• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku

Szymon Zięba
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.

Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.



Czy zdarzyło ci się zakończyć podróż tramwajem z powodu awarii składu?

W ubiegłym roku - w lutym i w lipcu, doszło do wykolejenia tramwajów, w których zostali poszkodowani pasażerowie. Motorniczowie przekonywali wówczas, że przyczyną wypadków był stan torowisk. W tym roku w Raporcie z Trójmiasta pasażerowie informowali na początku sierpnia o podobnym zdarzeniu na Chełmiekilka dni temu w Oliwie.

Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu



W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.

15:59 10 SIERPNIA 19 (aktualizacjaakt. 18:05)

Gdańsk Chełm: wykoleił się tramwaj (20 opinii)

Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Zobacz więcej


Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
  • w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
  • w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).


- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.

Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.

W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.

- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
Ogólne sumy przeznaczone na utrzymanie torowisk w 2018 i 2019 roku:
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku

Miejsca

Opinie (116) 9 zablokowanych

  • Jak się naprawia tory tramwajowe w Gdańsku? (3)

    Stawia się ograniczenie prędkości, jak się coś stanie - wina motorowego

    • 72 7

    • (2)

      Ewentualnie się połączy sciskami i tor nowy jak ta lala

      • 9 3

      • Po co klamiesz emilka? (1)

        • 2 11

        • emilke to masz w pierwszej milosci

          • 3 0

  • Ciekawe kto z ramienia miasta nadzoruje te remonty.. (1)

    Kolosolne pieniądze wydane a efektów brak. Kiedy w tym mieście władza zacznie szanować pieniądze? One z nieba nie spadają i nadrzewach też nie rosną.

    • 13 1

    • No ale władza jakoś się za nie utrzymuje

      Czyli efekty są

      • 1 0

  • więcej wydają rocznie na ecs. (1)

    • 61 8

    • ale ECS przeciez zarabia. Tak mowila Dulkiewicz, a wlasciwie wmawiala dziennikarzom tego portalu

      w jednym z tekstow odnosnie przerosnietego budzetu, gdy ta byla jeszcze tam PR-owcą.

      Liczby zupelnie tego nie potwierdzaly, ale ona dalej szla i idzie w zaparte.

      • 10 0

  • tyle co na ECS w rok. (2)

    miasto bandytów

    • 18 4

    • to się wyprowadź na podkarpacie (1)

      tam będzie ci dobrze

      • 0 6

      • ja nie jestem tu prblemem, tylko takie jełopy jak ty,

        które wybierają tych niekompetentnych #$^@*. więc ty wypad, słoju

        • 1 1

  • A jezdnia kolo opery na hallera wyglada od torow jak poligon (1)

    • 8 0

    • To specjalnie

      Scania ma to wykupić na tor testowy

      • 0 0

  • śmieszna kwota jak na potrzeby. (4)

    • 49 2

    • Gdansk ma wyremontowana zdecydowana wiekszosc torow trolu (2)

      • 5 11

      • to dlatego tyle wypadków:)?? (1)

        • 11 3

        • Większość z winy kierowców.

          Jakoś lubią ładować się w tramwaje, albo zrywać trakcję...
          Na Hallera chyba tylko snajpera brakuje, bo dostawczaki olewają wielki krzyczący znak, że się nie zmieszczą...

          • 0 4

    • 20mln rocznie wydaja by pokryc straty dziurawego stadionu w letnicy!! Tam im nie szkoda

      • 9 2

  • Redaktor calkowicie nieprzygotowany do napisania artykulu (2)

    Nawet słowem nie wspomniał o wieloletnim programie modernizacji torów tramwajowych w Gdańsku i tego co już udało się w jego ramach zrobić

    • 4 20

    • Program może wieloletni ale gdzie efekt.....
      I ile ten program kosztuje przez tyle lat....?

      • 7 0

    • Hahaha taaaaa

      • 4 0

  • (2)

    Robili remonty kase wydali a tak i tak nic nie widac:)

    • 39 9

    • Jak jestes slepa to nie widac (1)

      • 3 5

      • Chyba ty potrzebujesz okulary jak nie jesteś w stanie zauważyć że nowe wyremontowane tort czy chodniki czy inne zaras idą do naprawy.
        Czy poprostu taki masz morał ?

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeżeli chcecie ograniczać ruch samochodowy w mieście

    To przeznaczcie na torowiska i nowy tabor sumy znaczące. To jest kasa na bieżące utrzymanie i to grubo za mała. Malowanie farbą buspasów też nic nie pomoże. Jak komunikacja miejska będzie niezawodna, komfortowa i dostosowana do potrzeb mieszkańców to ludzie będą z niej korzystać z wyboru, nie z konieczności.

    • 66 7

  • Hallera na wysokości lotosu ograniczenie

    do 15 km/h torowisko wygięte od ciepła jak co roku zrobi się chłodniej na jesień to samo się wyprostuje.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane