• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Modernizacja peronów SKM za 130 mln zł

Michał Brancewicz
29 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak po remoncie będzie wyglądał peron SKM w Chyloni.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał peron SKM w Chyloni.

W grudniu rozpoczną się modernizacje peronów SKM. Na pierwszy ogień idą Chylonia i Rumia Janowo. Po pracach, planowanych na ok. 12 miesięcy, SKM chce się zabrać za sześć kolejnych przystanków. Projekt pochłonie ok. 130 mln zł.



Które przystanki SKM wymagają najpilniej remontu?

Chylonia czeka na gruntowny remont od dziesięcioleci. W październiku SKM wybrała na wykonawcę firmę Rajbud, która zadeklarowała wykonanie wszystkich prac za 10,6 mln zł. Ta sama firma zmodernizuje również peron w Rumi Janowie (10,3 mln zł). Umowy wciąż jednak nie zostały podpisane, dlaczego?

- Wykonawca jest wybrany, ale czekamy jeszcze na dokumenty z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, to jest formalność - zapewnia Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Umowę zawrzemy jeszcze w tym, a najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Zakres prac w Chyloni będzie standardowy i obejmie budowę nowej bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Niecodzienna będzie za to wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem, co również nie jest typowym rozwiązaniem.

W przypadku obu peronów harmonogram zakłada ich realizację w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Czy należy spodziewać się dużych utrudnień?

- W początkowej fazie nie przewidujemy zmian w organizacji ruchu. Mogą one nastąpić dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku i będą miały związek głównie z pracami w Rumi - zapowiada Lignowski.
Jednym z przystanków, który ma najszybciej doczekać się modernizacji jest ten w Redłowie. Jednym z przystanków, który ma najszybciej doczekać się modernizacji jest ten w Redłowie.
Do końca roku gotowe będzie studium wykonalności dla całego projektu obejmującego modernizację nie tylko Chyloni i Rumi Janowa, ale także pozostałych sześciu przystanków, które nie przechodziły gruntownych remontów, czyli Redłowa, Orłowa, Grabówka, Leszczynek i Stoczni w Gdańsku oraz Gdyni.

- Ten dokument będzie podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi prezes SKM. - Całość szacowana jest na ok. 130 mln zł.
Wtedy też wyjaśni się ostatecznie kolejność przeprowadzania prac. Władze SKM chcą rozpocząć remonty od peronów w Redłowie i Orłowie, które miałyby ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku. Kolejne modernizacje (mniej więcej po dwie rocznie) odbywałyby się w następnych latach, aż do roku 2023. Do tego dojdzie jeszcze remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.

Dodatkowo, już poza tym projektem, modernizację przejdzie także przystanek Przymorze-Uniwersytet.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • ekonomia po polsku

    im drożej, im dłużej - tym więcej kasy da sie wyciągnąć na każdym etapie. Nie dziwmy się, że na ostatni detal, czyli na pociągi już nie wystarcza

    • 12 1

  • Wejherowo

    Pilnie całość Wejherowo łącznie z dworcem, apel do urzędu miejskiego róbcie coś w tym temacie zamiast siedzieć w zadowoleniu.......

    • 4 0

  • Zrobić to za połowę tej kwoty a resztę przeznaczyć na monitoring i całodobową ochronę tych obiektów. Inaczej kasa w błoto - dwa lata i wszystko zaszczane, zniszczone przez meneli. Patrz np. Cisowa

    • 6 1

  • Po modernizacji peronu SKM Gdańsk Żabianka (1)

    gołębie sr*ją podróżnym na głowy.
    Jakiś mądry projektant tak zaprojektował wiaty że utworzył grzędy dla ptactwa pod sufitem. Nie pomagają rozciągnięte linki.
    Może warto już w momencie projektowania zwrócić na to uwagę a nie budować kurniki dla ptaków.

    • 22 2

    • czego się spodziewać po BPBK?

      po tych emerytach. Wydawałby się, że może doświadczenia, jednak jest inaczej

      • 0 0

  • 130 milionów

    130 milionów za modernizację 2 przystanków SKM to dość dużo.

    • 14 1

  • Za te pieniądze trzeba było kupić 6 nowych skłądów

    Za te pieniądze trzeba było kupić 6 nowych skłądów - ostatnio kupili 2 składy za 35 mln - 6 skłądów kosztowało by 105 - zostało by jeszcze 25 mln na remont miejszej ilości peronów. A tak za jakiś czas będą odnowione dworce tylko nie będzie pociągów, któe miałyby je obsługiwać.

    • 20 0

  • to kupa kasy. a nie lepiej uruchomić za to pkm do północnej Gdyni i kupić kilka nowych składów?

    • 16 0

  • Jestem przeciwny, należy poszerzać drogi a nie ładować kasę w lewackie wymysły jak kolejka czy tramwaje.

    • 3 9

  • SKM Gdańsk Zaspa! To ruina zlokalizowana przy olbrzymich osiedlach Zaspy i Garnizonie m.in. Biurowcach! Kiedy doczeka sie (3)

    SKM Zaspa mogłaby mocno powiększyć przepustowość bo ma mega potencjał!!!

    • 3 3

    • dobrze gadasz

      • 1 1

    • (1)

      Już po remoncie, co chcesz od tej stacji. Lepiej tam nie będziesz miał.
      Remont zwiększa przepustowość? jak?

      • 3 1

      • jedyny jaki był to koło 2004 r.

        nadal brak podjazdów, wind dla wózków itp. w drodze z i na wiadukt

        • 1 1

  • PKP Gdynia

    Patrząc na wizualizację cieszę się, że od projektu odsunięto barana, który projektował zadaszenie na peronach w Gdyni Głównej. Coś takiego co tam zrobiono nadaje się do kabaretu. Nikogo i niczego nie chroni ani przed deszczem ani przed wiatrem. I jeszcze ten podział na dwa zadaszenia - to jest mistrzostwo idiotyzmu. Inna sprawa, że jakiś baran do kwadratu to jeszcze zatwierdził.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane