• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy walczą o przywrócenie przejścia dla pieszych, które zlikwidowano

Aleksandra Nietopiel
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Miejsce dawnego przejścia. Po drugiej stronie zaczyna się chodnik w stronę stacji paliw i centrum handlowego
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.
  • Po prawej stronie właśnie skończył się chodnik, po lewej nowy układ drogowy ze skrętem do centrum logistycznego. Dawne przejście dla pieszych mamy kilka metrów za plecami.
  • Wydeptana ścieżka wzdłuż ul. Jabłoniowej w okolicach numerów 46. Osobną sprawą jest brak dojścia pieszego (chodnika) do dwóch posesji po tej stronie ulicy.
  • Z powodu braku chodnika po lewej stronie i braku dawnego przejścia piesi zamiast zawrócić - co oznaczałoby ponowne przejście przez cztery światła - chodzą wydeptaną ścieżką, bardzo blisko drogi.

Przejście dla pieszych zniknęło, za to pojawił się problem - tak w skrócie można opisać sytuację z Jasienia. Chodzi o pasy na ul. JabłoniowejMapka, za wjazdem na teren magazynów Panattoni. Po wybudowaniu obiektów przejścia już nie odtworzono. I na razie się na to nie zanosi.



Czy poruszanie się pieszo po twojej dzielnicy jest wygodne?

O przywrócenie przejścia w tym miejscuMapka w imieniu mieszkańców walczą radni Jasienia.

- Jest to jedyna możliwość przedostania się przez Potok Oruński w stronę centrum handlowego. Najbliższe przejścia są daleko. Chęć korzystania z przejścia, które tu funkcjonowało przez ponad 10 lat, zgłaszają mieszkańcy. Sam interweniowałem w tej sprawie już kilkukrotnie, zgłaszając problem do GZDiZ - wyjaśnia Kamil Ziętara, dzielnicowy radny Jasienia. .

  • Trasa, jaką teraz muszą pokonać piesi, jest wydłużona.
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.

Łamią przepisy, wchodząc na jezdnię



Mimo likwidacji przejścia wielu mieszkańców cały czas przekracza Jabłoniową w tym miejscu. To jednak niebezpieczne, bo na ulicy panuje duży ruch samochodów.

- Piesi łamią teraz przepisy, powodują zagrożenie, ale jak inaczej mają przejść? Musieliby przechodzić przez cztery sygnalizatory, gdzie w jednym miejscu brakuje chodnika. Proponuję spróbować tam dotrzeć choćby z wózkiem dziecięcym - dodaje Ziętara.
Pasy w tym miejscu nie komplikowały życia kierowcom, którzy często i tak stali tam w korku. Teraz piesi muszą nadrabiać drogi i tracić czas, kierując się w stronę wspomnianych przejść ze światłami, które - dodajmy - nie są zsynchronizowane.

  • Dwa pierwsze przejścia dla pieszych, które trzeba pokonać, by z powrotem dostać się na ul. Przywidzką. Jak widać, nie są zsynchronizowane. Vis a vis sygnalizatorów nie ma chodnika.
  • Przejście przy stacji paliw, kolejne są po lewej stronie.

Przywrócenie pasów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców



Przywrócenie przejścia w dawnym miejscu, jak przekonuje radny, nie będzie drogą i skomplikowaną inwestycją - to kwestia zrozumienia potrzeb mieszkańców.

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

- Nie oszukujmy się, przywrócenie przejścia w tym samym miejscu nie zrujnuje budżetu. A z drugiej strony zabrano coś, gdzie wcześniej było wykonane z publicznych pieniędzy. Przejście zlikwidowano, wydając decyzję o układzie drogowym przy budowie magazynów Panattoni. Zmiany w ruchu? A czy wprowadzenie wjazdu do Panattoni nie zmieniło tu ruchu? Przywrócilibyśmy to, co istniało. Dlaczego nikt nie pytał mieszkańców, tylko zlikwidowano przejście? - pyta radny.

Będzie spotkanie z GZDiZ



W połowie czerwca w sprawie możliwości ponownego utworzenia przejścia odbyło się spotkanie radnych dzielnicowych z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Kolejne jest zaplanowane na 14 lipca.

- Przejście dla pieszych w starej lokalizacji nie mogło zostać z uwagi na zmianę struktury i charakteru ruchu drogowego. Nastąpiło natężenie ruchu, w tym ruchu samochodów ciężarowych - przekonuje jednak Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Przyznaje jednak, że więcej w tej sprawie będzie można powiedzieć po lipcowym spotkaniu z Radą Dzielnicy Jasień.

Miejsca

Opinie (151) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    100 metrów jeżeli nie ma przejścia możesz walić prEz drogę

    • 42 3

    • (1)

      dokładnie, nikt przepisów nie łamie

      • 2 3

      • Gorzej, jak cię tam samochód połamie. Ale przecież mogłeś..

        • 5 0

    • nie możesz bo to teren zabudowany, przeczytaj cały Art.13 (1)

      i zwróć uwagę na punkt 5 ;)

      • 1 2

      • To nie jest droga dwujezdniowa

        I namalowanie podwójnej ciągłej linii też nie wystarczy. Jest na to zresztą wyrok sądu odwoławczego (IV Ka 1064/13).

        • 1 0

    • Tylko pamiętaj, że nie masz pierwszeństwa.

      • 1 0

    • W sedno.

      • 0 0

  • Piesi przechodzący w tym miejscu nie łamią przepisów

    Bo do najbliższego przejścia jest ponad 100m.

    • 66 6

  • (1)

    Dlaczego likwidowany jest ruch pieszych?
    Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej i jednocześnie utrudnia ruch pieszym?

    • 36 12

    • Dlatego, że rządy mają w planie wykończyć wszystkich

      Początek to skłócenie społeczeństwa by sobie nie pomagało, następnie drakońskie prawo. Miska ryżu to nie był żart.

      • 0 0

  • po co niby (2)

    chyba im sie glowach poprzewracalo. Cala ulice chca zakorkowac bo im sie nie chce przejsc pare metrów do przejscia???? Szok. ...

    • 14 63

    • trudniej jest nacisnąć na 4 dziesiąte sekundy hamulec w samochodzie czy iść 400 metrów na piechotę?

      • 8 4

    • Mam nadzieję że dopadnie cię

      rwa, ischias, podagra, reumatyzm i zwyrodnienie stawów. A jak będziesz opuszczał te swoje 4 kółka to będzie padał grad z ulewą a podłoże będzie błotniste. Wtedy zrozumiesz.

      • 9 3

  • Masakra (1)

    Pozwolenie na budowę osiedli jest, ale na przejście nie, bo jest ruch ciężarowy. To może miasto nie powinno pozwalać na budowę osiedla?

    • 44 4

    • Tam nawet nie ma chodnika

      Że o ścieżce rowerowej nie wspomnę. Wynika z tego że miasto ma jeden cel: sprzedać działki deweloperom. A mieszkańcy? A mieszkańców to my mamy w d.......

      • 1 1

  • wykopcie tunel pod ulicą (3)

    to przejście dla pieszych zrobią z automatu

    • 33 10

    • (1)

      :) toś pan do..ał -koment dnia,ale co prawda to prawda.Państwo z tektury to i dzbany w urzędach.

      • 4 2

      • Tektura to eufemizm.

        • 0 1

    • Jeśli lubisz siedzieć pod ziemią jak szczur, to nikt ci nie broni jeździć tunelem pod Martwą Wisłą 24/7

      • 3 2

  • Jak zawsze w tym mieście, interes prywatnego geszefciarza jest ważniejszy niż potrzeby mieszkańców. Ludzie, kiedy wy przejrzycie na oczy kogo wybieracie?

    • 36 7

  • Najważniejsza jest wygoda kierowców (3)

    Resztę można olać.

    • 32 8

    • Należy a nie można. (1)

      • 2 6

      • A właśie , że nie ma potrzeby nowego przejścia w tym miejscu . Pobliskie tam przejście to rzut beretem .

        • 3 4

    • Ważniejsza jest wygoda pieszych, rowerzystów i hulajnigarzy

      Licytujmy!

      • 0 0

  • 3xNie (2)

    • 9 17

    • (1)

      100 X NIE!

      • 2 0

      • Bez kozery powiem
        976 X NIE

        • 0 0

  • W tym miejscu (9)

    przejście jest absolutnie zbędne! Kawałeczek dalej jest przejście.

    • 18 46

    • No to widać że nigdy nie szedłeś z Przywidzkiej w kierunku Szadółek. (3)

      Proponuję raz w życiu te trasę pokonać pieszo i zrozumiesz po co to przejście. Ono może było by zbędne gdyby skrzyżowanie Jabłoniowej i Przywidzkiej uwzględniało ruch pieszy ale tam przejścia są zaprojektowane jakby się architekci dopiero uczyli jak projektować skrzyżowania no i efekt jest taki że trzeba iść naokoło, jest wąsko, niebezpiecznie i strasznie długo.

      • 14 5

      • (2)

        O co Ci chodzi ? Idąc z Przywidzkiej w kierunku Szadółek dochodzisz do Jabłoniowej , korzystasz z przejść / z sygnalizacją / na skrzyżowaniu tych ulic i dalej maszerujesz po chodniku jak ta lala śpiewając : lewa , lewa , idzie sobie żołnierz i piosenkę śpiewa ......itd , itd .

        • 8 6

        • Głos rozsądku .

          • 4 4

        • No ale pieszy chce by mu wszystko zrobić

          Tak by szedł jak mu wygodnie po co ma planować. Państwo ma mu to zapewnić i chce by przejścia były wszędzie za chwilę będą chcieli spacerować po autostradach tyłem.

          • 0 1

    • droga też jest kawałeczek dalej, możemy tutaj ją zlikwidować na odcinku 50 metrów.

      • 12 3

    • Nie dla tego .przejścia . (3)

      Popieram . Najbliższe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną od tego miejsca jest odległe zaledwie o 121metrów. Poprzez zrobienie tam / zbędnego / przejścia dla pieszych i tak luż wielkie korki samochodowe wydłużą się na Jabłoniowej o 100% . Tego chcecie ?

      • 8 17

      • Pieszy stoi na 3 światłach, wiec droga jest dłuższa o około 10 minut...

        • 7 3

      • Tak, chcemy żebyś stał w korku godzinami, możesz się nawet usr...c w gacie.

        • 6 3

      • Korki powodują auta a nie piesi ...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane