- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (123 opinie)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (174 opinie)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (68 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (117 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (128 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (120 opinii)
Mieszkańcy walczą o przywrócenie przejścia dla pieszych, które zlikwidowano
Przejście dla pieszych zniknęło, za to pojawił się problem - tak w skrócie można opisać sytuację z Jasienia. Chodzi o pasy na ul. Jabłoniowej, za wjazdem na teren magazynów Panattoni. Po wybudowaniu obiektów przejścia już nie odtworzono. I na razie się na to nie zanosi.
- Jest to jedyna możliwość przedostania się przez Potok Oruński w stronę centrum handlowego. Najbliższe przejścia są daleko. Chęć korzystania z przejścia, które tu funkcjonowało przez ponad 10 lat, zgłaszają mieszkańcy. Sam interweniowałem w tej sprawie już kilkukrotnie, zgłaszając problem do GZDiZ - wyjaśnia Kamil Ziętara, dzielnicowy radny Jasienia. .
Łamią przepisy, wchodząc na jezdnię
Mimo likwidacji przejścia wielu mieszkańców cały czas przekracza Jabłoniową w tym miejscu. To jednak niebezpieczne, bo na ulicy panuje duży ruch samochodów.
- Piesi łamią teraz przepisy, powodują zagrożenie, ale jak inaczej mają przejść? Musieliby przechodzić przez cztery sygnalizatory, gdzie w jednym miejscu brakuje chodnika. Proponuję spróbować tam dotrzeć choćby z wózkiem dziecięcym - dodaje Ziętara.
Pasy w tym miejscu nie komplikowały życia kierowcom, którzy często i tak stali tam w korku. Teraz piesi muszą nadrabiać drogi i tracić czas, kierując się w stronę wspomnianych przejść ze światłami, które - dodajmy - nie są zsynchronizowane.
Przywrócenie pasów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców
Przywrócenie przejścia w dawnym miejscu, jak przekonuje radny, nie będzie drogą i skomplikowaną inwestycją - to kwestia zrozumienia potrzeb mieszkańców.
Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?
- Nie oszukujmy się, przywrócenie przejścia w tym samym miejscu nie zrujnuje budżetu. A z drugiej strony zabrano coś, gdzie wcześniej było wykonane z publicznych pieniędzy. Przejście zlikwidowano, wydając decyzję o układzie drogowym przy budowie magazynów Panattoni. Zmiany w ruchu? A czy wprowadzenie wjazdu do Panattoni nie zmieniło tu ruchu? Przywrócilibyśmy to, co istniało. Dlaczego nikt nie pytał mieszkańców, tylko zlikwidowano przejście? - pyta radny.
Będzie spotkanie z GZDiZ
W połowie czerwca w sprawie możliwości ponownego utworzenia przejścia odbyło się spotkanie radnych dzielnicowych z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Kolejne jest zaplanowane na 14 lipca.
- Przejście dla pieszych w starej lokalizacji nie mogło zostać z uwagi na zmianę struktury i charakteru ruchu drogowego. Nastąpiło natężenie ruchu, w tym ruchu samochodów ciężarowych - przekonuje jednak Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Przyznaje jednak, że więcej w tej sprawie będzie można powiedzieć po lipcowym spotkaniu z Radą Dzielnicy Jasień.
Miejsca
Opinie (151) 7 zablokowanych
-
2022-06-24 11:31
Opinia wyróżniona
Wielu kierowcom się wydaje że przejścia są niepotrzebne, bo przecież nadrobić komuś 300m do kolejnego to nie problem (12)
Ci sami kierowcy parkują auta w drzwiach wejścia do sklepu albo na trawniku, bo nie chce im się iść 30m do miejsca parkingowego.
- 121 13
-
2022-06-25 14:41
ludzie są najważniejsi, nie kierowcy
toudzie napędzają gospodarkę, nie będzie ludzi nie będzie przedsiębiorców bo kto kupi te ich badziewia
- 1 1
-
2022-06-24 23:01
A co na to ddullllllkkka
Bierze kasę z mandatów
- 0 4
-
2022-06-24 19:46
w sedno.
- 1 1
-
2022-06-24 16:38
Do przejścia nie nadrabia się nigdy 300m drogi (2)
Jeśli jest ponad 100m do przejścia to przechodzi się przez ulicę w dowolnym miejscu gdzie komu wygodnie.
Tylko obecność przejścia w odległości mniejszej niż 100m powoduje że nie można przez ulicę przechodzić gdzie komu wygodnie i trzeba iść do przejścia.
Zrobisz przejście to ludzie będą musieli nadkładać drogi do tegoJeśli jest ponad 100m do przejścia to przechodzi się przez ulicę w dowolnym miejscu gdzie komu wygodnie.
