• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy walczą o przywrócenie przejścia dla pieszych, które zlikwidowano

Aleksandra Nietopiel
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Miejsce dawnego przejścia. Po drugiej stronie zaczyna się chodnik w stronę stacji paliw i centrum handlowego
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.
  • Po prawej stronie właśnie skończył się chodnik, po lewej nowy układ drogowy ze skrętem do centrum logistycznego. Dawne przejście dla pieszych mamy kilka metrów za plecami.
  • Wydeptana ścieżka wzdłuż ul. Jabłoniowej w okolicach numerów 46. Osobną sprawą jest brak dojścia pieszego (chodnika) do dwóch posesji po tej stronie ulicy.
  • Z powodu braku chodnika po lewej stronie i braku dawnego przejścia piesi zamiast zawrócić - co oznaczałoby ponowne przejście przez cztery światła - chodzą wydeptaną ścieżką, bardzo blisko drogi.

Przejście dla pieszych zniknęło, za to pojawił się problem - tak w skrócie można opisać sytuację z Jasienia. Chodzi o pasy na ul. JabłoniowejMapka, za wjazdem na teren magazynów Panattoni. Po wybudowaniu obiektów przejścia już nie odtworzono. I na razie się na to nie zanosi.



Czy poruszanie się pieszo po twojej dzielnicy jest wygodne?

O przywrócenie przejścia w tym miejscuMapka w imieniu mieszkańców walczą radni Jasienia.

- Jest to jedyna możliwość przedostania się przez Potok Oruński w stronę centrum handlowego. Najbliższe przejścia są daleko. Chęć korzystania z przejścia, które tu funkcjonowało przez ponad 10 lat, zgłaszają mieszkańcy. Sam interweniowałem w tej sprawie już kilkukrotnie, zgłaszając problem do GZDiZ - wyjaśnia Kamil Ziętara, dzielnicowy radny Jasienia. .

  • Trasa, jaką teraz muszą pokonać piesi, jest wydłużona.
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.

Łamią przepisy, wchodząc na jezdnię



Mimo likwidacji przejścia wielu mieszkańców cały czas przekracza Jabłoniową w tym miejscu. To jednak niebezpieczne, bo na ulicy panuje duży ruch samochodów.

- Piesi łamią teraz przepisy, powodują zagrożenie, ale jak inaczej mają przejść? Musieliby przechodzić przez cztery sygnalizatory, gdzie w jednym miejscu brakuje chodnika. Proponuję spróbować tam dotrzeć choćby z wózkiem dziecięcym - dodaje Ziętara.
Pasy w tym miejscu nie komplikowały życia kierowcom, którzy często i tak stali tam w korku. Teraz piesi muszą nadrabiać drogi i tracić czas, kierując się w stronę wspomnianych przejść ze światłami, które - dodajmy - nie są zsynchronizowane.

  • Dwa pierwsze przejścia dla pieszych, które trzeba pokonać, by z powrotem dostać się na ul. Przywidzką. Jak widać, nie są zsynchronizowane. Vis a vis sygnalizatorów nie ma chodnika.
  • Przejście przy stacji paliw, kolejne są po lewej stronie.

Przywrócenie pasów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców



Przywrócenie przejścia w dawnym miejscu, jak przekonuje radny, nie będzie drogą i skomplikowaną inwestycją - to kwestia zrozumienia potrzeb mieszkańców.

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

- Nie oszukujmy się, przywrócenie przejścia w tym samym miejscu nie zrujnuje budżetu. A z drugiej strony zabrano coś, gdzie wcześniej było wykonane z publicznych pieniędzy. Przejście zlikwidowano, wydając decyzję o układzie drogowym przy budowie magazynów Panattoni. Zmiany w ruchu? A czy wprowadzenie wjazdu do Panattoni nie zmieniło tu ruchu? Przywrócilibyśmy to, co istniało. Dlaczego nikt nie pytał mieszkańców, tylko zlikwidowano przejście? - pyta radny.

Będzie spotkanie z GZDiZ



W połowie czerwca w sprawie możliwości ponownego utworzenia przejścia odbyło się spotkanie radnych dzielnicowych z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Kolejne jest zaplanowane na 14 lipca.

- Przejście dla pieszych w starej lokalizacji nie mogło zostać z uwagi na zmianę struktury i charakteru ruchu drogowego. Nastąpiło natężenie ruchu, w tym ruchu samochodów ciężarowych - przekonuje jednak Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Przyznaje jednak, że więcej w tej sprawie będzie można powiedzieć po lipcowym spotkaniu z Radą Dzielnicy Jasień.

Miejsca

Opinie (151) 7 zablokowanych

  • Nikt nie walczy, tylko rada dzielnicy

    Która wydaje 95% pieniędzy na festyny, o których nikt nie słyszał, symuluje, że coś robi. Na drodze pod swoją siedzi a też przelobbowali pełno progów zwalniających i rozejść dla pieszych, a w rejonach dzielnicy gdzie nie mieszkają, nie ma żadnych propocyzji poprawy bezpieczeństwa.

    • 2 2

  • Dodac przejscie! Koniecznie ze swiatlami!!!

    Przeciez 10 krokow wiecej moze zabic czlowieka a spaliny powastajce w korkach to mit :)

    • 0 4

  • Na suchanine, na ul. Powstańców Warszawskich za lotosem (8)

    Kończą się schody z Siedlec, a po drugiej stronie ulicy przystanek. Oczywiście wszyscy tamtędy przechodzą, ludzie na autobus i do sklepów, dzieci do sp43. Ciąg pieszy zakończono ulicą. Miasto nie umie zrobić tam przejścia od lat, nawet jak schody remontowali i zieleń odnawiali to nikomu nie zakołatało, że czegoś tu brakuje

    • 50 4

    • (1)

      Jeśli szukasz jakiejkolwiek logiki to nie w tym mieście..

      • 5 3

      • a w którym mieście wszystko jest logicznie urządzone??

        • 0 0

    • Może przepisy nie pozwalają zbudować tam przejścia. Właśnie z ich powodu nie można zbudować przejścia

      przy dworcu głównym PKP.

      • 0 0

    • w ramach czynu społecznego należy nocą namalować "pasy- zebrę" na jezdni i już (1)

      . Oczywiście trzeba się do tej "akcji" przygotować logistycznie by trwała jak najkrócej - wtedy "służby" się nie zorientują. Nie oczekuję podziękowań

      • 7 0

      • Dobry pomysł ale niestety w świetle prawa przejście dla pieszych musi mieć oznakowanie pionowe

        • 0 0

    • Tak, sam tam mieszkam niedaleko (1)

      I zgadzam sie z Tobą. Przejscie by sie przydalo, ale tam jest łuk i fatalna widocznosc zwlaszcza jak autobus stoi na przystanku. Moznaby byli zrobic blizej Lotosu, ale doslownie 20-30m dalej jest już przejście przy Hebe.

      • 1 0

      • czy złożyłeś/łaś wniosek o utworzenie ?

        czy tylko tak wam brakuje ,że inni maja to za was zrobić ?

        • 2 0

    • a złożyłeś wniosek o utworzenie ? ja skłądałam w swoim rejonie i nie było problemu. Może po prostu miasto nie wie ze ma utworzyć ?

      • 1 0

  • tytuł

    Przejście w tamtym miejscu jest niezwykle potrzebne, teraz żeby dojść do centrum handlowego trzeba przechodzić dalej i to przez x3 pasy!!! Generalnie tamte okolice to jakaś masakra, np wyjazd z fashion house przez rondo na którym kierowcy muszą ustąpić wjeżdżającym.... kto zatwierdził taki projekt? Bo chyba projekt skrzyżowania dla centrum handlowego ktoś z urzędników tego kraju zatwierdza?

    • 0 0

  • Generalnie to skrzyżowanie to jeden wielki problem

    bo nie zostało zaprojektowane na obecny ruch. Tak samo węzeł na obwodnicy kawałek dalej miał być tylko tymczasowo - dlatego ma tak krótki pas do włączania się do ruchu w kierunku Gdyni.

    • 3 0

  • Przejście do nikąd

    Nie uważam żeby było potrzebna przejście w tym miejscu bo po pierwsze po drugiej stronie nie ma chodnika więc byłoby to przejście do nikąd a po drugie w jedną i drugą stronę przy przrstankach autobusowych w okolicy skrzyżeowań są przejścia i nie są to oddalone lokalizacje. Jestem w tej okolicy codziennie i uważam że jest to problem nieco wydumany przez osoby które lubia się czepiać z byle powodu.

    • 1 0

  • Dlaczego niby piesi "łamią przepisy"?

    Tam jest ponad 100 m do najbliższego przejścia i nie ma wysepki. Widzę, ze jest podwójna ciągła linia, ale nigdzie w kodeksie nie napisano, że dotyczy ona pieszych i są już na to wyroki, np. sądu apelacyjnego z Bydgoszczy (IV Ka 1064/13), potwierdzające, ze podwójna ciągła nie jest zakazem przechodzenia przez jezdnię. Więc niebezpieczne to jest na pewno, ale nie nielegalne.

    • 0 0

  • Mieszkaniec dzielnicy (1)

    Proponuję, aby Pan radny Kamil zaznajomił się z przepisami dotyczącymi budowy dróg i możliwości lokalizacji przejść dla pieszych. W lokalizacji dawnego przejścia powstał pas do skrętu w lewo do hali magazynowej. Jak miałoby niby powstać tam przejście? To kolejny raz, kiedy radny postuluje o abstrakcyjne zmiany i krzyczy że władze miasta są złe i niedobre torpedując "wspaniałe" pomysły. Typowyvpopulizm. Nie, nie jestem pracownikiem urzędu.

    • 2 1

    • Na skręcie w lewo może być przejście. Kierowca dalej może patrzeć prosto przed siebie - tak to działa.

      Kiedyś firmy zlokalizowane przy torach miały swoje bocznice. Na zachodzie się do tego wraca bo opłaty dla ciężarówek w mieście są mega wysokie.

      • 0 0

  • Dołóżcie jeszcze jedno przejście na Grunwaldzkiej i średnio będzie ok

    Gdańsk jest przyjazny pieszym, ale bez przesady - na Jasieni nikt ważny nie mieszka

    • 1 1

  • Najważniejsze, że urzędnicy nie widza problemó, a zdanie mieszkańców tym miescie juz się coraz mniej liczy

    Nie raz były artykuły, że eweidnetnie np zle działa sygnalizacja i powoduje korki, oczywiscie potem odpowiedź, ze jest ok i zaprzeczanie

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane