- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (163 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Modernizacja peronów SKM za 130 mln zł
W grudniu rozpoczną się modernizacje peronów SKM. Na pierwszy ogień idą Chylonia i Rumia Janowo. Po pracach, planowanych na ok. 12 miesięcy, SKM chce się zabrać za sześć kolejnych przystanków. Projekt pochłonie ok. 130 mln zł.
- Wykonawca jest wybrany, ale czekamy jeszcze na dokumenty z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, to jest formalność - zapewnia Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Umowę zawrzemy jeszcze w tym, a najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Zakres prac w Chyloni będzie standardowy i obejmie budowę nowej bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Niecodzienna będzie za to wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem, co również nie jest typowym rozwiązaniem.
W przypadku obu peronów harmonogram zakłada ich realizację w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Czy należy spodziewać się dużych utrudnień?
- W początkowej fazie nie przewidujemy zmian w organizacji ruchu. Mogą one nastąpić dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku i będą miały związek głównie z pracami w Rumi - zapowiada Lignowski.
Do końca roku gotowe będzie studium wykonalności dla całego projektu obejmującego modernizację nie tylko Chyloni i Rumi Janowa, ale także pozostałych sześciu przystanków, które nie przechodziły gruntownych remontów, czyli Redłowa, Orłowa, Grabówka, Leszczynek i Stoczni w Gdańsku oraz Gdyni.
- Ten dokument będzie podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi prezes SKM. - Całość szacowana jest na ok. 130 mln zł.
Wtedy też wyjaśni się ostatecznie kolejność przeprowadzania prac. Władze SKM chcą rozpocząć remonty od peronów w Redłowie i Orłowie, które miałyby ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku. Kolejne modernizacje (mniej więcej po dwie rocznie) odbywałyby się w następnych latach, aż do roku 2023. Do tego dojdzie jeszcze remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.
Dodatkowo, już poza tym projektem, modernizację przejdzie także przystanek Przymorze-Uniwersytet.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2016-11-29 08:01
Przecież Redłowo i Orłowo były już remontowane. (2)
Co tam było robione przez tyle czasu skoro znowu trzeba remontować?
- 6 8
-
2016-11-29 08:05
to pojedz i zobacz
- 1 2
-
2016-11-29 09:19
Redłowo tak
Orłowo nigdy
- 6 0
-
2016-11-29 08:03
A kursów coraz mniej. Jak chcecie się rozwijać?
- 15 0
-
2016-11-29 08:04
szkoda kasy, przecież skm się nic nie opłaca...
- 9 0
-
2016-11-29 08:04
(2)
Wszystko jest jasne!Modernizja za 130 milionów...Czy nie da się tego zrobjć taniej?wszyscy wiemy,że komunikacja nie przynosi zysków,ale jest pzez nas podatników dotowana.Czyli dokładamy do przejazdu pośrednio i bezpośrednio kupując bilet. Moim zdaniem aby zminimalizować straty trzsba zlikwidować połączenia nierentowne,zlikwidować zbyteczne etaty czyli ograniczyć zatrudnienie do minimum(nie chodzi mi o maszynistow,moyorniczych i kierowców)Zlikwidować darmowe przsjazdy w szczególności dla posłów i senayorów hahaha,zlikwidować bilety ulgowe ,zadbav o bezpieczeństwo i skromny ale komfortowy przejazd aby ludzie chcieli jeździć taką formą transportu.oczywiście zadbać o punktualne przyjazdy komunikacji. Ale zacząć trzsba od redukcji zbytecznych etatów w zkm,ztm i skm!/Proste?
- 6 11
-
2016-11-29 11:08
a ten tłumek na czole pociągu to po co? Dyrektor pociągu, maszynista, jeszcze jeden pajac obok
po co tyle ludzi? Jakoś motorniczy tramwaju radzi sobie ze wszystkim w duuużo trudniejszych warunkach. No ale pociotki muszą mieć dobrze płatną pracę...
- 1 2
-
2016-11-29 17:05
Ulgowe bilety powinny być dla każdego
Bo za drogie skm jest
i nie powinny być podnoszone ceny,
A posłowie i ci mają dobrze że nie płacą a tak narzekają- 2 0
-
2016-11-29 08:06
Dojazd do szkół (3)
Z jednej strony likwidują poranne składy którymi dzieci z ciężkimi plecakami dojeżdżają do szkół z drugiej strony kosztowne przeszklone remonty...
Skąd pomysł aby zlikwidować poranny kurs 7.01 z Redy jesli następna skm przyjeżdża tak zatłoczona z Wejherowa że problemem jest wsiąść do pociągu...Za co płacimy ?? Za ścisk z góry skazując nasze dzieci na półgodzinne stanie o ile zdołają wsiąść do pociągu- 32 2
-
2016-11-29 08:40
a czemu nie chodzą do szkoły w Redzie? (2)
- 1 4
-
2016-11-29 08:45
Bo rodzice wyprowadzili się do biedawilli za miastem
Ale dziecko jeździ jak głupie w tę i z powrotem do Gdyni, toć to miastowe
- 6 4
-
2016-11-29 13:38
Bo, imbecylu w ćwierć milionowym mieście, jest więcej szkół średnich niż w 20 tysięcznym mieście! To jest aglomeracja z tym, że poruszanie się po niej chyba nigdzie nie jest tak utrudnione jak w pomorskim!
- 6 1
-
2016-11-29 08:09
haha tna polaczenia a przystanki modernizuja skorumpowane zloby
- 10 1
-
2016-11-29 08:10
kiedy Minister Ziobro wsadzi tych zlodziei!!!!!!!
- 9 6
-
2016-11-29 08:10
Brakuje składów
a tłok w kolejkach coraz większy.
- 22 0
-
2016-11-29 08:14
a wyświetlacze we Wrzeszczu to jeszcze w tym wieku?
- 23 1
-
2016-11-29 08:14
(1)
To kolejny przejaw wiary że więcej torów umożliwi redukcję kongestii.
W Detroit za olbrzmie pieniądze pobudowano Metropolitan Detroit Koley. Tory potwornymi sznytami pocięły tkankę miejską. Utworzyły się getta. Kolejarze nie uśmiechali się do ludzi i rowerzystów. Dlatego miasto umiera.
Jeżeli nie rozpocznie się debata na temat zrównoważonego rozwoju czeka nas los Detroit.- 2 8
-
2016-11-29 18:10
A ty jak zwykle swoje
Jak bedzie o o drogach wodnych, żegludze, kanałach i mostach to powiesz ze kanały poprzecinaly sznytami tkankę miejską. Co będzie jak pojawi się artykuł o samolotach?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.