- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (50 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Miniautobusy wjadą do centrum Gdańska
Dwa spośród sześciu miniautobusów marki Iveco Kapena Urby dotarły do Gdańska. Pojazdy wyjadą w październiku na ulice Śródmieścia na linii 100. Miniautobusy odjadą z Dworca Głównego PKP i dotrą m.in. przed Teatr Szekspirowski, Długi Targ, a także ul. Mariacką.
Pojazd z łatwością może pokonywać wąskie uliczki Śródmieścia. Wysokość pojazdu to nieco ponad trzy metry. Z kolei szerokość całkowita wynosi 2,16 m przez co pojazd jest szerszy zaledwie o ok. 40 cm od przeciętnego pojazdu osobowego. Natomiast długość miniautobusu to 7,43 m. W każdym z pojazdów zmieści się 37 osób, w tym 14 na miejscach siedzących.
Nowe autobusy gwarantują także przejazd osobom niepełnosprawnym. W tyle pojazdu znajduje się niska podłoga. Przy znajdujących się tam drzwiach zamontowana została rampa dla wózków.
Miniautobusy do gdańskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej dostarczy spółka ABP Bus & Coach ze Słupska, za co zainkasuje 2,7 mln zł. Kolejne pojazdy mają się pojawić w Gdańsku w ciągu pięciu najbliższych miesięcy.
Nowa linia 100
Jak pojadą pasażerowie autobusami na nowej linii 100 wiodącej przez Śródmieście? - Podróż ma rozpoczynać się przy Dworcu Głównym PKP . Następnie autobus dotrze do Teatru Szekspirowskiego wcześniej mijając Targ Drzewny i Targ Węglowy . Dalej autobus pojedzie ulicami: Ogarną , Mieszczańską , Chlebnicką , a następnie przejedzie przez ul. Mariacką . Następnie pojazdy dojadą do Targu Rybnego , stamtąd już Podwalem Staromiejskim dojadą do Dworca PKP m.in. ulicą Rajską - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Szczegóły trasy mają być dograne podczas przejazdów technicznych. - Sądzimy, że podróż przez Śródmieście potrwa ok. 20 minut - mówi Zygmunt Gołąb.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie, w których miejscach pojawią się przystanki. Mają zostać ustalone podczas wspomnianych przejazdów technicznych. Jest szansa, że linia 100 zacznie funkcjonować w październiku tego roku.
Miejsca
Opinie (302) 9 zablokowanych
-
2013-09-20 08:15
W ścisłe śródmieście wcikać w wąskie uliczki autobus to kpina i głupota Lisieckiego!!! (1)
- 9 4
-
2013-09-20 09:50
Masz rację. Ten minibus to jest kpina, ale
wpuszczenie w wąskie ulice kilkuset autobusów spalinowych to coś dużo więcej. Zaplanowana eksterminacja i dewastacja "starówki".
- 8 3
-
2013-09-20 09:50
I co..
by tu jeszcze spieprzyć?
- 8 1
-
2013-09-19 06:06
Za dwa miesiace Gdynia też "wpadnie" na taki pomysł. (18)
Kopiuj wklej, jak wszystko z Gdanska.
- 151 60
-
2013-09-19 09:20
Wolne Miasto Gdańsk (2)
Szybka Gdynia - haha :D
Gdynia jest młodszym, dużo "świerzszym" miastem :P- 5 10
-
2013-09-20 09:44
szybka w kicaniu, np. z "górki" ... :)
- 1 0
-
2013-09-19 09:28
nie wiem jak sledziowo moze byc swiezsze...
- 11 5
-
2013-09-19 07:25
Tak (2)
Tyle, ze Gdynia nie ma Starego Miasta, ale to nic, mozna przeciez wybudowac...
- 18 6
-
2013-09-19 09:27
(1)
i od razu oglosic zabytkiem, jak wszystkie budowle w gdyni;)
- 11 2
-
2013-09-20 09:41
następnie przemalować je na pożółkło - niebisko
- 1 0
-
2013-09-19 10:23
Midibusy w Gdyni są od dawna - tyle, że nie po straym mieście (1)
bo go nie ma.
- 4 0
-
2013-09-19 22:25
i o to chodziło Budyniowi
żeby Szczurek nie mógł skopiować ;)
- 1 0
-
2013-09-19 08:40
warto odwiedzić Gdynię raz na kilka(naście) lat (3)
Odpowiednia miejska infrastruktura umożliwia użycie busów przynajmniej klasy midi, które kursują regularnie na liniach 153, 204 i kilku innych. Przewoźnicy dysponują także kilkoma minibusami, które są używane do przewozu osób niepełnosprawnych. Wypada pogratulować że Gdańsk wreszcie bierze z nas przykład i dostosowuje gabaryty swoich busów do lokalnych, kaszubskich realiów.
- 14 7
-
2013-09-19 09:00
Jaka "kaszebszczi stołeca" takie pomysły - kopiuj-wklej od lokalsów (1)
A niby ten Budyń taki innowacyjny jest.
- 3 0
-
2013-09-19 22:24
ale w Gdańsku też są mini / midi(?) busy
tylko teraz będą jeszcze na Starym / Głównym Mieście. I mamy Was, moi drodzy sąsiedzi z Gdyni!!!
Nie macie starówki, nie możecie na niej uruchomić takiej linii :P ;)- 0 1
-
2013-09-19 12:18
Marcin nadal udajesz autobus jak idziesz ulicą? :)
- 2 0
-
2013-09-19 17:23
:)
Ale wy macie kompleksy, ja pier...ole
- 5 0
-
2013-09-19 09:18
eh..
gdeynia juz dawno ma busiki(ok 7-9 lat)..jeżdżą po dzielnicy działki lesne oraz śródmieście :p
- 7 1
-
2013-09-19 07:19
przecież też ma starówkę
skopiowaną i wklejoną
- 10 10
-
2013-09-19 06:09
ciekawe gdzie by w Gdyni miały jeździć (2)
przez Świętojańską i z powrotem?
- 30 7
-
2013-09-19 06:13
nie, wcale nie (1)
np przez główne atrakcje Gdyni - łącząc Pekin z Meksykiem
- 43 7
-
2013-09-19 06:15
Na Pekin dorożką nie wjadę...
- 6 2
-
2013-09-20 09:38
wlodarze won!
Lisickiego i ADAMOWICZA czas zwalic ze stolka,publiczne pieniadze marnuja,podnosza czynsze z dzielnic o fatalnej renomie zrobil kurort w slamsach place 550zl czynszu!
pracuje na 2 zmiany nie mam jak w nocy dojechac na przerobke do cholery bo moj pracodawca ma na swoje premie od miasta, a na autobusy dla pracownikow nie ma-slynny tekst
kup se samochod albo niech koledzy podwioza -na taczke z wami darmozjady!- 9 2
-
2013-09-20 09:35
co za bzdura....
chwile temu byłam na spotkaniu poswieconemu oddaniu Targu Węglowego ludziom a dzisiaj czytam, ze po Targu bedzie kursowal autobus? Mariacka z autobusem?
- 6 0
-
2013-09-20 06:28
należało kupić elektryczne (1)
ale oczywiście są droższe i wybrali smrodzenie zabytków. Nasze miasto słabo promuje pojazdy elektryczne. W Warszawie, Wrocławiu jest sporo słupków ładowania a u nas tylko 2. Jedyne miejsce tankowania samochodów gazem ziemnym w Gdańsku też zamknięto. Przykład powinien iść z góry.
- 5 1
-
2013-09-20 09:17
Przecież oni są nowocześni i zabytki mają w nosie.
Przy ulicy Łagiewniki stoją koło siebie trzy ostatnie zabytki w tej części Starego Miasta wpisane do rejestru, ale Zomkowskiemu to nie przeszkadza kilka metrów od nich wprowadzać nieekologiczny ruch autobusowy z częstotliwością dworca PKS.
Nawet pewnie nie zauważył, że biblioteka PAN, Kościół św. Jakuba i św. Bartłomieja wraz z murem przy ulicy są objęte rejestrem zabytków.
Gdańskie władze w prawie każdym działaniu (a w tym na 100%) przeczą własnym propagandowym założeniom i wizjom. Pomnik Kultury? Ochrona zabytków? Zrównoważony rozwój transportu publicznego i wyprowadzanie ruchu samochodowego z terenów mieszkaniowych? Właśnie widać jak to wygląda.- 7 2
-
2013-09-20 08:40
..i tak więcej przestoi w korku niż sam czas jazdy!
- 5 0
-
2013-09-19 09:41
Wydaje się, że jedyny powód istnienia tych busików (4)
to "wykolegowanie" Melexów z Głównego Miasta.
Jako komunikacja to mocno poroniony pomysł, skoro spod Zielonej Bramy do Dworca Głównego idzie się wcale niespiesznie 16 minut. Jakby ktoś chciał tę trasę zrobić tym busem czyli z przejazdu przez Długi Targ w stronę dworca, to w godzinach nieszczytowych i tak wyjdzie ca 12 minut. Ponadto, Ktoś chcący dostać się z dworca w okolice Wałowej ma do pokonania dystans ok 5 minut zaś tym busem robiłby niemal całą pętlę.
Widzę raczej puste przebiegi na tej trasie.
O godzinach szczytu i utknięciu np. na Podwalu Staromiejskim (raz stałem tamże pomiędzy Olejarną a Igielnicką /70 metrów!!!/ na 43 minuty) nawet nie wspominam.
To zdaje się kolejne wcielenia wdrożenia pomysłu (może zobowiązań?!) jaki narodził się przy budowie Hiltona.
W Gdańsku wiele pomysłów ma swoje drugie dno.- 29 1
-
2013-09-19 17:17
Ty idziesz 16 minut, ja 15. Mniej sprawnej osobie może to zająć więcej czasu. (3)
części mieszkańców ta linia się przyda.
- 1 4
-
2013-09-19 20:36
Przykład spod Zielonej Bramy (2)
to są 2-3 minuty do przystanku tramwajowego na Podwalu Przedmiejskim.
Proszę o poważne zastrzeżenia a nie kpiarstwo.- 5 2
-
2013-09-20 04:16
kpiarstwo? (1)
osoba na wózku zamieszkująca parter - jak się dostanie na ten przystanek? przefrunie?
- 2 1
-
2013-09-20 07:13
Jednak kpisz z nas wszystkich
Wpierw używasz zwrotu mniej sprawnej osoby a potem argumentujesz osobą na wózku.
Wbij sobie do głowy, że używasz fałszywej retoryki jaką tobie i podobnym, nawrzucali do głów manipulanci spod skrzydeł Lisickiego i Adamowicza. Jedymym ważnym powodem utworzenia tej linii jest (jak słusznie tu wczoraj zauważono) zlikwidowanie większych odległości od przystanku komunikacji miejskiej niz 500 m, co ma przełożenie w likwidacji ulgi w czynszu dla lokali komunalnych.
Władze tego miasta tak po prawdzie maja inwalidów w głębokiej d...e.- 5 1
-
2013-09-19 09:14
Super, bardzo się cieszę (2)
już dawno należało tam puścić komunikacje miejską i zamknąć dla samochodów.
Oby tylko nie okazało się że autobus kursuje raz na godzinę!- 5 22
-
2013-09-19 10:23
Zwłaszcza Ogarną czy Targiem Węglowym, z których są 2 minuty do tramwaju :-) (1)
Ech, te wpisy urzędników.
- 11 2
-
2013-09-20 04:14
dla Ciebie i mnie może i są dwie minuty od tramwaju.
osoba o ograniczonej sprawności fizycznej do tramwaju się nie dostanie
- 0 6
-
2013-09-19 08:48
Marian (2)
Wprost genialne myślenie. Najpierw likwiduje się tramwaje jeżdżące w tym rejonie, wyprowadza się ruch samochodowy poza obręb Starego Miasta, zabrania się właścicielom nieruchomości dojazdu pojazdami mechanicznymi do swojej własności, a następnie uruchamia się linię autobusową, żeby mieszkańcy przestali marudzić a komunikacja miejska miała większe możliwości uzyskiwania dochodu.
Proponuję w takim razie zarządzić całkowity zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na terenie miasta i dodatkowo wprowadzić obowiązek poruszania się komunikacją miejską, która jako jedyna dostanie pozwolenie poruszania się po ulicach. Zyski dla miasta i firmy przewozowej murowane.
No to jak panie i panowie decydenci?- 17 2
-
2013-09-20 04:12
na likwidację tramwajów złożyło się kilka przyczyn
otwarcie linii wzdłuż Podwala - nie tylko dało dogodny (bo dwutorowy) objazd Śródmieścia, ale też wymagało odcięcia zjadzów w Łąkową. Jednocześnie problem sprawiał Zielony Most, uszkodzony w czasie wojny. Do tego zachowanie przejazdu tramwaju wymagałoby zamachu na kierowców (a były to czasy gdy chętnie likwidowano linie tramwajowe w Polsce)
- 0 2
-
2013-09-19 14:51
Czegoś nie zauważyłam? Marian?
Mieszkam od prawie 30 lat w okolicy Żurawia. O tramwajach "jeżdżących w tym rejonie" jedynie słyszałam, bo zlikwidowano je prawie pół wieku temu. Mam samochód, którym nikt mi nie zabrania dojeżdżać pod dom. A dzięki linii autobusowej nie będę musiała brać taksówki za każdym razem, jak wyjeżdżam czym innym niż samochodem, bo już jakiś czas temu zabrakło mi siły, by maszerować z torbą podróżną do najbliższego przystanku czegokolwiek.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.