podział administracyjny kraju.
Doucz się.- 3 3
-
2019-01-27 15:22
ale nie chodzi tu o to (1)
czy to powiat czy nie powiat chodzi o to żeby przyjmowac chetnych do zamieszkania w nim jesli chcemy sie rozwijać bo jest nas mało mieszkańców
- 1 3
-
2019-01-27 15:42
Najpierw doprowadźcie do obniżek podatków lokalnych i sprawdźcie aby to wasze miasto było atrakcyjne dla wszystkich, a nie tylko deweloperów, gryzipiórków itp. Inaczej za kilka pies z kulawą nogą nie będzie chciał tam mieszkać. Niestety ale dla wielu Gdańsk to żaden prestiż.
- 2 1
-
2019-01-27 10:05
no właśnie
a mogłoby byc dużym z dużym potencjałem na rozwój tez uważam że powinnismy orzyjmowac udzi z zewnątrz bo z narodzinami kiepsko
- 5 7
-
2019-01-27 09:46
Jedź do Malme (2)
Tam są już twoi obcokrajowcy.
Jeśli przeżyjesz zabawę w ich dzielnicy to może zmądrzejesz.- 13 8
-
2019-01-27 10:07
byłam i uwierz mi (1)
że nie narzekaja tak jak tutaj zmądrzej i poczytaj o lokalnych problemach a nie bujasz gdzies gdzie ciebie nie ma
- 7 7
-
2019-01-28 10:47
na pewno
zwiedziłaś te "najciekawsze" dzielnice, sama, by night?
- 0 0
-
2019-01-27 10:07
Dziękuję. (4)
Mam ukraińca nad sobą.
- 8 4
-
2019-01-27 14:20
no to co z tego robi ci coś ? (3)
- 3 2
-
2019-01-27 17:38
Tak. Zachowuje się jak prostak nie zwracając uwagi na to, że nie mieszka sam. (2)
W domu mam prawo odpocząć bez słuchania chałasu nieprzystosowanych społecznie jednostek i zbierania po nich petów. Coś jeszcze?
- 4 0
-
2019-01-27 23:46
Popraw chałas na hałas, bo kłuje w oczy. (1)
- 2 1
-
2019-01-28 09:43
Hałas
- 0 1
-
2019-01-28 05:37
10 mln (1)
Chciałbyś żeby Gdańsk miał tyle ? Bylem w takich miastach i to jest przeludnienie i dramat .
- 1 1
-
2019-01-28 06:36
Do 1miliona
To nam ho ho i jeszcze troche a nawet więcej także o 10 sie nie martw
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.