Tylko obecność przejścia w odległości mniejszej niż 100m powoduje że nie można przez ulicę przechodzić gdzie komu wygodnie i trzeba iść do przejścia.
Zrobisz przejście to ludzie będą musieli nadkładać drogi do tego przejścia.
Nie ma przejścia to ludzie mogą przechodzić gdzie chcą - tyle że nie mają pierwszeństwa i czasem muszą się na chwilę zatrzymać przed wejściem na ulicę aby przepuścić samochód.- 15 7
-
2022-06-24 17:07
No w godzinach szczytu ta "chwila" to może potrwać godzinę. (1)
- 11 6
-
2022-06-25 14:33
w godzinach szczytu jest korek, auta stoją, w kierowcach gotuje się frustracja i agresja
- 4 1
-
2022-06-24 14:21
Albo przechodzą przez jezdnię wprost od samochodu, chociaż przejscie jest o 10 metrów dalej. (3)
- 20 1
-
2022-06-25 14:39
niemiec cię nauczy kultury na drodze
- 0 0
-
2022-06-25 13:28
albo kierowca nagle i nielegalnie wtarga na pasy na ktorych przechodzą piesi (1)
- 4 2
-
2022-06-25 17:21
Jak wtarga to jeszcze ujdzie, ale jak wytarga to kaplica...
- 3 0
-
2022-06-24 12:56
W punkt.
- 17 2
-
2022-06-24 11:38
Albo zwolnić na chwilę do 30km/h
- 19 3
-
2022-06-24 11:22
Opinia wyróżniona
(7)
Skoro mieszkańcy i tak chodzą to co za problem na malować pasy i ewentualnie umieścić progi zwalniające dla samochodów!
- 71 34
-
2022-06-25 12:54
wwwww
a ja mam tak twarde zawieszenie ze nie potrzebuje zwalniać przed progiem hahahahaha se możenie zrobić progi spokojnie je przejeżdżam przy 50
- 0 0
-
2022-06-24 16:32
Chodzi wyłącznie o to kto ma mieć w tym miejscu pierwszeństwo.
Jeśli postawi się znak przejście dla pieszych to piesi będą mieć pierwszeństwo a jeśli się tego znaku nie postawi to pierwszeństwo mają samochody (pasy maluje się dodatkowo dla lepszej widoczności - ale to znak pionowy lub jego brak informuje o tym czy jest przejście czyChodzi wyłącznie o to kto ma mieć w tym miejscu pierwszeństwo.
Jeśli postawi się znak przejście dla pieszych to piesi będą mieć pierwszeństwo a jeśli się tego znaku nie postawi to pierwszeństwo mają samochody (pasy maluje się dodatkowo dla lepszej widoczności - ale to znak pionowy lub jego brak informuje o tym czy jest przejście czy nie).
Decydując o tym kto ma mieć pierwszeństwo trzeba przeanalizować jak wpłynie to na ruch - zarówno pieszy jaki i samochodowy oraz jak wpłynie to na bezpieczeństwo, zrobienie przejścia wcale nie musi poprawiać bezpieczeństwa pieszych (np gdy jest niewystarczająca widoczność).
Jeśli uważasz, że w tym miejscu lepiej aby to piesi mieli pierwszeństwo to pokaż jakieś analizy z których będzie wynikało, że poprawi to płynność ruchu i że przejście w tym miejscu będzie bezpieczne - przede wszystkim czy jest tam odpowiednia widoczność, czy przejścia oraz dojścia do przejścia nic nie będzie zasłaniać.- 4 3
-
2022-06-24 14:13
(3)
W Gdańku mamy przesyt progów spowalniających a samochodem jeźdżę rzadko.
- 11 11
-
2022-06-24 14:38
biedny samochód , musi zwolnić bo biedny kieroca musi nacisnąć pedał (1)
ale chj ze piesi muszą latać na około ... dramat twojego wnętrza głowy.
- 12 13
-
2022-06-24 16:12
Biedny pieszy, nie zna przepisów
i radny chyba tez nie. Jak w odległości 100m nie ma przejścia, można śmiało przechodzića progi przy przejściach są bez sensu- samochody i tak zatrzymują się przed przejściem. Do tego te kwadratowe są niebezpieczne- by je wygodnie przejechać, kierowcy przyspieszają
- 4 7
-
2022-06-24 14:21
Chyba niedosyt. Jest bardzo dużo ulic, które nie wymuszają na kierowcach ograniczenia prędkości do dozwolonej.
- 11 11
-
2022-06-24 13:37
Albo jak w tej reklamie, gdzie rodzina z billboardu rozwinęła dwie rolki papieru, torując pieszym przejście.
- 3 3
Wszystkie opinie
-
2022-06-24 12:08
Bez przesady (1)
Trochę ruchu nikomu jeszcze nie zaskodzilo
- 4 8
-
2022-06-29 19:56
Akurat
Powiedz to tym leniwym, co przechodzą przez przejście naziemne przy bramie wyżynnej. Teraz urzędnicy wciskają kit, że przejście było potrzebne. Prawda jest taka, że może być przejście naziemne co 100 metrów i na każde będzie ktoś chętny, by przez nie przejść.
- 0 0
-
2022-06-29 19:50
Urzędnicy inaczej myślą
Niestety polityka miasta jest taka, że lepiej wydać miliony na przejścia naziemne tam gdzie są przejścia podziemne niż tanio zrobić przejścia tam gdzie są potrzebne. Byłoby małe echo z tego.
- 0 0
-
2022-06-26 18:00
Chodniki to tragedia w tej części miasta
Jeszcze śmieszniej jest jak chce się dojść z jabłoniowej (po stronie biedronki) do Carrefoura. Trzeba pokonać 6 przejść dla pieszych.
Kawałek dalej w stronę Kowal chodnik raz jest po jednej raz po drugiej stronie ulicy i nie zawsze są przejścia żeby się dostać na drugą stronę- 0 0
-
2022-06-24 11:09
3xNie (2)
- 9 17
-
2022-06-24 13:02
(1)
100 X NIE!
- 2 0
-
2022-06-26 17:49
Bez kozery powiem
976 X NIE- 0 0
-
2022-06-26 08:29
Sa urzednicy w tym miescie ,ktorzy nimi na pewno nie powinni nigdy zostac,
- 0 0
-
2022-06-26 08:26
Pamietamy Piramowicza .Moze to ten sam gosc?
- 0 0
-
2022-06-24 13:07
niech sie w końcu obudzi Rada Dzielnicy Ujeścisko-Lostowice, bo znam odwrotną sytuację, gdzie (6)
piesi są zagrożeni poruszając się na drodze w strefie zamieszkania na dolnym odcinku starej ul. Myśliwskiej. Jest to niebezpieczne dla pieszych, bo pojazdy właśnie z Jasienia, robiąc sobie skrót tym odcinkiem w kierunku Moreny, pędzą nie zważając na ludzi
- 19 3
-
2022-06-26 07:15
jak można tak nie przystosowaną drogę (krętą, wąską, z płyt betonowych, bez pobocza dla pieszych)
dopuścić dla ruchu samochodowego od i do ul. Kartuskiej ?
- 2 0
-
2022-06-24 15:03
Policja
Wszystko jest tworzone zgodnie ze sztuką. To, że kierowcy łamią przepisy to nie powód, żeby się do nich dostosowywać. Policji nie mamy i to jest problem. Płacą im grosze to taki narybek się pojawia, który nie daje rady.
- 1 3
-
2022-06-24 14:23
(1)
w ramach czynu społecznego należy na jezdni przy jednej krawędzi jezdni położyć na jezdni krawężnik betonowy o wym. 30cm x100cmx15cm- do kupienia w markecie budowlanym lub do "podebrania" z placu budowy , a 10 metrów dalej położyć taki sam krawężnik przy drugiej krawędzi jezdni -samochody będą zmuszone zwolnić na drodze celem wykonania "slalomu" . Proszę i dziękuję , nie ma za co.
- 2 3
-
2022-06-24 14:47
nawoływnaie od czynów zabronionych
szczególnie kradziez mi przeszkadza
- 4 0
-
2022-06-24 13:20
zamknąć ten niebezpieczny SKRÓT i oddać drogę dla pieszych (1)
jest przecież nieopodal Aleja Adamowicza
- 8 1
-
2022-06-24 14:46
a czemu maja zamknąć ten przejazd ?
i co z teog ,że jest adamowicza? tam tez jest normalna ulica i można jej używac jak sie chce i kiedy sie chce. za to jest za wąska. Tam trzeba przebudować lub postawić 2-3 razy patrol i wszyscy sie szybko nauczą.
- 1 4
-
2022-06-24 13:33
Na suchanine, na ul. Powstańców Warszawskich za lotosem (8)
Kończą się schody z Siedlec, a po drugiej stronie ulicy przystanek. Oczywiście wszyscy tamtędy przechodzą, ludzie na autobus i do sklepów, dzieci do sp43. Ciąg pieszy zakończono ulicą. Miasto nie umie zrobić tam przejścia od lat, nawet jak schody remontowali i zieleń odnawiali to nikomu nie zakołatało, że czegoś tu brakuje
- 50 4
-
2022-06-24 14:13
w ramach czynu społecznego należy nocą namalować "pasy- zebrę" na jezdni i już (1)
. Oczywiście trzeba się do tej "akcji" przygotować logistycznie by trwała jak najkrócej - wtedy "służby" się nie zorientują. Nie oczekuję podziękowań
- 7 0
-
2022-06-26 02:40
Dobry pomysł ale niestety w świetle prawa przejście dla pieszych musi mieć oznakowanie pionowe
- 0 0
-
2022-06-24 13:37
(1)
Jeśli szukasz jakiejkolwiek logiki to nie w tym mieście..
- 5 3
-
2022-06-24 21:45
a w którym mieście wszystko jest logicznie urządzone??
- 0 0
-
2022-06-24 14:16
Tak, sam tam mieszkam niedaleko (1)
I zgadzam sie z Tobą. Przejscie by sie przydalo, ale tam jest łuk i fatalna widocznosc zwlaszcza jak autobus stoi na przystanku. Moznaby byli zrobic blizej Lotosu, ale doslownie 20-30m dalej jest już przejście przy Hebe.
- 1 0
-
2022-06-24 14:43
czy złożyłeś/łaś wniosek o utworzenie ?
czy tylko tak wam brakuje ,że inni maja to za was zrobić ?
- 2 0
-
2022-06-24 14:39
a złożyłeś wniosek o utworzenie ? ja skłądałam w swoim rejonie i nie było problemu. Może po prostu miasto nie wie ze ma utworzyć ?
- 1 0
-
2022-06-24 14:08
Może przepisy nie pozwalają zbudować tam przejścia. Właśnie z ich powodu nie można zbudować przejścia
przy dworcu głównym PKP.
- 0 0
-
2022-06-24 11:31
Opinia wyróżniona
Wielu kierowcom się wydaje że przejścia są niepotrzebne, bo przecież nadrobić komuś 300m do kolejnego to nie problem (12)
Ci sami kierowcy parkują auta w drzwiach wejścia do sklepu albo na trawniku, bo nie chce im się iść 30m do miejsca parkingowego.
- 121 13
-
2022-06-24 14:21
Albo przechodzą przez jezdnię wprost od samochodu, chociaż przejscie jest o 10 metrów dalej. (3)
- 20 1
-
2022-06-25 13:28
albo kierowca nagle i nielegalnie wtarga na pasy na ktorych przechodzą piesi (1)
- 4 2
-
2022-06-25 17:21
Jak wtarga to jeszcze ujdzie, ale jak wytarga to kaplica...
- 3 0
-
2022-06-25 14:39
niemiec cię nauczy kultury na drodze
- 0 0
-
2022-06-25 14:41
ludzie są najważniejsi, nie kierowcy
toudzie napędzają gospodarkę, nie będzie ludzi nie będzie przedsiębiorców bo kto kupi te ich badziewia
- 1 1
-
2022-06-24 16:38
Do przejścia nie nadrabia się nigdy 300m drogi (2)
Jeśli jest ponad 100m do przejścia to przechodzi się przez ulicę w dowolnym miejscu gdzie komu wygodnie.
Tylko obecność przejścia w odległości mniejszej niż 100m powoduje że nie można przez ulicę przechodzić gdzie komu wygodnie i trzeba iść do przejścia.
Zrobisz przejście to ludzie będą musieli nadkładać drogi do tego przejścia.
Nie ma przejścia to ludzie mogą przechodzić gdzie chcą - tyle że nie mają pierwszeństwa i czasem muszą się na chwilę zatrzymać przed wejściem na ulicę aby przepuścić samochód.- 15 7
-
2022-06-24 17:07
No w godzinach szczytu ta "chwila" to może potrwać godzinę. (1)
- 11 6
-
2022-06-25 14:33
w godzinach szczytu jest korek, auta stoją, w kierowcach gotuje się frustracja i agresja
- 4 1
-
2022-06-24 23:01
A co na to ddullllllkkka
Bierze kasę z mandatów
- 0 4
-
2022-06-24 19:46
w sedno.
- 1 1
-
2022-06-24 12:56
W punkt.
- 17 2
-
2022-06-24 11:38
Albo zwolnić na chwilę do 30km/h
- 19 3
-
2022-06-24 14:24
Mieszkaniec dzielnicy (1)
Proponuję, aby Pan radny Kamil zaznajomił się z przepisami dotyczącymi budowy dróg i możliwości lokalizacji przejść dla pieszych. W lokalizacji dawnego przejścia powstał pas do skrętu w lewo do hali magazynowej. Jak miałoby niby powstać tam przejście? To kolejny raz, kiedy radny postuluje o abstrakcyjne zmiany i krzyczy że władze miasta są złe i niedobre torpedując "wspaniałe" pomysły. Typowyvpopulizm. Nie, nie jestem pracownikiem urzędu.
- 2 1
-
2022-06-25 17:15
Na skręcie w lewo może być przejście. Kierowca dalej może patrzeć prosto przed siebie - tak to działa.
Kiedyś firmy zlokalizowane przy torach miały swoje bocznice. Na zachodzie się do tego wraca bo opłaty dla ciężarówek w mieście są mega wysokie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.