• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Modernizacja peronów SKM za 130 mln zł

Michał Brancewicz
29 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak po remoncie będzie wyglądał peron SKM w Chyloni.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał peron SKM w Chyloni.

W grudniu rozpoczną się modernizacje peronów SKM. Na pierwszy ogień idą Chylonia i Rumia Janowo. Po pracach, planowanych na ok. 12 miesięcy, SKM chce się zabrać za sześć kolejnych przystanków. Projekt pochłonie ok. 130 mln zł.



Które przystanki SKM wymagają najpilniej remontu?

Chylonia czeka na gruntowny remont od dziesięcioleci. W październiku SKM wybrała na wykonawcę firmę Rajbud, która zadeklarowała wykonanie wszystkich prac za 10,6 mln zł. Ta sama firma zmodernizuje również peron w Rumi Janowie (10,3 mln zł). Umowy wciąż jednak nie zostały podpisane, dlaczego?

- Wykonawca jest wybrany, ale czekamy jeszcze na dokumenty z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, to jest formalność - zapewnia Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Umowę zawrzemy jeszcze w tym, a najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Zakres prac w Chyloni będzie standardowy i obejmie budowę nowej bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Niecodzienna będzie za to wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem, co również nie jest typowym rozwiązaniem.

W przypadku obu peronów harmonogram zakłada ich realizację w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Czy należy spodziewać się dużych utrudnień?

- W początkowej fazie nie przewidujemy zmian w organizacji ruchu. Mogą one nastąpić dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku i będą miały związek głównie z pracami w Rumi - zapowiada Lignowski.
Jednym z przystanków, który ma najszybciej doczekać się modernizacji jest ten w Redłowie. Jednym z przystanków, który ma najszybciej doczekać się modernizacji jest ten w Redłowie.
Do końca roku gotowe będzie studium wykonalności dla całego projektu obejmującego modernizację nie tylko Chyloni i Rumi Janowa, ale także pozostałych sześciu przystanków, które nie przechodziły gruntownych remontów, czyli Redłowa, Orłowa, Grabówka, Leszczynek i Stoczni w Gdańsku oraz Gdyni.

- Ten dokument będzie podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi prezes SKM. - Całość szacowana jest na ok. 130 mln zł.
Wtedy też wyjaśni się ostatecznie kolejność przeprowadzania prac. Władze SKM chcą rozpocząć remonty od peronów w Redłowie i Orłowie, które miałyby ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku. Kolejne modernizacje (mniej więcej po dwie rocznie) odbywałyby się w następnych latach, aż do roku 2023. Do tego dojdzie jeszcze remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.

Dodatkowo, już poza tym projektem, modernizację przejdzie także przystanek Przymorze-Uniwersytet.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Przecież Redłowo i Orłowo były już remontowane. (2)

    Co tam było robione przez tyle czasu skoro znowu trzeba remontować?

    • 6 8

    • to pojedz i zobacz

      • 1 2

    • Redłowo tak

      Orłowo nigdy

      • 6 0

  • A kursów coraz mniej. Jak chcecie się rozwijać?

    • 15 0

  • szkoda kasy, przecież skm się nic nie opłaca...

    • 9 0

  • (2)

    Wszystko jest jasne!Modernizja za 130 milionów...Czy nie da się tego zrobjć taniej?wszyscy wiemy,że komunikacja nie przynosi zysków,ale jest pzez nas podatników dotowana.Czyli dokładamy do przejazdu pośrednio i bezpośrednio kupując bilet. Moim zdaniem aby zminimalizować straty trzsba zlikwidować połączenia nierentowne,zlikwidować zbyteczne etaty czyli ograniczyć zatrudnienie do minimum(nie chodzi mi o maszynistow,moyorniczych i kierowców)Zlikwidować darmowe przsjazdy w szczególności dla posłów i senayorów hahaha,zlikwidować bilety ulgowe ,zadbav o bezpieczeństwo i skromny ale komfortowy przejazd aby ludzie chcieli jeździć taką formą transportu.oczywiście zadbać o punktualne przyjazdy komunikacji. Ale zacząć trzsba od redukcji zbytecznych etatów w zkm,ztm i skm!/Proste?

    • 6 11

    • a ten tłumek na czole pociągu to po co? Dyrektor pociągu, maszynista, jeszcze jeden pajac obok

      po co tyle ludzi? Jakoś motorniczy tramwaju radzi sobie ze wszystkim w duuużo trudniejszych warunkach. No ale pociotki muszą mieć dobrze płatną pracę...

      • 1 2

    • Ulgowe bilety powinny być dla każdego

      Bo za drogie skm jest
      i nie powinny być podnoszone ceny,

      A posłowie i ci mają dobrze że nie płacą a tak narzekają

      • 2 0

  • Dojazd do szkół (3)

    Z jednej strony likwidują poranne składy którymi dzieci z ciężkimi plecakami dojeżdżają do szkół z drugiej strony kosztowne przeszklone remonty...
    Skąd pomysł aby zlikwidować poranny kurs 7.01 z Redy jesli następna skm przyjeżdża tak zatłoczona z Wejherowa że problemem jest wsiąść do pociągu...Za co płacimy ?? Za ścisk z góry skazując nasze dzieci na półgodzinne stanie o ile zdołają wsiąść do pociągu

    • 32 2

    • a czemu nie chodzą do szkoły w Redzie? (2)

      • 1 4

      • Bo rodzice wyprowadzili się do biedawilli za miastem

        Ale dziecko jeździ jak głupie w tę i z powrotem do Gdyni, toć to miastowe

        • 6 4

      • Bo, imbecylu w ćwierć milionowym mieście, jest więcej szkół średnich niż w 20 tysięcznym mieście! To jest aglomeracja z tym, że poruszanie się po niej chyba nigdzie nie jest tak utrudnione jak w pomorskim!

        • 6 1

  • haha tna polaczenia a przystanki modernizuja skorumpowane zloby

    • 10 1

  • kiedy Minister Ziobro wsadzi tych zlodziei!!!!!!!

    • 9 6

  • Brakuje składów

    a tłok w kolejkach coraz większy.

    • 22 0

  • a wyświetlacze we Wrzeszczu to jeszcze w tym wieku?

    • 23 1

  • (1)

    To kolejny przejaw wiary że więcej torów umożliwi redukcję kongestii.
    W Detroit za olbrzmie pieniądze pobudowano Metropolitan Detroit Koley. Tory potwornymi sznytami pocięły tkankę miejską. Utworzyły się getta. Kolejarze nie uśmiechali się do ludzi i rowerzystów. Dlatego miasto umiera.
    Jeżeli nie rozpocznie się debata na temat zrównoważonego rozwoju czeka nas los Detroit.

    • 2 8

    • A ty jak zwykle swoje

      Jak bedzie o o drogach wodnych, żegludze, kanałach i mostach to powiesz ze kanały poprzecinaly sznytami tkankę miejską. Co będzie jak pojawi się artykuł o samolotach?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane