• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej gapowiczów w gdańskich tramwajach i autobusach

mr
6 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu. Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu.

Mijają dwa lata, odkąd w gdańskich tramwajach i autobusach bilety sprawdza Renoma. Coraz mniej pasażerów jeździ na gapę: dwa lata temu wystawiono 111 tys. mandatów, rok temu już "tylko" 90 tys.



Odkąd bilety w Gdańsku sprawdza Renoma:

W roku 2005, kiedy kontrolę prowadził jeszcze ZKM, sprzedano bilety komunikacji miejskiej za 83,2 miliona złotych brutto. Rok później, gdy kontrole przejęła Renoma, sprzedano bilety za 96,8 milionów złotych brutto.

- Można zaryzykować stwierdzenie, że działalność firmy podniosła wpływy miasta o około 13 milionów złotych brutto - mówi Oskar Białowąs, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

W pierwszym roku pracy Renomy w Gdańsku wystawiono 111 tys. mandatów (oficjalna nazwa: opłata dodatkowa), z których wyegzekwowano opłacenie ponad 44 tys. Aby zwiększyć skuteczność windykacji Renoma nawiązała współpracę z Krajowym Rejestrem Dłużników. Chodziło o to, aby osoby, które kolekcjonują mandaty lub miesiącami ociągają się z regulowaniem takich zobowiązań, wreszcie się z nich rozliczyły.

A jak wyglądają wyniki kontroli przeprowadzonych w ubiegłym roku?

Okazuje się, że gdańszczanie chętniej kasują bilety niż kiedyś. Kontrolerzy Renomy przeprowadzili w sumie 227 tys. kontroli i wystawili blisko 90 tys. mandatów. To o 12 tys. mniej niż w 2006 roku.

Bardziej sprawnie niż przed rokiem przebiegała windykacja, bowiem ponad 37 tys. osób ukaranych opłatą dodatkową, postanowiło ją uiścić. Oznacza to, że ściągalność mandatów wynosi 41,54 proc.

Blisko 11 tys. osób uznało, że wezwanie do zapłaty wystawiono im niesprawiedliwie. Niewiele z nich przekonało jednak do swoich racji pracowników Renomy i urzędników ZTM. Mandaty anulowano jedynie 1,5 tys. osobom czyli niecałym 15 proc. spośród tych, którzy czuli się pokrzywdzeni.

Gzie wyjaśnić sprawę nałożonego mandatu?

Biuro Obsługi Klienta ZW Renoma
ul. Podwale Grodzkie 2
(budynek obok baru KFC przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku)
tel. (058) 721 32 66
reklamacje.gdansk@zwrenoma.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek 8:00 - 16:00
środa 10:00 - 18:00

Osoby niezadowolone ze sposobu załatwiania spraw przez Renomę mogą odwołać się do Zarządu Transporu Miejskiego, na którego zlecenie działa firma.

ZTM mieści się przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku - telefon (058) 309 13 23.


Uwaga!: od poniedziału 7 stycznia zmieniła się taryfa biletowa w Gdańsku. Najtańszy bilet kosztuje 2 zł (ulg. 1 zł) i pozwala odbyć 15-minutową podróż.
mr

Opinie (193) 9 zablokowanych

  • ;)

    Ja ogólnie nie mam nic do Renomy, z reguły trafiam na przyjaznych kanarów. Może jestem wredna, ale w dzień wprowadzenia droższych biletów aż chciało mi się śmiać jadąc autobusem i tramwajem. Ta satysfakcja kanarów wraz z bulwersem pasażerów dostających mandaciki tworzyły naprawdę zabawny duecik;) Albo sam fakt podejścia do mnie pewnego siebie kontrolera i jego zawiedziona twarz po ujrzeniu karty miejskiej...:P Ale najlepsza sytuacja była, kiedy jakiś czas temu właśnie sobie z koleżanką obgadywałysmy jednego tępo wyglądającego typa (z fryzurą jakby mu ktoś nałożył wiadro na głowę i dół wygolił) i zastanawiałyśmy się, do jakiej zawodówy chodził, aż tu nagle koleś wstał. My już zaniepokojone, że usłyszał i nas zaraz walnie z pięści, a tu niespodzianka - "dzień dobry, kontrola biletów" :D

    • 0 0

  • do Pasazera i innych przedmowcow

    kolega chyba z kontrolerem nie ma wiele wspolnego sadzac po wypowiedzi, albo nalezy do licznej grupy tych 'innych'. Ale ludzie, taka ich praca, a jak Ciebie czytam 'pasazerze' to smiac mi sie chce.. Zadzwoniles do taty.. A skad znasz takie brzykie wyrazy jak 'jeb**'? Troche kultury ludzie, bo to miejsce publiczne. Narzekacie na to, ze kontrolerzy to hamy i prostaki, a sami przy swoich wypowiedziach nie macie za krzty wychowania..

    • 0 0

  • Kanaros

    Tyle, że miasto nie zarabia dzięki WAM, tylko PASAŻEROM. Dzięki wam jedynie traci pieniądze, które lecą do kasy waszego dyrektora, zamiast na tramwaje na Chełm :P

    • 0 0

  • KARAC NIE WYRÓZNIAC

    To PRawda Co mówicie o nas ale jakby nie my to byscie nie mieli nowych lini i nowy tramwai na cheł... a tak co powiem to trzeba zaczac sie nauczyc kasowc blitey palantunio bo nie idzie nic do przodu jak miasto nie zarabia :D pozdro

    • 0 0

  • co wy gadacie !!!!

    Ludzie naprawde pomyslcie troche co wy piszecie!!! Nie kasujecie biletow sciemniacie pod kasownikiem i macie pozniej jakies pretesje do kanarow! Zacznijcie oceniac sami siebie a pozniej innych ! wiele razy widzialem jak ida sciemy pod kasownikiem albo czujka czy chlopaki nie wsiadaja krew mnie nagla zalewa jak widze cos takiego !

    • 0 0

  • ludzi co yw piszecie nie kasujecie biletu i macie za swoje teraz zasuwac na poczte i placic albo czesciej uwazac na informacje w gazetach itp staje w obronie kanarow praca jak kazda a czlowiek zarabiac jakos musi wic co sie ludzi czepiacie...robie to co musza az ktos jest ham i kluci sie z tymi mlodymi na ogol chlopakami to nerwy wiadomo komus moga puszczac prawda??

    • 0 0

  • złóż odwołanie. Ja wiem, że jak ich trzech to sam nie podskoczysz ale takich jak Ty jest wielu... nie dajcie się robić w wała:(
    A sowją drogą może jakaś mała prowokacja? Ukryta kamerka np. ja akurat grzecznie kasuję bilety ale jeżdżę często i o różnych porach i mam oczy, więc patrzę i widzę. Na początku jak Renoma zaczęła sprawdzać to było jeszcze w miarę. Dzień dobry i dziękuje potrafili powiedzieć ale wojnę im wypowiedziałam jak przyczepili się do mojego syna (ma 5 lat) a ja wtym czasie kupowałam bilet u kierowcy!!!!!!!!
    buzię mam i język niewyparzony, więc myslę że więcej nie powtórzy tego numeru

    • 0 0

  • (1)

    owszem do nas nalezy znac prawa i obowiazki, ale to ktos nas musi o tych prawach rzetelnie informowac, wedle zasady "chcesz znac prawa, udaj sie w miejsce X, tam sa czarno na bialym"
    a obowiazek informowania o zmianie taryf nalezy do ZTM i ZKM , a nie do mediów.
    proste

    • 0 0

    • Ja od siebie dodam tylko, że dziś dalej nie napotkałem w żadnym pojeździe ZKM wywieszonej nowej taryfy. Zobaczymy czy jutro coś się zmieni. A może ZTM i ZKM dały Renomie cały tydzień "promocji" na mandaty? Może Renoma nie wykonała planu przychodów w 2007 i teraz musi to nadrobić a ZTM gest ma, że ho-ho!

      • 0 0

  • Bilety ...

    Zawsze kasowałem bilet , ale po tej podwyżce, napewno będe jeżdził na gapę lub spacerkiem. Dla mnie bilety są za drogie.

    • 0 0

  • komunikacja miejska do bani z ta pozal sie Bzoe remona.

    Ja tam zdecydowanie wole planetobus. to jest firma z KLASĄ ! na poziomie ! czego nie mozna powiedziec ani o kontrolerach renomy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane