• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy walczą o przywrócenie przejścia dla pieszych, które zlikwidowano

Aleksandra Nietopiel
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Miejsce dawnego przejścia. Po drugiej stronie zaczyna się chodnik w stronę stacji paliw i centrum handlowego
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.
  • Po prawej stronie właśnie skończył się chodnik, po lewej nowy układ drogowy ze skrętem do centrum logistycznego. Dawne przejście dla pieszych mamy kilka metrów za plecami.
  • Wydeptana ścieżka wzdłuż ul. Jabłoniowej w okolicach numerów 46. Osobną sprawą jest brak dojścia pieszego (chodnika) do dwóch posesji po tej stronie ulicy.
  • Z powodu braku chodnika po lewej stronie i braku dawnego przejścia piesi zamiast zawrócić - co oznaczałoby ponowne przejście przez cztery światła - chodzą wydeptaną ścieżką, bardzo blisko drogi.

Przejście dla pieszych zniknęło, za to pojawił się problem - tak w skrócie można opisać sytuację z Jasienia. Chodzi o pasy na ul. JabłoniowejMapka, za wjazdem na teren magazynów Panattoni. Po wybudowaniu obiektów przejścia już nie odtworzono. I na razie się na to nie zanosi.



Czy poruszanie się pieszo po twojej dzielnicy jest wygodne?

O przywrócenie przejścia w tym miejscuMapka w imieniu mieszkańców walczą radni Jasienia.

- Jest to jedyna możliwość przedostania się przez Potok Oruński w stronę centrum handlowego. Najbliższe przejścia są daleko. Chęć korzystania z przejścia, które tu funkcjonowało przez ponad 10 lat, zgłaszają mieszkańcy. Sam interweniowałem w tej sprawie już kilkukrotnie, zgłaszając problem do GZDiZ - wyjaśnia Kamil Ziętara, dzielnicowy radny Jasienia. .

  • Trasa, jaką teraz muszą pokonać piesi, jest wydłużona.
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.

Łamią przepisy, wchodząc na jezdnię



Mimo likwidacji przejścia wielu mieszkańców cały czas przekracza Jabłoniową w tym miejscu. To jednak niebezpieczne, bo na ulicy panuje duży ruch samochodów.

- Piesi łamią teraz przepisy, powodują zagrożenie, ale jak inaczej mają przejść? Musieliby przechodzić przez cztery sygnalizatory, gdzie w jednym miejscu brakuje chodnika. Proponuję spróbować tam dotrzeć choćby z wózkiem dziecięcym - dodaje Ziętara.
Pasy w tym miejscu nie komplikowały życia kierowcom, którzy często i tak stali tam w korku. Teraz piesi muszą nadrabiać drogi i tracić czas, kierując się w stronę wspomnianych przejść ze światłami, które - dodajmy - nie są zsynchronizowane.

  • Dwa pierwsze przejścia dla pieszych, które trzeba pokonać, by z powrotem dostać się na ul. Przywidzką. Jak widać, nie są zsynchronizowane. Vis a vis sygnalizatorów nie ma chodnika.
  • Przejście przy stacji paliw, kolejne są po lewej stronie.

Przywrócenie pasów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców



Przywrócenie przejścia w dawnym miejscu, jak przekonuje radny, nie będzie drogą i skomplikowaną inwestycją - to kwestia zrozumienia potrzeb mieszkańców.

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

- Nie oszukujmy się, przywrócenie przejścia w tym samym miejscu nie zrujnuje budżetu. A z drugiej strony zabrano coś, gdzie wcześniej było wykonane z publicznych pieniędzy. Przejście zlikwidowano, wydając decyzję o układzie drogowym przy budowie magazynów Panattoni. Zmiany w ruchu? A czy wprowadzenie wjazdu do Panattoni nie zmieniło tu ruchu? Przywrócilibyśmy to, co istniało. Dlaczego nikt nie pytał mieszkańców, tylko zlikwidowano przejście? - pyta radny.

Będzie spotkanie z GZDiZ



W połowie czerwca w sprawie możliwości ponownego utworzenia przejścia odbyło się spotkanie radnych dzielnicowych z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Kolejne jest zaplanowane na 14 lipca.

- Przejście dla pieszych w starej lokalizacji nie mogło zostać z uwagi na zmianę struktury i charakteru ruchu drogowego. Nastąpiło natężenie ruchu, w tym ruchu samochodów ciężarowych - przekonuje jednak Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Przyznaje jednak, że więcej w tej sprawie będzie można powiedzieć po lipcowym spotkaniu z Radą Dzielnicy Jasień.

Miejsca

Opinie (151) 7 zablokowanych

  • Czy aby przypadkiem pieszy nie może przejść na skrzyżowaniu? (1)

    Jeśli w odległości 100m nie ma przejścia?

    • 5 1

    • Owszem może, ale przy ruchu jaki tam jest, to jest delikatnie mówiąc mało bezpieczne. Bo to, że może przejść, nie znaczy, że ma pierwszeństwo.

      • 0 0

  • Przejście na przejściu

    Zapraszamy na Zaspę al. JP II

    • 4 1

  • Bez przesady (1)

    Trochę ruchu nikomu jeszcze nie zaskodzilo

    • 4 8

    • Akurat

      Powiedz to tym leniwym, co przechodzą przez przejście naziemne przy bramie wyżynnej. Teraz urzędnicy wciskają kit, że przejście było potrzebne. Prawda jest taka, że może być przejście naziemne co 100 metrów i na każde będzie ktoś chętny, by przez nie przejść.

      • 0 0

  • Pewnie niedasie. Jak to w Gdańsku. Miliony przeciwności, przepisów itp

    • 3 1

  • To w centrum się da a tam likwidacja?!

    • 5 1

  • (2)

    Bo tam pasy powinny być na światłach. Jak się idzie od Przywidzkiej do Biedronki, to trzeba trzy przejścia zaliczyć, zamiast jedne na wprost.

    • 6 1

    • A nie światła na pasach? hahah (1)

      • 0 0

      • Nie, pasy na światłach - mam na myśli skrzyżowanie kawałek dalej Przywidzka/Jabłoniowa. Na tym skrzyżowaniu są trzy przejścia, a tego które było by najprzydatniejsze brak.

        • 0 0

  • Czy Rady Dzielnic (1)

    to są jacyś wybitni specjaliści od organizacji ruchu drogowego aby o wszystkim decydować?

    • 2 2

    • No właśnie? Oj chyba nie.

      • 0 0

  • Chesz wszędzie pieszko chodzić?

    To wracaj na swoją wieś! Tutaj jest coś takiego jak komunikacja miejska i samochodowa. Polecam.

    • 3 9

  • niech sie w końcu obudzi Rada Dzielnicy Ujeścisko-Lostowice, bo znam odwrotną sytuację, gdzie (6)

    piesi są zagrożeni poruszając się na drodze w strefie zamieszkania na dolnym odcinku starej ul. Myśliwskiej. Jest to niebezpieczne dla pieszych, bo pojazdy właśnie z Jasienia, robiąc sobie skrót tym odcinkiem w kierunku Moreny, pędzą nie zważając na ludzi

    • 19 3

    • zamknąć ten niebezpieczny SKRÓT i oddać drogę dla pieszych (1)

      jest przecież nieopodal Aleja Adamowicza

      • 8 1

      • a czemu maja zamknąć ten przejazd ?

        i co z teog ,że jest adamowicza? tam tez jest normalna ulica i można jej używac jak sie chce i kiedy sie chce. za to jest za wąska. Tam trzeba przebudować lub postawić 2-3 razy patrol i wszyscy sie szybko nauczą.

        • 1 4

    • (1)

      w ramach czynu społecznego należy na jezdni przy jednej krawędzi jezdni położyć na jezdni krawężnik betonowy o wym. 30cm x100cmx15cm- do kupienia w markecie budowlanym lub do "podebrania" z placu budowy , a 10 metrów dalej położyć taki sam krawężnik przy drugiej krawędzi jezdni -samochody będą zmuszone zwolnić na drodze celem wykonania "slalomu" . Proszę i dziękuję , nie ma za co.

      • 2 3

      • nawoływnaie od czynów zabronionych

        szczególnie kradziez mi przeszkadza

        • 4 0

    • Policja

      Wszystko jest tworzone zgodnie ze sztuką. To, że kierowcy łamią przepisy to nie powód, żeby się do nich dostosowywać. Policji nie mamy i to jest problem. Płacą im grosze to taki narybek się pojawia, który nie daje rady.

      • 1 3

    • jak można tak nie przystosowaną drogę (krętą, wąską, z płyt betonowych, bez pobocza dla pieszych)

      dopuścić dla ruchu samochodowego od i do ul. Kartuskiej ?

      • 2 0

  • Jak zwykle w Gdansku, potrzeby pieszych sa malo wazne. Pieszy moze sie przejsc te 200,300 metrow, pieszy moze nadrobic drogi, pieszy ma czas, sily i zdrowie, a wogole najwazniejsza jest wygoda kierowcow i swieta przepustowosc. Niestety takie sa fakty.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane