• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą bezpiecznego przejazdu przy PKM Karwiny

Patryk Szczerba
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.

Kierowcy jeżdżący ul. Strzelców w Małym Kacku obawiają się o swoje bezpieczeństwo. - Ulica jest wąska, położona jest na skarpie, na jej części brakuje barierek ochronnych - tłumaczą. Urzędnicy odpowiadają, że barierki pojawią się, gdy skończy się budowa węzła Karwiny, a na razie zmotoryzowanym musi wystarczyć krawężnik.



W ostatnich latach osiedle, znajdujące się w części Małego Kacka położonej obok torów, zdecydowanie się powiększyło. Przybyło mieszkańców, a wraz z nimi samochodów.

Powstał przystanek PKM Karwiny, a za kilka lat Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa biegnąca od ul. Strzelców do Nałkowskiej. Na początku plany zakładały utworzenie przejazdu przeznaczonego głównie dla kierowców, ale pod naciskiem gdynian prezydent Wojciech Szczurek musiał zmienić zdanie.

Czytaj więcej: Kładka Karwiny - Mały Kack

Mieszkańcy: nie ma barier, jest zagrożenie



Mieszkańcy do zlokalizowanych przy torach budynków dojeżdżają ulicą Strzelców. Nie jest ona w całości wyposażona w bariery ochronne, co zdaniem zmotoryzowanych może skończyć się tragicznie.

- Obecnie, gdy szybko robi się ciemno i ogólnie aura wymaga uwagi na drodze, jazda ul. Strzelców bywa niebezpieczna. Samochody czasami muszą się wymijać, chodzą tędy także piesi. Brak pełnego zabezpieczenia od strony torów może skutkować wypadkiem. Obawiam się, że w końcu jakieś auto spadnie ze skarpy na tory - mówi pani Barbara.
Dodaje, że próbowała przekonać urzędników do poprawy bezpieczeństwa na ul. Strzelców, ale bez rezultatu.

Urzędnicy: jest krawężnik i strefa Tempo 30



Urzędnicy, w odpowiedzi na nasze pytania, przyznają, że byli na miejscu, by zobaczyć, czy montaż dodatkowego zabezpieczenia jest rzeczywiście potrzebny.

- Przeprowadziliśmy wizję lokalną na ulicy Strzelców we wskazanej lokalizacji. W 2019 roku gdyński Zarząd Dróg i Zieleni zbudował na newralgicznym odcinku krawężnik. Zabezpiecza on krawędź jezdni oraz chroni pojazd przed ewentualnym zsunięciem w stronę skarpy - wskazuje Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przypomina jednocześnie, że na ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i podkreśla, że krawężniki, zgodnie z istniejącymi przepisami, umożliwią zainstalowanie na tym odcinku dodatkowych barier sprężystych, ale dopiero... za kilkanaście miesięcy.

- Taki wariant zabezpieczenia przewidziano w zakresie budowy węzła integracyjnego Karwiny, w ramach którego ul. Strzelców zostanie przebudowana - wyjaśnia.

Węzeł Karwiny w tegorocznym budżecie Gdyni



Przypomnijmy, że budowa wartego około 80 mln zł węzła Karwiny miała rozpocząć się w 2019 roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zdjęto jednak z wydatków budżetowych i wydano między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych, remonty szkół czy zakup mieszkań komunalnych. W budżecie na 2020 rok inwestycja znów figuruje.

W ramach węzła Karwiny powstanie parking, buspasy, od podstaw zostanie zbudowana też pętla autobusowo-trolejbusowa oraz część chodników i dróg rowerowych.

  • Tak ma wyglądać węzeł Karwiny
W ramach budowy węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna - na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum), na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Władze Gdyni: zaczniemy od budowy parkingu



Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej. Przewidziano też rozbudowę ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

- Zaczniemy od ul. Nowowiczlińskiej i skrzyżowania ulic Sopockiej i Strzelców oraz budowy tam parkingu przesiadkowego - mówił w listopadowym wywiadzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • na zdjęciach jak obraz z krajów trzeciego świata

    • 14 4

  • szok, samochody muszą się wymijać. Skandal normalnie. Proponuję A. okulary, B. wychodzić na trzeźwo, C. oddać prawo jazdy i zabezpieczyć się linką wspinaczkową

    • 59 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane