• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą bezpiecznego przejazdu przy PKM Karwiny

Patryk Szczerba
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.

Kierowcy jeżdżący ul. Strzelców w Małym Kacku obawiają się o swoje bezpieczeństwo. - Ulica jest wąska, położona jest na skarpie, na jej części brakuje barierek ochronnych - tłumaczą. Urzędnicy odpowiadają, że barierki pojawią się, gdy skończy się budowa węzła Karwiny, a na razie zmotoryzowanym musi wystarczyć krawężnik.



W ostatnich latach osiedle, znajdujące się w części Małego Kacka położonej obok torów, zdecydowanie się powiększyło. Przybyło mieszkańców, a wraz z nimi samochodów.

Powstał przystanek PKM Karwiny, a za kilka lat Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa biegnąca od ul. Strzelców do Nałkowskiej. Na początku plany zakładały utworzenie przejazdu przeznaczonego głównie dla kierowców, ale pod naciskiem gdynian prezydent Wojciech Szczurek musiał zmienić zdanie.

Czytaj więcej: Kładka Karwiny - Mały Kack

Mieszkańcy: nie ma barier, jest zagrożenie



Mieszkańcy do zlokalizowanych przy torach budynków dojeżdżają ulicą Strzelców. Nie jest ona w całości wyposażona w bariery ochronne, co zdaniem zmotoryzowanych może skończyć się tragicznie.

- Obecnie, gdy szybko robi się ciemno i ogólnie aura wymaga uwagi na drodze, jazda ul. Strzelców bywa niebezpieczna. Samochody czasami muszą się wymijać, chodzą tędy także piesi. Brak pełnego zabezpieczenia od strony torów może skutkować wypadkiem. Obawiam się, że w końcu jakieś auto spadnie ze skarpy na tory - mówi pani Barbara.
Dodaje, że próbowała przekonać urzędników do poprawy bezpieczeństwa na ul. Strzelców, ale bez rezultatu.

Urzędnicy: jest krawężnik i strefa Tempo 30



Urzędnicy, w odpowiedzi na nasze pytania, przyznają, że byli na miejscu, by zobaczyć, czy montaż dodatkowego zabezpieczenia jest rzeczywiście potrzebny.

- Przeprowadziliśmy wizję lokalną na ulicy Strzelców we wskazanej lokalizacji. W 2019 roku gdyński Zarząd Dróg i Zieleni zbudował na newralgicznym odcinku krawężnik. Zabezpiecza on krawędź jezdni oraz chroni pojazd przed ewentualnym zsunięciem w stronę skarpy - wskazuje Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przypomina jednocześnie, że na ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i podkreśla, że krawężniki, zgodnie z istniejącymi przepisami, umożliwią zainstalowanie na tym odcinku dodatkowych barier sprężystych, ale dopiero... za kilkanaście miesięcy.

- Taki wariant zabezpieczenia przewidziano w zakresie budowy węzła integracyjnego Karwiny, w ramach którego ul. Strzelców zostanie przebudowana - wyjaśnia.

Węzeł Karwiny w tegorocznym budżecie Gdyni



Przypomnijmy, że budowa wartego około 80 mln zł węzła Karwiny miała rozpocząć się w 2019 roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zdjęto jednak z wydatków budżetowych i wydano między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych, remonty szkół czy zakup mieszkań komunalnych. W budżecie na 2020 rok inwestycja znów figuruje.

W ramach węzła Karwiny powstanie parking, buspasy, od podstaw zostanie zbudowana też pętla autobusowo-trolejbusowa oraz część chodników i dróg rowerowych.

  • Tak ma wyglądać węzeł Karwiny
W ramach budowy węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna - na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum), na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Władze Gdyni: zaczniemy od budowy parkingu



Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej. Przewidziano też rozbudowę ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

- Zaczniemy od ul. Nowowiczlińskiej i skrzyżowania ulic Sopockiej i Strzelców oraz budowy tam parkingu przesiadkowego - mówił w listopadowym wywiadzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • ja bym dał ograniczenie 20 km/h

    będzie bezpieczniej

    • 6 0

  • NIe fikać, w Gdyni to Urzędnicy wiedzą co jest lepsze dla mieszkańców... (2)

    • 25 9

    • akurat ci ze strzelców to nic nie wiedzą

      wyjazd z tego ich osiedla dla nowobogackich to główny powód megakorków na sopockiej (kiedy sopocka ma zielone to musi bananom ze strzelców ustępować pierwszeństwa, czyli przejeżdżają 4 samochody zamiast 14) i korków na zakręcie wielkopolskiej przed karwinami (bo strzeleckie korposzczury do kiosku po zapałki muszą jechać suwem w lizingu więc nawracają na tej krzyżówce zatykając pas)

      Jedyna infrastruktura drogowa, którą na strzelców powinno się wykonać na cito to osobne krótkie światło przy wlocie na wielkopolską. A jeszcze lepiej zamknięty na stałe szlaban...

      • 5 6

    • jest chyba pomysł żeby namalować linię ciągłą bialą farbą i sprawa będzie załatwiona

      • 5 2

  • Naprawdę jest ryzyko jadąc 30 km/h bez barierek? A poza tym barierki są niebezpieczne, patrz Kubica. Bez barierek stoczyłby się że skarpy, koziołkował i w klatce nic by mu się nie stało.

    • 6 0

  • Czytam i oczom nie wierzę (1)

    Ktoś boi się jechać obok krawężnika , to jakiś żart ? To chyba królowie środka lub lewego pasa.
    Jeżdżąc na łukach mając ciągłą linie pomiędzy kołami - to jest niebezpieczne ale przy krawężniku?

    • 15 2

    • ciemość widzę

      Przejedź się tam kiedyś w nocyi np. przy padającym deszczu, to może inaczej będziesz śpiewać! Tam w ogóle nie ma oświetlenia.

      • 2 0

  • zdjęcie.

    • 0 0

  • Naprawdę !!! Ktoś nie potrafi się utrzymać na drodze przy prędkości 30 km/h ?! (5)

    To może z powrotem na kurs i pojeździć sobie w rękawie

    • 148 5

    • Po pijaku ciezko

      • 4 1

    • problem jest w tym że kierowcy uważają 30 za wskazówkę, jeżdżą tam 80, ale nadal wymagają żeby przy tej prędkości zapewnić im absolutne bezpieczeństwo (oczywiście kosztem pieszych których przycisną do tej barierki)

      • 18 1

    • (2)

      A co jak nie potrafi się utrzymać przy 180 km/h?

      • 1 10

      • to nie żal

        • 11 0

      • to niech spotka drzewo

        • 13 1

  • ,,Zaczniemy.."

    No właśnie. Zabrakło informacji kiedy zaczniecie. Nic się nie dzieje, nic nie robicie. A pieniądze za co pobieracie?

    • 6 1

  • Pewnie, zapory przeciwczolgowe postawić! I jeszcze jakiegoś urzędnika, żeby za rączkę przez jezdnie przeprowadzał! W końcu nie po to ludzie kupili 15letnie BMW, żeby teraz jak biedacy 30kmh jeździć!

    • 10 0

  • Śledzie jeździć nie potrafią

    • 3 5

  • Wszelkie wnioski inwestycyjne mieszkancow na terenie miasta Gdyni, składa sie za pisrednictwem dewelopera A.B. Od jego opinii zalezy dalszy los wniosku. Dziwie sie ze mieszkancy jeszcze tego nie przyswoili sobie i skladaja wniosku bezposrednio w UM.

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane