• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Oruni dłużej poczekają na tunele pod torami

szym
18 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych. Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych.

O około pięć miesięcy opóźnią się prace nad projektem inwestycji, w ramach której powstać mają trzy przejścia dla pieszych i przejazd dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Oferty, które złożono na wykonanie prac, przekraczały bowiem zaplanowany budżet. Teraz urzędnicy chcą, by projekt powstał do maja 2021 roku - w najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg.



Twoim zdaniem należy poprawić bezpieczeństwo na przeprawach przez tory w Trójmieście?

Jak zapowiadają miejscy urzędnicy, nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów.

- Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

- Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury - mówi Aneta Niezgoda.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. W tym miejscu warto przypomnieć, że według pierwotnych planów miejskich urzędników, projekt inwestycji miał powstać do końca 2020 roku. W związku z tym jednak, że w ogłoszonym na początku roku przetargu złożono zbyt wysokie oferty, został on unieważniony.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Pieniądze na inwestycję z Unii Europejskiej



Co ważnie, zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

W Gdyni przetarg na projekt



W Gdyni też pojawi się wygodniejszy przejazd przez tory. Wiadukt w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka czeka na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa. Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

Tunel na Puckiej coraz bliżej



W planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
szym

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • Tunele,przejścia, a hałas... (3)

    mimo przejść strzeżonych i tuneli pod torami które już są, sygnały dżwiękowe pociągów są tak przerażliwe, że doprowadziły bardziej wrażliwych do nerwicy wręcz. Panowie maszyniści,a może i panie ; trochę ciszej proszę...

    • 4 6

    • Muszą trąbić bo mieszkańcy Oruni upodobali sobie przełażenie przez tory w miejscach niedozwolonych lub pod rogatkami. (2)

      Gdy ktoś im wpadnie pod pociąg i udowodnią im że nie podawali sygnału "Baczność" przed przejazdem to będą mieli spore problemy.

      • 2 2

      • (1)

        1. Na Oruni w wielu miejscah jest wskaźnik W6a przed przejazdami nakazaujacy podanie RP1 "Baczność"
        2. Na Oruni, a zwłaszcza na Lipcach jest sporo miłośników, dla nich również często jest podawane RP1 ;)

        • 0 0

        • baczność !!!

          czy to oznacza przeciągłe, przerażliwe wycie , jak to ma miejsce w wielu przypadkach ???.

          • 0 0

  • Co wy w tym Gdańsku?!

    Farby nie macie?!
    ;)

    • 0 0

  • Ciekawe który tunel powstanie jako pierwszy (10)

    W Trójmieście od lat oczekiwane są 2 tunele pod torami kolejowymi w Gdańsku Oruni oraz w Gdyni Chyloni. Ciekawe który fizycznie oddany zostanie dla mieszkańców bo etap planowania, konsultowania tych tuneli powinien być już dawno za nami.

    • 45 1

    • ten tunel w chyloni to nowy temat (5)

      zaś od 50lat plany istniały na wiadukt: rondo obwodnica - nad ul.północną - zach pogórze

      • 0 1

      • decyzja w sprawie modernizacji placu dworcowego (1)

        była już w 2012 r. - realizacja 2020-2022 bo będzie opóźnienie - to tunel może będzie w 2026

        • 3 0

        • akurat jak skończą plac dworcowy

          to wejdą "na tunel" i rozkopią plac ponownie... ;)

          • 0 0

      • plany tunelu w Chylonii istnieją "od zawsze" (2)

        ale taka jest determinacja miasta do ich realizacji, że jest jak jest...

        • 6 0

        • nigdy wcześniej nie istniały żadne plany tunelu w chylonii (1)

          bo niby gdzie? - tak de**ilnie jak teraz ul.pucką z wyjazdem na wiecznie zakorkowaną w tym miejscu chylońską?

          • 0 1

          • 300m dalej, na osi Północna-Południowa i przedlużeniu obwodnicy

            to też Chylonia... ;) do dzisiaj jest rezerwa terenowa.
            Pomysły tej komunikacji wraz z mostem nad kanałem portowym są od przedwojnia, gdy snuto rozważania na temat uczynienia z Oksywia wyspy za pomocą kanału portowego. Ciekawostką jest, że rozważano tam też budowę huty, gdzie miała spotykać sie szwedzka huta z polskim węglem.
            A potem wybuchła wojna.
            Po wojnie niemrawo problem ożywał w różnych wariantach, tunelu i/lub wiaduktu. Ale zawsze coś ważniejszego było.

            "Tunelowanie" Puckiej faktycznie nie jest dobrym pomysłem:
            a. nie ma ona skomunikowania z głównymi ciągami komunikacyjnymi
            b. zrobienie tego będzie pretekstem do definitywnego zaniechania planów wobec Północnej.

            ale jest dobrą praktyką likwidacja takich przejazdów na głównych magistralach kolejowych. Dla miasta a tym bardziej portu, może mieć rolę jedynie pomocniczą.

            To nie jest jedyny problem w tej okolicy, bo przejazd kolejowy na Hutniczej czy sam dojazd do portu również wymagają radykalnej modernizacji. Duże nadzieje pokładałem w trwającej modernizacji Gdynia-Port ale raczej nie zapowiada się żadna sensacja w ramach tego przedsięwzięcia.

            • 2 0

    • W tym czasie co Gdynia nie wybudowala na Chyloni w Gdansku powtalo juz wiele wiaduktow i tuneli (1)

      • 1 0

      • równiez Wejherowo

        a ostatnio dołaczyła Rumia!
        Tunel na przedlużeniu Gdańskiej (sic!) to będzie coś!

        • 1 0

    • Tunel na Oruni już jest. (1)

      Na Oruni 200m od przejazdu jest tunel pod torami. Więc jest szybciej niż na Chyloni.

      • 0 8

      • Ale to tunel tylko dla pieszych.

        • 4 0

  • Miasto (Gdynia) czeka na inicjatywę PKP?? (1)

    Przecież PKP z gruntu nie jest zainteresowaniem wydawaniem pieniędzy na tunel, którym będą się poruszać ... samochody. Gdyby poruszały się pociągi, to co innego.
    A tak opuści się szlabany, pociągi przejadą i dopiero wtedy jadą samochody.
    Gdynio! Trzeba się samemu zabrać do roboty i naciskać na PKP! Wiecie ile lat ludzie czekają na ten przejazd?

    • 0 0

    • PKP jest zainteresowane podnoszeniem prędkości

      a to wymaga likwidacji takich kwiatków jak kolizyjne przejazdy. Kwestią strategiczną jest również decyzja, w jakim miejscu powinny powstać nowe przejazdy. Z punktu widzenia portu, rozwiązaniem jest Północna, potrzeby kolei zaspokoi Pucka. Co z punktu widzenia ruchu samochodowego i potrzeb portu jest bardzo słabym rozwiązaniem.
      Niestety, kierunek zachodni nie jest objętym priorytetami a PKP ma duże problemy z wydajnością przerobu kasy, która spłynęła na nią z Unii.
      Kwintesencją działań "miasta" jest opinia prominentnego przedstawiciela magistratu "Gdynia nie jest zainteresowana powstaniem drogi czerwonej"... Czyli magistrat liczy na to, że port i kolej rozwiążą problem a miasto "przy okazji" się zoptymalizuje.
      Jednak brak wspólnego interesu portu i kolei raczej nie rokuje optymistycznie i pokazuje na potrzebę istnienia siły, która zmityguje "wysiłki" w bardziej społecznie oczekiwanym kierunku.

      A tymczasem w Wejherowie i w Rumi powstają kolejne tunele.

      To też demobilizuje gdyński magistrat, bo ktoś załatwia za nich problemy a ludzie "najwyżej pojadą do Rumi"...

      • 0 0

  • moze w 2030 sie doczekamy

    • 0 0

  • (7)

    A kiedy tunel na Puckiej w Gdyni?Czy kolejne dziesiątki lat bedzie stanie w korku i widzimisię zaspanego dróżnika?)

    • 33 4

    • Tunel na ul.Puckiej to najglupszy pomysł ever (4)

      już teraz w tym miejscu ul.Chylońska jest wiecznie zakorkowana
      po oddaniu takiego tunelu - tam będzie tylko gorzej

      • 3 6

      • Teraz to dzielnica utyka bo samochody stoją aby przejechać prze tory co powoduje zator na całej Chylońskiej....

        jak będzie tunel to ruch będzie płynniejszy ...

        • 0 1

      • 300m dalej, na osi Północna-Południowa i przedlużeniu obwodnicy (2)

        tam powinien powstać tunel/estakada.
        Tylko to miejsce zapewnia, że ruch nie utknie w dzielnicowych uliczkach Chylonii.

        • 4 3

        • (1)

          Po co tunel w Gdyni? Ja od lat przechodzę jak wracam z roboty przez chaszcze na Leszczynkach i jestem na Hutniczej szybciej niż autobusem.

          • 0 0

          • kłamiesz

            bo od 2lat teren chaszczy zagrodzili 3m płotami PKPiści - więc nie przejdziesz

            • 1 0

    • Zaspany dròżnik (1)

      Na Puckiej jest duże natężenie ruchu pociągòw SKM ,regio, dalekobieżnych i towarowych .Więc to nie od dłużnika zależy
      jak często otwiera szlaban ,tylko od przepisòw ile czasu musi być "dziury" między pociągami żeby otworzyć szlaban .

      • 2 1

      • na tej ul.Puckiej - to tylko złośliwość PKPistów.

        Regulaminy przewidują, że szlaban musi być opuszczony na czas nie krótszy niż dwie minuty przed przejazdem pociągu.

        • 1 0

  • Idzie to jak po grudzie ....

    Brak motywacji, czy co ???

    • 1 0

  • To co pożyteczne i potrzebne w Gdańsku zawsze jest opóźnione, zawsze nie ma na to pieniędzy (4)

    • 26 8

    • Ale żeby robić kampanię Trzaskowskiemu, to kasa zawsze się znajdzie...

      • 0 0

    • tjaaa bo w miastach gdzie rzadzi PiS wszystko jest ukończone przed czasem ??? (2)

      LOL ;)))

      • 2 3

      • Popatrz na Gdansk Wrocław Warszawę Poznań

        Mega włodarze.

        • 0 0

      • pis po jedno zło

        tak naprawdę nie ma to żadnego znaczenia - to jest po prostu Polska

        • 0 0

  • (1)

    nielepiej puscic pociag w tunel? moze drozej ale bardziej przyszlosciowo..

    • 6 1

    • A czy w Gdańsku w urzędzie ktokolwiek myśli przyszłościowo?

      Jedynie co mogą zaoferować przyszłościowego w ich mniemaniu to zatrzymywanie pociągu na czerwonym świetle żeby przepuścić pieszych...ot takie myślenie przyszłościowe

      • 1 1

  • Gdańsk będzie budował tunele.... niech namalują pasy dla pieszych .... ! :D (1)

    Przecież urzędasy bez ojeju w głowie idą za trendem głupków i przerabiają wszystkie główne drogi, tak aby powstały światła i pasy (sródmieście, łąkowa itp). A tunele i windy pod nosem. O wiele szybciej się przejdzie tunelem, nie czekając na czerwonym, a i bezpieczniej.
    Niech i tu namalują pasy na torach i skmki i cały ruch się zatrzymuje na światłach, bo takie widzimisie głupoli za nasze pieniądze jest. Porażka.

    • 6 0

    • im mniej tuneli i wind, tym lepiej dla urzędasów

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane