• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą przenieść biletomat. To może jednak trochę potrwać

MKo
14 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mieszkańcy chcą, by automat został przeniesiony w inne miejsce. Mieszkańcy chcą, by automat został przeniesiony w inne miejsce.

Przed rokiem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zmienił lokalizację przystanku autobusowego na al. Jana Pawła II. Wiata została przeniesiona bliżej wejścia do szpitala. W dawnym miejscu pozostał jednak biletomat. Mieszkańcy chcą, aby automat został przeniesiony np. w okolice wejścia na promenadę prowadzącą na molo. Operator biletomatu i ZTM tego nie wykluczają, ale sama procedura może potrwać.


Gdzie kupujesz bilet na przejazd komunikacją miejską?


Przystanek "Zaspa-Szpital", na którym zatrzymują się autobusy linii 124, 127, 158, 188 i N12, został przeniesiony przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku w sierpniu zeszłego roku.

- Przeniesiono go z ówczesnej lokalizacji [okolice skrzyżowania Janusza Meissnera z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska] w miejsce wybudowanej zatoki przystankowej bliżej głównego wejścia do szpitala zobacz na mapie Gdańska na wniosek jego pracowników - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
Do automatu za daleko. Trzeba go przenieść

Gdy przystanek przeniesiono, w dotychczasowym miejscu - tuż przy przejściu dla pieszych - pozostał jedyny w tej okolicy automat biletowy. Zdaniem mieszkańców z biletomatu korzysta teraz garstka osób, bo pasażerom jadącym w kierunku Żabianki i Nowego Portu nie opłaca się cofać kilkuset metrów, by kupić bilet i ponownie wracać na przystanek.
Ich zdaniem zdecydowanie więcej pożytku mieliby z niego nie tylko mieszkańcy Zaspy, ale i liczni turyści, gdyby automat został przeniesiony bliżej wyjścia z plaży przy ul. Czarny Dwór.

- Mieszkam w okolicy i widzę, jaki problem jest z kupnem biletów w tym miejscu. W okolicy nie ma żadnego kiosku ani punktu, w których można by się w nie zaopatrzyć. Nie zawsze można też kupić bilet u kierowcy. Poza tym w sezonie z przystanku przy ul. Czarny Dwór korzysta mnóstwo osób wychodzących z plaży czy Parku Reagana. Ten automat zdecydowanie bardziej przydałby się tutaj - twierdzi jeden z naszych czytelników.
Okolice wyjścia z plaży i Parku Reagana to wg mieszkańca Zaspy właściwe miejsce dla automatu biletowego. Okolice wyjścia z plaży i Parku Reagana to wg mieszkańca Zaspy właściwe miejsce dla automatu biletowego.


Operator i ZTM nie mówią "nie"

- Operatorem sieci automatów jest firma Avista Sp. z o.o. i to w jej kompetencji pozostają ewentualne kwestie związane z przeniesieniem biletomatu, co jest długotrwałym procesem inwestycyjnym ze względu na formalności, jakie muszą być przy tym spełnione (wykonanie dokumentacji projektowej, dokonanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, doprowadzenie zasilania elektrycznego - wymienia Zygmunt Gołąb).
Co na to Avista? Jak usłyszeliśmy, z raportów sprzedaży biletów nie wynika, by po przeniesieniu przystanku sprzedaż radykalnie spadła, ale wniosek mieszkańców firma z pewnością rozpatrzy. Może to jednak potrwać, bo procedury poprzedzające nową lub ponowną instalację biletomatu objęte są prawem budowlanym i trwają nawet ok. 3,5 miesiąca.

- Nie mieliśmy sygnałów od pasażerów dotyczących ewentualnego przeniesienia tego konkretnego biletomatu bądź niedogodności związanych z jego lokalizacją. Należy zauważyć, że automat ten znajduje się na drodze ze szpitala do przystanku linii autobusowych jadących w kierunkach: Jasieńska, Wrzeszcz, Zaspa SKM. W okolicy zaś znajdują się duże osiedla mieszkaniowe - zauważa Zygmunt Gołąb.
W sumie na ulicach i przystankach w Gdańsku stoi 48 automatów biletowych, najwięcej, bo 9 w Śródmieściu, 8 we Wrzeszczu i 4 na Chełmie.
MKo

Opinie (91) 1 zablokowana

  • biletomat_AL.JP II / ul.Mejsnera

    przeniesienie biletomatu blirzej plarzy niema podstaw,miejsce to jest korzystne tylko latem i ttylko przy ładnej pogodzie,po zatym przy biedronce jest salonik prasowy gdzie można nabyć bilety .Miejsce przy nowym przystanku jest wygodne jedynie dla pasażerów tam wsiadających.Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził!!?Przeniesienie jest niecelowe,nieekonomiczne,bezsensu.
    Mirosław.

    • 0 0

  • Zmien kierunek jazdy

    Jak ktos nie chce jechac w jedna strone to moze przejsc na druga stone ulicy i jechac w przeciwnym kierunku .

    • 0 0

  • Biletomatu nie przenosi się taczką i łopatą. Najgłośniej kwękają ci, którzy w domu nawet przeniesienia gniazdka 220V by nie ogarnęli.

    • 1 0

  • więcej biletomtów (3)

    Zamknąć sprzedaż biletów u kierowców- to tylko opóźnia przejazd!

    • 12 1

    • No i poZA tym -zgodnie pewnie ze standartami 'peło' - aż 20 % d r o ż e j!!!Skandal! (2)

      Ongi 6 % to już była LICHWA !!!

      • 0 2

      • ale jak to? (1)

        nie kupujesz biletu jednoprzejazdowego za 3,00/1,50 tylko godzinny za 3,60/1,80 - ceny identyko jak w kioskach więc o co chodzi?
        a, że jedziesz tylko 3 przystanki? trudno, placowe trzeba zabulić ;)
        a tak poważniej: jeśli masz smartfona to pobierz odpowiednią aplikację, kupuj bilet elektroniczny i nie jęcz, jeśli natomiast nie posiadasz smartfona a wiesz, że będziesz jechała 3 przystanki to kup sobie wcześniej bilet

        • 1 0

        • Wymagasz od Grażyny Szaraczkowej, żeby zaplanowała dzień *i* zamroziła 3 PLN w bilecie na zapas?

          • 0 0

  • biletomat Wiszące Ogrody (3)

    Potrzebny jest biletomat na przystanku Szczęśliwa / Przytulna, niestety nie ma ani kiosku, ani biletomatu, a i kierowcy mało zyczliwi, bo niestety jak nie masz drobnych to kicha.... masz pecha :), chyba że się zdarzy miły kierowca.

    • 2 1

    • (1)

      taki biletomat trzeba wyprodukować a potem zamontowac !

      • 0 0

      • a to nie można wydrukować na drukarce trzy de i przywiązać sznurkiem?

        • 0 0

    • mojej mamie

      12 lat temu zdarzył się miły kierowca...

      • 2 1

  • Nawet jak stoi koło wiaty przystankowej to i tak w nim nie kupują (1)

    Wytłumaczenie, nie widziałam - em ze jest

    • 2 0

    • Obsługa biletomatu, w którym trzeba za zrozumieniem przeczytać na wpół obrazkową instrukcję, przekracza możliwości intelektualne większości potencjalnych użytkowników.

      • 0 0

  • Uważajcie (1)

    Oczywiście lepiej byłoby kupować bilety w kioskach, biletomatach itd ... no ale w mieście Gdańsku, szczególnie w okolicach dostępu do morza trudno o takie miejsce. Jesteśmy skazani na kontakt z kierowcami ( 143, 117 ) a proszę mi wierzyć , że wolałabym natknąć się np na drapieżne zwierzę, heheh. Czy ZTM zatrudnia kierowców internetowo???? Czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę, że szczekający york jest bardziej znośny? Wielokrotnie spotkałam się z chamstwem, opryskliwością a wręcz wrogością kierowców do pasażerów. Jakby pracowali za darmo, za karę .... nie jestem w stanie tego zrozumieć....wczoraj podczas kursu w 143 po akcji z kupnem biletów przez turystę usłyszałam, że to skaza na naszej turystyce...jaki wstyd.... ZTM, za mało płacicie, że takie buractwo się zgłasza do pracy????

    • 0 1

    • Ty za to brzmisz, jak złoty człowiek, do rany przyłóż.

      • 0 0

  • Biletomatów jest za mało!

    • 1 0

  • W Gdyni nie ma takich problemów (1)

    Bo nie ma biletomatów :)

    • 46 7

    • wielu innych rzeczy w gdyni również nie ma...

      • 1 0

  • To się w głowie nie mieści (17)

    Nawet 3,5 miesiąca urzędnicy potrzebują żeby przestawić automat w inne miejsce?!
    To jest jakaś paranoja, dajcie mi łopatę sam z chłopakami przeniosę i zamontuję w kilka godzin z podłączeniem do prądu. Będzie szybciej i taniej.
    Ale co nie którzy urzędnicy wolą "grzać stołki", przez to są strasznie "zapracowani'.

    • 141 15

    • (1)

      Za darmo przeniesiesz? Bo jak procedury nie będą dotrzymane, kasy nie można wydać.

      • 1 1

      • Biznes Avisty, prywatnej (?) firmy.

        Chce przenieść maszynę na przystanek, to na swój koszt. Przetarg nie jest wymagany. Jedynie kalkulacja - gdzie maszyna więcej zarobi.
        Ale coś mi się zdaje, że to marny interes.

        • 2 0

    • To wygląda tak (4)

      Biletomat sprzedaje bilety ZTM, ale jest własnością Avisty. Przenosząc przystanek ZTM powinno mieć zgodę Avisty na zmianę lokalizacji. O celowości zmiany lokalizacji powinny zadecydować badania wśród pasażerów korzystających z dotychczasowego i nowego przystanku. Takie badania powinny być przeprowadzone przed przeniesieniem przystanku (zajmuje to 2-3 dni). Jeżeli pasażerowie są na tak, to w interesie Avisty (która żyje z prowizji od liczby sprzedanych biletów) jest zmiana lokalizacji. Koniec. Koniec? No nie pozostają jeszcze decyzje urzędnicze i uzgodnienia (biletomat zasilany jest prundem) i zgody. To trwa 2-3 miechy. Samo przesunięcie to 2-3 dni (zakładając, że robi się to bez przetargu).
      Przy sprawnie działającym systemie organizacyjnym da się to zrobić w 4 miesiące w Polsce ( w Niemczech w 2- tygodnie).
      ZTM zajęło to już rok. Zejdzie jeszcze z pół. Logistyka Panie i Panowie to potęga. A rozum i kultura organizacyjna to ...ho, ho

      • 13 0

      • nie bym się czepiała, ale w pierwszym zdaniu tego artykułu jak wół stoi napisane: (3)

        "Przed rokiem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zmienił lokalizację przystanku autobusowego na al. Jana Pawła II. Wiata została przeniesiona bliżej wejścia do szpitala."

        czytanie ze zrozumieniem się kłania a więc: KTÓRA firma przeniosła przystanek? JAK to się ma do Twojego, VB, zdania "Przenosząc przystanek ZTM powinno mieć zgodę Avisty na zmianę lokalizacji."

        rację ma ktoś powyżej: nasze prawo jest o kant zadniej części otłuc, bo procedury trwają i trwają (pamięta ktoś ile czasu trwa uprawomocnienie decyzji? a w tym przypadku to pewnie pismo trafia do kilku instytucji i kilka osób musi wydać decyzję itd, itp)

        • 3 2

        • Skrót myślowy urzędniczko z bożej łaski (2)

          Decyzję o sensowności lokalizacji przystanków i biletomatów podejmuje ZTM, o możliwości formalno-prawnej ZDiZ. ZDiZ bez pozytywnej opinii ZTM sam nie podejmuje decyzji o lokalizacji. A może w Gdańsku jest inaczej niż w Warszawie, Krakowie i Poznaniu? Avista, żabko, jest właścicielem biletomatu, więc nawet gdyby ZTM i ZDiZ porozumiały się w 5 min, to Avista może powiedzieć wara! Nam dotychczasowa lokalizacja odpowiada. Trzeba nie tylko czytać ze zrozumieniem, ale też mieć trochę pojęcia o czym się pisze. Gdybym chciał uwzględniać wszystkie niuanse organizacyjne i dotyczące zakresu odpowiedzialności poszczególnych podmiotów to komentarz byłby dłuższy od artykułu.

          Prawo jest do d...py, ale biurokratyczna mentalność (no nie da się, bo takie mamy prawo) przeżera głowy urzędników. Liczy się święty spokój i mocny stołek, a nie klient. O tym był ten komentarz, skoro już mówimy o czytaniu ze zrozumieniem. Rzecz była do załatwienia w 4 miesiące, nawet przy takim strasznym prawie. Trwa już rok. A pasażer ma w ... tyle kto zacz jest odpowiedzialny: ZDiZ czy ZTM.

          P.S. Dodam jeszcze, gdyby był jednak problem ze zrozumieniem. Pasażer kupuje bilet ZTM. Płaci za usługę ZTM, który jest organizatorem usług i ma ów pasażer w nosie czy po drodze ZTM musi się dogadać z ZDiZ, Energą, właścicielami terenu et cetera. Pasażer kupuje bilet ZTM i od ZTM wymaga właściwej obsługi. To logistyka w czystej postaci.

          • 0 0

          • i ani pół słowa o urzędzie miasta? (1)

            • 2 2

            • Proszę bardzo

              Najpiękniejsze urzędniczki w Polsce są w Urzędzie Miasta W Gdańsku. Może być?

              • 2 2

    • ZTM to posada z pieniedzy ludzi, z podatków i innych z kieszeni ludzi (1)

      gdyby ludzie w ZTM / ZKM byli na działalności, szanowaliby pasażerów

      • 4 3

      • TY, co ty palisz?

        Przecież tego bełkotu nie da się zrozumieć. Wracaj oglądać TVN

        • 3 3

    • napromieniowany (1)

      procedury urzędowe tyle trwają, nie sama robota.
      mamy g*wniane prawo po prostu.

      • 18 1

      • przeniesienia przystanku procedury urzędowe nie obejmują?

        Można było prowadzić jednocześnie przeniesienie przystanku i maszyny. Dla ZTM za trudne do ogarnięcia?

        • 6 5

    • będzie przetarg (1)

      • 3 0

      • Jeśli przestawienie automatu objęte jest procedurą przetargową,to wraz z ewentualnymi odwołaniami może to potrwać rok.

        • 4 1

    • Ale jacy urzędnicy? To prywatna firma, która widać ma w nosie.

      • 4 4

    • Co się nie mieści, co się nie mieści ???? (2)

      To roboty się weźta jak pani premier, a nie tylko krytykują nieroby jedne !!!

      • 13 7

      • jak premier? znaczy i tak wychodzi na grzanie stołka i zwijanie kasy za... w sumie nie nic nie robienie bo cały czas myślą jak upierd... Polaków

        • 7 7

      • Duduś maliniak obieca i później będzie głupa palił że to nie on

        • 9 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane