• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku. Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.



Zdarzyło ci się jechać autem przeciążonym lub ze zbyt dużą liczbą pasażerów?

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na wyposażenie posterunków wartowniczych znajdujących się na terenie Portu Gdańsk w samochodowe osiowe wagi najazdowe. W sumie planowane jest wykonanie 18 wag dla pojazdów ciężarowych na wyjazdach z portu. Komu mają one mają posłużyć?

- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?

- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.

Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony. Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony.

ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa



Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.

- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.

Miejsca

Opinie (108) 4 zablokowane

  • Kiedys Inspekcja była skuteczniejsza niż obecnie

    Obecnie wydaje tylko ok. 600 decyzji .Kiedyś było 1200 decyzji. Najwyższa kara na przeciążony pojazd przekraczała 100 tyś zł. Co roku na konta zarzadców dróg trafiałao 1,5 miliona zł. Co 2 lata były przy wsparciu innych Inspektoratów tygodniowe działania kontrolne. Pojazd który wiezie 2 kontenery 20 stopowe nie waży 40t, ale 60-80 t., a nacisk jednego koła bliski jest 10t.

    • 0 0

  • To jest nie prawda.

    Wystarczy popatrzeć na Obwodniecę i autostradę A1. Niestety dużo pojazdów porusza się z 2 kontenerami 20 stopowymi, a służby powołane do ochrony dróg nic nie robią, w tym Policja i ITD.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane