- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (156 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (208 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (104 opinie)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (459 opinii)
Modernizacja peronów SKM za 130 mln zł
W grudniu rozpoczną się modernizacje peronów SKM. Na pierwszy ogień idą Chylonia i Rumia Janowo. Po pracach, planowanych na ok. 12 miesięcy, SKM chce się zabrać za sześć kolejnych przystanków. Projekt pochłonie ok. 130 mln zł.
- Wykonawca jest wybrany, ale czekamy jeszcze na dokumenty z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, to jest formalność - zapewnia Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Umowę zawrzemy jeszcze w tym, a najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Zakres prac w Chyloni będzie standardowy i obejmie budowę nowej bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Niecodzienna będzie za to wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem, co również nie jest typowym rozwiązaniem.
W przypadku obu peronów harmonogram zakłada ich realizację w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Czy należy spodziewać się dużych utrudnień?
- W początkowej fazie nie przewidujemy zmian w organizacji ruchu. Mogą one nastąpić dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku i będą miały związek głównie z pracami w Rumi - zapowiada Lignowski.
Do końca roku gotowe będzie studium wykonalności dla całego projektu obejmującego modernizację nie tylko Chyloni i Rumi Janowa, ale także pozostałych sześciu przystanków, które nie przechodziły gruntownych remontów, czyli Redłowa, Orłowa, Grabówka, Leszczynek i Stoczni w Gdańsku oraz Gdyni.
- Ten dokument będzie podstawą do złożenia wniosku o dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi prezes SKM. - Całość szacowana jest na ok. 130 mln zł.
Wtedy też wyjaśni się ostatecznie kolejność przeprowadzania prac. Władze SKM chcą rozpocząć remonty od peronów w Redłowie i Orłowie, które miałyby ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku. Kolejne modernizacje (mniej więcej po dwie rocznie) odbywałyby się w następnych latach, aż do roku 2023. Do tego dojdzie jeszcze remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.
Dodatkowo, już poza tym projektem, modernizację przejdzie także przystanek Przymorze-Uniwersytet.
Miejsca
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2016-11-29 08:17
ekonomia po polsku
im drożej, im dłużej - tym więcej kasy da sie wyciągnąć na każdym etapie. Nie dziwmy się, że na ostatni detal, czyli na pociągi już nie wystarcza
- 12 1
-
2016-11-29 08:17
Wejherowo
Pilnie całość Wejherowo łącznie z dworcem, apel do urzędu miejskiego róbcie coś w tym temacie zamiast siedzieć w zadowoleniu.......
- 4 0
-
2016-11-29 08:20
Zrobić to za połowę tej kwoty a resztę przeznaczyć na monitoring i całodobową ochronę tych obiektów. Inaczej kasa w błoto - dwa lata i wszystko zaszczane, zniszczone przez meneli. Patrz np. Cisowa
- 6 1
-
2016-11-29 08:21
Po modernizacji peronu SKM Gdańsk Żabianka (1)
gołębie sr*ją podróżnym na głowy.
Jakiś mądry projektant tak zaprojektował wiaty że utworzył grzędy dla ptactwa pod sufitem. Nie pomagają rozciągnięte linki.
Może warto już w momencie projektowania zwrócić na to uwagę a nie budować kurniki dla ptaków.- 22 2
-
2016-11-29 20:05
czego się spodziewać po BPBK?
po tych emerytach. Wydawałby się, że może doświadczenia, jednak jest inaczej
- 0 0
-
2016-11-29 08:21
130 milionów
130 milionów za modernizację 2 przystanków SKM to dość dużo.
- 14 1
-
2016-11-29 08:28
Za te pieniądze trzeba było kupić 6 nowych skłądów
Za te pieniądze trzeba było kupić 6 nowych skłądów - ostatnio kupili 2 składy za 35 mln - 6 skłądów kosztowało by 105 - zostało by jeszcze 25 mln na remont miejszej ilości peronów. A tak za jakiś czas będą odnowione dworce tylko nie będzie pociągów, któe miałyby je obsługiwać.
- 20 0
-
2016-11-29 08:32
to kupa kasy. a nie lepiej uruchomić za to pkm do północnej Gdyni i kupić kilka nowych składów?
- 16 0
-
2016-11-29 08:37
Jestem przeciwny, należy poszerzać drogi a nie ładować kasę w lewackie wymysły jak kolejka czy tramwaje.
- 3 9
-
2016-11-29 08:37
SKM Gdańsk Zaspa! To ruina zlokalizowana przy olbrzymich osiedlach Zaspy i Garnizonie m.in. Biurowcach! Kiedy doczeka sie (3)
SKM Zaspa mogłaby mocno powiększyć przepustowość bo ma mega potencjał!!!
- 3 3
-
2016-11-29 09:17
dobrze gadasz
- 1 1
-
2016-11-29 09:19
(1)
Już po remoncie, co chcesz od tej stacji. Lepiej tam nie będziesz miał.
Remont zwiększa przepustowość? jak?- 3 1
-
2016-11-29 09:21
jedyny jaki był to koło 2004 r.
nadal brak podjazdów, wind dla wózków itp. w drodze z i na wiadukt
- 1 1
-
2016-11-29 08:39
PKP Gdynia
Patrząc na wizualizację cieszę się, że od projektu odsunięto barana, który projektował zadaszenie na peronach w Gdyni Głównej. Coś takiego co tam zrobiono nadaje się do kabaretu. Nikogo i niczego nie chroni ani przed deszczem ani przed wiatrem. I jeszcze ten podział na dwa zadaszenia - to jest mistrzostwo idiotyzmu. Inna sprawa, że jakiś baran do kwadratu to jeszcze zatwierdził.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.