• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion za projekt buspasa na Chwarznie

Patryk Szczerba
8 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego. Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa na Chwarznie będzie kosztować prawie 1 mln zł. Władze Gdyni przyjęły ofertę, mimo że była jedyną i droższą o 100 tys. zł niż szacunki miasta. Projekt będzie gotowy w połowie 2022 roku.



Czy miasta powinny inwestować w buspasy?

Przypomnijmy:

  1. Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno PolankiMapka do włączenia do obwodnicyMapka.
  2. Ma mieć 1,8 km długości.
  3. Autobusy będą jeździć na dobudowanym, trzecim pasie.

By zacząć budowę pasa dla autobusów, potrzebna jest dokumentacja projektowa rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. W ogłoszonym przetargu pojawiła się jedna oferta. Zaprezentowało ją konsorcjum firm Urban Media wraz z Rem Projekt z Warszawy.

Rozkład ZKM Gdynia



1 mln zł za projekt, miasto chciało wydać mniej



Warszawscy projektanci zaoferowali cenę 974 tys. zł. Gdynia zamierzała wydać 100 tys. zł mniej, ale przyjęła przedstawione warunki finansowe, dając ponad rok na wykonanie dokumentacji.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, a także kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem uzgodnień i opinii. Ponadto konsorcjum będzie odpowiedzialne za prace geodezyjne, sprawując też nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Omijają korki, jadąc buspasem



Buspas będzie miał około 1,8 km długości. Zostanie poprowadzony wzdłuż ul. Chwarznieńskiej - od przystanku Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.

Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego ma zostać podzielony na dwie części:

  • od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


Buspasy mają być korytarzami



- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas w ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Przykładem jest utworzony dwa lata temu kontrapas na ul. Chwarznieńskiej. W piątek doszło tam do czołowego zderzenia z autobusem jadącym nim w kierunku centrum.

Przypomnijmy przy okazji, że od 1 marca autobusy różnych linii z Chwarzna jeżdżą w stronę śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut, co ma zachęcić mieszkańców Chwarzna i Wiczlina do przesiadki z samochodów do autobusu.

Miejsca

Opinie (185) 3 zablokowane

  • Czyżby (2)

    Budować będzie MTM?

    • 33 0

    • chyba malować... (1)

      • 4 0

      • zaczarowany ołówek

        chociaż może powinno być coś o malowaniu?

        • 1 1

  • ciesze sie ze miasto sie tak rozwija! (1)

    odkąd przyjechalem tu z braniewa w 2011 bardzo wiele zmienilo się na plus, wlaśnie dzięki takim projektom

    • 11 36

    • pojedz z powrotem do Braniewa i zobacz jak tam bardzo sie zmieniło

      • 1 1

  • Brawo władze miasta! (1)

    A czemu ten projekt nie kosztował 5mln, a jedynie 1mln? Ciekawe kiedy pójdzie do kosza i z jakichś powodów będzie musiała powstać nowa dokumentacja za kolejne miliony...

    • 46 3

    • Projekt

      Do kosza pójdzie po wyborach, a przed wyborami będziesz miał wizualizację.

      • 5 0

  • (1)

    Dlaczego Gdynia nie może zaproponować przetargu na oferty: projektuj i buduj, po co koncepcje itd. Byłoby szybciej i taniej. Poza tym to buspas tak, ale najpierw poszerzenie do dwóch pasów i ewentualnie trzeci na buspas. Kilkanaście tysięcy osób więcej tam mieszka, a układ drogowy od obwodnicy w kierunku Wiczlina praktycznie bez zmian.

    • 42 3

    • Będzie i kolejny przetarg na tą drogę

      W formule zaprojektuj i wybuduj, tylko najpierw wyrzućmy milion dla znajomego królika.
      Wystarczy przeanalizować ostatnie 10 lat to okaże się, że znalazła się w kontenerze na śmieci lwia część zadłużenia Gdyni. Oczywiście wszystko zgodnie z obowiązującym prawem

      • 6 0

  • Za pół bańki mogę narysować parę kresek na planie ulicy. Nie jestem chciwy.

    • 37 1

  • A korki coras wienksze (3)

    Buspasy a i tak nikt tymi ałtobusami nie jeździ.Nie da sie jechać jusz normalnie a ci udajo że coś robio.Udacznicy jedni

    • 28 1

    • Zgadzam się z tobom.

      • 2 0

    • Nikt tymi autobusami nie jeździ?

      Po treści twojego komentarza wnioskuję że to kiepski żart...

      • 1 1

    • Nieudolna podróbka madki...

      • 0 0

  • ten mylion to na stare czy na nowe?

    • 18 1

  • Tak myślę, że jeśli ktoś robi już projekt buspasow na siłę

    Do drogi gdzie ruch jest mały, to musi byc w tym jakieś wałek lub sam tam mieszka.

    • 25 5

  • A autobusy 147 i tak utknęły na Dąbrowie

    Na Wiczlino od 20 minut nic nie przyjechało

    • 31 0

  • Spokojnie obywatele. Najpierw miejski kubek.

    Po kolei.

    • 39 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane