• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Artur
28 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Chwarznieńską, mimo dwóch pasów w lesie, bez problemu można przejechać jedynie poza godzinami szczytu. Chwarznieńską, mimo dwóch pasów w lesie, bez problemu można przejechać jedynie poza godzinami szczytu.

Władze Gdyni zapowiadają, że przebudowa Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdynitrzecim etapie pomoże rozładować w tym miejscu korki. To wszystko, na co mogą liczyć w najbliższych latach kierowcy, którzy jednak wciąż domagają się innych inwestycji drogowych w okolicy.



Oto spostrzeżenia pana Artura, który na Chwarznieńskiej pojawia się w roli kierowcy i pasażera autobusu.

Od dawna wiadomo, że Chwarzno i Wiczlino to najbardziej rozwijające się dzielnice Gdyni (Sokółka, Patio, Fort Forest) a skoro dzielnica się rozwija, to jest tam coraz więcej mieszkańców i samochodów. To prosta zależność. I tu - jak zwykle - pojawia się problem, który powraca jak bumerang od lat, związany z całkowitym brakiem przepustowości na ulicy. Żeby zobaczyć, gdzie leży problem, należałoby udać się w jakiś piękny, niekoniecznie słoneczny poranek na pętlę Chwarzno-Sokółka. Dlaczego Chwarzno-Sokółka? Bo tam widać najlepiej i tam najwięcej się dzieje.

Zobacz również:
Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

Sam dość często korzystam z komunikacji miejskiej w godzinach porannych - zamiast męczyć samochód. Proszę sobie wyobrazić, że autobus linii 121, którym dojeżdżam do pracy w Redłowie powinien odjeżdżać o 7:21 właśnie z pętli Chwarzno-Sokółka. Tymczasem często dopiero o tej godzinie wjeżdża na ul. Chwarznieńską od strony Wiczlina. Warto zaznaczyć, że o 7:38 autobus powinien być na przystanku Stadion Miejski, zobacz na mapie Gdyni a jest dopiero na wysokości Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj również: Jak budować kolej w Gdyni. Do Kosakowa czy do Chwarzna?

Dlaczego? Ano dlatego, że Chwarznieńska od strony Wiczlina stoi w korku. Ludzie wyjeżdżający z Sokółki z ul. Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni stoją w korku, bo ci od Wiczlina stoją w korku. I tak w kółko. Tak naprawdę korek ciągnie się do samego Redłowa, ponieważ stoimy jeszcze przy Biedronce, przy wjeździe na obwodnicę i na "cudownym" odcinku leśnym (brawa za wąskie gardło na wysokości Witomina, które "bardzo" pomaga w rozładowaniu korka).

Czy nie można rozbudować o jeszcze jedną nitkę ul. Chwarznieńskiej? Dąbrowa, Karwiny, Wiczlino - te wszystkie dzielnice jeżdżą przez Sokółkę-Zielenisz. Nie czepiam się tutaj rodziców zawożących dzieci do szkoły, ani tym bardziej ludzi, których obowiązki służbowe nie pozwalają na jazdę komunikacją miejską, ale na litość, nie wszyscy muszą jeździć samochodami, bo i tak stojąc w korku jesteśmy o tej samej porze - czyli spóźnieni - w pracy. Coraz więcej ludzi ucieka w ul. Szewczenki zobacz na mapie GdyniKrauzego zobacz na mapie Gdyni, aby wyjechać przy Biedronce, co jeszcze bardziej zwiększa zatory.

Miejsce szumnie nazywane Gdynią Zachód pięknie się rozwija, coraz więcej ludzi chce tam mieszkać ze względu na ciszę i spokój, który faktycznie można tam znaleźć. Wydaje mi się, że niebawem będzie nam - mieszkańcom - ze względu na zatłoczone drogi bliżej jednak do Dzikiego Zachodu.

Czytaj też: Plany transportowe Gdyni: Więcej trolejbusów i integracji z PKM
Artur

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (364) 5 zablokowanych

  • "coraz więcej ludzi chce tam mieszkać ze względu na ciszę i spokój," (1)

    LUDZIE wybierają Gdynię Zachód nie dlatego że cenią ciszę i spokój a dlatego że Gdynia nie ma gdzie się już rozwijać (rozbudowywać) Ci co cenią ciszę i spokój kupują mieszkania w Redołowie/Orłowie przy klifie, ale cena jest tam 2 razy wyższa za metr.. Ludzie wybierają Gdynię Zachód, bo jest tam najtaniej..
    no ewentualnie jeszcze można porównać ceny z Obłużem, ale kto chciałby codziennie pokonywać estakadę i później stać w korku na Kwiatkowskiego w kierunku Dąbka?...

    • 56 10

    • W a co za różnica w sumie...

      Co za różnica gdzie się stoi w korku? W mieście tereny rozwojowe wbrew powszechnej opinii są, pozostaje jedynie kwestia ceny za m2. Nie ma się co oszukiwać, że to kluczowa kwestia...

      • 12 3

  • (3)

    Wyjazd z ulicy Apollina na Chwarznie też jest zakorkowany od 7 rano i wyjechać nie można bo chwarznieńska zablokowana.
    Chwarznieńska powinna być drogą osiedlową a nie przelotówką, zwłaszcza że na wiczlinie stawiają kolejne cholerne bloki.
    Jak sie wprowadzałam na chwarzno 20 lat temu to pola były do okoła i był spokój a teraz ciągle korki i hałas od samochodów a te PSEUDO ekrany akustyczne co teraz zrobili na obwodnicy to absolutnie nic nie poskutkują bo to po prostu większy płot a nie ekran, który powinien być dłuższy i wyższy!!!!

    • 32 11

    • 15 lat temu dojazd z centrum na Chwarzno w godzinach szczytu zajmowal (2)

      maksymalnie 15 minut. Za rozbudowa dzielnicy nie idzie rozbudowa drog. UM Gdynia zajmuje sie tylko bzdurami i zapomnial jaki jest jego obowiazek. Moze trzeba wystawiac UM Gdynia i Szczurkowi rachunki za paliwo wypalone w korkach i strate czasu? Jak beda musieli zabulic to chyba zrozumieja ten problem.

      • 5 4

      • (1)

        W innych krajach polityka jest taka że najpierw deweloper musi zbudować drogi lub dostosować istniejące do zwiększonego natężenia ruchu a dopiero potem może budować nowe osiedla. U nas jak zwykle wszystko do góry nogami.

        • 4 2

        • Ale wtedy za drogę zapłaciłby kupiec mieszkania

          i by się okazało że nie jest tańsze.
          A teraz ma żądania, żeby miasto (wszyscy) się zrzucili.

          • 1 2

  • (3)

    problemem Polskich władz (państwowych i samorządowych) jest to że myślą tylko 5 minut wprzód, zamiast 50 lat na przód - od razu przewidując, że z roku na roku coraz więcej będzie ludzi, samochodów i bloków mieszkalnych!!!

    • 39 3

    • to problem gdyńskich władz (2)

      • 9 5

      • (1)

        To problem z własnością prywatna. Bo te tereny nie nalezą do miasta, a do osób prywatnych, które nagle popchnęły wszystko deweloperom

        • 6 3

        • ale to urząd miasta wydaje zgody na zabudowanie terenów a nie że właściciele budują co chcą.
          Głupiego garażu na mojej własnej posesji nie chcieli pozwolić mi wybudować co wpływ miało tylko na mój dom - ale budowanie osiedli, które wpływa na wszystkich okolicznych mieszkańców jest OK ?!

          • 4 0

  • wolałbym stać w waszym korku

    niż codziennie na przejazdach kolejowych gdzie szlabany otwierają z taką łachą jakby ktoś im do kanapek nasr*ł.

    I o jakiej metropolii mówimy, no ale konkursy Gdynia wygrywa szkoda ,że tylko w MONOPOL.

    • 37 5

  • gdynianie

    wydrukujcie sobie drogę na drukarkach 3d za 2,6 mln w PPNT

    • 43 7

  • Miasto Gdynia przez najblizsze 3 lata nie planuje zadnych prac na ul. Chwarznienskiej (2)

    To jest oficjalne stanowisko UM Gdynia, ktore bylo podane do wiadomosci nie dalej jak pol roku temu, gdzies w marcu kwietniu 2015 roku.
    I nic w tej sprawie sie nie zmienilo. Kasy brak, projektu brak.
    Na te chwile sa tylko tworzone regularnie zmieniajace sie koncepcje zagospodarowania terenu, czyli takie pisanie kijem po wodzie. Ot i tyle.
    Bez kasy nie da rady.........

    • 39 3

    • Jakiekolwiek roboty ziemne na Chwarznienskiej moga ruszyc nie wczesniej niz w 2017 roku

      Co oznacza, ze jesli wogole cos tam jeszcze powstanie, to bedzie to zakonczone najwczesniej w......2018 roku.

      • 14 2

    • kasa jest, ale nie dla gdynian tylko dla "przedsiębiorców"

      • 6 5

  • ..

    Zdanie pod zdjęciem jest zupełnie bez sensu...

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 19 0

  • No i jeszcze LIDL kolejny będzie

    Na początku przyszłego roku powstanie kolejny supermarket na Wiczlinie. Lidl będzie na rogu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej koło nowej przychodni. Jeszcze w tym miejscu korki są małe więc co tam. 3 biedronki koło siebie i lidl.

    • 26 3

  • To nie korek, to jest paraliż komunikacyjny.... (1)

    Nie wiem na co czeka miasto. Dwupasmówka - przynajmniej w stronę Gdyni musi byc z rejonu Chwarzna -Wiczlina. Nie ma na co czekac, bo za rok-dwa nie bedzie jak wyjechać z osiedla. Juz jest korek. A objazdy boczne po dziurach i kałużach dają tylko trochę lepszy czas....
    Ciekawe czy radni mieszkający na osiedlach coś z tym robią??

    • 31 18

    • Każdy myśli o sobie

      Chwarznieńska na odcinku Witomino to nie autostrada! już teraz mieszkańcy tej dzielnicy mają problemy z włączeniem się do ruchu, czy po prostu nie mogą przejść bo wszyscy pędzą z górki-Sokółki do centrum. Jedna nitka wystarczy.

      • 15 1

  • Przez wasze ekrany cw..e z chwarzna codziennie od miesiaca mamy kroki na obodnicy

    • 32 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane